Aihe: T-kaupasta krääsää, mutta minkälaista?
1 2 3 4 5
Leper Messiah
06.09.2005 14:33:06
Stratoahan se on lähellä.

niin.

niin sitä piti kanssa tosiaan kysyä, että onko niillä niinkään eroja, onko se 50, 80 vai 100 euroa maksava loota, onko niissä kovinkin radikaaleja eroja??
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
oiva tumpeloinen
06.09.2005 14:50:55 (muokattu 06.09.2005 14:52:18)
niin.

niin sitä piti kanssa tosiaan kysyä, että onko niillä niinkään eroja, onko se 50, 80 vai 100 euroa maksava loota, onko niissä kovinkin radikaaleja eroja??

On. Kalliimmissa laukuissa on sisukset parempaa tavaraa, kasaus tehty huolellisemmin ja saranat on yleensä tukevampia.

Nimim. CNB:n laukusta jo yksi remmi irronnut tikkauksesta, onneksi takuun kautta suutari-setä korjasi asian. :)

Edit: Tai siis en tiedä eroja halvimmilla laukuilla, mutta näitä tulee esiin, jos puhutaan laukuista á 100 euroa ja 200 euroa
McNulty
06.09.2005 14:54:52
On. Kalliimmissa laukuissa on sisukset parempaa tavaraa, kasaus tehty huolellisemmin ja saranat on yleensä tukevampia.

Totuus on silti ettei kova laukkukaan aina riitä... esim. lentokoneen ruumassa. Lentolaukku (flightcase) on siinä vaiheessa paras ratkaisu, ja niihin sitä rahaa sitten uppoaakin. Tulee äkkiä maksaan 500e parille skeballe.

Nimim. CNB:n laukusta jo yksi remmi irronnut tikkauksesta, onneksi takuun kautta suutari-setä korjasi asian. :)

Jep... halvassa on halvan viat. Omat Gibsonin laukut on kestänyt sen 10-20 vuotta vaikka on kuinka ronattu edestakas :) SKB rupeaa olemaan aika finito tässä 12 vuoden jälkeen vaikka hyvä laukku sekin on.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
oiva tumpeloinen
06.09.2005 15:02:08 (muokattu 06.09.2005 15:02:39)
Totuus on silti ettei kova laukkukaan aina riitä... esim. lentokoneen ruumassa. Lentolaukku (flightcase) on siinä vaiheessa paras ratkaisu, ja niihin sitä rahaa sitten uppoaakin. Tulee äkkiä maksaan 500e parille skeballe.

Ei varmastikaan riitä, mutta on itsellä jäänyt tuo Euroopan kiertue vähän vielä harkinnan alle. ;)

Jep... halvassa on halvan viat. Omat Gibsonin laukut on kestänyt sen 10-20 vuotta vaikka on kuinka ronattu edestakas :) SKB rupeaa olemaan aika finito tässä 12 vuoden jälkeen vaikka hyvä laukku sekin on.

Eli toisin sanoen laukuissa on eroja. Mutta kyllä se halpakin oman aikansa suojaa, ainakin paremmin kuin yksikään gigbag.
Laukkua hommatessa kannattaa kuitenkin pitää järki päässä. Kalliimmille kannattaa hommata ehdottomasti laukku tinkimättä. Tosin niissä yleensä on sellainen mukana jo ostettaessa. Vähän halvemmalle miettisin kuitenkin pikkasen halvempaa kovaa laukkua. Ei varmaankaan ole mitään järkeä ostaa kitaran arvoista laukkua.
Leper Messiah
06.09.2005 15:46:18 (muokattu 06.09.2005 15:47:15)
joo, no lähinnä semmosta peruslaukkua tarviis, eli ei tarvii mitään lentomatkoja kestää.

sitten semmonen, että mahtuis vähän jotain sälää sinne.. nuotteja, ehkä viritysmittari ym.

kai se on tässä joku päivä kävästävä musapörssissä ja musikantissa kattelemassa tarjontaa.
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
jussimus
06.09.2005 16:17:15
Nii ei mul mitää varsinaista aika taulua ole. Mut se tulee tänne puoleen väliin Suomee et et....
Ja kiitos Bonecrusher (taas) . Ja muillekkin tähän mennessä vastsanneille. Ehdin paneutua asiaan kunnolla vasta klo. 21 aikoihin uudestaan joten sitten katselen noi vaihtoehdot tarkalleen läpi.
Mut missä ois noihin Danelectroihin ääniklippei? ja missä ois cool cat ia myynnissä?

Et sä mitään ääniklippejä tarvii ainakaan ton Cool Catin suhteen, ostat sen vaan ja olet tyytyväinen :) Voin vakuuttaa että saat törkeen hyvän choruksen törkeen halvalla, plus että se on törkeen hieno myös ulkoisesti! Toomannilta löytyy ainaski, Suomen liikkeistä en tiiä.
Jag
06.09.2005 17:52:35

Et sä mitään ääniklippejä tarvii ainakaan ton Cool Catin suhteen, ostat sen vaan ja olet tyytyväinen :) Voin vakuuttaa että saat törkeen hyvän choruksen törkeen halvalla, plus että se on törkeen hieno myös ulkoisesti! Toomannilta löytyy ainaski, Suomen liikkeistä en tiiä.

hoho, ai noin se menee?
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Jag
06.09.2005 22:43:03

Tremolo ilman tap tempoa..
Niin mitä?

Mielummin vaikka Rocktron Pulse Tremolo tai EHX Pulsar mikäli tap-tempo ei ole pakollinen. Jos taas on niin tuo Line6 Tonecore-sarjanen tap-tremolo on hyvä vaihtoehto.

pirusti vaa hintaa noilla. Toi Danelectron tunamelt on käsittääkseni aika lähellä Bossin tremoloa, josta ainakin Bossin sivujen ääninäytteiden perusteella pidin.

Kumman malli epäselvää? Skeban vai laukun? :)
Jaguarille on vaikea löytää casea...

Siis etsin casea tolle omakuvassa näkyvälle Jaguar HH:lle. Laitoin asiasta e-mailia tonne T-kauppaan.

http://www.digitech.com/products/multichorus.htm#

Tästä kuuntelin ääniklippei. ei mitää elämää suurempaa niiden perusteella.

Tuosta saat irti vähän kaikenlaista... jos digitaalikamat kelpaa. Mutta jos haluat oikein pehmeän ja ihanan heleän choruksen niin... http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170628.html

suoraan sanottuna tämän hetkiseen budjettiini liian tyyris.

CH-1 vai CE-5? En oikein diggaile noista, värittävät perussaundia liikaa, tuottaa ne tosin ihan miellyttävän choruksenkin. Minä vain haluan pitää signaalin EQ:n samana enkä nypläillä tonea choruksesta :)

Bossin sivujen perusteella toi ch-1 oli eniten mieleen.

onko tästä sitten mihinkään
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_cf7_chorus_flanger_prodinfo.html

Itse kyllä kävisin paikallisessa musaliikkeessä tavaralistan kanssa ja pyytäisin heiltä tarjousta. Voit meinaan saada loppupeleissä jopa halvemmalla kamat kuin Thomannilta... plus ettei niitä tartte odottaa kuukautta Saksasta ja maksella postikuluja.

tottakai näin pitää tehdä myös. En vaan usko et paikallinen peräkylän liike pääsee ihan noihin hintoihin. Ei päässy kitarassakaan, mutta kitaran silti ostin paikallisen kautta.
Ja on vielä sen verran pieni kaupunki, että jos sitten jättää tilaamatta ni on nolo kun tulee kaupungilla vastaan, kun varmasti jo tunnistaa minut. Ja nolo myös mennä seuraavalla kerralla asioimaa kyseiseen liikkeeseen.

Jos chorusta meinaat hommata, niin hommaa ihmeessä Danelectron Cool Cat. Se on ihan oikeasti parhaita choruksia mitä löytyy, ja ihme kyllä vielä halvimmasta päästä.

tämmönen:
http://www.thomann.de/thoiw3_danelectro_dc1_cool_cat_prodinfo.html

mietteitä tuosta otan vastaan. Erittäinkin varteenotettava.

ja tuolle mun Bossin ds-2 koselle toi remote-asennon vaihtaja. Eli siihen vissiinkin saa sellaisen polkimen millä saa vauhdista tuon ns. turbosärön päälle. Minkäköhänlainen siihen pitäsi sitten olla?
http://www.thomann.de/thoiw3_lead_foot_lfs1_prodinfo.html

__

just tätä kaipasin.

Ei tarvi ei, mutta ei sitä aina esim. keikoilla tajua kuinka kovaa tulee runtattua jotain spedua... siinä yleensä heikommat spedut antautuu viimeisen kerran :)

tällä hetkellä kotikäyttöön vasta menis...reenit on vasta suunnitteilla.

Toinen mihin kiinnittäisin huomiota noissa Danon mineissä oli pedaalilaudassa "toimimattomuus". En tiedä oliko minulla kokeilussa vialliset yksilöt (olivat kylläkin ihan uusia), mutta aiheutti signaalihävikkiä ja hajaääniä.

intresting... muiden kokemuksia?

Niin ja lisäksi haussa on Peavey Classic 30 selle 2-napainen kanavanvaihtaja. Käyhän tämä:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179904.html

kumpi parempi...Peaveyn oma vai tuo. Valuutta eroa 6€ eli ei todellakaan ratkaise.
McNulty
06.09.2005 23:32:04
Niin mitä?

Tap-tempo tarkoittaa sitä että saat pedaalin tap-ominaisuudella efektin toimimaan tahdissa esim. soitettavan biisin kanssa. Erittäin kätevä jos haluaa tremolon (tai delayn, tai phaserin tms...) vaihtavan nopeutta/tempoa kesken biisin.

pirusti vaa hintaa noilla. Toi Danelectron tunamelt on käsittääkseni aika lähellä Bossin tremoloa, josta ainakin Bossin sivujen ääninäytteiden perusteella pidin.

No tuohon sinun käyttötarkoitukseen (siis kotosalle) tuo tuna melt tai cool cat on varmasti passeli ratkaisu.

Tästä kuuntelin ääniklippei. ei mitää elämää suurempaa niiden perusteella.

Ei... pedaalissa on useampi asetus kuin mitä 4 jokseenkin tylsää ja huonoa klippiä antaa ymmärtää. Kovin typerää kyllä mielestäni pelkkien ääninäytteiden perustella suorittaa valintaa. Et tiedä yhtään millainen kitara, millainen vahvistin, millainen mikki jne jne. on ollut kyseessä kun tuota ääninäytettä on väsätty. Eikä kauheasti soittajastakaan mainita sen puoleen. On eri asia kun Tolonen testaa Big Muffia kuin miun pikkusisko H&K:n rotosphereä :)

suoraan sanottuna tämän hetkiseen budjettiini liian tyyris.

Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa... vaan mitäs sitä suotta tuhlaamaan jollei ole niin suuri tarvis kyseiselle efektille. Vähemmälläkin pärjää. Noita Behringerin stomppeja kannattaa odotella, niistä voi irrota varsin makoisatkin saundit (tai sitten ei). Mutta eivät ole ainakaan hinnalla pilattu.

Bossin sivujen perusteella toi ch-1 oli eniten mieleen.

Se on aika vakiokauraa Choruksien osastolla. Uskoisin että Danelectrolta löytyy halpaa kamaa joka ajaa asiansa tuolla chorus-osastolla myöskin. CH-1 on ihan asiallinen pedaali choruksen tuottamiseen. Eikä hirveän kalliskaan...

onko tästä sitten mihinkään
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_cf7_chorus_flanger_prodinfo.html

Toiset sanovat että ovat hyviä ja kestäviä, toiset taas eivät välitä. Mielestäni noissa on ainakin yksi hyvä innovaatio. Ne piilotettavat potikat, jolloin omat asetukset säilyy vaikka kuskais spedua taskussa reenikselle tms. Ihan päteviä laitteita hintaisekseen. Voisi kai rinnastaa Bossin kanssa samaan osastoon.

tottakai näin pitää tehdä myös. En vaan usko et paikallinen peräkylän liike pääsee ihan noihin hintoihin. Ei päässy kitarassakaan, mutta kitaran silti ostin paikallisen kautta.
Ja on vielä sen verran pieni kaupunki, että jos sitten jättää tilaamatta ni on nolo kun tulee kaupungilla vastaan, kun varmasti jo tunnistaa minut. Ja nolo myös mennä seuraavalla kerralla asioimaa kyseiseen liikkeeseen.

No, sieltä toki kannattaa ostaa mistä itse tietää saavansa hyvän palvelun ja tehtyä hyvät kaupat. Ajattelin vain että tsekkaa ihmeessä myös Rocktronin stomppi-osasto jos tremoloa ja chorusta metsästät. Se Rocktronin Deep Blue Chorus tms. kuulosti livenä varsin hyvältä... eikä se samplekaan huono ole sellaisekseen.

tämmönen:

Mielestäni voittaa tuna meltin... jo yksinkertaisesti sen koon ansiosta :)

kumpi parempi...Peaveyn oma vai tuo. Valuutta eroa 6€ eli ei todellakaan ratkaise.

Jos on 6e eroa niin vois melkein ottaa peaveyn oman, jo siksi että 100% varmasti toimii... vaikka kyllä kai tuo ibanez siinä toimii myöskin. Ja siitä voi sitten Iban logon rapsutella pois :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Jag
07.09.2005 00:01:24

Ei... pedaalissa on useampi asetus kuin mitä 4 jokseenkin tylsää ja huonoa klippiä antaa ymmärtää. Kovin typerää kyllä mielestäni pelkkien ääninäytteiden perustella suorittaa valintaa. Et tiedä yhtään millainen kitara, millainen vahvistin, millainen mikki jne jne. on ollut kyseessä kun tuota ääninäytettä on väsätty. Eikä kauheasti soittajastakaan mainita sen puoleen. On eri asia kun Tolonen testaa Big Muffia kuin miun pikkusisko H&K:n rotosphereä :)

tottakai.. olet oikeassa. En niiden perusteella ratkaisuani teekkään . En myöskään ,m.net in mielipiteen. (siis toi koski ihan yleisesti)
Molemmat antavat vain erittäin hyvin suuntaa.
Ja kun testausmahdollisuudet ovat täälläpäin rajalliset. Ja jos E-suomesta varta vasten lähtee pedaaleita ostaa ni johan kertyy hintaa. ;-)

tämmönen:

Mielestäni voittaa tuna meltin... jo yksinkertaisesti sen koon ansiosta :)

olen siis ostamassa/hankkimassa chorus JA tremolo pedaalia. Tuohon chorukseen olisin valmis investoimaan "hieman reilummin", kun taas tuo tremolo olisi sellainen kiva lisä. Siksi tuo tunamelt lämmittää. Ihan jo hintansa puolesta.Myöhemmin voi sitten taas mahdollisesti ottaa esille "kunnon vermeetkin". Ellei sitten sattuisi olemaan iha "hirveä" tai käyttökelvoton.

tällä hetkellä mielenkiintoisia.
-EHX small clone 75€
-Digitech Multi Chorus 75€
-BOSS CH-1 CHORUS 88€
-Danelectro Cool Cat 59e

tämmönen nousi esille
-http://www.thomann.de/thoiw3_rocktr … ue_stereochorus_pedal_prodinfo.html

ja viimeseks täysin ot- kyssäri
-minkäköhän laisia efektejä tossa HIM in right here in my arms biisin soolos on.
Soundi on siinä tosi ok. Sillee " iskee matalalta lujempaan". vaikea kuvailla sanoin.

niin ja kiitoksie taas kattavasta vastauksesta.
McNulty
07.09.2005 00:22:36 (muokattu 07.09.2005 00:25:15)
tottakai.. olet oikeassa. En niiden perusteella ratkaisuani teekkään . En myöskään ,m.net in mielipiteen. (siis toi koski ihan yleisesti)
Molemmat antavat vain erittäin hyvin suuntaa.
Ja kun testausmahdollisuudet ovat täälläpäin rajalliset. Ja jos E-suomesta varta vasten lähtee pedaaleita ostaa ni johan kertyy hintaa. ;-)

Tämä on täysin totta. Siksi olisikin mukavaa jos nämä laitteiden tukkurit ja maahantuojat pitäisivät varastossaan aina efekteistä ns. testimalleja joita voisi lähetellä jälleenmyyjille testikäyttöön mikäli joku asiakas on kyseistä laitetta pyytänyt. Se ei kuitenkaan loppupeleissä aja yritystä vararikkoon ja antaisi erittäin hyvän kuvan asiakaspalvelusta... ja varmasti takaisi että kyseinen henkilö ostaa vielä jatkossa jotain ko. firmalta :)

olen siis ostamassa/hankkimassa chorus JA tremolo pedaalia. Tuohon chorukseen olisin valmis investoimaan "hieman reilummin", kun taas tuo tremolo olisi sellainen kiva lisä. Siksi tuo tunamelt lämmittää. Ihan jo hintansa puolesta.Myöhemmin voi sitten taas mahdollisesti ottaa esille "kunnon vermeetkin". Ellei sitten sattuisi olemaan iha "hirveä" tai käyttökelvoton.

tällä hetkellä mielenkiintoisia.
-EHX small clone 75€
-Digitech Multi Chorus 75€
-BOSS CH-1 CHORUS 88€
-Danelectro Cool Cat 59e

Small Clone on simppeli ja hyväsaundinen vehjas. Digitech MultiChorus on monipuolinen, saundeiltaan bossin ja danon kanssa samaa luokkaa, Boss taasen tarjoaa "standardin" johon on jo vuosia vertailtu, Danon cool cat on Bossin kanssa samaa osastoa.

Tuosta voisi siis vetästä sellaisen johtopäätöksen että jos haluaa simppelin ja hyvän, niin EHX... jos taasen useampia erilaisia ja moniäänisiä choruksia niin Digitech. Jos taas jotain tältä väliltä niin Boss/Dano :)

tämmönen nousi esille
-http://www.thomann.de/thoiw3_rocktr … ue_stereochorus_pedal_prodinfo.html

Minä tuota laitetta testasin ja se oli pitkään hankintalistalla kunnes löysin käytettyinä Ibanez CS9 Choruksen ja Ibanez 10-sarjan Bi-Mode Choruksen. Deep Blue jäi siis hankkimatta kahden vanhemman Iban takia.

edit: lyhyesti vertailtuna... ibanezin tuottamat chorukset ovat jotain käsittämätöntä. Pehmeitä, eloisia, yksinkertaisia... kaikinpuolin juuri sellaista mitä hain. Deep Blue oli tietyllä tavalla räväkämpi kuin se mitä hain. Kyllä näistä Ibanezin speduistakin räväkät chorukset lähtee, mutta näistä lähtee paremmin sellainen "huomaamaton" ja vintage-henkinen chorus. Tuo Bi-Mode Chorus on todellinen chorus-master. Siinä on kaksi erillistä chorus-osiota jota voi toista käyttää yksittäin tai sitten kasari-tyyppisesti kahta täysin itsenäistä chorusta samanaikaisesti. Saa aivan mielettömän hienoja chorus-juttuja... me likes! :)
Jag
07.09.2005 00:30:04

tällaisia löytyy paikallisesta.
-Chrorus Ensemble CE-5 efektipedaali
-Super Chorus CH-1 efektipedaali
-Soundtank Super Chorus -Ibanez

Pitää lähteä ainakin nuo testaamaan.

Nyt geräsi kiinnostus myös tuohon EHX:n Worm iin. vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta peliltä. Ilmeisesti ei mikään huippu suosittu eikä kehuttu,muuta kun ääni klippejä kuuntelin niin tykkäsin "erilaisuudesta". Esim tunameltin vois tuolla korvata.

Mutta pitää palailla asiaan huomenna. Nukkumatti kutsuu nyt.
Jag
07.09.2005 23:30:32

humps...ylös.
Niin minkälainen tuo EHX.n Worm sitten köytännössä on? Onko ne ihan laaduttomia/luokattomia ne efektit siinä? Vai vaihtoehtoisesti ihan perus kauraa vai jopa huippuluokkaa?
fridgebuzz
08.09.2005 13:48:04

Tunamelt on ainakin mun laudassa ollut siitä lähtien kun nuo minipedaalit ensimmäisen kerran ilmestyi, kestänyt siis about nelisen vuotta(?) jatkuvaa polkemista, keikkailuakin. Kunhan siihen tulee mukaan se muovinen "potikkasuoja" niin en usko että ongelmia tulee.
POISTETAAN: Ibanez Modern Fusion; vaihto esim. virityskoneistoon, mikkeihin, muihin pedaaleihin (mm. EQ, Enhancer)
weelie
08.09.2005 14:42:37 (muokattu 08.09.2005 14:44:17)
Asioiden sivusta:
Laitoin juuri ensimmäisen tilaukseni ikuna.

Behringer-mikki ja mikki-etunen.
Benton Ukulele ja "Blues"-akustinen
yksi setti kieliä (11-48) sähkikseen...

jotain 170€
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Jag
08.09.2005 15:11:25

Tunamelt on ainakin mun laudassa ollut siitä lähtien kun nuo minipedaalit ensimmäisen kerran ilmestyi, kestänyt siis about nelisen vuotta(?) jatkuvaa polkemista, keikkailuakin. Kunhan siihen tulee mukaan se muovinen "potikkasuoja" niin en usko että ongelmia tulee.

Joo hyvä. Tuo Tunamelt ti onkin sit mun tämän hetkisellä' ostoslistalla. Vielä pitäs tuo choruksen mallista päättää.
Aksu89
08.09.2005 15:14:52
Kertokaahan lyhyesti jos haluaisin jotain kotosalla nauhoitella jotain kitaralla niin mitä tarvitsisin. Kitara, vahvistin ja kone on. Joku mikki, mikseri (?kö?), piuhoja... mitä...

Linkkejä saa pistää thomannille tuotteisiin, ois tarkotus että joskus ostelis niin vois sitten vähän kotosalla nauhotella omia räpellyksiään.
oiva tumpeloinen
08.09.2005 15:19:49
Kertokaahan lyhyesti jos haluaisin jotain kotosalla nauhoitella jotain kitaralla niin mitä tarvitsisin. Kitara, vahvistin ja kone on. Joku mikki, mikseri (?kö?), piuhoja... mitä...

Linkkejä saa pistää thomannille tuotteisiin, ois tarkotus että joskus ostelis niin vois sitten vähän kotosalla nauhotella omia räpellyksiään.

Kotinauhoituksiin varmaankin helpoin kapistus on jokin mallintava mylly á la Line6, Behringer jne...

Koneissahan yleensä on mikkisisääntulo. En ole tosin kokeillut, miten toimii, mutta sillä pitäis hätäisesti päästä alkuun. Siis jos vahvistimensa haluaa mikittää.
Jag
08.09.2005 15:22:11

http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=11114db8850b026b999d8bc911744c91

mä olen tilaamassa tommosta nauhotteluun.

sit vaa kitaran piuhan päähän tämmönen

http://www.thomann.de/thoiw3_the_sssnake_1832_adapter_prodinfo.html

ja koneeseen...ja homma pelittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)