Aihe: Hinnoista..
1 2 3 4 5
Niskamies
06.09.2005 10:51:57
Regal tip 5A ja 5B olen käyttäny ja ne kestää vielä suht pitkään aikaisempiin merkkeihin verrattuna. Lyön kuulemma helvetin lujaa sanoo miksaajat???? Ostan yleensä 10kpl:n laatikon ja joskus kapulat ei kestä koko biisiäkään(siis 1 pari, ei laatikko)...pitäis varmaan opetella soittamaan :)

Tai ainakin soittamaan hiljempaa. Siitä on vain hyötyä;-)
Virallisesti semi-pro!
Mikko/DE
06.09.2005 11:07:12

Tai ainakin soittamaan hiljempaa. Siitä on vain hyötyä;-)

No jos haluaa ettei kukaan huomaa sua keikoilla, nit sit joo...

Taino kyllä mä ainakin hiljaa soittajan keikoilla huomaan, ihmettelen aluksi et miks tää bändi ei toimi, ja sit huomaan että yks jannu siellä soittaa jatsia ku muut rokkaa.
Velli
06.09.2005 12:35:44
Mitä kalvoja käytät? Toi mitä sanot tosta kulumisesta pitää todellakin paikkansa ainakin niissä Remoissa mitä omistin. Pitää ottaa kuva siitä 2v vanhasta Evans G1:stä. Näyttää puolituntia soitetulta Ambassadorilta.

Remo Ambassador on virvelissä. En usko että kalvomerkkiä vaihtamalla ongelma ratkeaa, koska se karhennus kuluu pinnasta joka tapauksessa pois vaikka kalvo muuten olisikin hyväkuntoinen.

Mä, ja varmasti moni muukin, ratkaisin ongelman laskemalla haikkaa. Mulla on etäisyys virvelin reunasta haikkaan noin kymmenisen senttiä. Ei mene kapulat rikki.

En ymmärrä miten se haitsun laskeminen auttaa asiaa. Tietenkin siinä tapauksessa jos on tottunut lyömään haitsua 90-asteen kulmassa, mutta itse en soita sillä tavalla. Mulla kapula osuu haitsuun ihan vain muutaman asteen kulmassa. Kulmaa on ainoastaan sen verran että kapulan varsi osuu juuri ja juuri haitsun reunaan. Beattia treenatessa se vain kuluu väkisinkin vaikka vaihtaa välillä virveli- ja haitsukapuloita päittäin. Kuukaudessa kummatkin ovat katkeamispisteessä.

Asiasta kolmanteen: on muuten harvinaisen ärsyttävää kun Weckl:in signature-kapuloista irtoaa sitä punaista maalia kalvoon. Hirveä työ aina uusien kapuloiden oston jälkeen hioa osumiskohdat puulle ettei tule rumia jälkiä kalvoon. Miksi ne maalaavat ne? Ihan vaan ihmisten kiusaksi arvaan ma...
Simbe
06.09.2005 12:40:15
Asiasta kolmanteen: on muuten harvinaisen ärsyttävää kun Weckl:in signature-kapuloista irtoaa sitä punaista maalia kalvoon. Hirveä työ aina uusien kapuloiden oston jälkeen hioa osumiskohdat puulle ettei tule rumia jälkiä kalvoon. Miksi ne maalaavat ne? Ihan vaan ihmisten kiusaksi arvaan ma...

Mitä musaliikettä käytät? Ei ne ole ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen maalannu niitä tippejä, tietty jos takapäällä soitat....
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
Velli
06.09.2005 12:52:45 (muokattu 06.09.2005 12:54:10)
Mitä musaliikettä käytät? Ei ne ole ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen maalannu niitä tippejä, tietty jos takapäällä soitat....

Juu, ei tipistä mitään jääkään, mutta kun soittaa esim. kanttilyöntejä (sellaisia joissa kapulan perä on kalvossa kiinni ja varrella lyödään reunaisku), niin se perä hinkkaa rumat jäljet valkoiseen ambassadoriin.
Deino
06.09.2005 12:59:48

Ostan yleensä 10kpl:n laatikon ja joskus kapulat ei kestä koko biisiäkään

Ei näin.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
Mikko/DE
06.09.2005 13:25:21

Ei näin.

pitäiskö ne ostaa erikseen??
Aatu
06.09.2005 14:00:33
Taino kyllä mä ainakin hiljaa soittajan keikoilla huomaan, ihmettelen aluksi et miks tää bändi ei toimi, ja sit huomaan että yks jannu siellä soittaa jatsia ku muut rokkaa.

+
yleensä vaikenen näistä asioista
Niskamies
06.09.2005 14:06:15
Kyllä rokata voi hiljaakin. Jos ei voi, niin vika on soittajassa.
Virallisesti semi-pro!
rm_wispila
06.09.2005 14:37:18
Juu, ei tipistä mitään jääkään, mutta kun soittaa esim. kanttilyöntejä (sellaisia joissa kapulan perä on kalvossa kiinni ja varrella lyödään reunaisku), niin se perä hinkkaa rumat jäljet valkoiseen ambassadoriin.

Tässä toimii käännetty snare-kapula hyvin... tippi kalvoon ja varrella kanttiin. Soundillisesti tuhdimpikin...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
fifehole
06.09.2005 14:50:20

Ei näin.

Mitenkä sitten?? kerrokerrokerro!!!
Head for an eye
J. Cool
06.09.2005 15:05:50

Kyllä rokata voi hiljaakin. Jos ei voi, niin vika on soittajassa.

tähän täytyy kyllä sanoa et bullshittiä. ei oo mitään munaa vetää risuilla haikka-auki-juttuja. toimivasti ja hyvin voi soittaa hiljaa, mutta hiljaa soittaminen ei oo rokkaamista vaan kompromissi. sama se basistille ku vääntää vaan nappuloita. ja jos rumpalilla on sama virvelikalvo 2v niin puuh, enpä haluais sillä snarella keikalle. ei siinä, kyllähän kalvot kestää yllättävän hyvin, jos ne on vaikkapa treenikämpällä vaan pystyssä tasasessa lämpötilassa ja soitetaan kerran viikossa, mutta ei tehokasta keikkailua mikään snarekalvo kestä kahta vuotta. plus, että vähänkin kosteampi ilma pilaa hetkessä kalvon - mutta mitäpä sitä kesähelteillä soittelemaan kun voi biitsillä maata ja päivystää tsybyjä.
Hyvi ruuvaa!
Niskamies
06.09.2005 15:35:10
tähän täytyy kyllä sanoa et bullshittiä. ei oo mitään munaa vetää risuilla haikka-auki-juttuja. toimivasti ja hyvin voi soittaa hiljaa, mutta hiljaa soittaminen ei oo rokkaamista vaan kompromissi. sama se basistille ku vääntää vaan nappuloita. ja jos rumpalilla on sama virvelikalvo 2v niin puuh, enpä haluais sillä snarella keikalle. ei siinä, kyllähän kalvot kestää yllättävän hyvin, jos ne on vaikkapa treenikämpällä vaan pystyssä tasasessa lämpötilassa ja soitetaan kerran viikossa, mutta ei tehokasta keikkailua mikään snarekalvo kestä kahta vuotta. plus, että vähänkin kosteampi ilma pilaa hetkessä kalvon - mutta mitäpä sitä kesähelteillä soittelemaan kun voi biitsillä maata ja päivystää tsybyjä.

No, mä sanon että sun kirjoitukses on täyttä bullshittiä. Mikä estää rokkaamisen hiljemmilla voimakkuuksilla? Hyvä rumpali kykenee siihen, ja helposti vielä.

Tuuppa kattomaan sitä 2 vuotta vanhaa kalvoa. Mä lyön vaikka vetoa ettet kiinnittäis siihen mitään erillistä huomiota. Pidetään kuitenkin mielessä että se kalvo on Evans, eikä Remo. Jos se olisi Remo, niin olisit täysin oikeassa.
Virallisesti semi-pro!
Bacchus
06.09.2005 15:42:06
No, mä sanon että sun kirjoitukses on täyttä bullshittiä. Mikä estää rokkaamisen hiljemmilla voimakkuuksilla? Hyvä rumpali kykenee siihen, ja helposti vielä.

Rockia soitetetaan kovaa, hissuttelu helvettiin. Hiljaa ei voi rokata, tai jos voi(t), niin olisi mielenkiintoista nähdä.

Tuuppa kattomaan sitä 2 vuotta vanhaa kalvoa. Mä lyön vaikka vetoa ettet kiinnittäis siihen mitään erillistä huomiota. Pidetään kuitenkin mielessä että se kalvo on Evans, eikä Remo. Jos se olisi Remo, niin olisit täysin oikeassa.

Evanssit on kyllä kestänyt mulla paljon Remoja paremmin, ja juuri pinnoituksissa on eroja. Tosin, nyt viimeisimmästä Power Center Dot-kalvosta lähti pinnoitus hilseilemään urakalla pois muutamien treenien jälkeen. Selvä valmistusvika, joten löytyy sitä sekundaa Evansseistakin.
Jag är en hund
Niskamies
06.09.2005 15:44:30
Rockia soitetetaan kovaa, hissuttelu helvettiin. Hiljaa ei voi rokata, tai jos voi(t), niin olisi mielenkiintoista nähdä.

On vähän hankala keskustella, kun ei oikein tiedetä mikä on kovaa ja mikä on hiljaa. Sanotaan vaan että bändin rumpali soittaa 7A kapuloilla ja ohuilla pelleillä, ja kapulat pysyvät pitkänä ehjään.

Evanssit on kyllä kestänyt mulla paljon Remoja paremmin, ja juuri pinnoituksissa on eroja. Tosin, nyt viimeisimmästä Power Center Dot-kalvosta lähti pinnoitus hilseilemään urakalla pois muutamien treenien jälkeen. Selvä valmistusvika, joten löytyy sitä sekundaa Evansseistakin.

Kait kävit palauttamassa sen?
Virallisesti semi-pro!
Bacchus
06.09.2005 15:50:14
On vähän hankala keskustella, kun ei oikein tiedetä mikä on kovaa ja mikä on hiljaa. Sanotaan vaan että bändin rumpali soittaa 7A kapuloilla ja ohuilla pelleillä, ja kapulat pysyvät pitkänä ehjään.

Aivan totta, pitää tulla tsekkaamaan livenä.;)

Kait kävit palauttamassa sen?

Olisin palauttanut, mutta olin tietenkin hävittänyt kuitin. En jaksanut sitten lähteä ilman dokumenttia ostosta Levytukkuun arpomaan. Olisi senkin tietenkin voinut tehdä.
Jag är en hund
Niskamies
06.09.2005 16:06:08
Aivan totta, pitää tulla tsekkaamaan livenä.;)

Tule ihmessä. Ilmottelen kun on keikkaa.
Virallisesti semi-pro!
fifehole
06.09.2005 16:17:08

No niin, tässä sitä taas ollaan!

Eiköhän se ole kuitenkin jokasen oma-asia miten niitä pönttöjä soittaa. Olisin todella onnellinen jos kalvoja ja kapuloita menis vähemmän, mutta toisaalta en usko että muutan soittotyyliäni yhtään kevyemmäksi ennekuin siitä lehdessä ilmoitetaan....Peace!!!
Head for an eye
J. Cool
06.09.2005 16:36:13

huoh. näytä mulle munakkaasti vedettyä haikka-auki -komppia niin että voin kattoo metrin päästä eikä korvissa tunnu. se on vaan sellanen juttu, että nuo haikka-auki -kompit ei kuulosta siltä miltä pitää, jos niitä vetää hiljaa. se on ihan vaan fakta. toinen on muut pellit. ei soundaa siltä miltä rokki soundaa jos niitä soitetaan hiljaa. rokkiin kuuluu myös rimshotit ja iso showmeininki. lujaa lyöminen on myös part of rock. ei ole siitä kyse etteikö kykenis soittamaan hiljaa. se ei oo vaan niin rock. sori jos tuntuu et hyökkään, mutta sulla tuntuu olevan basistiksi vähän ehkä liikaa sanottavaa rumpupalstalla. ei mekään olla bassopalstalla selittämässä miten hommat pitää tehdä. vaikka ehkä voiskin.
Hyvi ruuvaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)