Aihe: Epiphone Les Paul standard
1
Jannipaali
08.09.2005 16:50:21
Tämä oli vissiin liimakaulainen jos oikeen muistan.

Joo, kelpo peli jos ei kovin suuria odottele halvasta lespasta.

Jos on hermoja säästää ja ei ole hirmuinen GAS niin ostaisin vähän paremman Epin tai jos hyvin käy niin Tokai.

Mutta suosittelen Epiphonea lämpimästi, ne ovat olleet yleensä hyviä.
THV-klubi #40 Kyllä lähtee! "Onko viileetä olla rienaaja?" -sticky fingers
Trebla
08.09.2005 16:54:02
Jos vaan pääset kokeilemaan, niin sillähän sen sopivuus tulee testattua. Mikkejähän voi aina vaihdella. Vaihtelee ne isot pojatkin (vai pitäisikö sanoa G-miehet)

Ite oon kyllä tyytyväinen, mutta mulla onkin ihme perversio Cherry Sunburst Stankkuihin, joiden sarjanumero alkaa B:llä =)
DAM: Mothers Against Dyslexia.
Kimmo72
08.09.2005 16:59:13 (muokattu 08.09.2005 17:02:08)
Ite oon kyllä tyytyväinen, mutta mulla onkin ihme perversio Cherry Sunburst Stankkuihin, joiden sarjanumero alkaa B:llä =)

Johtunee varmaan siitä, että ne on (lähes) identtisiä G: stankun kanssa :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
jepu010
08.09.2005 18:14:55
Itelläni oleva Epiluuri lessu on ainaki ollu tosi hyvä ja helpposoittoinen. Mikit nyt oon mitä on mut ne voi vaihtaa.
McNulty
08.09.2005 18:23:50 (muokattu 08.09.2005 18:24:30)
Itelläni oleva Epiluuri lessu on ainaki ollu tosi hyvä ja helpposoittoinen. Mikit nyt oon mitä on mut ne voi vaihtaa.

Olen samaa mieltä... oma LP STD+ on kaikinpuolin hyvä soittaa, hyvin viimeistelty... runko mahonkia, kansi leppää jonka päällä vaahteraviilu. Mikit eivät ole parhaimmat, mutta ei ne huonotkaan ole. Varsin monipuoliset saundit saa hyvän vaffarin kanssa. Eihän tuo ole aito asia... minulla on pari Gibsonin LP:tä ja vertailuja olen suorittanut useaan otteeseen viimeisten kuukausien aikana... mutta hintaisekseen tuo on todella hyvä LP kopio. Ja on vielä lisenssillä valmistettu!

Ehdottomasti parempi valinta hintansa puolesta, kuin Tokain ALS-sarjaset. LTD EC-400AT on myös hyvä "Lespaa" kevyesti matkiva kepukka. Duncanin mikit, earvanan satula, hyvä talla jne jne. Mutta se tosin maksaa melkein tuplaten tuon Epiphonen LP Standardin.

Tarkoitus olisi kyllä vaihtaa Epiphoneen mikit, tallaan DiMarzion Super Distortion (tuomaan sitä vintage-rokkia...) ja kaulaan joku Duncanin '59-tyyppinen pehmyt ja kiva hummeri. Alle parin sada homma ja kitarasta tulee taas ihan eri soitin.

PS. ja niin juu... Foxilta ostin Double Eaglen messinkitallan joka on 1:1 sama kuin herra Wallilla aikanaan. Senhän on siis oltava hyvä, ja toivon että tuo saundiin hivenen lisää kirkkautta. Oujea!
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
käsi
08.09.2005 18:30:01

itse voin suositella epiphonea, omani on kestänyt yli 10 vuotta ja ei mitään sen kummampaa valittamista, tallamikin vaihdoin jossain välissä siihen. muuta en sitten oikeastaan ole tehnytkään siihen.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
jakasepp
08.09.2005 18:35:10
Niin tuon plektrasuojanhan ilmeisesti saa ruuvattua irti? Paremman näköinen mielestäni, kun ei ole tuota valkosta härvelliä pilaamassa järjettömän upeata kantta :)

Pitääpä harkita tuon ostoa. Miten epi pitää vireen?
Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe
käsi
08.09.2005 18:37:24

Niin tuon plektrasuojanhan ilmeisesti saa ruuvattua irti? Paremman näköinen mielestäni, kun ei ole tuota valkosta härvelliä pilaamassa järjettömän upeata kantta :)

Pitääpä harkita tuon ostoa. Miten epi pitää vireen?

joo soopi sen ruuvattua irti, ei o iso homma. omani on pitänyt vireen moitteetta. no joskus bänditreeneissä alkaa virehieman muuttua pitkän soittelun jälkeen mutta niin tekee useimmissa kitaroissa mitä tiedän.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
jakasepp
08.09.2005 18:41:57
jaahas, myyjän mukaan tossa on kuulemma ´59 tyyppiset humpparit vaihettu, joten ei oo siis edes epin omat mikit. Aijai ku jännittäis ostaa. Tosta ei kyllä enää paljoa kitara voi kaunistua.
Syystä tai toisesta epäilen, että tiedän liikaa asioista, joista on aivan älytöntä tietää paljon mitään. -Erlend Loe
jepu010
08.09.2005 20:43:49

Tossa mun omakuvassa olevasta oon sen pleksin ruuvaillu irti. Onha siin tietty yks ruuvinreikä sitte kaulamikin oikeen yläkulman vieressä mutta eipä tuo nyt paljoa haittaa.
mungiisi
15.09.2005 09:17:02
Eilen soittelin Tampereen Soitinkeskuksessa Epiphonen Les Paul Standardia ja ihastuin siihen samantien. Mieleeni tuli, että jos vaihtaisin Fender Mexico Stratocasterini siihen, Les Paul-mallinen kitara on ollut jo mielessä pitemmän, ja tuo tuntui niin hyvältä kitaralta.

Miten nuo Epin LP STD:t ovat toimineet pitemmän päälle, onko ollut mitään suuria vikoja?

Mitä mieltä olette, olisiko kannattava kauppa? Väliä joutuisin maksamaan noin 200 euroa.
McNulty
15.09.2005 09:22:43
Miten nuo Epin LP STD:t ovat toimineet pitemmän päälle, onko ollut mitään suuria vikoja?

Ei ole ollut vikoja vielä laisinkaan.

Mitä mieltä olette, olisiko kannattava kauppa? Väliä joutuisin maksamaan noin 200 euroa.

Ei kannata... myyt Mehiko Straton täällä torilla jollekin. Saat paremmat rahat. Sitten tinkaat tuon Epin Standardin johonkin 430-450e... Into-Luthmanin hinta - 100e on ihan hyvä summa Epin LP:sta.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
mungiisi
15.09.2005 09:27:33
Ei ole ollut vikoja vielä laisinkaan.

Tämä hyvä, kitara vaikutti ja tuntui niin mukavalta, soundasi tosi hyvältä Micro Cuben läpi :)

Ei kannata... myyt Mehiko Straton täällä torilla jollekin. Saat paremmat rahat. Sitten tinkaat tuon Epin Standardin johonkin 430-450e... Into-Luthmanin hinta - 100e on ihan hyvä summa Epin LP:sta.

Kuinka paljon tuosta uskaltaa pyytää Torilla? Uuden hinta on noin 600 euroa ( ? ).
McNulty
15.09.2005 09:29:45
Kuinka paljon tuosta uskaltaa pyytää Torilla? Uuden hinta on noin 600 euroa ( ? ).

Jos se on hyvässä kunnossa niin varmasti jonkun 300-400e
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)