Aihe: Voisiko joku antaa selvityksen?
1 2 3 4 5 6
Fuzzy Boner
03.09.2005 08:46:25
Meillä on vaan se vaatimaton 1300 kilsaa mutkin, joten ei iske.

Eli tosta tulis sääntöjen mukaan 1300 x 0.40 eli 520e. Kaikkihan tietty olis omilla autoillaan joten tuon verran per nuppi; eikä kellään vois olla mitään nokan koputtamista. Tohon tietty päivärahat päälle vielä.
Saapuilija
uruttaja
03.09.2005 10:59:10
Eli tosta tulis sääntöjen mukaan 1300 x 0.40 eli 520e. Kaikkihan tietty olis omilla autoillaan joten tuon verran per nuppi; eikä kellään vois olla mitään nokan koputtamista. Tohon tietty päivärahat päälle vielä.

Oikein laskettu, mutta kun bruttona tarjoaa ISO toimisto 700 euroa/ilta isossa suositussa ravintolassa lähellä Heurekaa, niin ei tuolla hinnoittelulla Baroninkaan kannata ylittää KehäIII:stä, saati sinun.
Fuzzy Boner
03.09.2005 11:00:31
Oikein laskettu, mutta kun bruttona tarjoaa ISO toimisto 700 euroa/ilta isossa suositussa ravintolassa lähellä Heurekaa, niin ei tuolla hinnoittelulla Baroninkaan kannata ylittää KehäIII:stä, saati sinun.

Hoho., Mä tiiän mikä toimisto ja mikä suosittu ravintola. Mul ei oo niiden kaa ikinä ollu ongelmia. Taas kohta siä..
Saapuilija
Fuzzy Boner
03.09.2005 11:02:00

Mun ei tarviis ylittää Kehä III:sta jos tonne menisin
Saapuilija
uruttaja
03.09.2005 11:05:38
Mun ei tarviis ylittää Kehä III:sta jos tonne menisin

Ei minunkaan, pysyisin Susirajan paremmalla puolella koko ajan.

Olin siinä paikassa yhteensä 4-5 kuukautta kapakkabändin kans. Asuttiin välillä jossain pommisuojassa, muuten hyvä meininki.
WanhaWetäjä
03.09.2005 13:24:36

Joo,halvalla menee...2 iltaa solisti+kvartteti,ja hinta oli tosiaan tuo,tolla me tehtiin ja varmaan monet muutkin tekee?Siis kun on kyse ns. rivibändistä,eihän toi ole edes kvartetille häävi tuo liksa...oli muuten vielä laskukeikka,notta eiks tosta oteta vielä kaikki pakolliset päältä eli toimiston%ja sossut??

Vuos sitten tehtiin triolla nuo kaks päivää,minimikeikka...

Elokuun liksat oli joku tollanen 95€/keikka käteen,sisältäen mm yhen hääkeikan ja yhen säestyskeikan jonka piti olla parempihintanen...no joo,mitäs läksit,ja elämä on ;-)

Ja tosta vielä sitten omat ajot poies,mä kun en käytä mitään km-vähennyksiä,vaan ihan virallisesti koetan saada edes sen minimin brutoksi,verottaja tuskin uskois että mä maksan lainani jos ei olis tuloja lainkaan;-)

Mun mielestä tuo talo on kyllä oiva esimerkki siitä että rivibändi on se välttämätön paha,eli tässä toteutuu tuo "Gigantti"-kvartetti ajattelu:"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa"...

Jengiä käy aivan vitusti,silti liksat on tollaset,ja hirveet ohjeistukset bändeille mitä pitäs/saa vetää...mitä mahtaa bilebändit saada viikonloppuna,sillonhan tuolla on varsinaiset ruotsinlaivasimulaatiot menossa?
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
uruttaja
03.09.2005 16:18:25
Joo,halvalla menee...2 iltaa solisti+kvartteti,ja hinta oli tosiaan tuo,tolla me tehtiin ja varmaan monet muutkin tekee?Siis kun on kyse ns. rivibändistä,eihän toi ole edes kvartetille häävi tuo liksa...oli muuten vielä laskukeikka,notta eiks tosta oteta vielä kaikki pakolliset päältä eli toimiston%ja sossut??

Vuos sitten tehtiin triolla nuo kaks päivää,minimikeikka...

Elokuun liksat oli joku tollanen 95€/keikka käteen,sisältäen mm yhen hääkeikan ja yhen säestyskeikan jonka piti olla parempihintanen...no joo,mitäs läksit,ja elämä on ;-)

Ja tosta vielä sitten omat ajot poies,mä kun en käytä mitään km-vähennyksiä,vaan ihan virallisesti koetan saada edes sen minimin brutoksi,verottaja tuskin uskois että mä maksan lainani jos ei olis tuloja lainkaan;-)

Mun mielestä tuo talo on kyllä oiva esimerkki siitä että rivibändi on se välttämätön paha,eli tässä toteutuu tuo "Gigantti"-kvartetti ajattelu:"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa"...

Jengiä käy aivan vitusti,silti liksat on tollaset,ja hirveet ohjeistukset bändeille mitä pitäs/saa vetää...mitä mahtaa bilebändit saada viikonloppuna,sillonhan tuolla on varsinaiset ruotsinlaivasimulaatiot menossa?

Meillä oli valmis diili hotellin pomon kans sekä keskiviikko-torstai tanssikeikasta heinäkuussa että lauantain bilemusakeikasta syyskussa.

Kunnes sitten I.P. tuli sopimaan lopullisen diilin ja saneli nuo hinnat, hotelbossin kans tehdyillä alustavilla diileillä ei sitten ollutkaan merkitystä. Keskiviikko ja torstai 700 ilta, lauantai yksittäisenä 900, Mä sanoin, NOU THANKS.
isojussi
04.09.2005 22:02:25
Miks pitää tehä duunia semmosille toimistoille, jotka maksaa huonoo liksaa?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Ukko
06.09.2005 20:59:34

Miks pitää tehä duunia semmosille toimistoille, jotka maksaa huonoo liksaa?

Kaikki eivät ole eivätkä voi olla yrittäjähenkisiä eteenpäin puskijoita. Sen tähden on tai ainakin pitäisi olla ammattiliitot jotka pitävät huolen siitä että MYÖS tavallisilla duunari henkisillä ammatinharjoittajilla olisi kohtuulliset liksat joita liimataiset sun muut eivät pääsisi kilpailuttamaan.
Chysleri
07.09.2005 00:05:15 (muokattu 07.09.2005 00:06:08)
Tanssimuusikon peruspalkka on ollu jo satavuotta sama...joku tässä mättää.Pitäis nousta kapinaan niinku 1900-luvun alkupuolella..paitti,että sillon kävi huonosti.

EDIT: olen poliittisesti sitoutumaton
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
isojussi
07.09.2005 14:36:04
Ei helevetti!

Nyt jo asioita puolustellaan sillä, että jonkun PITÄIS pitään mun puolia, kun en itse saa aikaseks.

Onneks miesväki ei ollu tommosta 65 vuotta sitten.

Pysykää peräkammarissa, jonsei todellisuus miellytä - stna!
Ukko
07.09.2005 16:45:51

1. Nyt jo asioita puolustellaan sillä, että jonkun PITÄIS pitään mun puolia, kun en itse saa aikaseks.
2. Onneks miesväki ei ollu tommosta 65 vuotta sitten.
3.Pysykää peräkammarissa, jonsei todellisuus miellytä - stna!

1. Toistan ja korostan, jotkut ovat duunari henkisiä ja jotkut ovat yrittäjä henkisiä. Ei se siitä miksikään muutu vaikka kuinka keuhkoaa.
2. Miesväki oli samanlaista 65 v. sitten kuin nykyäänkin. Kasvatusperiaatteet ovat vain menneet vituralleen 70-luvun vapaan kasvatuksen myötä. 65 v. sitten oli yhtälailla yrittäjä kuin duunarihenkisiä ihmisiä. Ei se totuus siitä miksikään muutu. Lue historian läksysi vuosisadan alkupuolelta kunnolla ja erityisesti se mikä johti ammattiliittojen syntyyn.
3. Oma todellisuutesi taitaa liikkua oman napasi ympärillä.
aisa
07.09.2005 17:45:20
tääkin keskustelu alkaa saada arvoisensa puitteet... ;)
"alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!"
Ukko
07.09.2005 18:20:41

tääkin keskustelu alkaa saada arvoisensa puitteet... ;)
'
Ja siksi se on kai parasta lopettaa.
Fuzzy Boner
07.09.2005 18:31:38
MUT RAHAA ON?
Saapuilija
jon lord
07.09.2005 18:37:14
MUT RAHAA ON?

Jenkkikassissa sitä kotiin aina kannetaan.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
isojussi
07.09.2005 19:58:16 (muokattu 07.09.2005 19:58:32)
Kaiken maailman saatanan känisijöitä niitä on....

No, jos mun maailma pyörii oman napani ympärillä - missä on toki kiertämistä siinäkin - niin oon jo aikaa sitten oppinu sen, että jos ei hommat suju mielen mukaan, kannattaa kattoo peiliin - eikä itkee liittoja ja liimataisia.

Tässä tapauksessa duunarihengellä taitaa Ukkeli tarkottaa sitä perinteisintä sosiaalidemokratian muotoo: "Mikä on sun on mun, mut mikä on mun ei oo sun"

Ensimmäisen työpaikkani (13 vuotta sitten loppu se duuni) jälkeen en oo kuulunu liittoon.

Muitakaa mitä Spede aikanaan sano: "Työn pittää olla kivvaa ja siittä pittää saata rahhaa - AHHHH!"

Usein on perse auki, yhtä usein rahaa ON, mutta ei sit tarvi kenenkää persettä nuollakaan.
jon lord
07.09.2005 20:48:32
Usein on perse auki, yhtä usein rahaa ON, mutta ei sit tarvi kenenkää persettä nuollakaan.

Voin muuten vakuuttaa että maailman ihmisistä Ukko on se viimeisin joka nuolee kenenkään persettä.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Ukko
07.09.2005 20:59:36

Kaiken maailman saatanan känisijöitä niitä on....

Tää menee sellaiseksi juupas eipäs "keskusteluksi" ettei periaatteessa kannattaisi jatkaa mutta olkoon. Se on ihan helevetin hyvä ja kiitettävä asia että pystyy hoitamaan ihan itse koko ammatillisen ruletin ja laskuttamaan siitä kunnolla. Mietitääs asia loppuun. Mielipiteittesi mukaan sinä Iso-Jussi et maksaisi eläke etkä mitään muitakaan maksuja. Pistäisit tuloistasi x-määrän patjan alle odottelemaan vanhuuden päiviä. Ethän suinkaan tarvitse ketään hoitelemaan tulevia eläkkeitäsi etkä rahaliikennettäsi. Sairastuttuasi et luonnollisesti saisi mistään mitään sairaspäivärahoja etkä menisi vahingossakaan julkiseen sairaanhoitoon koska sekään ei kuulu mentaliteettiisi. Mies hoitaa itse omat asiansa. Rosvolauma tulee yöllä ryöväämään omaisuutesi. Sinähän et poliisille ilmoita koska mies ei turhista inise. Lapsillesi hoidat omista tuloistasi opetuksen koska mallisi mukaan täällä ei julkista opetusta tarvita. Se on turhaa sosiaalista vouhotusta. Keikoille ratsastat luonnollisesti omalla hevosellasi halki metsien koska eihän täällä mitään yleistä tieverkkoa ole olemassakaan. Siitä aiheutuvia kuluja ei itsellisen, omat asiansa hoitavan miehen tarvitse maksaa. Jne.....
Saanen huomauttaa tästä syvästi halveksimasta sosiaalisesta järjestelmästämme että sen ansiosta meillä on se hyvinvointi mikä meillä on. Siihen kuuluu,ainakin pitäisi kuulua, jäsenistönsä eduista huolehtiva ammattiliitto, eli juuri se jäseniensä muodostama järjestö jonka edes pitäisi yrittää määritellä jäsenilleen minimipalkka ettei tarvitsisi lähteä soittelemaan tai tekemään jotain muuta työtä kaukoidän mallin mukaan. Vai haluaisitko mahdollisesti tehdä duunia yhdessä paikassa vuoden yhtäsoittoa 12 tuntia päivässä seitsemän päivää viikossa ? Ja sillä riskillä ettei palkkaa maksettaisikaan pestin loputtua eikä sinulla olisi mahdollisuuksia periä sitä mistään palkkaturvasta. Toistan, lue se historiasi uudelleen ajatuksella ja tutkiskele minkälaista elämä oli ennenkuin ammattiliitot alkoivat pistää isännille vastaan ja vaatia muillekin kuin raharikkaille ihmisen arvoista elämää. Ilman sitä historiaa ei sinunkaan torventoitottelusta kukaan maksaisi enempää kuin leipäkannikan ja tuopin olutta vaikka se kuinka hyvin sinulta luonnistuisikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)