Aihe: Voisiko joku antaa selvityksen?
1 2 3 4 5 6
isojussi
07.09.2005 22:49:37
Mun sankareita on aina ollu Tarzan ja Dizzy
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
manjaana
07.09.2005 22:49:40
HOHO!

Eisssss....

Sä oot Ounasjokivarren Nalle Willer

Voi juma, HOHO... ;oD
mennään ettei kasva jäkälää..
riff
07.09.2005 22:53:37
Kuka muu on soittanut sanomalehden painoon aamuyöllä ja kysynyt painajalta, mitä mahdollisesti tapahtuu Mustanaamion seuraavassa stripissä. No minä. Ja minä en Teks Villerin perään kysele mitään. Joten Mustis on KINGI.

Joo mutta Tex Willer on monta kertaa mennyt itse sanomalehden (joku Herald) painoon millon sitä huvittaa ja ottanut korruptoitunutta päätoimittajaa lauluvarresta kiinni ja vetänyt turpaan niin, että tuntuu!!!
Positiivisuus on perseestä!
riff
07.09.2005 22:55:31
Texin ja Kitin liikkeitä ei kukaan pysty ennakoimaan!! :)

Kit Carson on tällä hetkellä MS Romanticalla soittamassa bassoo!;-)
riff
07.09.2005 22:58:12
Nyt tämä texas ranger/navajopäällikkö lähtee tiipiihin nukkumaan! Aamulla ampumaan pari karjavarasta;-)
Martso
07.09.2005 23:00:38
Nyt tämä texas ranger/navajopäällikkö lähtee tiipiihin nukkumaan! Aamulla ampumaan pari karjavarasta;-)

Mainiota! Lähetän savumerkkejä jos jotain keinottelevia intiaaniasiamiehiä ilmaantuu maisemiin (I.P. tms).
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
uruttaja
07.09.2005 23:01:05

Vedä kosketuslaukaus.
isojussi
07.09.2005 23:04:19
Taasko se yks hullu menee torrakko kourassa lehmälaitumeele maata?
Martso
07.09.2005 23:04:55
HOHO!

Eisssss....

Sä oot Ounasjokivarren Nalle Willer

Jumalauta BJ!! Tuo on sama ku sanoisin sinua Kallaveden Mona Caritaksi. Ounasjoelle on kotoa hieman matkaa siis.
Martso
07.09.2005 23:05:34
Taasko se yks hullu menee torrakko kourassa lehmälaitumeele maata?

Jep, mutta nyt ei ole kiikarissa hajulukko-yrittäjiä! ;)
uruttaja
07.09.2005 23:07:35
Jumalauta BJ!! Tuo on sama ku sanoisin sinua Kallaveden Mona Caritaksi. Ounasjoelle on kotoa hieman matkaa siis.

Maantiede on ihmeellinen asia:) Patelakin yltää Uralille tarvittaessa.
isojussi
07.09.2005 23:18:16

Sorry - Mä muistin et sää oot Rovaniemeltä - mut ethän sä ookkan

sorry my mistake

Mona-Carita...HOHO!
isojussi
07.09.2005 23:19:08
Jep, mutta nyt ei ole kiikarissa hajulukko-yrittäjiä! ;)

Ja Viikin taivas on täynnä hanhia taas kerran....
Fuzzy Boner
08.09.2005 09:08:05
Mä meen tänään muutaman tunnin päästä antamaan palautetta liimikselleni. Kyl sit hommat aina hetken toimii ku ite käy potkimassa perseelle jäbiä. Ajattelin olla tänään kyllä hiton tiukkana.
Saapuilija
jon lord
08.09.2005 10:10:59
Mun bisnes ei perustu millekään liiton minimille. Se perustuu sille, että mun asiakkaitten kannattaa maksaa mulle se moninkertasesti.Mä oon "elämäntapayrittäjä", eli tavoittena on tienata sen verran, että pärjää, mutta tehdä duunia vaan sen verran, että on kivaa. Rikastua ei tarvii.

Kuule I J , kaikilla ei ole mahdollista olla "elämäntapa" yrittäjä. Olishan se hienoa pystyä myymään itse keikkansa ja järjestelemään asiansa siltä kantilta mutta kun joudut tekemään monenlaista, hoidat lapsia välillä kotona, harjoittelet uutta ohjelmistoa ,ehkä opiskelet siinä sivussa samalla yrität hankkia leipää perheellesi niin kaikkien voimavarat eivät riitä enää sen jälkeen istumaan puhelimen ääressä tuntikaupalla soittelemassa ympäri ämpäri saadakseen keikkoja. Jotkut myös eivät voi valita tilannettansa niin että tehdään keikkoja vaan sillai mukavasti ja tienataan hyvin rahaa. Meistä aika monet soittelevat tanssikuppiloissa joissa maksetaan pääosin minipalkkaa. Jos sillä rahalla teet vain sillai"mukavasti" töitä niin ei tilipussi kasva hirveän isoksi. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että 30 vuoden jälkeen ei tarvitse enää soittaa 5-6 settiä illassa yökausia, mutta kaikille se ei ole mahdollista. Mutta se asia minkä haluan tuoda tässä esille on se että pieni nöyryys ja vähempi henkseleiden paukutus ei olisi pahitteeksi. Se kun on niin että tuolla selän takana vaanii aina kovempi kaveri. Mutta minusta et saa väittely kaveria tästä vaan eikö tässä olla kaikki jonkinlaisia työkavereita muuten vaan vaikkakin osan kanssa näin anonyymisti. Toivottavasti ymmärrät mun pointtini ja eipä mennä tästä enää mihinkään juupas eipäs linjalle. Toivon ihan oikeasti että sun hommas omalla linjallasi jatkuu hyvin ja töitä riittää koska me tehdään osin samanlaista hommaa tällä huumorilinjalla.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
aisa
08.09.2005 10:35:32
sekotan kans vähän tätä pakkaa, jos sopii.

tässä on tullu nyt selkeesti kaks näkökulmaa tähän aiheeseen ja tavallaan ymmärrän molempia ihan hyvin.

sehän on oikeesti niin, että on olemassa (ainakin) kahdenlaista ihmisrotua joista toinen on se joka ei missään nimessä halua sotkeutua siihen myynti/paperisota hommaan, eli haluaa tehä keikat ns. palkkatyöläisenä ja se on ihan jees hommaa, vaikka siinä ei niin paljoa pysty vaikuttamaan esim omaan tulotasoon, vaan markkinat määrä liksan aika pitkälti.
siitä aiheutuu myös tietysti se että niitä keikkoja on oltava aika paljon että sillä eläis ja se tuo mukanaan monesti sen vittuuntumisen.
lisäks se tuo mukanaan sen ainaisen tienpäällä olemisen, eikä silloin vois kuvitellakkaan että olis aikaa tai innostusta ite myydä keikkoja.
jokainen joka on yrittäny myydä BÄNDIÄnsä siis ihan ammattimaisesti, tietää sen ihan saletisti että siinä ei enää oma tahto riitä, vaan apua on saatava, eli soitto liimikselle...

toinen rotu on sitten tässäkin threadissa mainittu elämäntapayrittäjä, eli eltayrsho.

eltayrsho on yleensä semmosessa tilanteessa että sillä on myös joku toinen duuni josta tulee ns. peruselintaso jonka turvin on helppoo hinnotella musakeikat siten että hinta on jotain ihan muuta kun tes, koska kaikkia keikkoja ei ole pakko saada perheen elättämiseks.
jussilla on pieni kokoonpano, niinku mulla ja mackilläkin (tosin meillä puolet isompi. hoho) ja semmosen myyminen on tosiaankin paljon helpompaa ku esim kvartetin.
jussille nostan hattua oikein korkeellekkin, sillä jussi on kehittäny tuotettaan semmoseks että sen saa kaupaksi, mutta edelleen on iso ero siihen tm-kvartettiin sillä jussin kaltaisen omb:n suurin asiakaskunta on ehdottomasti yksityistilaisuudet, joissa hyvin harvoin asiakasta kiinnostaa eniten hinta.
varsinkin jos on yritysasiakas kyseessä.
mulla on hyviä esimerkkejä tapauksista joissa oon myyny duoa firman kekkereihin ja rahasta puhuttaessa on ostajan edustaja sanonu että se on vähä niinku meijän asia että laskutetaan mitä halutaan.
tommosta tilannetta ei tule eteen jos yrität myydä hyvääkin tanssibändiä esim soittoruokalaan tai lavalle. siellä ei kiinnosta oikeestaan mikään muu ku se että kuinkahan helvetin kalliita te ootte...

siinä oon jon lordin kanssa yhtä mieltä että henkseleiden paukuttelu ei tilannetta yhtään helpota, koska puhutaan niin eri alan esiintyjistä vaikka kaikki ollaan kaikki musiikin saralla hommissa.

selvennykseksi vielä että mun perheen elanto tulee 80% muualta ku musiikista ja vaikka oon yrittäjä niin silti tarvitsen liimiksien palveluita ja oon iloinen että niitä on olemassa.
kaikki toimistot ei ole isojapaskoja.
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
uruttaja
08.09.2005 11:13:23
Asiaa kiltaveli Aisa ja kiltaveli Jon Lord. Asiaa myös IJ.

Liimataisilla vaan on joku vit...un ylivalta ja kaikenlisäksi vielä ylimielinen asenne varsinkin nimettömään bändiin. Välttämätön paha, ei yhteistyökumppani. Tämmöselle liimataiselle pitää antaa joko turpaan tai kenkää. Liimataisia on niin paljon, että markkinatalouden pitäisi poistaa ne perseestä olevat.

Olen myynyt ihan ammatiksenikin keikkoja, siis henkeni pitimiksi, eli tiedän mitä se taiteenlaji on. Nyt myydään samoille apajille liimataisten kanssa.
Tai semmonen ero siinä on, että minä myyn ja liimikset odottavat että niillä soi puhelin ja bändi tilataan.

Minusta tällä alalla on aivan liikaa ohjelmtatoimistoja, niiden työt voi pienellä vaivalla tehdä itse. Kun käyt keikalla jossain, myyt siihen samaan paikkaan jo ensimmäisellä tauolla uuden keikan. Näin se periaatteessa menee.

Markkinatalous on poistanut alalta muutaman oikeasti perseestä olevan toimiston: mm. Tangoprisenssan toimisto Oulussa meni äkkiä nurin katteettomine lupauksineen, ja sen pulskan, korkealta laulavan savolaispojan toimisto. Molemmille voi sanoa että voi voi että on raakaa tämä elämä.

Kaikki vähänkin vanhemmat humppapaavot varmaan muistaa esim. Martin Nilsiästä tai Anteron Mäntsälästä, ei ole enää voimissaan vissiin kumpikaan. Ei voinut mennä paskan myynti läpi, koska Marttihan möi itse aina ensimmäisenä oman bändinsä, joka oli sanalla sanoen huono.. No kerrankin osui potku omaan nilkkaan.

Kuten Aisa sanoi, hyviäkin toimistoja on, ne pitää vain löytää.
jon lord
08.09.2005 12:34:14
Komppia Kiltaveli Aisa ja Kiltaveli Uruttaja ja Isojussi ,en haastanut riitaa omalla kirjoituksellani. Samassa veneessä me kaikki ollaan ja loppujen lopuksi varmaan suurin osa tuetaan toisiamme, mutta nyt menen uuden shown harjoituksiin, joten palataan asiaan.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
08.09.2005 12:36:37
Komppia Kiltaveli Aisa ja Kiltaveli Uruttaja ja Isojussi ,en haastanut riitaa omalla kirjoituksellani. Samassa veneessä me kaikki ollaan ja loppujen lopuksi varmaan suurin osa tuetaan toisiamme, mutta nyt menen uuden shown harjoituksiin, joten palataan asiaan.

:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)