Aihe: Voisiko joku antaa selvityksen?
1 2 3 4 5 6
isojussi
07.09.2005 22:15:14 (muokattu 07.09.2005 22:15:38)
...Mielipiteittesi mukaan sinä Iso-Jussi et maksaisi eläke etkä mitään muitakaan maksuja....

Miten niin? Ymmärtääkseni YEL-maksut on päätoimiselle yrittäjälle pakollisia.

....Sairastuttuasi et luonnollisesti saisi mistään mitään sairaspäivärahoja...

Yrittäjällä on 10 päivän karenssi.

....etkä menisi vahingossakaan julkiseen sairaanhoitoon koska sekään ei kuulu mentaliteettiisi....

Niin siis enks mä saa köyttää julkisia palveluita, vaikka osallistun niitten kustantamiseen.

...Rosvolauma tulee yöllä ryöväämään omaisuutesi. Sinähän et poliisille ilmoita koska mies ei turhista inise....

Totta kai soitan. Mut vasta sitten, kun ne makaa rivissä tossa patiolla lentopallomailan jälki nassussa.

...Saanen huomauttaa tästä syvästi halveksimasta sosiaalisesta järjestelmästämme...

Mä en oo missään vaiheessa halveksinu sosiaalista järjestelmää.

Ehkä et oo lukenu mun kirjotuksista on neljä ekaa sanaa - et oo viitsiny?

pitäiskö liiton tai ohjelmatoimiston lukee lopputeksti sulle?

...Ja sillä riskillä ettei palkkaa maksettaisikaan pestin loputtua eikä sinulla olisi mahdollisuuksia periä sitä mistään palkkaturvasta....

No toihan on osa yrittäjäriskiä.

....Ilman sitä historiaa ei sinunkaan torventoitottelusta kukaan maksaisi enempää kuin leipäkannikan ja tuopin olutta vaikka se kuinka hyvin sinulta luonnistuisikin.

Mun bisnes ei perustu millekään liiton minimille. Se perustuu sille, että mun asiakkaitten kannattaa maksaa mulle se moninkertasesti.

Ei mun mielestä oo mitään erikoista yrittäjyyttä se, että jatkuvasti asettaa itselleen seuraavat kysymykset:

- Onko asiat ok?

- Jos ei, mitä MINÄ voin tehdä?

Tai jos se sit on, niin ok - sit mä oon äärimmäisen yrittäjähenkinen.

Mä oon "elämäntapayrittäjä", eli tavoittena on tienata sen verran, että pärjää, mutta tehdä duunia vaan sen verran, että on kivaa. Rikastua ei tarvii.

Sviddu - jos asiat on päin perzettiä, niin pankaa stna liitto hommiin ja Liimataiset kuriin. Tai pitäkää turpa kii ja kärsikää.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
isojussi
07.09.2005 22:17:23
Voin muuten vakuuttaa että maailman ihmisistä Ukko on se viimeisin joka nuolee kenenkään persettä.

No ei se siltä vaikuta.
riff
07.09.2005 22:18:00
lentopallomailan jälki nassussa.

Minkälainen on lentopallomaila?
Positiivisuus on perseestä!
uruttaja
07.09.2005 22:18:11
Ei kärsitä, mutta kaikki ei oo sun asemassa. Jotkut joutuvat turvautumaan liimataisiin, tai aika monetkin. Ja miksi vitu.sa niitä on niin monta, meidän ansioista varmaankin.

Myykää hyvät veljet itse keikkanne.
isojussi
07.09.2005 22:26:17
Ei kärsitä, mutta kaikki ei oo sun asemassa. Jotkut joutuvat turvautumaan liimataisiin, tai aika monetkin. Ja miksi vitu.sa niitä on niin monta, meidän ansioista varmaankin.

Myykää hyvät veljet itse keikkanne.

Tätä mää niinku oon koittanu tolkuttaa. Tosta viimesestä lauseeta annoin plussaa. Taas tarvittiin vanhempi (siis minua) herrasmiäs, notta sai mun ajatukseni kitaytettyä yhteen lauseeseen) Mutta että viä Patelasta.....
riff
07.09.2005 22:26:37
No just se!

Ei valaissut yhtään.
uruttaja
07.09.2005 22:28:01
Ei valaissut yhtään.

Pistä valot päälle.
uruttaja
07.09.2005 22:28:26
Tätä mää niinku oon koittanu tolkuttaa. Tosta viimesestä lauseeta annoin plussaa. Taas tarvittiin vanhempi (siis minua) herrasmiäs, notta sai mun ajatukseni kitaytettyä yhteen lauseeseen) Mutta että viä Patelasta.....

Tarkemmin ottaen Suurpatelan Kastellinkylästä.
riff
07.09.2005 22:28:35
Pistä valot päälle.

Kohta sammutan...
uruttaja
07.09.2005 22:29:27
Kohta sammutan...

Ei kannata. Tex Willer on perseestä.
faith
07.09.2005 22:31:29
No just se!

Hei oikeesti, ei mulle kukaan oo ikinä kertonu että lentopalloa pelataan mailalla.. mutta niinhän se on ettei suutarin lapsilla oo kenkiä. *huoh*
xD
"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
uruttaja
07.09.2005 22:32:58
Hei oikeesti, ei mulle kukaan oo ikinä kertonu että lentopalloa pelataan mailalla.. mutta niinhän se on ettei suutarin lapsilla oo kenkiä. *huoh*
xD

Kuhilas on wolleyfani oikein viimesen päälle, se tuntee yhten vosun joka oli aivan maaginen pelaan lentistä. Minunkin mielestä kaunis ja viisas ihminen.

Voi sitä lyyvvä vaikka kyrv....llä.
riff
07.09.2005 22:33:44
Ei kannata. Tex Willer on perseestä.

Nyt urku-esa on vetänyt jotain epäillyttävää! Tex Willerille ei vittuile kukaan! Se on kovin jätkä kaikista!!!
uruttaja
07.09.2005 22:34:38
Nyt urku-esa on vetänyt jotain epäillyttävää! Tex Willerille ei vittuile kukaan! Se on kovin jätkä kaikista!!!

Vitut. Mustanaamio pesee kaikki.
Martso
07.09.2005 22:40:57

Olen ihan samaa mieltä. Ollut suurin sankarini jo kauan (Nalle Lehtosen ohella)!!
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
uruttaja
07.09.2005 22:43:14
Olen ihan samaa mieltä. Ollut suurin sankarini jo kauan (Nalle Lehtosen ohella)!!

Kuka muu on soittanut sanomalehden painoon aamuyöllä ja kysynyt painajalta, mitä mahdollisesti tapahtuu Mustanaamion seuraavassa stripissä. No minä. Ja minä en Teks Villerin perään kysele mitään. Joten Mustis on KINGI.
Martso
07.09.2005 22:44:52
Tästä voidaan päätellä, että Mustis on tylsistyttävän ennalta-arvattava. Texin ja Kitin liikkeitä ei kukaan pysty ennakoimaan!! :)
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
uruttaja
07.09.2005 22:45:54
Tästä voidaan päätellä, että Mustis on tylsistyttävän ennalta-arvattava. Texin ja Kitin liikkeitä ei kukaan pysty ennakoimaan!! :)

Mustanaamio on omille hyvä, vähän niinku minä. Jos se on negaatio, niin sitten ei voi mitään.
isojussi
07.09.2005 22:48:51

HOHO!

Eisssss....

Sä oot Ounasjokivarren Nalle Willer
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)