BMF 08.09.2005 02:26:03 | |
---|
Tästä.. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180493.html Kun budjetti antaa periksi niin tämmöisen pelin ajattelin hommata. Omistan jo kaksi floikallista kitaraa, ja päätin että seuraavaan sitä ei tule, ja kuten arvata saattaa metallin sahaukseenhan tämä tulisi, älkääkä sanoko, että "osta rautasaha, tulee halvemmaksi." =) Ihan tyylikäskin peli mielestäni. Käsittääkseni ihan RR5 tason laatua tämä peli, neck-thru rakenne jne. Mikki ainoastaan tallassa, mutta onko tuo kaulamikin puute nyt niin vaarallista. Lisä info. http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=Kevin_Bond_RhoadsEn ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
JuSu 08.09.2005 07:36:11 (muokattu 08.09.2005 07:42:47) | |
---|
Tästä..http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180493.html... onko tuo kaulamikin puute nyt niin vaarallista.... Mielipide: Samalla hinnalla saa RR5:nkin. Jotain pieniä eroja, kuten esim. otelautamateriaali ja -merkinnät, mutta ennenkaikkea RR5:ssä on kaulamikki. Ei sen puute vaarallista toki ole, mutta laajentaa kitaran soundipalettia olennaisesti. Mutta jos et kaulamikkiä ikinä käytä muutenkaan (mikset?) niin, sittenhän tuolla ei ole väliä. Ylipäätään nuo nimikkomallit usein tuntuvat pikkuisen rahastukselta, niissä kun hinnassa yleensä on vähän artistiplussaa. Tässä ei nyt tuntuisi moista lisää ainakaan kauheasti olevan. Mutta miksi haluaisit soittaa kitaralla, jossa lukee jonkun toisen kitaristin nimi? =) JuSu EDIT: Ohops, näyttääpä olevan olennaisiakin eroja, mm. runkomateriaali. Uskoisinpa, että tuo kyllä soi melkolailla eritavalla kuin RR5. Minä olen myyrä. |
mzg 08.09.2005 07:39:03 | |
---|
Käsittääkseni ihan RR5 tason laatua tämä peli, neck-thru rakenne jne. Varmaan samaa laatua on, mutta kyllä erojakin löytyy. Mahonki runko toisin kuin RR5:ssä se on leppää, otelauta ebeniä, RR5:ssä ruusupuuta. Mikki on eri, tallaratkaisukaan ei ole sama. Mutta miksi ei sitten RR5? Omaani olen ainakin ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mutta molemmat varmasti hyviä vaihtoehtoja rautasahalle. (ja tähän se sarkastinen hymiö jos siltä tuntuu) |
J_Mikkonen 08.09.2005 09:54:20 | |
---|
Käynks mä täällä usein? |
Juzzu 08.09.2005 09:56:31 | |
---|
Uskoisinpa, että tuo kyllä soi melkolailla eritavalla kuin RR5. Miten se sitten soi? Voitko kuvailla? |
JuSu 08.09.2005 13:26:08 | |
---|
Miten se sitten soi? Voitko kuvailla? Kumpi? =) No ihan sama, en voi ko. kitaroiden sointia kuvailla. Väitökseni perustuu kahteen muuhun rakenteeltaan keskenään hyvin samanlaiseen kitaraan, joissa runkomateriaali on erilainen (basswood vs. leppä), ja niiden sointi on samalla mikilläkin selkeästi erilainen. Tarkoitukseni oli siis ilmaista, että runkomateriaali vaikuttaa kovasti kitaran sointiin. Testaamalla molempia voi valita itseään enemmän miellyttävän. JuSu Minä olen myyrä. |
Ben_D 08.09.2005 13:37:06 | |
---|
Näyttää olevan saatavuus Thomannilta huono. |
Jormaz 08.09.2005 13:42:06 | |
---|
Speksien ja hinnan puolesta vaikuttaa mukavalta. Pitäis päästä vähän koputtelemaan noita puuosia. Tossa näkyis olevan joku hienoviritettävä peräkappalekin. Sinänsä mua ei kiinnostais onko siinä jonkun nimi, se on loppujen lopuksi vain kitara. Noi inlayt on vaan hieman koomiset. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
oiva tumpeloinen 08.09.2005 14:13:59 | |
---|
Komppailisin vähin äänin tuota Jusun pointtia kaulamikistä. Niminerkillä hevistä tallamikillä ampumisella pikkuhiljaa mukavampiakin sävyjä hakeva (toimii siis myös heviin). |
Juzzu 08.09.2005 14:17:50 | |
---|
No ihan sama, en voi ko. kitaroiden sointia kuvailla. Väitökseni perustuu kahteen muuhun rakenteeltaan keskenään hyvin samanlaiseen kitaraan, joissa runkomateriaali on erilainen (basswood vs. leppä), ja niiden sointi on samalla mikilläkin selkeästi erilainen. Tarkoitukseni oli siis ilmaista, että runkomateriaali vaikuttaa kovasti kitaran sointiin. Testaamalla molempia voi valita itseään enemmän miellyttävän. Diplomaattista :P |
BMF 08.09.2005 22:54:24 | |
---|
Mielipide: Samalla hinnalla saa RR5:nkin. Jotain pieniä eroja, kuten esim. otelautamateriaali ja -merkinnät, mutta ennenkaikkea RR5:ssä on kaulamikki. Ei sen puute vaarallista toki ole, mutta laajentaa kitaran soundipalettia olennaisesti. Mutta jos et kaulamikkiä ikinä käytä muutenkaan (mikset?) niin, sittenhän tuolla ei ole väliä. Ylipäätään nuo nimikkomallit usein tuntuvat pikkuisen rahastukselta, niissä kun hinnassa yleensä on vähän artistiplussaa. Tässä ei nyt tuntuisi moista lisää ainakaan kauheasti olevan. Mutta miksi haluaisit soittaa kitaralla, jossa lukee jonkun toisen kitaristin nimi? =) JuSu EDIT: Ohops, näyttääpä olevan olennaisiakin eroja, mm. runkomateriaali. Uskoisinpa, että tuo kyllä soi melkolailla eritavalla kuin RR5.
Kerroppas sitten materiaaleista liian vähän tietävälle, että kumpi rumkomateriaalina olisi parempi? Vai tuleekohan tähän taas , että "riippuu mitä hakee" =) En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Hannu H. 08.09.2005 23:36:48 | |
---|
Noi inlayt on vaan hieman koomiset. No jos kaveri diggailee pyhästä naiseudesta niin mikäs siinä? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Ze Kink 08.09.2005 23:53:32 | |
---|
Kerroppas sitten materiaaleista liian vähän tietävälle, että kumpi rumkomateriaalina olisi parempi? Vai tuleekohan tähän taas , että "riippuu mitä hakee" =) Mahonki on tummempisointista kuin leppä. Tuossa Kevin Bond RR:ssä on näköjään myös mahonkikaula, joten eiköhän jonkinnäköistä eroa ole jo kuultavissa jos vertaa vaikkapa juuri Rr5:seen. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
BMF 09.09.2005 00:05:16 | |
---|
No jos kaveri diggailee pyhästä naiseudesta niin mikäs siinä? Woot? En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Hannu H. 09.09.2005 00:08:26 | |
---|
Woot? Pentagrammi symboloi joskus aikanaan (ja miksei vieläkin) pyhää naiseutta. Kaikkea sitä oppii ku da vinci koodia lukee ;) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Pentagrammi symboloi joskus aikanaan (ja miksei vieläkin) pyhää naiseutta. Kaikkea sitä oppii ku da vinci koodia lukee ;) Mitäs vikaa pyhässä naiseudessa? :D No joo, ja eiköhän kyseiselle symboolille ole keksitty jo 1000 ja 1 tarkoitusta sen jälkeen, kun joku sen keksi piirtää. Jos pysyttäis aiheessa. Kun ei kauheasti kokemusta ole noista kiinteätallaisista kitaroista, niin osaako joku vähän "mainostaa", että kumpi on ns. parempi (jos näin voidaan sanoa) RR5 kielet läpirungon, vaiko tuo tallamalli mikä tässä KB Rhoads kepissä? Tänx!!1 En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Gary the pine 09.09.2005 06:27:19 | |
---|
RR5:sta virität pelkästään lavasta, Bondin tallassa hienoviritys, RR5:sen "kielet läpi rungon" antaa ehkä hiukan paremmin sustainia kuin rungon päällä oleva tail-piece, RR5:sen mikit ehkä huomattavastikin kirkkaammat soinniltaan kuin tuo Iommi-signature, Bondin otelauta hiukan "proomman" näköinen, johtuen ebenistä ja bindingeista, makuasia, mun mielestä valkoinen RR5 on aika munakkaan oloinen muuten, mutta ne "kultaukset" ja ruusupuinen otelauta häiritsee, eli näistä ehkä tuo Bond ihan kuriositeetinkin takia ( muita tonnin pintaan olevia ebenotelautaisia ja bindingeilla varustettuja jaakkojahan ei SLSMG:n lisäksi taida olla ), jos hiukan enempi valuuttaa käytössä, niin ehdottomasti valkoinen RR1T. Mutta tämä vain minun mielipide... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------> |
Ben_D 09.09.2005 07:58:36 | |
---|
|
rosberg 09.09.2005 08:23:35 | |
---|
mä oon kyllä kaulamikkiä vastaan randyssä ihan vaan sen takia, että eipä ainakaan uskalla soittaa väärin kun ei sitä sössöilymahdollisuutta ole olemassa. mä en voisi soittaa sellaisella, mutta heihei hevimies kyllä. toisekseen komppikitaristi ei kyllä enempää tarttekaan. keep on truckin! |
Gary the pine 09.09.2005 08:55:26 | |
---|
Niinkun tollanen -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/Kuva001.jpg Tosin sana hiukan on tässä ehkä vähän alimitotettu. Just tuollainen, käy pinstripeilla, bevelseillä tai ilman, mut valkonen on aika pirun rock. Sinunko? Ja tuosta hiukan, niin sakuista lähtee tällä hetkellä (EI t-kaupasta) halvimmillaan valkoinen T ilman bevelsejä tai pinstripeja 1820€ plus toimituskulut n. 50€. Onhan se aika paljon enemmän, mutta eipähän tarvii parin vuoden päästä hinkua parempaa. Ja hyvin kun pitää niin arvo säilyy. Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------> |