Aihe: Glasgow & Pop
1
leijonamieli
06.09.2005 20:41:39
mitä mieltä te olette suuresta ja mahtavasta Glasgosta. Siellähän kaikki mitä sieltä on hyvää paitsi Franz Ferdinand ja sekin on keskinkertainen vaan.
Belle and Sebastian, Primal Scream, the Pastels, Aztec Camera, Camera Obscura, BMX Bandits, Josef K, Orange Juice ja vaikkapa Mogwai.. tuossa vain ne joita olen ehtinyt homaamaan ja lisää tulee.
Täydellinen yhdistelmä musiikkia, joka ei saa tarpeeksi huomiota muualta maailmalta. Miten tämä hieno kaupunki aina ohitetaan?
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
jjylli
06.09.2005 20:42:56
celtic on hyvä ja rangers ei oo
2541
06.09.2005 20:51:58

Ja tietysti Alex Harvey!
Flash
07.09.2005 09:52:13

Miten tämä hieno kaupunki aina ohitetaan?

Kyllähän siellä aina musiikkielämää on riittänyt ja hyvää keikkayleisöä. Sen kyllä ymmärtää kun käy itse kaupungissa. Aika ankea mesta. Ei ihme, että musiikki (ja tietysti jalkapallo) on siellä monelle tärkeä asia...

Glasgown SECC Arena on ehkä paras konserttipaikka missä olen keikkaa käynyt todistamassa (Rush vuosi sitten).
There Is A Light That Never Goes Out
Angus
07.09.2005 10:01:30

Kyllähän siellä aina musiikkielämää on riittänyt ja hyvää keikkayleisöä. Sen kyllä ymmärtää kun käy itse kaupungissa. Aika ankea mesta. Ei ihme, että musiikki (ja tietysti jalkapallo) on siellä monelle tärkeä asia...

Glasgown SECC Arena on ehkä paras konserttipaikka missä olen keikkaa käynyt todistamassa (Rush vuosi sitten).

Jo edesmennyt mahtava Apollo:han on monen mukaan hienoin keikkapaikka koskaan, niin monen bändin kuin monen katsojankin mukaan. Harmi vaan, että se tosiaankin on jo edesmennyt.

Glasgow:ssa pitää kyllä ehdottomasti joskus käydä.
"When Peer Günt plays, people fly around and trees fall down"
Feggy
07.09.2005 10:08:24

Uusin hyvä yhtye tuolta on Dead Fly Buchowski. En nyt tiedä ohitetaanko sitä nykyään, nythän puhutaan usein jo Glasgow-soundista.
aikavaikea
07.09.2005 10:25:30 (muokattu 07.09.2005 10:26:02)
Feggy ainakin elää tätä päivää ;-): En nyt..., nykyään, nythän... sori.

Mutta tuo innosti tsekkailuun ja paljonhan sieltä on kaikenlaista ajan saatossa tullut. Kuka muistaa tämän? http://www.nostalgiacentral.com/music/slik.htm Ja minä en ainakaan ollut tietoinen ennen tätä päivää, että Midge Ure on ollut Slikissä!

Täällä listoista kiinnostuneille (skotteja ylipäätään): http://www.scottishmusiccentre.com/ … rticle/index.php?sub_section_id=925§ion_id=327&sel_year=2005&sel_month=4
Pyydämme kohteliaimmin osoittamaan valituskonttorillemme tarpeelliset valituksenne!
adrenaline
07.09.2005 11:50:06

Olen Flashin kanssa hieman eri mieltä siitä, että Glasgow olisi ankea paikka.

Onhan se teollisuusmeininki läsnä edelleen siellä, mutta itse olen kokenut kyseisen ympäristön lähinnä kiehtovaksi ja ymmärrän hyvin paikallisia bändejä, kuten Franz Ferdinand, jotka sanovat kaupungin ilmapiirillä olleen luovuutta herättäviä vaikutuksia, mikä luonnollisesti näkyy sitten musiikissa.

Omalla keikalla ainakin huomasi sen, että Glasgowssa tulee ankara määrä yleisöä keikalle, ja mikä parasta, porukka on avoimin mielin kaikkea uutta kohtaan. Ei siis mitään hikistä skeneilyä ainakaan ollut huomattavissa. Tätä tukevat myös monet jutut mitä on muilta bändeiltä ja paikallisilta kuullut.

Glasgowhin vaan...ja paikallismatseissa on Rangersin ja Celticin välillä varmasti ankara meininki!
Flash
08.09.2005 09:06:51

Olen Flashin kanssa hieman eri mieltä siitä, että Glasgow olisi ankea paikka.

Noh, ehkä ankea syksyinen keli vaikutti hieman fiiliksiin. :) Vietin kaupungissa kuitenkin lähemmäs viikon, joten sitä ilmapiiriä ehti imea itseensä jonkinverran.

Onhan se teollisuusmeininki läsnä edelleen siellä, mutta itse olen kokenut kyseisen ympäristön lähinnä kiehtovaksi ja ymmärrän hyvin paikallisia bändejä, kuten Franz Ferdinand, jotka sanovat kaupungin ilmapiirillä olleen luovuutta herättäviä vaikutuksia, mikä luonnollisesti näkyy sitten musiikissa.

Kyllä, ymmärrän kyllä hyvin sen miksi Glasgowsta tulee paljon hyviä artisteja.

Omalla keikalla ainakin huomasi sen, että Glasgowssa tulee ankara määrä yleisöä keikalle, ja mikä parasta, porukka on avoimin mielin kaikkea uutta kohtaan. Ei siis mitään hikistä skeneilyä ainakaan ollut huomattavissa. Tätä tukevat myös monet jutut mitä on muilta bändeiltä ja paikallisilta kuullut.

Jep, hyvää keikkayleisöä ovat. Ymmärrän täysin miksi bändit tykkäävät siellä soittaa. Eikä Rushin keikkaa odotellessakaan kauaa tarvinnut yksin pyöriä. Äkkiä oli kavereita paikallisista. Sikäläisen murteen ymmärtäminen vaatii vain hieman keskittymistä. :) Mutta mukavaa porukkaa.

Glasgowhin vaan...ja paikallismatseissa on Rangersin ja Celticin välillä varmasti ankara meininki!

No, kyllähän siellä kantsii käydä, jos vain on mahdollisuus. Mutta kannattaa ajoittaa käynti siten, että on mahdollisuus käydä keikoilla ja/tai futista katsomassa (itse missäsin Celtics - Barcelona pelin kun se oli samana iltana Rushin keikan kanssa). Niin, ja pubeissa tietty kannattaa myös käydä. :)
There Is A Light That Never Goes Out
Yorek
08.09.2005 11:26:40
Eikös Travis ja Snow Patrol tuu Glasgow:sta myös, vai muistanko väärin?
leijonamieli
08.09.2005 13:55:02
Snow patrol tulee pohjois irlannista jos en itse muista ihan väärin.

Glasgowssa on panostettu 90-luvun aikana paljon kulttuuriin ja sieltä on helppo nostaa maailmalle keskisuuri bändi vrt. Delgados.
punk s blood
08.09.2005 15:40:34

Entäpä Teenage Fanclub, eikös hekin ole Glasgowsta?
leijonamieli
09.09.2005 08:53:06
Teenage fanclub unohtui, vaikka omaankin 4 levyä bändiä ja kävin näitä juuri tukholmassa katsomassa. On muuten Nick Hornbyn lempibändi. Jesus and the mary chainsin vinyyleitä keräilin myös nuorempana ja niistä psychocandy on parasta antia.
Merimursas
03.03.2006 14:04:57
Huom! Olet kirjoittamassa yli 175 päivää vanhaan ketjuun!

Anteeksi vain nostosta, mutta pakko hehkuttaa vähän Glasgown mainetta musiikkiskenessä.. Niin tosiaan, täällähän on nyt vähän aikaa tullut vietettyä opiskelujen takia ja ei voi muuta sanoa kuin että huhhuh..

Kiinnostavia keikkoja on enemmän kuin ehtii mennä katsomaan ja mukavia yllätyksiäkin vastaan on kävellyt, joista ei ennen ole kuullutkaan...

Eikä tämä niin teollisuusmainen ole, jos ei erehdy ihan väärille suunnille kävelemään :)

celtic on hyvä ja rangers ei oo

Totta ;) Sanoppa tuo Itä/eteläpuolella kaupunkia :D Kannattaa olla nopeat jalat muuten ;)
Viiltävä tuska perseessäsi on sen hullun miehen seiväs.
HaloOfFlies
03.03.2006 14:18:58

Eikös Simple Minds ole myös tämän kaupungin bändejä?
First they steal your mind and then they steal your soul S.M.A.K.-jäsen #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)