Jarski 23.05.2003 00:11:11 | |
---|
Jep, voi kun taitoa kerääntyisi yhtä lailla kun klassisia kitaroita nurkkiin. niin Congi, tossa seurailin sun tremolo-kehitystä (ajalla maaliskuu-toukokuu) ja arvelin justiinsa omalla kohdallani josko tolla mallilla olis jotakin merkitystä, kun ei toi jammu SOI! Toisaalta olen samassa tilanteessa kun säkin aikaisemmin, eli odottelen että sitä valkoista kertyy kynsien päihin...se sun eka tremolonauhoitus kuulosti ihan jees! |
Purple Haze 23.05.2003 00:46:04 | |
---|
Cuenca c-40R:n, (jonka olen hankkimassa)...:) eli laittakaa kokemuksia tuosta Cuencan mallista.. Ite oon tykänny kovasti ko. mallista. Ei liian kallis, helppo soittaa ja jotenkin lämmin soundi. Ei oikein mitään valittamista. "musiikki painaa huulet huulillesi ja miltei kuolet, äänet hävittävät ympäröivät huoneet ja tulevat luokse, minä äänessä ja ääni minussa, surullinen musiikki ei vain muistuta kipua, se on sitä kipua mitä mikään ei lievitä" Murmurecordings-äänestä |
Congi 23.05.2003 02:04:09 (muokattu 23.05.2003 09:13:52) | |
---|
Yleensä noissa Seetri kansisissa on sellainen ihanan pehmeä ja lämmin ääni. Itsekin tykkään. Valitettavasti ainoa seetrikantiseni on nyt vähän huonossa kunnossa (ote lauta puuttuu). Uusi otelauta-aihion pitäisi saapua pian. Saa katsoa miten onnistun sen kanssa. Niin, Cuencasta.. Mitä olen nyt levytukusta katellut. Niissä on tyypillisesti halkeamia otelaudan ja kansilevyn liitoskohdissa. Lienee ilmastosta. Kannattaa olla varovainen sellaisten kanssa. Kostuttaja lienee "must" asia noitten kokopuukantisten kanssa. Niin, tremolosta.. En miteenkään aktiivisesti sitä edes harjoitellut, ehkä juuri tämän takia olen edelleen niin huono siinä. Toisaalta tollaisen tekniikat harjoittelu pitkäjaksoisesti on melko tuskaa. |
Congi 23.05.2003 09:13:27 (muokattu 23.05.2003 09:14:16) | |
---|
EDIT: |
Jarski 02.06.2003 14:34:14 | |
---|
jep, elikä sormijärjestys p- a - m -i, voiko käyttää vaihtoehtoisesti p - i - m - a eli etusormi peukalon jälkeen...? tuntuu helpommalta kuin nimetön aloittavana sormena... |
18is9 02.06.2003 15:47:03 | |
---|
jep, elikä sormijärjestys p- a - m -i, voiko käyttää vaihtoehtoisesti p - i - m - a eli etusormi peukalon jälkeen...? tuntuu helpommalta kuin nimetön aloittavana sormena... Siinä vaiheessa kun vauhtia lisätään niin kaikki tuntemain ihmiset ovat sanoneet että pami tuntuu helpommalta. Vaan ei mikään estä yrittämästä! The Empire Never Ended - P.K. Dick |
Jamaker 05.06.2003 17:35:37 (muokattu 05.06.2003 17:37:06) | |
---|
Mutta voisihan tremoloa vetää helpomminkin? Kasvattaa niin pitkän peukalon kynnen että voi liruttaa sillä kuin plektralla ikään. |
Mutta voisihan tremoloa vetää helpomminkin? Kasvattaa niin pitkän peukalon kynnen että voi liruttaa sillä kuin plektralla ikään. Ja sitten peukalolla ei voikaan tehdä mitään muuta + i-m-a -sormet jäävät toimettomaksi, eivät voi soittaa tremoloäänelle esim. bassosäveliä. Lisäksi ton peukalotremolon toimivuus ja tasasuus oli takuulla sitä sun tätä. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
Jarski 19.06.2003 15:47:55 | |
---|
Jesh, kertokaahan tremoloseniorit (lue: Klami etc.!) jotakin suht. helppoja tremolokappaleita, kun tuo recuerdos alkaa jo tympäännyttämään. Eli ei mitään hirmu vaikeita veivauksia, kiitän! |
Pillumehu-Maija 03.07.2003 21:17:50 | |
---|
Saattaa tulla turhana tietona, mutta lisään hieman tuohon kynsiasiaan. Kynnet ovat lähes yhtä yksilölliset kuin sormenjäljet. Esimerkiksi minulla etusormen kynsi tuppaa kaartumaan ja tekemään pienen kulman joka "töksähtelee" soitettaessa. Tästä syystä käytän mielelläni hiemän lyhyempiä kynsiä, eli valkoista osaa noin 3mm. Se on mielestäni juuri hyvä pituus jolla saan aikaan paljon eri sävyjä ja toisin kuin puolensentin kynsillä, soundi ei ole terävä ja ERITTÄIN kovaa soitettaessakaan ei ala napsumista kuulumaan. Peukalossa tosin pidän sellaista noin puolen sentin kynttä, sillä peukalon kynsi on muita kynsiä huomattavasti paksumpi ja se ei tule tielle kun soittaa ihopinnalla, sillä peukalohan on soitettaessa sivuttain. Eli siis jollekin voi sopia jo millimetrin pituiset kynnet kun taas toiselle on välttämätöntä että valkoista osaa on enemmälti. Jokaiselle kyllä löytyy oma kynsityyppi jolla on hyvä soittaa ja joilla soitto kuulostaa hyvältä. Eräänä nyrkkisääntönä voitaisiin pitää, että kynsi muotoiltaisiin samanmuotoiseksi kuin sormenpääkin. Ja kasvaessaan kynsi synnyttää pienen kulman siihen tyveen, joka tulee viilata pois, ettei se "töki" soitettaessa. |
hommailija 19.04.2005 19:06:15 | |
---|
Kattelin Tabuja ja kokeilin. Aika kömpelöä sormipäillä. Ei näköjään saa toimi kunnolla ilman pitkiä kynsiä. No enpä tiedä. Kyllä kynsillä on paljon helpompaa, mutta veikkaan että kovilla sormenpäilläkin onnistunee. Olen soittanut bassokitaraa hevi ja rock-bändeissä, niin sormenpäät on aikasta kovat. Tuo basistin hommahan on aika ikävästi ristiriidassa klassisen kitaran kanssa juuri tuon kynsihomman takia, mutta kyllä kovilla sormenpäilläkin voi tremolon saada toimimaan. Tietysti ääni on varmaan parempi kynsillä. |
Congi 24.04.2005 11:04:30 | |
---|
No enpä tiedä. Kyllä kynsillä on paljon helpompaa, mutta veikkaan että kovilla sormenpäilläkin onnistunee. Äänitä se sitten ja pistä jakeluun niin tiedetään millaista ääntä niistä kovista sormipäistä voi saada T.Congi |
Kapt. Bratislava 24.04.2005 11:28:36 | |
---|
kovilla sormenpäilläkin onnistunee Olikohan se Romeron Pepe kun ehdotti että aina joskus pitäisi treenata ilman kynsiä. Ihan perustekniikan kannalta. Joku Alhambra-treeni (tai Una Limosna por el Amor de Dios tms.) pelkillä sormenpäillä on varmaan hyväksi. Ehkä kesällä ehtii kokeilla kun ei ole pariin kuukauteen mitään.. :D Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |
C 25.04.2005 17:15:08 (muokattu 25.04.2005 17:19:30) | |
---|
Niin, oon kuullut. Mutta kun tuossa on sen tremolon lisäksi joku muu kuvio siellä taustalla. Miten voi soittaa tremoloa ja sitä ''tuu-tuu'' sinne taustalle samaan aikaan? Yksi aina yhtä hämmästyttävä biisi on kuuluisa "Asturias" (Isaac Albeniz), joka on pakollinen numero kaikille klasarivirtuooseille. Tässä yksi versio siitä, ei mitenkään paras mahdollinen, mutta siitä saa jo käsityksen. Doors-diggareille saattaa avautua tästä uusi ulottuvuus... ;) http://mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/1126,utwor,34156.html EDIT: Oho, tuli vastattua hiukan vanhaan viestiin, mutta hyvä niin ;) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |