Aihe: Yleisesti keskustelusta
1 2
folkkari
04.06.2003 15:43:42

Hyvät Mnettiläiset!
En oikein tiedä, minkä genren tavaraa tämänkertainen kyhäelmäni on, mutta kirjoitan sen nyt tähän.

Mä olen suhteellisen (vain n. ½ vuotta aktiivista harrastelua) uusi keskustelupalstakeskustelija. Mnetti on kiinnostava paikka, koska täällä on niin paljon näkemystä, kokemusta ja tietoa siitä, mikä mua kiinnostaa - siis musasta, kaikenlaisesta musasta. Täällä sitä vanhakin tuntee pysyvänsä ajan hermolla, kun seuraa erilaisesta musiikista kiinnostuneiden kirjoituksia. Oon (saakeli soikoon!) joutunut ostamaan yhden jos toisenkin levyn tämän keskustelufoorumin takia!

Mutta nyt loppuu alustus ja alkaa kälätys.

Mua rasittaa suunnattomasti täällä sellaset tyypit, jotka kirjoittelevat kolmen sanan "mielipiteitä" tyyliin v**tu mitä paskaa. Ja siihen toinen hyväkäs jatkaa, että joo nii on. Ja jo seuraavassa kuvassa käydään henkilöön, nimitellään aivokuolleeksi sitä, joka pyytää hieman perusteluja.

Musta tuntuu, että täällä on joitain kirjoittajia, jotka ovat koko ajan ikään kuin puolustusasemissa näppistensä takana. Ja jos joku uskaltaa vaatia perusteluja kärkevälle ja erittäin hyökkäävästi esitetylle, tahallisen ilkeälle, provosoivalle väitteelle, niin saa kuulla, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa olla eri mieltä. Ja lisää tulee samasta tuutista: älä tule tänne, jos et siedä erilaisia mielipiteitä.

Onko niin, että täällä ollaan joko samaa mieltä ja hyviä tyyppejä tai eri mieltä ja ihan paskoja tyyppejä?
Missä on pohdiskevat kirjoituksen ja tiukat kysymykset niille, joiden kanssa ollaan eri mieltä?
Miksi pitää esittää oma näkemys niin, että minä olen tätä mieltä ja kaikki eri mieltä olevat ovat uskomattomiä kyheröitä, tyhmiä ja mistään mitään ymmärtämättömiä ääliöitä?
Eihän tuollainen puolustusasemista tuotettu puhe ole mitään keskustelua! Se on yksisilmäisyyttä. Ei se, että joku inhoaa sitä musaa, mistä mä tykkään, tunnu musta yhtään pahalta tai loukkaavalta. Mutta siinä vaiheessa kun ruvetaan nimittelemään ja suhtautumaan alentuvasti, mä ainakin ärsyynnyn. Silloin en enää viitsi ko. tyypille vastata.

Mutta mä toivoisin, että täällä keskusteltaisiin ja pohdittaisiin asioita, väiteltäsiin kiihkeästi ilman, että nimitellään ja ylenkatsotaan toisia tai toisenlaisesta musiikista pitäviä.
Ja olis kiva, jos olis jotain perusteluntynkää tai valotusta asiaan, mistä puhutaan.
Ainahan ei voi sanoa, miksi joku musa ei kertakaikkiaan kolahda vaan aiheuttaa inhon väristyksiä. Mutta jos ei keksi mitään muuta sanottavaa asiasta kuin "v**tu mitä paskaa", niin kannattaisko olla kirjoittamatta sitä ollenkaan?

No, multa loppuu nyt palo kesken.
Mä toivon kuitenkin, että kukaan ei sano mulle nyt, että eihän täällä ole pakko pyöriä. Se, joka niin kirjoittaa tai ajattelee, ei ole ymmärtänyt mun kirjoituksesta yhtään mitään.
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
poppamies
04.06.2003 15:54:37

Mua rasittaa suunnattomasti täällä sellaset tyypit, jotka kirjoittelevat kolmen sanan "mielipiteitä" tyyliin v**tu mitä paskaa. Ja siihen toinen hyväkäs jatkaa, että joo nii on.

No tämä on tällainen sivutuote mikä tulee kun kun täällä yrittää opiskella nuorisokulttuuria. Kuvittelisin että suuri joukko puhuu ja keskustelee nimenomaan tuolla tavalla. Sääli että joillain tuo kieli köyhtyy köyhtymistään. Toisaalta se voi olla pelkkä itsetunnonpuutteesta johtuva tapa ilmaista itseään ettei vaan vahingossakaan menisi munaamaan itseään. Kyllä täällä on varaa munatakin. Tämmöinen kokemus asiasta minulla on.
"G-strings are for strippers"
Jäärä
04.06.2003 15:55:51

Mä toivon kuitenkin, että kukaan ei sano mulle nyt, että eihän täällä ole pakko pyöriä. Se, joka niin kirjoittaa tai ajattelee, ei ole ymmärtänyt mun kirjoituksesta yhtään mitään.

Jees, hyvä kirjoitus.

Toi viimeinen lause vaan vesittää koko hienon kirjoituksen ja ikäänkuin tekee turhaksi kaiken edellisen kirjoitetun. Vähän sama kun kirjoittaisi "Jos et ymmärrä mun musaa, niin lähde kotio."

Tai sitten ymmärsin provon tapani mukaan väärin. Kieroa.

:o)
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Ossi
04.06.2003 15:59:33

Mutta mä toivoisin, että täällä keskusteltaisiin ja pohdittaisiin asioita, väiteltäsiin kiihkeästi ilman, että nimitellään ja ylenkatsotaan toisia tai toisenlaisesta musiikista pitäviä.

Samaa toivon minäkin. Aihe ei ole uusi ja puhuttaa aina silloin tällöin, mutta folkkari toi asian ansiokkaasti esille sopivaan aikaan kun joku/jotkut tuntuvat polttaneen hihansa totaalisesti ja loppujen lopuksi aivan turhaan.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
paavi
04.06.2003 16:01:19
Hieno kirjoitus! Samaa mieltä ollaan (=hyvää tyyppi, ehhehhe...).

Eli kaikki vaan rohkeesti esittämään omia mielipiteitään - mielellään perustelujen kera. Toisen mielipiteen tyrmääminen ilman perusteluja on kuin lyönti vyön alle - kehän ulkopuolella - ilman hanskoja...tai jotain sinnepäin...

Mä peräänkuulutan eritoten sellaista asennetta, että kaikkeen lähdetään valmiina muuttamaan käsitystään maailmasta. Ei mielipiteen muuttaminen ole merkki heikkoudesta vaan usein aivan päinvastoin.
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
M-Juhana
04.06.2003 16:07:34

Mutta nyt loppuu alustus ja alkaa kälätys.

Hyvät kälätykset +++

Aika pitkälle allekirjoitan vuodatuksesi. Täällä on paljon mainitsemaasi nopeeta kommenttia. Osa porukasta seilaa vaan mukana ollakseen ja osa hakee todellista pohjaa musiikki "harrasteelleen" Ikähaarukkakin lienee aika laaja.
Täällä tarttee surffailla sillain kuikuilemalla, ja sivuuttaa ne v...tu nääs jutut. Joskus kyllä ittelläkin lipsuu tyhmiä kommentteja. Ihmisiä me ollaan kaikki, karvoinemme ja kaljuinemme.

Eipä täältä helposti rakentavaa threadia löydä, ja niissä harvoissa mitä on, on mukana pakolliset P...Kaa kommentit.

Kesä on jo täällä ja vajaa pari viikkoa lomaan...jalat järveen ja lakki väärinpäin päähän... vedän akustisella satumaata ja järvi raikaa !!!
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
M-Juhana
04.06.2003 16:12:52 (muokattu 04.06.2003 16:14:01)

Hyvät kälätykset +++

Aika pitkälle allekirjoitan vuodatuksesi. Täällä on paljon mainitsemaasi nopeeta kommenttia. Osa porukasta seilaa vaan mukana ollakseen ja osa hakee todellista pohjaa musiikki "harrasteelleen" Ikähaarukkakin lienee aika laaja.
Täällä tarttee surffailla sillain kuikuilemalla, ja sivuuttaa ne v...tu nääs jutut. Joskus kyllä ittelläkin lipsuu tyhmiä kommentteja. Ihmisiä me ollaan kaikki, karvoinemme ja kaljuinemme.

Eipä täältä helposti rakentavaa threadia löydä, ja niissä harvoissa mitä on, on mukana pakolliset P...Kaa kommentit.

Kesä on jo täällä ja vajaa pari viikkoa lomaan...jalat järveen ja lakki väärinpäin päähän... vedän akustisella satumaata ja järvi raikaa !!!

EDIT: ompas tyhmä tää mun loppukevennys, mut poppamies lupas että täällä saa mokata, enkä osaa editoidakkaan...tana
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Pantse
04.06.2003 16:19:46 (muokattu 04.06.2003 17:09:07)

Mua rasittaa suunnattomasti täällä sellaset tyypit, jotka kirjoittelevat kolmen sanan "mielipiteitä" tyyliin v**tu mitä paskaa. Ja siihen toinen hyväkäs jatkaa, että joo nii on. Ja jo seuraavassa kuvassa käydään henkilöön, nimitellään aivokuolleeksi sitä, joka pyytää hieman perusteluja.

Siis täällähän tuollaista on suorastaan todella vähän. Rekisteröintipakko vähentää tuollaisten kirjoitusten määrää, ja ylläpito myös poistaa asiattomia viestejä. Toisin on joillakin yleisillä keskustelupalstoilla, jossa kunnon keskustelua ei ole ikinä. M-netin palstaa muutaman kuukauden seuranneena, ja sitä ennen jippii.fi:n keskustelupalstaa puolitoista vuotta käyttäneenä olen sitä mieltä, ettei täällä juurikaan "täyttä paskaa"-mielipiteitä ole.

Jippiin forumia käyttäessä sai koko ajan odottaa vittuiluviestejä. Esimerkki: Kirjoitin kerran hyvin asiallisen tekstin, topic:iin jossa keskusteltiin eräästä "Metallican" uudesta biisistä, joka oli netissä imuroitavana. Kuuntelin biisin, ja huomasin, ettei se ollut Metallicaa, vaan oli joku feikkibiisi. Tämän kun ilmoitin palstalle, niin samantien joku kirjoitti jotain tällaista: "Et oo paljon tainnu Metallicaa kuunnella vitun teini kun et tunnista hetfieldin laulua ja hammetin kepitystä, vitun idiootti."

Tällaisia viestejä näkyi siellä päivittäin ties kuinka monta. Eikä asialle tehty mitään. Enää en siellä käy, jätän sen keskenkasvuisille, jotka eivät pysty asiallisesti keskustelemaan. Täällä minua ei ole oikeastaan mitkään kirjoitukset vielä häirinneet, ja olen todella tyytyväinen tähän palstaan. Eli lyhyesti: asiat voisivat olla pahemminkin, nauttikaa tästä palstasta.
I`m not an asshole, I`m just an ass.
Bonham
04.06.2003 16:41:46
Kaikki tuo aloituksessa oleva on totta. Mutta myös minä olen käynyt muilla foorumeilla, enkä ole löytänyt yhtään joka pääsisi edes lähellä tämän paikan tasoa!!!

Tottakai se harmittaa ja vituttaa kun itse heittää omasta mielestään asiallista tekstiä, johon sitten räkäpäät lisäävät v-tyylinsä kerta toisensa jälkeen. Huolestuttavinta koko tilanteessa on se, että kaikki eivät ilmeisesti ole edes teinejä.

Mutta kyllä kaiken kaikkiaan tämä foorumi on hyvä ja toimiva paikka ja täällä on loistavia tyyppejä. Kiitos siitä!
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
Notefix
04.06.2003 19:46:04

Mua rasittaa suunnattomasti täällä sellaset tyypit, jotka kirjoittelevat kolmen sanan "mielipiteitä" tyyliin v**tu mitä paskaa.

Tällaisesta on valitettu jo ammoisista BBS:stä asti ja suoraan sanottuna en usko että moisesta koskaan pääsee eroon.

Näihin kannattaa suhtautua aika rennolla otteella. Signaali-kohinasuhde täällä on kuitenkin varsin hyvä ja joskus saattaa vähän vanhemmiltakin tulla aika typeriä kommentteja.

Tällaisen suurin etu on musta nimenomaan se, että kaikenlaiset immeiset ja musiikkimaut kohtaavat.

Ps. Folkkari, teet hyvää musaa!
superfly
04.06.2003 19:52:41
Signaali-kohinasuhde täällä on kuitenkin varsin hyvä ja joskus saattaa vähän vanhemmiltakin tulla aika typeriä kommentteja.

Tuo oli kyllä pirun hyvin sanottu Notefixiltä. Folkkarin "kälätys" oli kyllä ihan täyttä asiaa. Kuitenkin mielestäni M.net on ehdottomasti asiallisin foorumi, mihin olen netissä törmännyt.
Harppu on alaston piano
Jabbe
04.06.2003 20:34:35
Ollaan vaan opittu vähän liian hyvälle täällä. Ajatelkaa nyt mitä tahansa muuta foorumia, eihän näin hyvää paikkaa olekaan!
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
KooAa
04.06.2003 20:55:22
Entäs sitten lauseet "Tosi hyvä, mitä mieltä te olette ?". Hyväksytty lause ilman mielipidettä. Taitaa olla niin että kun siistikielinen puhuu omalla tyylillään ilman mielipidettä niin se on hyväksyttävämpää kuin se jos karsikielinen ilmaisee asian niinkuin sen tuntee joko mielipiteellä tai ilman.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Turmis
04.06.2003 21:21:35

Siis täällähän tuollaista on suorastaan todella vähän. Rekisteröintipakko vähentää tuollaisten kirjoitusten määrää, ja ylläpito myös poistaa asiattomia viestejä. Toisin on joillakin yleisillä keskustelupalstoilla, jossa kunnon keskustelua ei ole ikinä.

Rekisteröitynä henkilönä kirjoittaminen täällä on mielestäni melkein kun keskustelisi ihan kasvokkain muiden kanssa. Jos alkaa aukomaan päätä niin sitten periaatteessa on kyseessä jo oma maineesi - näinhän ei ole jos voisi kirjoitella millä nimellä tahansa.

Suoraan sanottuna rekisteröitymättömien nimimerkkien mielipiteille on ainakin minun vaikea antaa kovin suurta painoarvoa... toki asialliset kommentit ovat asiallisia mutta yleensä niitä antavat ovat poikkeuksetta rekisteröityneitä käyttäjiä.

Kysymys muillekin: Vaikuttaako nimimerkin "rekisteröitymisstatus" siihen, miten vakavasti hänen kirjoituksen otatte?
Kuunnelkee Setheryä.
superfly
04.06.2003 21:24:23

Kysymys muillekin: Vaikuttaako nimimerkin "rekisteröitymisstatus" siihen, miten vakavasti hänen kirjoituksen otatte?

Aloittelijat-palsta on kuitenkin ainut paikka, muhin voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä. Aloittelijoita kyllä mielellään opastaa ja tönii oikeaan suuntaan.
Harppu on alaston piano
Härski
04.06.2003 21:26:56

Öö.. status? Siis jonkun näköinen uskottavuus niinkuin yleisesti täällä? En tiedä, mutta mun sanoilla ei ole täällä ollut varmaan koskaan mitään painoarvoa...
folkkari
04.06.2003 21:32:33

En tarkoittanut vuodatuksellani todistaa, että tämä olisi huono foorumi. Joskus vaan ei jaksa asiattomuuksia, varsinkaan niitä henkilöön käyviä ja toivoahan saa, että sellaisia olisi mahdollisimman vähän!
Erimielisyyttä, inttelyä ja perusteluja sen sijaan sitäkin enemmän!
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
Jabbe
04.06.2003 21:34:19
En tarkoittanut vuodatuksellani todistaa, että tämä olisi huono foorumi. Joskus vaan ei jaksa asiattomuuksia, varsinkaan niitä henkilöön käyviä ja toivoahan saa, että sellaisia olisi mahdollisimman vähän!
Erimielisyyttä, inttelyä ja perusteluja sen sijaan sitäkin enemmän!

Eiköhän tuo ole ihan yleinen mielipide? ;)
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
Turmis
04.06.2003 21:47:14

Aloittelijat-palsta on kuitenkin ainut paikka, muhin voi kirjoittaa ilman rekisteröitymistä.

Jaa... muistelin että joillekin muillekin pysty kirjottamaan ilman rekisteröitymistä. Noh joskus aiemmin ainakin tais pystyä, mutta se siitä.
Kuunnelkee Setheryä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)