Superbeast89 07.09.2005 16:30:06 | |
---|
Kattelin musamaailman nettisivuilla notta sieltä sais hard puncher presariin valittua mikit, kumpia suosittelisitte metallimusaan SPB-2 vai SPB-3 mikkejä? Testaamallahan tuo selviäs, mutta kun ei jaksa sinne asti lähtä. If you are gonna rock, rock heavy! |
Hullu basisti 08.09.2005 10:05:28 (muokattu 08.09.2005 10:15:05) | |
---|
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Quarter Pounderia suunnittelin itekki joskus Squierin presariin, mutta nyt aattelin hard puncherin hommata niin vois siihen tökätä kun kerran saa samassa kaupassa noin helposti. Harhautuu vähäsen aiheesta, mutta mitä mieltä ollaan tosta tokain presarista? If you are gonna rock, rock heavy! |
piivei 08.09.2005 11:31:22 | |
---|
Mä kävin viime vkonloppuna musamaailmassa ja testasin sitä tokain jbassoa, tais olla se arvokkaampi niistä kahdesta mallista ja se ainakin vaikutti yllättävänkin hyvältä, tosin en kyllä soittanu vahvarin läpi mut hyvin sellanen selkee soundi oli akustisesti ja body reagoi hyvin, jopa paremmin kun suurin osa esikuvistaan. Saman merkin presari vois olla kyllä jo ihan täyttä murhaa... ilman muuta kantsii käydä kokeilemassa. |
NYdoll 08.09.2005 22:57:18 | |
---|
Minulla on kommenttia itseasiassa kummastakin. Tokain presarista, jossa on QP mikkinä. Sanoisinpa oikeastaan näin, että siitä lähtee hönkää jo vähän liikaakin. Pistää ainakin minun trankkunuppini etusen melko äkkiä kyykkyyn. Aktiivi-inputtiin kun pistää niin ongelma poistuu siltä osin, mutta sitten katoaa soundista samalla hieman sitä mojoa. Basso on loistava, mutta jos lähtisin siihen vaihtamaan mikkiä niin vaihtaisin varmaan jonkun, jossa on hieman pienempi output. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Wil-J 08.09.2005 23:09:18 | |
---|
Minulla on kommenttia itseasiassa kummastakin. Tokain presarista, jossa on QP mikkinä. Sanoisinpa oikeastaan näin, että siitä lähtee hönkää jo vähän liikaakin. Pistää ainakin minun trankkunuppini etusen melko äkkiä kyykkyyn. Aktiivi-inputtiin kun pistää niin ongelma poistuu siltä osin, mutta sitten katoaa soundista samalla hieman sitä mojoa. Basso on loistava, mutta jos lähtisin siihen vaihtamaan mikkiä niin vaihtaisin varmaan jonkun, jossa on hieman pienempi output. Outputti hoituu kun laskee gainia, ei se mikään ongelma ole. Mitä kovempi sen parempi! Ja Tokain passo on mahtipelia, ainakin ne mitä mä oon kokeillut. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
NYdoll 08.09.2005 23:25:14 | |
---|
Mutta soundi kärsii ainakin tossa mun Behkussa, jos gainia tiputtelee liikaa.. Pitää löytää aina se balanssi.. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Hullu basisti 09.09.2005 08:36:37 | |
---|
Kyllä mulla QP pelittää loistavasti. Onhan siinä outputtia, mutta niillä voimakkuuksilla millä olen soitellut ei ole ollut ongelmia vahvarien kanssa. Kyllä minustakin sitä outputtia saa olla mieluummin runsaasti kuin liian vähän. BTW: Ittellä on kanssa Fender Precision GAS laantunut, kun huomasin että Tokaita sais vasurina. Heittäisin siihenkin QP:n kiinni heti. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
pardy 09.09.2005 09:02:27 | |
---|
Mutta soundi kärsii ainakin tossa mun Behkussa, jos gainia tiputtelee liikaa.. Pitää löytää aina se balanssi.. Saattaa hyvinkin olla, sillä itse huomasin samanlaisen ilmiön taannoin kun omistin Warwickin nupin. Siis kun ajoi etusta vähän yli niin soundi oli huomattavasti murakampi ja muutenki tanakampi. |
Teijo K. 09.09.2005 10:10:26 | |
---|
Saattaa hyvinkin olla, sillä itse huomasin samanlaisen ilmiön taannoin kun omistin Warwickin nupin. Siis kun ajoi etusta vähän yli niin soundi oli huomattavasti murakampi ja muutenki tanakampi. No jos haluat etusta ajaa yli, niin siihenhän nimenomaan tarvitaan paljon ulostulemaa bassosta, tai kuten kitaristeilla usein on, joku linjaboosteri lattialla. Munsta. |
pardy 09.09.2005 10:12:21 | |
---|
No jos haluat etusta ajaa yli, niin siihenhän nimenomaan tarvitaan paljon ulostulemaa bassosta, tai kuten kitaristeilla usein on, joku linjaboosteri lattialla. No siin oli kato kans toi gain-säätö, ni ku sen sääti tappii ni tein sen sillee. Ja ihan passiivina silloin sillä vetelin, että ei nyt mitenkään erityisen paljoa ollut silloin se sisääntulleen signaalkin voimakkuus. |
Teijo K. 09.09.2005 10:20:39 | |
---|
No siin oli kato kans toi gain-säätö, ni ku sen sääti tappii ni tein sen sillee. Ja ihan passiivina silloin sillä vetelin, että ei nyt mitenkään erityisen paljoa ollut silloin se sisääntulleen signaalkin voimakkuus. Niin, mutta samahan se on onko heikompi ulostulema bassossa ja ei pudota sitä signaalia ennen etusta, ts. antaa etusvolan olla täysillä, tai on enemmän ulostulemaa bassosta ja pudottaa sitä sopivaksi vaffarin etusvolalla??? Munsta. |
pardy 09.09.2005 10:26:26 | |
---|
Niin, mutta samahan se on onko heikompi ulostulema bassossa ja ei pudota sitä signaalia ennen etusta, ts. antaa etusvolan olla täysillä, tai on enemmän ulostulemaa bassosta ja pudottaa sitä sopivaksi vaffarin etusvolalla??? Niinii, ehämmä muuta väittänykkää. |
Anarkiapurilainen 09.09.2005 11:52:01 | |
---|
Mullekin on sattunut tuota (QP P/J-mikitysellä) että plekulla on kunnolla röytänyt volat bassosta täysillä niin bass-PODissa alkaa klippivalo vilkkumaan. Ei oikein hyvä juttu, pitäisi varmaan asentaa volapotikat bassoon tuon takia takaisin (röytämisestä ei aleta tinkimään!). |
Teijo K. 09.09.2005 11:53:37 | |
---|
Mullekin on sattunut tuota (QP P/J-mikitysellä) että plekulla on kunnolla röytänyt volat bassosta täysillä niin bass-PODissa alkaa klippivalo vilkkumaan. Ei oikein hyvä juttu, pitäisi varmaan asentaa volapotikat bassoon tuon takia takaisin (röytämisestä ei aleta tinkimään!). Heitä mieluummin se Pod ääreen, eli sorsa-lintua päin, ja hommaa parempi etunen. :) Munsta. |
stenel 10.09.2005 14:11:11 | |
---|
Heitä mieluummin se Pod ääreen, eli sorsa-lintua päin, ja hommaa parempi etunen. :) Älä heitä,Pod on loistava laite osaavissa käsissä:) |
JR/Rajah 31.01.2007 10:54:27 | |
---|
Nostan vanhan aiheen kun en uutta jaksa kirjoittaa. Onko näistä Duncaneista mihinkään? http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sspb3_ebasspickup.htm Tekisi mielei vaihtaa bassoihini mikit, mutta onko näillä suurta merkitystä saundiin perusmikkeihin verrattuna (japanin fendereitä)? Vai onko pelkkää rahan tuhlausta. |
J.Hollström 31.01.2007 10:58:56 | |
---|
Nostan vanhan aiheen kun en uutta jaksa kirjoittaa. Onko näistä Duncaneista mihinkään? http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sspb3_ebasspickup.htm Tekisi mielei vaihtaa bassoihini mikit, mutta onko näillä suurta merkitystä saundiin perusmikkeihin verrattuna (japanin fendereitä)? Vai onko pelkkää rahan tuhlausta. Tossahan se ilmoituksessa sanotaan: maximum ones outputs and extended frequency spectrum. Eli semmosta on odotettavissa sitten. Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
JR/Rajah 31.01.2007 11:02:51 | |
---|
maximum ones outputs and extended frequency spectrum. Suomeksi? Eli tööttää niin pirusti vai? |
Kallekorvola 31.01.2007 11:28:55 | |
---|
Suomeksi? Eli tööttää niin pirusti vai? Paljon hönkää (eli kyykyttää esim. matolaatikoita ja etuastetta lujemmin), laaja taajuuskaista (matalasta korkeaan ääneen)... |