lxi 31.08.2005 17:14:56 | |
---|
Gentle Giantilla useita: Three Friends, In A Glass House, The Power and the Glory ja Interview ainakin. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Frankenstone 31.08.2005 18:42:05 (muokattu 31.08.2005 18:43:30) | |
---|
Fates Warning: A Pleasant Shade of Gray edit: Ja muistan joskus jostakin lukeneeni että Porcupine Treen In Absentia -levyllä on jonkinlainen sarjamurhaajateema. Tiedä sitten tästä, itse erotan sen vain juuri ja juuri. Always the summers are slipping away |
Aerodactev 31.08.2005 18:53:03 | |
---|
Fates Warning: A Pleasant Shade of Gray
Eikös Awaken the Guardian ole kanssa? Jumalaisen hyvä levy ollakseen progemetallia.
Long = progressive = good
|
Lerxst77 31.08.2005 19:02:13 | |
---|
"Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?" |
arppah8 02.09.2005 19:48:20 | |
---|
Fates Warning: A Pleasant Shade of Gray. Tämä on muuten hemmetin hieno levy. Nudge nudge wink wink... say no MORE! |
snaga 05.09.2005 19:26:31 | |
---|
Pink Floydin The Final Cut ja Watersin sooloista ainakin The Pros and Cons... ja Amused to Death. Kate Bushin Hounds of Loven jälkimmäinen puolisko. Absoluuttisen Nollapisteen Suljettu. Fantômasin The Director's Cutin voinee laskea jonkinlaiseksi "konseptialbumiksi". :-) Godspeed You! Black Emperorin, Red Sparowesin yms. "postrokkareiden" levyt lienevät usein "musiikillisia kokonaisuuksia", tai jotain. Tom Waitsin Alicen musiikki on kai alunperin sävelletty jotain Liisa Ihmemaassa -musikaalia varten. Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 0 24.4% RTFM |
Nuages 06.09.2005 11:00:14 | |
---|
Olisiko helpompi luetella ne progelevyt, jotka EIVÄT ole teemalevyjä. :) "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
KTR 06.09.2005 16:01:11 | |
---|
In A Glass House Mikäs tämän levyn teema on? Itse olen mieltänyt sen vaan kokoelmaksi biisejä. No hyvä levy silti. |
2541 06.09.2005 16:38:22 | |
---|
In A Glass House -cd:n (The Road Goes On Forever -painos) kansiteksteistä lainattua: "The general theme of 'Glass House' was that people who live in them shouldn't throw stones". Eihän levyllä mitään tiivistä teemaa ole, siis että kaikki kappaleet muodostaisivat jonkinlaisen tarinan. |
En usko että se on yhteiskunnan syy että ihmiset kuolevat taikka tulevat hulluiksi. Ja eiköhän se raha ole ollut ns. aina ns. ongelma. Mainoskikka maa sanon. Itse asiassa uudessa Guitar Playerissa oli juttua asiasta. Kyllä Waters väittää ko albumin konseptimainen teksteiltään olevan, mutta ilmeisesti konsepti on "madness". "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut |
Ali 07.09.2005 16:17:32 | |
---|
edit: Ja muistan joskus jostakin lukeneeni että Porcupine Treen In Absentia -levyllä on jonkinlainen sarjamurhaajateema. Tiedä sitten tästä, itse erotan sen vain juuri ja juuri. Eiköhän Porcupine Tree kaikki studioalbumit ole jollain tapaa teemalevyjä. On the Sunday of Life...:stä en mene aivan takuuseen. |