PolkaTulk 01.09.2005 15:27:51 | |
---|
Ah, nyt kun olen siis saanut ihan itse asennettua uuden otsikonmukaisen äänikorttini, niin on ongelmani seuraavanlainen: Tietokoneen äänet eivät enää kuulu ollenkaan. Tietokone on Intel pentium 4,3ghz ja käyttis win xp home-edition. Eli tuossa eilen asensin sen netistä valmistajan sivuilta löytämieni ohjeiden mukaisesti, ja sen jälkeen ei koko koneesta ole kuulunut pihaustakaan. Pitääkö minun asentaa kaiuttimet johonkin uuteen paikkaan vai hoituuko homma koneen sisäisillä säädöillä.Auttakee tietämätöntä. (onko tämä muuten jotenkin epäsuosittu kortti?kun ei tahdo löytyä tietoa/threadeja haulla ollenkaan.) en ole vastausten antaja,olen tulenkantaja. |
lion 01.09.2005 18:22:41 | |
---|
Ah, nyt kun olen siis saanut ihan itse asennettua uuden otsikonmukaisen äänikorttini, niin on ongelmani seuraavanlainen: Tietokoneen äänet eivät enää kuulu ollenkaan. Tietokone on Intel pentium 4,3ghz ja käyttis win xp home-edition. Eli tuossa eilen asensin sen netistä valmistajan sivuilta löytämieni ohjeiden mukaisesti, ja sen jälkeen ei koko koneesta ole kuulunut pihaustakaan. Pitääkö minun asentaa kaiuttimet johonkin uuteen paikkaan vai hoituuko homma koneen sisäisillä säädöillä.Auttakee tietämätöntä. (onko tämä muuten jotenkin epäsuosittu kortti?kun ei tahdo löytyä tietoa/threadeja haulla ollenkaan.) Ihan hyvä kortti on varmasti. Tietysti ne kaiuttimet pitää kytkeä siihen äänikortin boxiin, vaikkapa outputteihin 1 ja 2. Sitten vaan luet manuaalista että miten ne äänet reititetään kuulumaan niistä 1 ja 2:sta. Luultavasti toimii jo ihan defaulttina. Ja muuten, lue se manuaali, siksi se on siellä paketissa. - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
PolkaTulk 01.09.2005 22:17:26 | |
---|
Ja muuten, lue se manuaali, siksi se on siellä paketissa. - Voi, kiitos vastauksesta.Olisinhan minä sen lukenut jos sellainen olisi siellä ollut.Ostin katsos käytettynä, ja herra joka lupasi puhelimessa "kyllä siinä on kaikki mukana" valehteli kohtuullisen suurella todennäköisyydellä.Ei ollut myöskään ajureita mutta kaikki nämähän löydän helposti internetin ihmeellisestä maailmasta. en ole vastausten antaja,olen tulenkantaja. |
Chaplin 02.09.2005 06:46:23 | |
---|
Tutkippa mitä jännää löytyy XPn Ohjauspaneelista Äänet ja äänilaitteet hommelin alta..? Löytyisköhän ratkaisu sieltä? Kokeile vaikka oletusasetuksien vaihtamista. USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
PolkaTulk 06.09.2005 13:53:45 | |
---|
No olihan tämä pakko nostaa, kun en tullut hullua hurskaammaksi. ELI: Olen päässyt siihen päätelmään että tartten seuraavanlaisen kaapelin: 3,5mm stereoJACK - 2xrca, että voin kytkeä olemassa olevat, astetta paremmat tietokoneen kaiuttimeni ks. korttiin. ELI: kaiuttimista lähtee yksi 3,5mm steroplugi ulos, kytkisin sen täten äänikortin 1 ja 2 ulostuloihin rca-parilla. Kysymys kuuluu, onko tälläista piuhaa olemassa linnunradalla, vai joudunko kivuliaasti kyhäämään sen itse? Onko piuha kuinka yleinen, löydänkö sellaisen paikallisesta sähköliikkeestä? ONKO TÄMÄ EDES OIKEA RATKAISU? Ja KYLLÄ, minä olen tarkistanut koneen säädöt enkä saa sisäiseti vaihdettua takaisin koneen omaan äänikorttiin, missä ei kylläkään olisi mitään järkeä, enhän silloin tarvitsisi phaseani. Kiitos ja kumarrus. en ole vastausten antaja,olen tulenkantaja. |
Niin jos kaiuttimien SISÄÄNtulossa 3,5mm stereoUROS ja kortti työntää ulos ääntä kahdesta RCA:asta, niin - kyllä - juuri sellaisen piuhan/adapterin tarvitset, jossa on 3,5mm (stereo)naaras toisessa päässä ja 2 kpl miehisiä RCA-liittimiä toisessa*. K-raudan tai mustanpörssin setä kyllä tietää, jos et itse löydä sopivaa. Itse ei kannata tehdä, halvimmillaan halpahallista tuo löytyy puolentoista euron hintaan. (*oletan että korttisi on tyttö - muuten toisinpäin - millaiset piuhat ovatkin harvinaisempia, mutta siihenkin löytyy ratkaisu sieltä sähköliikkeestä) |