Xenon 06.09.2005 15:50:01 | |
---|
Elikkäs homman nimi on tälläinen: Nauhoittelen cubasella biisejä, mutta aina jonkin ajan kulutta kone heittää latenssit minne sattuu, parhaimmillaan puoli iskua myöhässä, välillä vähemmän. Kylläpä tulee kaunii kuuloisia biisejä ku kitara menee puoli iskua myöhässä. Ongelma saattaa korjaantua koneen uudelleen käynnistämisellä, mutta joskus se "tärvelee" koko projektin, eikä ongelmaa saa enää kyseisestä projektista millään pois. Olen asentanut cubasen ja äänikortin ajuritkin uudestaan, ei auta. Laitteisto: Windows Xp Pro Abit nf-7 1gt DDR 400 120gt (käyttis) ja 30 gt kovo Radeon 9700 Pro Sound Blaster Audigy 2 Cubase SX 2.01 Shattered Within |
Soundblaster / kaikki Creativet on sellainen tuote, jota vaan ei voi käyttää muuhun kuin pelaamiseen / leffojen katseluun. Toki käyttöjärjestelmän optimointi voisi auttaa asiaa, mutta epäilen. Kokeile nyt ihan huviksesi säätää koneesi näitten ohjeitten mukaan: http://www.musicxp.net/tuning_tips.php XPLite-softalla saat ylimääräiset XP:n ominaisuudet ihan kovalevyltä pois. http://www.blackviper.com/ Tuolta turhat servicet pois. Näitten kanssa kuitenkin varovaisuutta. -=Botnee!!=- |
SirElwood 06.09.2005 17:39:26 | |
---|
Ja jos/kun noista ei yllä olevista ei mikään toimi, niin kannattaa hommata äänikortti joka on suhteessa softan tasoon. Edullinen on vaihtoehto on vaikkapa M-AUDIO Audiophile 2496 |
k... 07.09.2005 07:28:10 | |
---|
Soundblaster / kaikki Creativet on sellainen tuote, jota vaan ei voi käyttää muuhun kuin pelaamiseen / leffojen katseluun. Jep.. ei Soundblastereilla juuri muuta tee. Tän tasosta sillä voi saada, mutta ei varmaankaan tuon parempaa: http://koti.mbnet.fi/orbik/mp3/orbik_soolo_14.mp3 Eli voit korkeintaan osallistua sooloskaboihin tolla mutta siihen se jää. Turha kuvitella että tolla soundilla mitään maailmanluokan levyä lähettäs tekee. Emmä ainakaa kauempaa jaksas tommost soundii kuunnella. |
Santtu_123 07.09.2005 10:15:44 | |
---|
Jep.. ei Soundblastereilla juuri muuta tee. Tän tasosta sillä voi saada, mutta ei varmaankaan tuon parempaa: http://koti.mbnet.fi/orbik/mp3/orbik_soolo_14.mp3
Mitähän vikaa tossa oli ? Olis todella mielenkiintoista kuulla saman kaverin soittoa blasterilla ja sitten hirmu hyvällä esim. audiophilellä tms. ammattikortilla. Oon vissii soundi-kuuro kun musta toi kuulosti hyvältä... |
t-termiitti 07.09.2005 10:31:44 | |
---|
Mitähän vikaa tossa oli ? Mitäkö vikaa? no höh, kaverilla on soundblaster, mutta jätkä osaa soittaa ja kuullostaa vieläpä hyvältä. V*tuttaahan se. ;) |
Santtu_123 07.09.2005 12:21:50 | |
---|
Mitäkö vikaa? no höh, kaverilla on soundblaster, mutta jätkä osaa soittaa ja kuullostaa vieläpä hyvältä. V*tuttaahan se. ;) Näinhän se taitaa mennä :) |
BotneLapio 07.09.2005 13:56:27 | |
---|
Mitähän vikaa tossa oli ? En ole pätkää edes kuunnellut, mutta voin kokemuksella sanoa: 1. A/D - D/A -muuntimet 2. Latenssi Kaksi tärkeintä ominaisuutta siis kusee. ;) -=Botnee!!=- |
Santtu_123 07.09.2005 15:09:19 | |
---|
En ole pätkää edes kuunnellut, mutta voin kokemuksella sanoa: 1. A/D - D/A -muuntimet 2. Latenssi Kaksi tärkeintä ominaisuutta siis kusee. ;) Mulla mitää latenssi-ongelmia ole, ekaa en edes ymmärtänyt :) |
Xenon 07.09.2005 15:30:43 | |
---|
Juu, olishan se kunnon äänikortti ihan kiva, tarvis vaa sitä kahisevaa... Onkos noissa "pro-korteissa" sitten minkälaiset peli- ja elokuvaominaisuudet? Tulee nimittäin tehtyä vähän kaikkea koneella, eikä toista viitsi ostaa. Shattered Within |
sormunen 07.09.2005 15:42:28 | |
---|
Juu, olishan se kunnon äänikortti ihan kiva, tarvis vaa sitä kahisevaa... Onkos noissa "pro-korteissa" sitten minkälaiset peli- ja elokuvaominaisuudet? Tulee nimittäin tehtyä vähän kaikkea koneella, eikä toista viitsi ostaa. Olis kandenu miettiä ennenkuin laitoit sen seitsemän-kahdeksan sataa, vai mitä toi softa nyt onkaan maksanut, meneen. |
Santtu_123 07.09.2005 16:11:34 (muokattu 07.09.2005 17:22:53) | |
---|
Juu, olishan se kunnon äänikortti ihan kiva, tarvis vaa sitä kahisevaa... Onkos noissa "pro-korteissa" sitten minkälaiset peli- ja elokuvaominaisuudet? Tulee nimittäin tehtyä vähän kaikkea koneella, eikä toista viitsi ostaa. Siinäpä se vitsi taitaa piillä...Ei minkäänlaisia...Näin olen siis ymmärtänyt...Musiikkia voi tehdä, mutta ei sitten paljon muuta. Itse olen (ylpeä) Audigy2 platinum pro:n omistaja eikä yhtään hatuta :) Toimii kaikessa. PS. en nyt mene mitään mollaamaan, enkä tarkkaa statistiikkaa todellakaan tiedä, mutta jos selailet tätä foorumia, niin mikähän on suhde SB ei toimi vs tää mun superhieno ammattikortti ei toimi ? SB on helppo kortti, ammattikortit on sitten niille jotka tietää mitä tekee :) Niin ja eihän kukaan oikeasti mitään julkaistavaa musiikki-cd:tä kotona tee, studiot on sitä varten :) |
Jumina5/6 07.09.2005 18:11:16 | |
---|
Kyllähän Audigy-sarja nyt on aivan oivallinen kotikäyttöön, äänitykseen ja muuhun. Ja kuten yllä sanottu, jos haluaa Finnvox-jälkeä, menee sitten Finnvoxille. Mitkäs ajurit mahtaa olla asennettuna? 'Tehdas'- vai Kx:ät? Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole maistamassa sitä, minkä värinen se silloin on? |
BotneLapio 07.09.2005 19:30:27 | |
---|
Joo anti olla. -=Botnee!!=- |
Santtu_123 07.09.2005 19:33:49 | |
---|
Joo anti olla. Hieno perustelu :) Ihan SB:n omat ajurit käytössä, 10ms latency, toimii mulle ihan hyvin. |
k... 07.09.2005 21:24:39 (muokattu 07.09.2005 21:26:52) | |
---|
Mitähän vikaa tossa oli ? Kuhan heitin sarkasmia kehiin, vai voiko tota sarkasmiks laskea.. En ymmärrä miks nää mainostaa että paremmalla kortilla saa parempaa jälkeä kun SB Livellä saa tommosta. Ja muistaakseni orbik sanoi latenssin olevan kx-project ajureilla n. 2 ms. Olis todella mielenkiintoista kuulla saman kaverin soittoa blasterilla ja sitten hirmu hyvällä esim. audiophilellä tms. ammattikortilla. Oon vissii soundi-kuuro kun musta toi kuulosti hyvältä... Tuskin toi tosta hirveesti muuttuis. Kirkkautta ois ehkä saanu mun mielestä olla vähän lisää mutta senkin uskoisin hoituvan mikkien vaihdolla, ei äänikortin. Harvemmin kuulen kenelläkään ammattikitaristilla näin hienoja cleanisoundeja, mutta makuasioitahan nämä. |
Xenon 07.09.2005 22:57:59 | |
---|
Sound Blasterin sivuiltahan nuo melkein uusimmat ajurit on. En ole ennen kuullutkaan noista "KX" -ajureista. Mistäs semmosia saa? Vaikuttaako muuhunkin kuin latenssiin? Shattered Within |