Aihe: Kotistudioon - ostoslistaa
1
the jokke
01.06.2003 13:17:05
Eli olen kokoamassa pientä kotistudiota kämpälle ja olen netistä etsiskellyt sopivia ehdokkaita tarvittavien kamojen paikoille.

Ongelma piilee siinä, etten tiedä yhtään minkä niistä ostaisin. Joten pyytäisin teitä karsimaan turhat/huonot/puutteelliset tavarat
listoiltani.. ja tietenkin voitte suositella hyviä laitteita!

1) Digiraiturit: Ainakin 8-kanavaa tarvitaan, äänenlaatu pitäisi
olla hyvä suhteessa hintaan, polttava CD-asemakin olisi kätevä

-Boss BR-864, 8-raitaa 598,-
-Fostex VF-160, 16-raitaa 1059,-
-Fostex VF-80, 8-raitaa 729,-
-Fostex MR-8, 8-raitaa? 529,-
-Roland CDX-1, 8-raitaa?, polttava CD 738,-
-Tascam 788, 8-raitaa? 599,-
-Yamaha AW16GCD, 16-raitaa, CD? 1325,-
-Zoom MRS 1266, 10-raitaa 939,-
-Zoom MRS 1044, 8-raitaa?, CD 1100,- (käytetty)

2) Mikserit: hyvät mikkietuset pitäisi olla, treenitilanteessa vain laulu menee mikserin kautta, äänitystilanteessa täytyisi kanavia ainakin rumpujen nauhoitukseen riittää

-Behringer MX802A Eurorack 95,-
-Behringer MX602A Eurorack 69,-
-Behringer UB802 Eurorack 89,-
-Behringer UB1002 Eurorack 99,-
-Behringer UB1202 Eurorack 122,-
-Phonic MM1002 99,-
-Phonic MM1202 155,-
-Yamaha MG10/2 122,-

Tiedän, että hinta = laatu, mutta rahat ei kuitenkaan riitä jos ostan kaikkein laadukkaimpia tavaroita ainoastaan.

No, nyt saa antaa mielipiteitä ja kokemuksia tyhmälle..

kiitos
the jokke
01.06.2003 21:48:02
Ois mukava tietää edes, jos joku noista on ihan perseestä, ettei mee rahat hukkaan.
Teijo K.
02.06.2003 00:17:04

Ois mukava tietää edes, jos joku noista on ihan perseestä, ettei mee rahat hukkaan.

No nuo Behkut ei kyllä oikeen.. Ja älä käsitä nyt väärin, minä en ole niitä jotka heti behkun nähdessään saa kylmiä väreitä. Mutta niissä ei kyllä ne mikkietuset pelitä tarpeeksi äänityskäyttöön imho. Meilläkin on Behkun 24ch mikseri keikkakäytössä, mutta äänityksiin on jo sitten parempaa. Eikä kyllä taida se phonic olla yhtään parempi vaihtoehto.

Ei ne siis ihan perseestäkään ole, mutta tuon behkun kanssa suosittelen sitten ainakin lauluja ja mahdollisia akustisia soittimia varten hommaamaan erillisen mikkietuasteen. Esim dbx minipre tai parempi.
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
kivi
02.06.2003 03:59:46 (muokattu 02.06.2003 04:04:54)
2) Mikserit: hyvät mikkietuset pitäisi olla, treenitilanteessa vain laulu menee mikserin kautta, äänitystilanteessa täytyisi kanavia ainakin rumpujen nauhoitukseen

Ei välttämättä tarvitse. Kaikissa noissa mainitsemissasi työasemissa on 8-16 -kanavainen mikseriosa, joka on vähintään Behringerin tasoinen, ja joka korvaa erillisen mikserin tarpeen. Kaikissa on myös ainakin jonkinlaiset mikrofonietuasteet, vähintään kahdelle mikille, mutta rumpujen äänitys onnistunee myös; ainakin kikkaillen (kotistereoiden kasettidekkiä tms laitteita ylimääräisinä etusina käyttäen).

Mikserin asemesta ehdotan että hankit soundia parantavan stereoetuasteen; vaikka vain sen halvan Behringerin kaksikanavaisen putkietusen, mikäsenytoli..?

Noista paras hyötysuhde lienee Fostex VF160:ssä. Fostex, Tascam ja Yamaha olisivat noista ne mitä katsoisin tarkemmin, ja ehkä Roland. Zoomia en ehkä harkitsisi ollenkaan, ihan ennakkoluulojeni takia, en myöskään Bossia - en luota, että niissä olisi musikaaliset EQ:t.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PIM
02.06.2003 11:13:09
Osta multa Fostexin VM200 & VR800 paketti joka jäi tarpeettomaksi kun siirryin Yamahan AW4416:een. VM200 on 16 kanavainen digimikseri, jossa 8 analogista inputia, 8 kanavaa adat-väylän kautta, 4-alueiset täysparametriset eq:t joka kanavassa, kaksi efektilaitetta, moottoroidut faderit jne. VR800 on puolestaan 8 raitaa kerrallaan äänittävä kovalevytallennin 20GB:n levyllä joka liitetään adat-kaapeleilla mikseriin. Mikseriä voi käyttää perusäänittämisen lisäksi myös pienenä PA-mikserinä tai tietokoneen raiturisoftien hardware kontrollerina jos hiirellä miksailu ei innosta. Tästä nyt edullisesti monikäyttöinen äänityspaketti joka ei heti jää työttömäksi vaikka myöhemmin siirtyisit tietokonesysteemiin. Mikserin ja tallentimen saat muusikoindennetin erikoistarjouksena 700 eurolla ja pari sataa päälle niin pistän mukaan vielä Terratec EWS88D äänikortin, josta löytyy tarvittavat adat-väylät ja midit jolla saat tallentimen tai mikserin kätevästi kiinni tietokoneeseen.

Käyttöoppaat löytyy osoitteesta http://fostex.com/index2.asp?file=support/documents
Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e
deadworm222
02.06.2003 11:48:16
Eihän tuossa Phonic 1002:ssa ole kuin 2 mikrofonisisääntuloa. Loput on linjoja, eikä niissä ole mikrofonietuvahvistimia. Ja EQitakin on vain kaksi. Et tee sillä mitään... minä tietysti teen, kun en itse tarvitse paljoa roinaa.
*~-.: meet singles in your area today :.-~*
the jokke
04.06.2003 13:45:07 (muokattu 04.06.2003 13:49:07)
kiitoksia..

kyllä taidan raitureissa kääntyä tuon Fostex VF160 puoleen.

mikserin tartten sitten enää laulukamoihin treenitilanteessa..

EDIT: eli taidan ostaa ton Behringerin MX802A:n..
Bosley
04.06.2003 15:04:08
kyllä taidan raitureissa kääntyä tuon Fostex VF160 puoleen.

Jos meinaat tehdä projektisi valmiiksi asti pelkästään raiturilla (eli et meinaa siirtää projektiasi tietokoneelle jatkoeditointia varten), suosittelisin vielä katsastamaan ton Yamaha aw16g:n. Dynamiikkaprosessointi on mahdollista jokaiselle inputille + kanavalle + vielä lopulliselle stereoraidalle erikseen. Käsittääkseni tätä mahdollisuutta ei Fostexissa ole. Muuten en osaa kommentoida Yamahan ja Fostexin keskinäistä paremmuutta. Molemmat ovat käsittääkseni sen tason vehkeitä että lopputulos on enemmän äänittäjän ja miksaajan taidoista kuin vehkeistä kiinni.

Lisätietoa Yamahasta ja hyvä keskustelufoorumi:
http://www.aw16g.com/
the jokke
04.06.2003 15:08:40
Dynamiikkaprosessointi on mahdollista jokaiselle inputille + kanavalle + vielä lopulliselle stereoraidalle erikseen.

öö.. mitäs tuo edes itse asiassa tarkoittaa?
the jokke
04.06.2003 15:11:21
miten on muuten mahdollista, että tuolla St. Pauls soundissa toi Fostexin VF160 on yli satasen halvempi kuin thomannilla? onkohan se käytetty?
Bosley
04.06.2003 15:17:02
öö.. mitäs tuo edes itse asiassa tarkoittaa?

Eli Yamahassa voit käyttää kompressoria, noise gatea tms. jokaiselle raidalle erikseen. Fostexissa kompressorin käyttö on rajoitetumpaa. (MUISTAAKSENI niin, että Fostexissa voi käyttää dynamiikkaprosessointia 1-2 raidalle + stereoraidalle eli sille raidalle, joka lopulta poltetaan cd:lle)

Itse pähkäilin syksyllä samaa kysymystä kuin sinä ja päädyin Yamaha vs. Fostex asetteluun. Lopullisen valinnan Yamahan suuntaan päätti em. seikka. Tyytyväinen olen ollut, ei ongelmia ja loistava äänenlaatu. Mutta tosiaan, on toi Fostexkin varmaan hyvä laite.
Leri
05.06.2003 13:15:35
Mä ostin ton VF160:n St.Pauls Saundista, ja kyllä se ihan uus oli. Record nappula vähän aluks takkuili, mut muuten se on toiminu hyvin.
the jokke
05.06.2003 14:03:43
Itse pähkäilin syksyllä samaa kysymystä kuin sinä ja päädyin Yamaha vs. Fostex asetteluun. Lopullisen valinnan Yamahan suuntaan päätti em. seikka. Tyytyväinen olen ollut, ei ongelmia ja loistava äänenlaatu. Mutta tosiaan, on toi Fostexkin varmaan hyvä laite.

kyllä mä taidan tuohon Fostexiin päätyä, kun se on sen verran halvempi.. muuten toi Yamaha kyllä himottais.
PIM
05.06.2003 21:53:38
VF160:n ylivoimaisesti paras puoli on se että siitä löytyy adat-väylä vakiona, minkä kautta se on sitten helppo kytkeä muihin adat-väyläisiin laitteisiin, esim.8-kanavaiseen mikkietuasteeseen, digimikseriin tai tietokoneen äänikorttiin. Jos siis aiot tehdä kaiken raiturilla ja olet varma etet jatkossakaan aio sekaantua tietokoneisiin niin joku muu raituri voi olla parempi, mutta jos etsit raituria, jolla on helppo äänittää vaikka isompaakin bändiä toistakymmentä raitaa kerrallaan tai/ja sulla on tietokone, jolla teet lopulliset editoinnit ja miksaukset niin silloin VF160:stä ei pese mikään.
Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e
the jokke
09.06.2003 23:14:55
juu, kiitoksia neuvoista.. kyllä on vaikeeta..

vielä olisi kuulokkeista kysymistä.. jaksaakohan kukaan enää vastata?

AKG K55 35e
Behringer HPM1000 15e
Behringer HPS3000 26e
Behringer HPX2000 26e
Beyerdynamic DT231 48e
Omnitronic SHP350 38e
Roland RH50 39e
Sennheiser HD210 41e
Sennheiser HD212 Pro 52e
the t.bone HD880 33e

tuollaista listaa oon kattellu.. vaatimuksena olisi vaan se, että mökää tulisi jonkun verran ja vuoto ei olisi mikään mahdottoman suuri. Miten se muuten vaikuttaa, että onko kuulokkeet stereot vai ei? nyt täytyisi mahdollisimman halvalla kuitenkin päästä, kun viimeisiä roposia viedään pian.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)