kassper 04.09.2005 15:39:59 | |
---|
Led Zeppelin: Tuli äidinmaidossa :) Primus: Kaveri kuuntelutti joskus kolmannella tai neljännellä luokalla ala-asteella. Oli hetkenaikaa unholassa, kunnes sitten aloin soittaa bassoa ja bongasin kirjastosta Brown Albumin. Jäin koukkuun... Motörhead: Samaisen kaverin luona pelattiin Super Nintendolla Killer Instinctiä ja kuunneltiin vinyyliltä March or Die-levyä. SOAD: Kuulin jossain pirskeissä ja pakkohan se oli sitten ostaa se eka levy. Ja sitten siitä lähtien on kaikki levyt tullu ostettua. Oli rakkautta ensi kuulemalla. Metallica Ja Nirvana on löytyny isosiskon levyhyllystä. CMX: Äidin miesystävä kuunteli. Oli sillon se punk-uhma päällä ja Kolmikärki raikas stereoista. Sitten kuulin Aurinkoa ja rauhotuin tutkiskelemaan bändiä enemmän. Entinen tyttöystävä onnistui sitten koukuttamaan ihan totaalisesti bändiin, kun kuunteli jatkuvasti. Tool: Näin jonkun bändin musavideon. Biisi oli niin tykki, että huhhuh... Ja se video kanssa... voivoi. Sitten muutaman kuukauden päästä kaveri kuunteli Lateralusta, kun oli käymässä ja pakkohan sitä oli sitten tutustua kunnolla. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
Hohhoijaa 04.09.2005 20:10:47 (muokattu 13.09.2005 14:57:47) | |
---|
Hendrix: Isän levyhyllystä. Zeppelin: Isän levyhyllystä. Nirvana: Kaverin isän levyhyllystä. No sleep 'til bedtime! Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä. |
Rakkikoira 04.09.2005 20:39:06 | |
---|
Hmmm.... Rakkikoira lähetti miun Tehosekottimen biisejä, oon tykänny siit aikasemminki, mut nyt se kolahti viel enemmän. ...Ja sitten ostit levyn, eli mua ei voi tuomita tästä! :) Olen mukava, komea ja muutenkin v*ttumainen ihminen. |
Booligan 05.09.2005 10:08:21 | |
---|
Dream Theater: Ostin Scenesin koska joku oli sanonut että se on vitun hyvä. Ja olihan se. Ja on vieläkin. Metallica: Lähinnä kokeexi latasin pari biisiä ja iski sen verran lujaa että piti levytkin ostaa. Pantera: taas kerran kiitos internetille siitä että Helvetin lehmipojat saivat uuden fanin joka osti koko tuotannon. Blind Guardian: Kaveri antoi läjän biisejä kuunneltavaksi ja heti nappas mukaansa. all shall hail tilu |
Rattata 05.09.2005 14:52:46 | |
---|
TOOL: Sivarikeskuksessa tupakaverilla oli levyjä, ja myöskin Toolin Lateralus. Hehkutti levyä ja pakotti kuuntelemaan. Silloin ei niin iskenyt vielä, mutta myöhemmin muistin tämän mielenkiintoisen levyn ja päätin tutustua lisää. Placebo: Niitä harvoja bändejä, johon olen innostunut kaverin ansiosta. Eli olin kaverilla vähän ottamassa olutta ja taustalla pärähti soimaan Placebon biisi. Tokaisin että kuulostaapa hyvältä ja tiedustelin mistä orkesterista oli kyse. Sitten ei muuta kuin ottamaan lisää selvää. System of a Down: Työkaveri toi Toxicityn työpaikalle ja pisti soimaan. Olin heti että mitä ihmettä tämä on. Dire Strait: Silloisen tyttöystävän isä pisti muistaakseni Brothers In Arms -levyn soimaan kun olin käymässä heillä. Coldplay: Kuulin Parachutes -levyltä joskus jonkun biisin, en muista mikä. Heti teki vaikutuksen. No, bändi unohtui kunnes kuulin Rush Of Bloodilta In My Place:n ja päätin ostaa levyn. valametti olj hajonna muanantaena nii laetettiin kunnon paskoo sisälle nii sammu sitten. THV-klubi #8 |
Alttoviulisti 06.09.2005 21:26:21 | |
---|
...Ja sitten ostit levyn, eli mua ei voi tuomita tästä! :) Niin ostinki, mut kuka se mulle niit biisei pisti.. krhm. |
CMX:n löysin kun kaveri soitti vuonna 93-94 kasetilta biisejä. Siitä lähtien bändi on ollut lähellä sydäntä vaikka viime vuosina vasta kunnolla koko tuotanto on iskenyt. Let us go in; The fog is rising. |
-jonne- 06.09.2005 23:37:56 | |
---|
lukemalla the dirtin |
Frequency 07.09.2005 09:27:51 | |
---|
Metallica: Lähinnä kokeexi latasin pari biisiä ja iski sen verran lujaa että piti levytkin ostaa. Sama juttu. Kaverin suosittelujen kautta päätin sitten kuunnella pari kappaletta. Dream Theater: Katselin joskus Mike Portnoyn Drums Of Thought pätkää mikä on nauhotettu Train Of Thoughtin studiosessioista ja As I Am kolahti heti. Siitä sitten se lähti eka Train Of Touhgtin kautta muihin levyihin tutustuen. Iron Maiden: Tuli vain jostain. Legendaarisia kappaleita tiesin ennestään ja halusin tietää lisää legendaarisia kappaleita. Diablo & Motörhead: Kaveri vain hehkutti ja pakko oli ladata kuunneltavaks pari kappaletta. Upposi heti. SOAD: Mezmerizeä hehkutettiin kaikkialla joten päätin kuunnella sen piruuttaan ja upposi heti. Nyt löytyy kaikki 4 julkaistua albumia. Slayer: Kaveri lainasi Still Reigning-DVD:n ja upposi heti. Rakastuin Raining Bloodiin välittömästi. Nykyään olen naimisissa koko Reign In Blood levyn kanssa :D lisään muita bändejä jos tulee mieleen. Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä. |
Avaruusmies 11.09.2005 23:19:08 | |
---|
Istuin kouluaamuna löysänä penkillä ja aamunavaus pamahti soimaan. Eräs tukioppilas soitti sieltä biisin: Rammstein - Sonne Siinä vaiheessa olin et WHOA. Sit kaveri oli sillee WHOA ja sit se yks kans sillee WHOA ja sit me kaikki oltiin vaan et WHOA Ootteko viäkin että WHOA? |
tarrasque 13.09.2005 00:03:07 | |
---|
Miten te ootte voinu ladata Metallicaa ja iskeentyä siihen vasta sitten? Minä kun luulin että kaikki ovat sitä jo lapsuusvuosina kuunnelleet millon miltäkin aidolta formaatilta jo ihan puhki. THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
hitchhiker 13.09.2005 20:48:51 | |
---|
Pearl Jam: Mä en päässy kotiin kun mulla ei ollut avaimia, joten menin kirjastoon odottelemaan et porukat tulis kotiin, niin mun piti kolmeks tunniks keksiä siellä jotain tekemistä, joten kaivelin sieltä hyllyistä jotain ihan outojen bändien levyjä, sellasten lähinnä joista en ollut koskaan kuullutkaan. Ja sit käteen osui PJ:n Yield. Kuuntelin sitä, ihastuin siihen ja lainasin sen. Bad Religion: Radiossa soi American Jesus. Ja se kuulosti niin hyvältä et oli pakko saada kuunnella lisää. Pink Floyd: Katsoin leffan The Wall ja totesin että ompa muuten älyttömän hienoa musaa. "How quick the sun can drop away?" |
The Nakkisormi 13.09.2005 22:00:11 | |
---|
Metallica: Lähinnä kokeexi latasin pari biisiä ja iski sen verran lujaa että piti levytkin ostaa. Pantera: taas kerran kiitos internetille siitä että Helvetin lehmipojat saivat uuden fanin joka osti koko tuotannon. . Epätoivoista, ystäväiseni. Kukaan ei usko sinua. Ei pers'aukiset paljon mitään ostele.
|
TheWickerMan 14.09.2005 15:00:12 (muokattu 14.09.2005 15:19:08) | |
---|
Kaveri kuunnelutti maidenin Truupperin ja siitä se sitte lähti. Siskoni kuunnelutti; In Flamesilta kuulin jotunin ja sen jäkeen flamesia alko esiintyä levyhyllyssäki. Sen jälkee en o ikinä kyllästyny Flamesiin. Kaverin ansiota tämäkin; The Hauntedilta kuulin biisin "99" ja sitten heräs mielenkiinto siihen.. Sama kaveri taas ja Ensiferumin kuuntelu starttas battle songin myötä. Mnemicciä kuulin tuskassa jne :D Killswitch engagelta kuulin Darkness Fallssin. Saman kaverin kuunneluttamana. Bad religion, no fun at all, misfits.. sama kaveri taas. Löys jonkun ikivanhan poltetun levyn ja siinä oli kaikkia noita. Ja kolahti kunnolla. Claptonia kuunnellu, koska faijaki siitä diggailee. Sonatalta kuulin the power on onen.. en oikee tajunnu sellasta musiikkia sillon.. mutta kun uudelleentutustuin siihen biisiin ni johan kolahti. Northeria kuulin koulussa joskus aikoinaan ku kuuntelin mitä kaverilta tulee korva lapuista. Hmm.. metallica.. Sisko kuunteli joskus Until it sleepsiä, ja sillon aloin vasta kunnolla diggailla.. enää en kyllä niin paljoa.. Joskus en käsittäny bodomia ollenkaan.. pelkkänä rääkymisenä sen kuulin.. joskus jotenki seki vaan änkes levyhyllylle. Tais olla lake bodom, minkä kuuntelin ekana kunnolla kuuntelemalla. Skidrow kolahti kun kuulin orginal version youth gone wildistä.. Sitä ennen olin kuullu vaan nortterin coverin siitä. Sitä kautta sitten niin joo. SOADia oon joskus aikasemminki diggaillu.. mut siitä' on aikaa ja se jäi vaa johonki. Sitten kaveri ilmotti että kuunteleppas jostai Revenga ja Radio/video.. siitä se lähti. Nyt on paskahätä --> Punked. |
duff666 22.09.2005 13:51:34 (muokattu 22.09.2005 14:02:36) | |
---|
Nojoo... Guns N' Roses tuli siitä kun joskus penskana tuli pelattua kysesitä flipperiä kalajoella ja äippä dikkas bändiä perkuleesti (masiinassa muuten soi welcome to the jungle...) .. niin no, kai se on sitte perintötekijä Mötley Crüe, bändin historia ja musa....nikki sixx.... Ahhhhhh... "Siili käyttää aineita, niin myös etana" |
nahkalipsi 22.09.2005 20:50:38 | |
---|
moni bändi on auennut vasta musavideon myötä. Muut yleensä kavereiden kautta. meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti ! |
HungryFD 24.09.2005 01:06:29 | |
---|
Pink Floyd, kun isä päivitti Dark Side Of The Moon vinyylinsä cd-aikaan. Sittemmin on tullut ostettua itse Floydin levyjä. "And did we tell you the name of the game, boy,
We call it Riding the Gravy Train." |
thescientist 24.09.2005 15:01:23 | |
---|
Coldplay: Kuulin Levyraadissa In My Placen ja siitä se lähti. "Olin kussut itseni irti."
Kuunneltua
Romantikkoitkijät #30 |
arancia 25.09.2005 11:27:40 | |
---|
Hellacopters By the grace of god -levy ajautui mukaani kirjastosta, ja pari kertaa lainan uusittuani hain kaupasta samaisen levyn itselleni. Zen Cafe Ensimmäinen kosketukseni bändiin tapahtui erään ystäväni laulaessa bändin kappaleita kera akustisen kitaran. Kuultuani bändiä levyltä sai kappaleiden tunnelma ja sanoitukset minut melkoisen vaikuttuneeksi. Tehosekoitin Pitkään yritin muistella, mikä olisi ollut ensikosketukseni bändiin, mutten saanut mieleeni yhtäkään. Absoluuttinen nollapiste Tähän bändiin voin sanoa tutustuneeni muusikoiden.netin vaikutuksesta. Törmättyäni yhtyeen nimeen tarpeeksi monta kertaa, päätin ottaa tarkemmin selvää mistä on kyse. Apulanta Kaverini luona kuulin ensimmäisen kerran Ehjä-levyä ja muuta ei tarvittukkaan. Oasis Ensimmäisen kerran olin kuullut Oasista vuosia aikaisemmin, mutta lopulta yhdeksi suosikikseni bändin nosti eräs katusoittaja, joka todella miellyttävällä äänellään lauloi Shampagne supernovaa. Tämän seurauksena aloin kuuntelemaan bändiä uudelleen pitkän tauon jälkeen ja sillä tiellä ollaan. Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen |
Drumjamo 09.03.2006 15:35:30 | |
---|
Motörhead: Pitää myöntää että ihan tuosta WWE:n painisirkuksen kautta tutustuin. Sitten ostin Hammered:in ja Overkill:in Slayer: Kattelin Jyrkiä joskus vuonna 2001 ja siinä oli Slayer:in haastattelu. Oli vaan niin rankka meininki. Hankin sitten God Hates Us All:in ja siitä se lähti. Metallica: Joskus ala-asteella joku toi metallicaa levyraatiin. System Of A Down: Top 40:ssä oli B.Y.O.B-video. Judas Priest:Kuulin joskus Deathin version Painkilleristä. Sitten piti tutustua alkuperäisversioon. Mokoma: Puustockissa Mokoman keikka. AC/DC:Kaveri oli kova AC/DC-fani ja soitti sitä usein. Se nyt vaan on semmosta |