Aihe: MusicManin kitara kilpailukykyiseen hintaan
1
MusikMan
08.09.2005 11:44:51
Vanha kitaristien "loyalty code":han vaatii, että hyvistä diileistä kerrotaan muillekin, etteivät suostuisi maksamaan hintalappujen kiskurihintoja. Sain päähäni pari viikkoa sitten, että Musarin Steve Morse signature on saatava tässä ja nyt. Ernie Ballin sivujen kautta löytyi lista Saksan virallisista diilereistä ja sitten vaan tiedustelut meilillä maailmalle. Äsken UPS:n kuriiri toi kitaran kotiovelle ja komeastihan tuo soi.

Ja sitten syy, miksi tämän kirjoitan. Maksoin kitarasta €1450 sisältäen UPS:n kulut. Vertailukohtana DLX:n paras tarjous €2050 (lähtö €2350). Tuo €1450 meni jopa komeasti alle Guitarbargainsin hinnan. Pyynti oli €1599, mutta tällä kertaa kohdalle ilmeisesti osui saksalainen, joka ei ottanut tinkimistä henkilökohtaisena luokkauksena.

Ai niin, se ostopaikka.. www.martinsmusikkiste.de

En siis ostanut online-kaupasta, vaan lähetin tiedustelun sähköpostitse ja pääsin tuota kautta pehmittämään kauppiasta itseään.
oiva tumpeloinen
08.09.2005 12:03:05 (muokattu 08.09.2005 12:05:02)
millainen tuo Morsen mikki-konfiguraatio on? Joko on niin paljon magneetteja että kielet on montulla siitä kohtaa (hymiö)? Onko tuo talla hyvä ratkaisu? Stratohenkinen olleskaan?

Rungon muoto ainakin miellyttää miun silmää... samoin tuo lievä sininen fade-väritys.

Se mikki-konfiguraatiohan on itse asiassa muuttumassa. Uudessa mallissa ei ole sitä vinossa olevaa singleä ollenkaan. Siinä vanhemmassa mallissa se soundipaletti on vahintäänkin riittävä.

Mitä tarkoitat tuolla stratotyyppisellä tallalla? Siinähän on valinnan mukaan joko TOM tai floyd rose.

Rungon muoto on itse asiassa telemäinen (sen tapaisellahan Morse aikanaan soitti). tarkoitan sillä, että siinä ei ole esim. reunapyöristyksiä kuten stratossa. Toisia se haittaa, toisia ei. Itse kuulun ikävä kyllä tähän ensimmäisenä mainittuun ryhmään. Mutta kai siihenkin tottuisi, mukava peli se muuten oli.

Edit: se uusi mallihan oon siis tämän näköinen:

http://www.stevemorse.com/newgallery/smbdd20050407-22.htm

Rupeaa olemaan jo itse asiassa pientä loimun tynkääkin.
McNulty
08.09.2005 12:11:51
Mitä tarkoitat tuolla stratotyyppisellä tallalla?

en mitään, kun en stratotallasta puhunut laisinkaan... tarkoitin juurikin tuota tune-o-maticia ja sitä pientä stopbaria. Eli onko tuossa Morse Sigissä kaulassa se 4-5 asteen kulma? Stratohenkisyydellä tarkoitin skeban muotoilua ja olemusta.

Rungon muoto on itse asiassa telemäinen (sen tapaisellahan Morse aikanaan soitti). tarkoitan sillä, että siinä ei ole esim. reunapyöristyksiä kuten stratossa.

Onko edes mahaloivennusta? Meinaan vaan että itse olen LP-mise henkeen ja vereen joten noilla pyöristyksillä ei niin ole väliä. Sylissä tuollainen strato-mallinen ja tummycutilla varustettu skeba olisi mukava.

Toisia se haittaa, toisia ei. Itse kuulun ikävä kyllä tähän ensimmäisenä mainittuun ryhmään. Mutta kai siihenkin tottuisi, mukava peli se muuten oli.

Mie kuulun LP:n myötä juurikin tuohon toiseen ryhmään. Pitkään on ollut jo haaveena Les Paulien kaveriksi hankkia sellainen strato, mistä irtoaisi singlecoil saundit kaula- ja tallamikillä, mutta myös kaulan ja tallan kohdalta humbuckerit. Mahdotonta tuo taitaa olla yhdellä kitaralla toteuttaa, koska eihän nuo "stacked" tai muut SC-kokoiset hummerit oikein vastaa puolitettuina singlecoilia. Haussa olisi siis stratosaundit Vintagesta SRV:n kautta Bon Joviin ja Maideniin.

No, menipäs off-topiciksi.

Oma mielipide noista MusicManeista on se, että ne ovat leppärunkoisiksi "peruskepeiksi" aika kalliita... jos vertaa esim. Fender Am.Deluxe Stratoon tms.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
MusikMan
08.09.2005 12:13:25
Kyllähän tuo mikkikonffa saattaa olla ns. ruisleipämiehille liikaa ;-)

Tunnin kokemuksella soitin vastaa odotuksia eli kyseessä on soitin, jolla vaihtuu soundivalikoima hevistä kantriin kytkimen käännöllä. Morsen signature humppareissa on keraamiset magneetit, ja sen kuulee heti - onhan miehen soundi levyilläkin sellainen hieman treblevoittoinen ja "kireähkö". Morsen kytkimien toiminta (11 eri vaihtoehtoa) on looginen, mutta kyllä tuon opettelu aikansa ottaa, jos soittimen potentiaalin aikoo omassa soitossa hyödyntää.

Jos vertaan Morsea omaan stratooni (Suhr Classic Wilkinsonin kammella), niin kyllä tuntuma on erilainen. Ei tosin niinkään tuon tallan erilaisuuden vuoksi, mutta siksi, että Morsessa ei ole tuota bodyn pyöristystä. Käsi on hieman eri asennossa Morsen suoran kannen vuoksi ja tuo pieni ero tuntui, kumma kyllä, pikkauskädessä. Soundimielessä Suhrin omat yksikelaiset on peittoaa Morsesta löytyvät DiMarziot selvästi, mutta eihän tuon Morsen puhdas strato olekaan tarkoitus olla.
monotone
08.09.2005 12:17:55

Sapetti perusteellisesti silloin aikoinaan kun tuo Morse-signature tuli kauppoihin kun ei millään rahat riittäneet sen hankintaan. Taisi olla 10k'n kieppeillä silloin 90-luvun alussa, eli puolitoista rahaa lienee hyvä diili tänään.

Halvempaa lohtua toi sitten tämä: http://koti.mbnet.fi/monotone/pics/tele.jpg
...looking California and feeling Minnesota.
oiva tumpeloinen
08.09.2005 12:26:19
en mitään, kun en stratotallasta puhunut laisinkaan... tarkoitin juurikin tuota tune-o-maticia ja sitä pientä stopbaria. Eli onko tuossa Morse Sigissä kaulassa se 4-5 asteen kulma? Stratohenkisyydellä tarkoitin skeban muotoilua ja olemusta.

UPS....pitäis vissiin opetella lukemaan, ennen kuin alkaa kommentoimaan :) Se muotoilu on enempi tele, kuin strato.

Onko edes mahaloivennusta? Meinaan vaan että itse olen LP-mise henkeen ja vereen joten noilla pyöristyksillä ei niin ole väliä. Sylissä tuollainen strato-mallinen ja tummycutilla varustettu skeba olisi mukava.

Nyt en mene vannomaan, kun on hetki siitä, kun olen kyseisellä kitaralla soittanut. Mutta muistikuvani mukaan siinä sai läski vaan nostaa lihat rungon päälle.

Mie kuulun LP:n myötä juurikin tuohon toiseen ryhmään. Pitkään on ollut jo haaveena Les Paulien kaveriksi hankkia sellainen strato, mistä irtoaisi singlecoil saundit kaula- ja tallamikillä, mutta myös kaulan ja tallan kohdalta humbuckerit. Mahdotonta tuo taitaa olla yhdellä kitaralla toteuttaa, koska eihän nuo "stacked" tai muut SC-kokoiset hummerit oikein vastaa puolitettuina singlecoilia. Haussa olisi siis stratosaundit Vintagesta SRV:n kautta Bon Joviin ja Maideniin.

No luulisin, että ilman kompromissia taidat joutua haaveilemaan tuosta loppuelämäsi ;) Ja tuohon Musariin joutuisi tekemään vielä kelanpuolitus switchin tai vaihtaa 5-way mikkivalitsimen, jos haluaisi ne bukkerit puolittaa.

No, menipäs off-topiciksi.

Lyhyen jäsenyyteni aikana olen antanut itseni ymmärtää, että se on täällä aivan normaalia, jopa suotavaa ;)

Oma mielipide noista MusicManeista on se, että ne ovat leppärunkoisiksi "peruskepeiksi" aika kalliita... jos vertaa esim. Fender Am.Deluxe Stratoon tms.

Muistaakseni Morse-malli on poppelia. Mutta tuohon hintaan erittäin toimiva peli.
oiva tumpeloinen
08.09.2005 12:28:26
Halvempaa lohtua toi sitten tämä: http://koti.mbnet.fi/monotone/pics/tele.jpg

Tollasellahan se Morse jotakuinkin ennen soitti. Tai melkein ainakin :)

http://www.stevemorse.com/newgallery/dd1977-5.htm
monotone
08.09.2005 12:33:25

Tollasellahan se Morse jotakuinkin ennen soitti. Tai melkein ainakin :)

http://www.stevemorse.com/newgallery/dd1977-5.htm

Nimenomaan! Mullakin oli heksamikki yhdessä vaiheessa tuossa kiinni. Nyttemmin käytössä kuin mikä vaan kaksi-humpparinen kitara, yleensä.
...looking California and feeling Minnesota.
MusikMan
08.09.2005 15:30:29
Muistaakseni Morse-malli on poppelia. Mutta tuohon hintaan erittäin toimiva peli.

Kyllähän Musarin kitaroissa on kautta linjan (pl. SUB) hintoihin leivottuna tuo signature leima sisään. Jos listahintoihin tuijottaa, niin yli €2000 on täysin järjetön hinta perus leppä-/poppeli-/lehmusrunkoisesta solid bodysta, luki lavassa sitten mitä tahansa. Silhouetetkin ovat vain hieman signatureja halvempia.

Tuo Morsen tuleva uusi Y2d malli on värityksiltään hieman liian psykedeelinen tällaiselle sedälle. Toki siinä on jotain selkeitä parannuksiakin (esim. kompensoitu satula), mutta minusta loppujen lopuksi kuitenkin vanha soitin uusissa vaatteissa ainoastaan kalliimmalla hinnalla.
weelie
08.09.2005 15:58:06
Paljo postit oli?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
MusikMan
08.09.2005 16:16:41
Tuo €1450 sisälsi kitaran toimituskulut UPS:n kautta. Myyjä ilmoitti mulla UPS:n tracking koodin, jolla pystyin seuraamaan kitaran kulkea UPS:n logistiikassa.

Tuo Morse lähti lokin mukaan kauppiaalta Kaltenkirchenista Hampurin läheltä tiistai-iltapäivällä, ja oli mulla handussa torstai-ap klo 10:30. Palvelu oli UPS:n ns. Standard, ja sen listahinta oli n. €47. Kitara painoi pakattuna laukkuineen n. 11 kiloa. Se, mitä myyjä on todellisuudessa maksanut, lienee vähemmän, koska myy rompettu online.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)