Rinneto 07.09.2005 20:17:51 | |
---|
Hei. Olen mietiskellyt uuden vahvistimen ostoa. Soitan rokkia, harvemmin heviä kuitenkaan. Kriteereinä olisivat ainakin hyvät säröt ja puhtaat, efektejä en niinkään kaipaa ainakaan vahvistimesta. Aluksi katselin noita Marsun AVT:itä, mutta täällä niitä aika moni on haukkunut, joten se jäi siihen niiden hankinta. EN tarvitse vahvistimesta paljoa tehoa, tosin jos joskus sitä tarvitsee, voisi olla hyvä, jos vahvariin voisi liittää jotain erillistä kaappia tai vastaavaa. Onko esim. Marshallin JCM:t liian tehokkaita kotisoitteluun? Olen melko tietämätön vahvistimien saralla, eli en tiedä hirveesti näistä putkista sun muista. Sellasta täältä on kuitenkin lukenu, et jos aikoo putkivahvarin hommata, pitäs siinä sitten olla täysputket, eikä vain etuasteputkea. Marshall nyt on aina kiinnostanut, mutta toki jotain muitakin saa ehottaa. Hintaraja on siinä about 500-600 euroa. Torilta ei nyt meinannut tohon hintaan löytyy ainakaan Marsuja. |
Carpenter 07.09.2005 20:57:14 | |
---|
Peavey Classic 30 voisi olla sinulle juuri sopiva. Hintaa noin 500€, täysputkikone, loistavat puhtaat ja rokkisäröt. Hevissä ei ole kummoinen, mutta luukuttamalla/pedaalilla siitä lähtee myös hyvät hevisäröt. Lisäksi on vielä kaiku (ei mikään hirveän hyvä), efektilenkki ja paikka lisäkaapille ja kaksinappiselle pedaalille. Ja 30W putkitehoa ei todellakaan lopu kesken. Minulla ei ole ikinä ollut lähelläkään. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Tumocs 07.09.2005 21:00:31 | |
---|
Fenderin HotRod Deluxe? Nätit puhtaat ja säröt. Kiva kaiku ja putki peli kaiken lisäksi. Omani sain hintaan 610€. Oraalitollo
Romantikkoitkijät #22 |
PuNkKi 07.09.2005 21:09:01 | |
---|
Fenderin HotRod Deluxe? Nätit puhtaat ja säröt. Kiva kaiku ja putki peli kaiken lisäksi. Omani sain hintaan 610€. Hodrodista kun olisi nuppi olemassa niin itse hankkisin varmasti semmoisen :) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Jag 07.09.2005 21:13:30 | |
---|
Peavey Classic 30 voisi olla sinulle juuri sopiva. Hintaa noin 500€, täysputkikone, loistavat puhtaat ja rokkisäröt. Hevissä ei ole kummoinen, mutta luukuttamalla/pedaalilla siitä lähtee myös hyvät hevisäröt. Lisäksi on vielä kaiku (ei mikään hirveän hyvä), efektilenkki ja paikka lisäkaapille ja kaksinappiselle pedaalille. Ja 30W putkitehoa ei todellakaan lopu kesken. Minulla ei ole ikinä ollut lähelläkään. Tota classikkia onnellisena omistajana voisin lähteä suosittelee. Säröt siinä ei kyllä mitää taivaallisia ole. Melekeenpä jonkinnälöisen purkin siihe tarvii lisäks. Tuosta kaiusta olen erimieltä. Mielestäni se on aivan loistava väri soundiin. Ja se on varmaa et 30 putki wattia riittää. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Rinneto 07.09.2005 21:13:44 (muokattu 07.09.2005 21:15:43) | |
---|
Kiitos paljon vastauksista! Mutta kumpi nyt sitten parempi, Peavey vai Fender? Ilokseni sain huomata että Peaveytä saisi Suomalaisesta Power Soundista lähes sata euroa halvemmalla kuin Tompalta :). Lisäksi yksi näkyi torilla myytävänä. Paljon tommosesta neljä kuukautta vanhasta Peaveystä kannattas maksaa käytettynä? 350? Niin ja tietääkö kukaan missä noita pääsis Helsingin suunnalla testailemaan noita Classiceja? Miksei tiettu Hot Rodiakin. |
Jag 07.09.2005 21:16:46 | |
---|
Kiitos paljon vastauksista! Mutta kumpi nyt sitten parempi, Peavey vai Fender? Ilokseni sain huomata että Peaveytä saisi Suomalaisesta Power Soundista lähes sata euroa halvemmalla kuin Tompalta :). Lisäksi yksi näkyi torilla myytävänä. Paljon tommosesta neljä kuukautta vanhasta Peaveystä kannattas maksaa käytettynä? 350? Toinen tykää äidistä toinen.... noi on mielipide asioita täysin. Tommosesta 4kkta vanhasta klassikosta hmm. Kyselet omistajalta missä käytössä on ollut. Putkethan ovat jo hieman kuluneet. Itse en omastani alle 400€ luopuisi. Jos on vielä Suomesta ostettu niin takuu asiat pitäis olla helppo hoitaa kun siinähän sitä olisi vielä 8kk ta jäljellä. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
superfly 07.09.2005 21:18:30 | |
---|
Mutta kumpi nyt sitten parempi, Peavey vai Fender? Peaveyn omistajana ja Hot Rodiakin testailleena ottaisin aivan ehdottomasti näistä tuon Fenderin. Mutta testaile itse ja ota se mikä kuulostaa parhaalta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Kiitos paljon vastauksista! Mutta kumpi nyt sitten parempi, Peavey vai Fender? Ilokseni sain huomata että Peaveytä saisi Suomalaisesta Power Soundista lähes sata euroa halvemmalla kuin Tompalta :). Lisäksi yksi näkyi torilla myytävänä. Paljon tommosesta neljä kuukautta vanhasta Peaveystä kannattas maksaa käytettynä? 350? Niin ja tietääkö kukaan missä noita pääsis Helsingin suunnalla testailemaan noita Classiceja? Miksei tiettu Hot Rodiakin. Ehdottomasti noista tuo Fenderi. jos sen säröt ei jostain syystä miellytäkkään niin siitä saa varmasti eril. säröpedaaleilla hyvätkin säröt aikaiseksi. classic tuntuu olevan taas "hieman" nirso noille kaikille pedaaleille... ja on ainakin loistavat puhtaat ! Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Rinneto 07.09.2005 21:55:03 | |
---|
Entä löytyykö Hot Rodista nää lisäkaiutinliitännät plus efektiluupit sun muut. Ja tietysti kuulokeliitäntä. 40 wattia tehoa. Hirvittää. Putkena varsinkin. Nykysestäkin 15 wattisesta lähtee vanhempien mielest mekkalaa liikaa kun pitää volumee 3:ssa :). Noh. Kiitoksia. |
Tami 07.09.2005 22:18:38 | |
---|
Töissä intissä - vikaa vintissä!! |
Rinneto 07.09.2005 22:30:02 | |
---|
Fenderin HotRod Deluxe? Nätit puhtaat ja säröt. Kiva kaiku ja putki peli kaiken lisäksi. Omani sain hintaan 610€. Mistäs ostit kun noin halvalla sait? |
janik 07.09.2005 22:34:27 (muokattu 07.09.2005 22:35:43) | |
---|
---------------------------------- edit. ei mitään |
Sanchez 08.09.2005 10:51:26 | |
---|
"There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
Jucciz 08.09.2005 11:20:29 | |
---|
jostain kumman syystä on kauhea suhina takana Ainakin jos vahvistin on melko hiljaisella, tulee kohinaa suhteessa "haluttuun" signaaliin huomattavasti enemmän kuin jos vahvistin olisi nauhoitettaessa kovemmalla. Kovalle vääntämistä suosittelen senkin takia, että SM57 ei ole mitenkään erityisen herkkä mikki, konkkamikit sitten erikseen. |
JOO100 08.09.2005 13:16:41 | |
---|
Peavey classic 30 Laney LC-30 Molemmat ihan loistavia vahvistimia ja hintaa käytettynä alle 500 euroa. Lanikassa on mielestäni kyllä paremmat säröt. Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin. |
Rinneto 08.09.2005 14:01:21 | |
---|
Hinta on myös uutena alle 500 euroo ainakin classicissa. |
oiva tumpeloinen 08.09.2005 14:08:41 | |
---|
Classicia vaivasi mielestäni pieni tunkkaisuus (siis säröissä), kun volumea kääntää kovemmalle. Toiset tykkää........kotivolumeilla se kuulostaa kyllä hyvältä. Tämä siis tehdasasennetuilla putkilla ja originaalilla elementillä. Kuulemma paranee kovasti em. seikkojen vaihdon jälkeen. Tiiä sitten siitä. |
Jusma 08.09.2005 14:21:03 | |
---|
Osta marsun jtm60. Erittäin nätit cleansoundit ja särökanavalla irtoo soundit aina bluesista thrashiin/heviin. Todella monipuolinen vahvistin(oma mielipide). Ainoa huonopuoli on vahvarin oma kaiku. Tai omasta mielestä se on aika kehno. Hintaa on käytetyllä varmaa n.500e. Pyöriikö sinulla ylimääräinen Ibanez JPM jaloissa? Jos haluat siitä eroon, pistä ihmeessä pikaviestiä. |
Jag 08.09.2005 15:15:59 | |
---|
Classicia vaivasi mielestäni pieni tunkkaisuus (siis säröissä), kun volumea kääntää kovemmalle. Toiset tykkää........kotivolumeilla se kuulostaa kyllä hyvältä. Tämä siis tehdasasennetuilla putkilla ja originaalilla elementillä. Kuulemma paranee kovasti em. seikkojen vaihdon jälkeen. Tiiä sitten siitä. Joo näin olen itsekkin kuullut. Ton klassikin säröt on ihan ok tuolla mun yksikelasilla mikeillä varustetulla Peavey raptor kitaralla. Mutta tän humppari Jaguarin läpi ne on täyttä kuraa. Aika jännä homman. Soittelenkin tuon Boss in ds-2 sen läpi ja siinä tää Jagge pääsee oikeuksiinsa. Mahavaa ponnekasta grunge pörinää :D. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |