Aihe: Haaverit soittaessa
1 2 3 4
jussiohman
05.06.2003 10:06:13
Semmosta että onko teillä tullut mitään vammoja/haavereita soittaessanne rumpuja. Mulla kävi sillei että meni kesken soiton kapula poikki ja se katkennut osa tökkäs käteen niin että veret tuli virvelin kalvolle. Ei kovin paha mutta onko teillä kellään esim. katkennu jalat tai muuta?
älävitulesaatana!!
akik
05.06.2003 10:14:22
heh...katkennu jalat...
kovaa saa basareita pistellä menemään.

ei ole sattunut mitään vakavaa mutta kovasta treenitahdista johtuen kuumottaa aina välillä ajatus jännetuppitulehduksesta ja tenniskyynerpäästä..
Micho
05.06.2003 10:58:09

no lähes jokaisella treenikerralla, kun innostuu kunnolla soittamaan, on rystyset verillä. tämä johtuu siitä, että jotenkin ihmeellisesti onnistun lyömään ne (lähinnä vasemmasta kädestä) virvelin kanttiin silleen sopivasti. (ja siis tiedän, että vikaa on joko soittotyylissä tai virvelin asettelussa..)
ja hauskinta tässä hommassa on se, että sitä ei ikinä huomaa, ennen kuin on housutkin jo ihan veressä. ja taitaapa olla valkoisessa virvelin kalvossakin vähän punaisia läiskiä..

mutta ei ole jalkaa katkennut, ei...
Jaska
05.06.2003 11:31:46
jossain vaiheessa kun alottelin harjottelemaan trad. grippiä ni sai lyötyä itteäni vähän väliä oikeella kapulalla vasemman käsen sormeen... nyt oon jotenkin vaihtanu settiä niin ettei enää osu
Terok
05.06.2003 14:03:12

no lähes jokaisella treenikerralla, kun innostuu kunnolla soittamaan, on rystyset verillä. tämä johtuu siitä, että jotenkin ihmeellisesti onnistun lyömään ne (lähinnä vasemmasta kädestä) virvelin kanttiin silleen sopivasti. (ja siis tiedän, että vikaa on joko soittotyylissä tai virvelin asettelussa..)
ja hauskinta tässä hommassa on se, että sitä ei ikinä huomaa, ennen kuin on housutkin jo ihan veressä. ja taitaapa olla valkoisessa virvelin kalvossakin vähän punaisia läiskiä..

Heh, samaa on itsellekin tapahtunut, housut, ride ja virveli on veriroiskeissa vieläkin... Tosin isken aina oikean käden lattiatomariin joka on riden alla.
miän vain
05.06.2003 15:34:30

Ei nyt niinkään vamma, mutta huvittava tapaus.

Piti huiskia nopeaa filliä urakalla, ja eiköhän kapula ylös tullessaan mennyt silmälasien ja naaman väliin. Uutta iskua peliin, ja siellä lentää lasit komeassa kaaressa. Vasta hetken päästä havahtui tajuamaan mitä tapahtui.

Tuosta on kyllä kulunut jo jokunen tovi.
O jee! *NAX*
jussijoe
05.06.2003 15:50:23

Piti huiskia nopeaa filliä urakalla, ja eiköhän kapula ylös tullessaan mennyt silmälasien ja naaman väliin. Uutta iskua peliin, ja siellä lentää lasit komeassa kaaressa. Vasta hetken päästä havahtui tajuamaan mitä tapahtui.

Tuosta on kyllä kulunut jo jokunen tovi.

hohooooo :D voi jo kuvitella ton jutun...

mullaki joskus meni rystysiä auki... ei enään nykyään onneksi... kerra löin itteäni kapulalla naamaan (mitenköhän sitten mahtoikin tapahtua)!!! xD
yo yo yo check it out yo yo!!!
kampela
05.06.2003 15:58:29

kapula silmään.(ei onneks käyny pahemmi)
rystyset ja sormet on kyllä menny virvelin kanssa vähän turhan usein.
kerran suutuin jotain juttua harjoitellessa ja löin vasemman suoran suoraan symbaalin kanttiin. tuli luu näkyviin. kyllä sitä voi olla tyhmä.
nylon tip
Mikko A
05.06.2003 16:49:09
Soittaessa ei oo muuta kuin linssi lähtenyt silmälaseista irti, mutta seurakunnan rummuilla kun joskus soittelen niin niitä virittäessä menee aina kädet ruvelle, koska niitä viritystappeja pitää hakata lekalla että mitään tapahtuu.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Paas
05.06.2003 17:14:57
Soittaessa ei oo muuta kuin linssi lähtenyt silmälaseista irti, mutta seurakunnan rummuilla kun joskus soittelen niin niitä virittäessä menee aina kädet ruvelle, koska niitä viritystappeja pitää hakata lekalla että mitään tapahtuu.

Siellä onkin sitten aika laadukkaat rummut varmaan, tai sitte ne on voitelun tarpeessa. :)

Ite onnistuin joskus lyömään itteäni silmään, onneks ei näkö lähteny. Sitte on joskus vahingossa tullu lyötyä käsille, se on kyllä pirun kivuliasta kun oikein kovaa napauttaa käteen.
afro
05.06.2003 17:15:37

Hoho!
Itelle ei oo mitään ihmeempiä sattunu, kerran vedin jotain filliä ja tarkotus oli lyödä lattiatomiin. Kapula osukin suoraan jalkaan, tai siis reiteen. Ei uskois mutta sattu kovasti ja oli jalka punasena muutaman päivän.
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
WyW
05.06.2003 17:16:01

Mulla on tullu vasempaan jalkaan kauhee mustelma kun oli virveli sillein vinottain (snaren koneistot sivuilla) ja sit olin pistelly tuplahumppaa naama irvessä pari tuntia. Eihän se siinä soiton temmellyksessä missään tunnu, mut kotona aloin katteleen, et mitä vittuu... :D
Pööp.
keplo
05.06.2003 17:26:04 (muokattu 05.06.2003 17:27:22)
Treenikämpän rumpujen alla on sellanen koroke tai lava, n.40cm korkea. Kerran sitten harjotuksissa biisi katkes siihen että kun tuoli oli pikkuhiljaa liikkunut taaksepäin niin viimein yks tuolinjalka meni lavan reunan yli ja samalla koko rumpali. Muistaakseni ei sentään mitään ihmeempiä vammoja tullut.
Speedy
05.06.2003 18:01:29

Joskus kun vetelee jotain pyörityksiä, ni sormet osuu johonki vanteeseen varmaanki, ja tulee pieni haava. Ei sitä kyl huomaa, että millon ja mihin se osu, mut sitte jälkeenpäin huomaa, että jossain on taas kolunnu.. Jostain syystä melkein aina tulee vasemman käden etusormeen..=I Ja soskus kun unohtuu haaveilemaan soittaissa jotain, nii ei kädet mene fillissä yhdessä tuumin vaan oikee menee haitulle ja vasen etutomarille, ja sillon napsahtaa ikävästi sormille..=/
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Kulkunen
05.06.2003 18:57:10
Joskus reisissä mustelma, kun rimshotteja soittelee tarpeeksi ja kapulan perä tömähtää jalkaan. Muutaman kerran sormi jäänyt virvelin ja kapulan väliin kipiästi. Pari kertaa kapulan pää tullut jostain syystä silmäin seudulle ja pari kertaa olen jopa onnistunut oikealla kädellä huitaisemaan kapulan poskeen (siis ihan osuin poskeen, ei metafora kapulan syömiselle). Ja joskus meinaa krampata paikat.
All chiefs, no indians.
Vikmani
05.06.2003 19:27:35
Mulla hajosi penkki kerran soittaessa ja kaaduin pää edellä seinään. En olisi koskaan osannut arvata että penkkikin voi hajota. Nyt se on korjattu.
get up offa that thing. It makes you feel better.
Mikko A
05.06.2003 22:53:51
Siellä onkin sitten aika laadukkaat rummut varmaan, tai sitte ne on voitelun tarpeessa. :)

Eikun yks seurakunnan nuorisotyönohjaaja vääntelee ne kaikki ruuvit aina niin tiukalle ku vaan saa. Virvelin kalvo on yleensä niin kireellä, etten saa sitä edes löysättyä... Nykyään kuskaan omaa virveliä mukana.

Niin ja silmään, poskeen, otsaan ja näpeille oon tietysti hakkaillu ihan riittämiin. Jos mulla ei ois laseja, niin tuskin niitä enää tarvisinkaan...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
rockstar
06.06.2003 07:48:39
Onhan noi sormet joskus kunnolla paukuttaessa ollu verillä ja basarijalasta vetää joskus aika reippaasti suonta...
Oikea olkapää on alkanu viime aikoina jumitella, oisko jollain kokemusta miten siitä pääsee eroon? Soitan ihan normaalisti ranteilla enkä "Remu"- tyyliin olkapäillä. Pitäis varmaan alkaa sitten esim. hakkaamaan haitsua neljäsosilla mutta kun oon niin kovin mieltyny 8- osa haitsukikkailuihin... :) Joo lämmittylyt kyllä teen ennen soittamista mutta kun ei auta. Tai sitten oon vääränlaisessa duunissa, toimistolla koneen ääressä...
Pete
Speedy
06.06.2003 14:46:00

Oikea olkapää on alkanu viime aikoina jumitella, oisko jollain kokemusta miten siitä pääsee eroon? Tai sitten oon vääränlaisessa duunissa, toimistolla koneen ääressä...

Varmaanki jännität hartioita, tai oikeaa, eli nostat sitä olkapäätä ylös. Kiinnität siihen huomiota, että se ei nouse ylös, ja sitten venyttelet sitä. Ja tuo toimistotyökin varmasti aiheuttaa sitä, jos istut huonosti, ja hartiat joutuu rasitukselle.. Mutta venyttelyä..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)