jarkki 08.09.2005 19:02:37 | |
---|
Hei ! En tiedä onko tästä aiheesta täällä keskusteltu mutta yks' asia ammattikitaristeista on jääny mieleen kun on tänäkin kesänä erinäinen määrä keikkoja tullut katseltua. Asia joka suorastaan ihmetyttää on että eikö lavalla olla esiintymässä yleisölle eikä itselle ? Todella monella ihan nimibändillä nimittäin kitaristi katsoo koko keikan ajan omaa kitaraansa !! Miksi ?? Luulis että ainakin biisit on harjoiteltu niin hyvin ettei olla heti eksyksissä kun välillä katsoo yleisöönkin päin. Ykskin joka on ihan eturivin poppia soittava suomalainen bändi.. kitaristi katsoi koko keikan omia sormia .. voi kiesus !! Se ei varmaan tiennyt paljonko siel' oli porukkaa .. kun ei katsonut. Siis hyvät kitaristi veljet .. katse yleisöön ihan reippaasti sillä se luo uskoa että olette yleisön asialla ja nostaa arvostusta kummasti. Mikään ei ole niin hyvää ettei sitä vois vaihtaa parempaan. |
tommiot 08.09.2005 19:07:25 (muokattu 08.09.2005 19:07:55) | |
---|
Hö, mä ainakin koitan olla aina jotenkin messissä keikalla (jos vaan lavalla on tilaa :), vaikka sitten hieman soiton tarkkuuden kustannuksella. Aika tylsän näköistä jos kaikki bändissä seisoo paikallaan ja tuijottaa instrumenttiaan. Eikä kukaan "tavis" ainakaan huomaa jos tulee pikkuvirheitä, jos vaan on hyvä meininki. |
superfly 08.09.2005 19:32:13 | |
---|
Mä teen tuota samaa käsiin tuijottelua keikalla. Se johtuu ihan täysin siitä että en soittajana ole riittävän hyvä että silmät kiinni tai yleisöön katsellen noita biisejä vetelisin. Mutta tiedostan ongelman ja pyrin siitä ihan tietoisesti eroon. Helppoa se ei kuitenkaan ole jos haluaa että tarkkuus ei kärsi liikaa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
käsi 08.09.2005 21:08:07 | |
---|
asenne korvaa taitoa:) helvetin kovalla asenteella vaan ja kovalla riehumisella saa suurimman osan yleisöstä unohtamaan sen vaikka soittaisit kuin heikosta ja tekisi paljon virheitä:) jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Joees 08.09.2005 21:26:19 | |
---|
asenne korvaa taitoa:) helvetin kovalla asenteella vaan ja kovalla riehumisella saa suurimman osan yleisöstä unohtamaan sen vaikka soittaisit kuin heikosta ja tekisi paljon virheitä:) Mutta sekin on pidemmän päälle rasittavan kuuloista kun hommat menee päin persettä kovan asenteen vuoksi. Tällaisiin yhtyeisiin on törmännyt enemmän kuin tarpeeksi. Mua ei kiinnosta katsooko kitaristit yleisöä vai ei, kunhan ne on mukana siinä musassa. Ei sen tarvi siis täydellinen suoritus olla, sehän on liveä ja mokia sattuu ja asennettakin täytyy olla. Kelatkaa Slashia. Ei sekään paljoa yleisöä tuijottele(nykyään ehkä enemmän) mutta musiikissa se on sisällä aivan täysillä. Toki se on tylsää katseltavaa jos vain paikallaan seisoo. Liikkua toki saa ja kannattaa jos vaan puitteet antaa myöden. Ja toki katsoakin saa jos uskaltaa. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Ed_Guy 08.09.2005 21:32:49 | |
---|
Perketi, jos minä joskus keikalle pääsen niin seison varmasti yhdessä kohti ja katson koko ajan omia käsiäni koska, jos rupeaisin riehumaan luultavasti kaatuisin ja kitara menisi paskaksi ja jos taasen katselin muualle kuin kitaraan tulisi liikaa virheitä... THV-Klubi #27 |
LamaAjanElvis 08.09.2005 21:36:38 | |
---|
katse kaukaisuuteen............................. I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista.
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
apenaattori 08.09.2005 21:39:45 | |
---|
Mihin katsoa? Katsoo naisyleisöä(omanikäistä)-> saattaa tulla vääriä johtopäätöksiä, katsoo jotain nurkassa nuilottavia raggareita-> "Vittuako toi kitaristi tuijottaa? Vittuileex se?!!" Katsoo takaseinää->Pelkää että ihmiset huomaa ja pitää seinähulluna. "Seinähulluna"! HAHAHHAHAAAHAA!!! Tajusitteko??? Go ahead, punk, make my day! |
inot88 08.09.2005 21:41:05 | |
---|
Katsokaa tyhjää. tiedättekö silmät "katsoo jotain" mutta silti katsoo tavallaan sen läpi:P Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
superfly 08.09.2005 21:42:48 | |
---|
Katsokaa tyhjää. tiedättekö silmät "katsoo jotain" mutta silti katsoo tavallaan sen läpi:P Ni. Katsokaa vaikka lehmä-eläimiltä mallia. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
saha 08.09.2005 21:43:33 | |
---|
Opetelkaa moshaamaan niin, että voitte samalla katsoa otelautaa. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
Prome 08.09.2005 21:47:51 (muokattu 08.09.2005 21:48:09) | |
---|
Mihin katsoa? Katsoo naisyleisöä(omanikäistä)-> saattaa tulla vääriä johtopäätöksiä Pah, minä ainakin teen aina kuten Weezerin Buddy Hollyn videossa. |
saha 08.09.2005 22:01:14 | |
---|
Mihin katsoa? Katsoo naisyleisöä(omanikäistä)-> saattaa tulla vääriä johtopäätöksiä Keikan jälkeen riittää pändäripimppaa? katsoo jotain nurkassa nuilottavia raggareita-> "Vittuako toi kitaristi tuijottaa? Vittuileex se?!!" Keikan jälkeen riittää tappelua. Lisää rockuskottavuutta. Katsoo takaseinää->Pelkää että ihmiset huomaa ja pitää seinähulluna. "Seinähulluna"! HAHAHHAHAAAHAA!!! Tajusitteko??? Oletpas sinä aika veikkonen. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
apenaattori 08.09.2005 22:14:52 (muokattu 08.09.2005 22:31:26) | |
---|
Keikan jälkeen riittää pändäripimppaa? Ei. Sellaisia ikäviä läpsyjä ja ivanaurua. Ja se tappelu.. Otan päihini ja laahustan kotiin silmä mustana. Rockuskottavuutta minulla on yhtä paljon kuin Väiski Vemmelsäärellä. Niin, vielä siitä seinähullujutusta... 7 tuntia lukuaineita joka huipentui ruotsin kaksoistuntiin... Yrittäkää ymmärtää. ;-) Go ahead, punk, make my day! |
lxi 08.09.2005 22:21:37 | |
---|
Mihin katsoa? Himpun verran yli yleisön. Tällöin suuri osa yleisöstä tulkitsee katseen tulevan heitä kohti. Välillä voi iskeä silmää eturivin hyvinmuodostuneille naisihmisille (ja sitten herätä unestaan). The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
StoRBa 08.09.2005 22:40:40 | |
---|
Kannattaa soittaa keikka peililasit päässä ni kukaan ei tiedä mihin katsot :D |
tähtivaeltaja 08.09.2005 22:55:10 | |
---|
Eli tässä ilmeisesti kuulutetaan Karismaa ja Poseerausta!! Tavattu harvoin Suomessa. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -FZ |
Mrezzye 08.09.2005 23:37:05 (muokattu 08.09.2005 23:38:23) | |
---|
Kitaristit pelkäävät niin paljon virheitä, ettei ne uskalla nostaa katsetta siitä kitarasta. Mikä on kyllä virhe. Hyvä show antaa anteeksi pikku virheet. Vastaus on siis: virhe. Teit niin tai näin, niin aina teet virheen. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
Minulla on kyllä ihan päinvastoin. Olen totutellut siihen, etten katso kitaraa jne... minulla menee pitemminkin kaikki päin koivua, jos rupean katsomaan sormien liikkeitä. Uskokaa tai älkää. (ehkä vähän liijoiteltu, mutta kuitenkin) Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |
Ze Kink 08.09.2005 23:57:33 (muokattu 09.09.2005 00:02:33) | |
---|
Hö, mä ainakin koitan olla aina jotenkin messissä keikalla (jos vaan lavalla on tilaa :), vaikka sitten hieman soiton tarkkuuden kustannuksella. Aika tylsän näköistä jos kaikki bändissä seisoo paikallaan ja tuijottaa instrumenttiaan. Eikä kukaan "tavis" ainakaan huomaa jos tulee pikkuvirheitä, jos vaan on hyvä meininki. Samaten. Ja voi sen pomppimisen lopettaa soolon ajaksi. Opetelkaa moshaamaan niin, että voitte samalla katsoa otelautaa. Tämäkin on mahdollista. En kylläkään ole kertaakaan vetänyt mitään mättöä livenä, joten enpä ole pahemmin moshannutkaan (ja tällä tarkoitan sellasta "tuulimyllyä" yms. vähän riehakkaampaa, en sellaista nyökyttelyä). Kyllä kuitenkin olen huomannut, että usein unohdan kattoa otelautaan. Ihan hyvin ne oikeat välit kyllä löytyy, mutta sitten jos menee ohi niin voi olla vaikea koittaa siirrellä sormia oikeaan paikkaan. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |