Aihe: T-kaupasta krääsää, mutta minkälaista?
1 2 3 4 5
Jag
05.09.2005 22:57:23

Ensiksi pahoittelen tätä uuden ketjun avausta, mutta tarvitien tällä hetkellä niin paljon erilaista inffoa, että kaiken mahduttaminen johonkin yhteen alku peräiseen ketjuun tuntui vaikealta. Myös Aiheiden ripottelun eri ketjuihin koin liian työlääksi. Joten:

Olen laittamassa tilausta tuonne T-kauppaan. Alustavan suunnitelman mukaan mukaan pitäsi saada tällaisia vermeitä:

-tremolo Danelectron TunaMelt ylivoimaisesti vahvin vaihtoehto tällä hetkellä Mitä mietteitä tästä. Olisiko kilpailaevaa vaihtoehtoa? Mitä? Kerro!

-http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180513.html tollainen koti/yö nauhotteluun. (minkälaisen piuhan tarvitsisin tähän että saan sen tohon tietokoneeseen kiinni? linkkiä tonne T-kauppaan kiitos) Ei ole todellakaan suuri sijoitus, mutta löyttyykö kilpailijaa? ja pystyykö tätä käyttämään myös pelkästään efektinä?

-jonninäköinen case Jaguarille malli vielä epäselvä. Jos tiedätte jonkin "halpis" mallin nin linkkiä vaan.

Mutta suurin mysteeri minulle on nuo chorukset . Etsin ääneen sellaista pehmeää syvyyttä. Eli ehdotelkaahan pois noita alle satasen choruksia. Vahvimapana vaihtoehtona on tuo EHX:n small clone. Aah. vaikuttaa todella ihanalta peliltä=GAS. Pelkään vaan, että menee liian Cobain soundiksi kun etukäteen löytyy toi Bossin ds-2 sekä humppari Jaguar. Toisaalta tuo soundi on se mistä eniten pidän, mutta omaakin pitäsi keksiä.

Olisiko tällainen danelectron Wasabi (chorus+tremolo) varteenotetettava vaihtoehto. Pystyykä käyttämään chorusta ja tremoloa yhtä aikaa? Löytyykö samat säädöt kuin Tunameltista?
http://www.thomann.de/thoiw3_danele … horustrem_bodeneffekt_prodinfo.html

Entäs Bossin chorus?
Behringer ois mukavan halpa, mutta eipä näy tuolla T-kaupan varastossa olevan.

Sitten pystyykö Stereo chorusta käyttämään yhdellä vahvistimella? Mikä idea tarkalleen ottaen tuossa Stereo choruksessa on? Siinähän on kaksi out lähtöä.

Lisäksi tarvitsisin uuuden hihnan. Joku musta ja vain musta hihna. Uutta puihaa tavitsen myös kitaran ja efektilaenkin väliin.

Ehdotuksia..
Esitän sitten jatkokysymyksiä, kun olen päässy ensin tästä asiasta eden jonkin näköiseen selkoon :D
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
J.Hollström
05.09.2005 23:35:16
Niin ja lisäksi haussa on Peavey Classic 30 selle 2-napainen kanavanvaihtaja. Käyhän tämä:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179904.html

Mielummin tämä, niin käy ainakin:
http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_footswitch_prodinfo.html
Jag
05.09.2005 23:40:17

Mielummin tämä, niin käy ainakin:
http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_footswitch_prodinfo.html

Kiitos... ongelma 1 ratkaistu... Mutta vieläpä kaipailen tietoa.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
McNulty
05.09.2005 23:45:54 (muokattu 05.09.2005 23:48:28)
Olen laittamassa tilausta tuonne T-kauppaan. Alustavan suunnitelman mukaan mukaan pitäsi saada tällaisia vermeitä:

-tremolo Danelectron TunaMelt ylivoimaisesti vahvin vaihtoehto tällä hetkellä Mitä mietteitä tästä. Olisiko kilpailaevaa vaihtoehtoa? Mitä? Kerro!

Tremolo ilman tap tempoa... toiset tykkää, toiset ei. Minun mielestäni nuo Danelectron pedaalit eivät ole kovin kummoisia. Mielummin vaikka Rocktron Pulse Tremolo tai EHX Pulsar mikäli tap-tempo ei ole pakollinen. Jos taas on niin tuo Line6 Tonecore-sarjanen tap-tremolo on hyvä vaihtoehto.

-http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180513.html tollainen koti/yö nauhotteluun. (minkälaisen piuhan tarvitsisin tähän että saan sen tohon tietokoneeseen kiinni? linkkiä tonne T-kauppaan kiitos) Ei ole todellakaan suuri sijoitus, mutta löyttyykö kilpailijaa? ja pystyykö tätä käyttämään myös pelkästään efektinä?

Tuon saa vedettyä koneen taakse pienellä monoplugilla... siis äänikortin input-reikään. Tavallinen kitarapiuha siis riittää, mutta ostat sinne päähän tällaisen: http://www.thomann.de/thoiw3_the_sssnake_1832_adapter_prodinfo.html

-jonninäköinen case Jaguarille malli vielä epäselvä. Jos tiedätte jonkin "halpis" mallin nin linkkiä vaan.

Kumman malli epäselvää? Skeban vai laukun? :)
Jaguarille on vaikea löytää casea... kenties SKB:n tai THONin johonkin laukkuun saat sen mahtumaan. En meinaan usko että mahtuu stratolle tai telelle muotoiltuun laukkuun ihan heittämällä. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Mutta suurin mysteeri minulle on nuo chorukset . Etsin ääneen sellaista pehmeää syvyyttä. Eli ehdotelkaahan pois noita alle satasen choruksia. Vahvimapana vaihtoehtona on tuo EHX:n small clone. Aah. vaikuttaa todella ihanalta peliltä=GAS. Pelkään vaan, että menee liian Cobain soundiksi kun etukäteen löytyy toi Bossin ds-2 sekä humppari Jaguar. Toisaalta tuo soundi on se mistä eniten pidän, mutta omaakin pitäsi keksiä.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-159672.html

Tuosta saat irti vähän kaikenlaista... jos digitaalikamat kelpaa. Mutta jos haluat oikein pehmeän ja ihanan heleän choruksen niin... http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170628.html (tai sitten metsästät käytettynä Ibanez 9 ja 10-sarjan choruksia...)

Olisiko tällainen danelectron Wasabi (chorus+tremolo) varteenotetettava vaihtoehto. Pystyykä käyttämään chorusta ja tremoloa yhtä aikaa? Löytyykö samat säädöt kuin Tunameltista?

Danelectron Wasabista en tiedä... eikös niiden valmistus ole lopetettukin jo? No, kyllä chorusta ja tremoloa pystyy käyttämään samanaikaisesti. Itselläni on ollut chorus ensin ja tremolo sen jälkeen ihan linjassa. Saa todella mukavia väbä-herkkuja aikaan :)

edit: mutta joo, wasabissa et voi käyttää kumpaakin samaan aikaan vaan erikseen. kannattanee siis investoida erikseen sekä chorukseen että tremoloon jos haluat kuulostella niitä yhtäaikaisesti.

Entäs Bossin chorus?

CH-1 vai CE-5? En oikein diggaile noista, värittävät perussaundia liikaa, tuottaa ne tosin ihan miellyttävän choruksenkin. Minä vain haluan pitää signaalin EQ:n samana enkä nypläillä tonea choruksesta :)

Behringer ois mukavan halpa, mutta eipä näy tuolla T-kaupan varastossa olevan.

Ei ole vielä tulleet myyntiin laisinkaan. Listattu on jo ja ennakkotilauksia ottavat vastaan kyllä.

Sitten pystyykö Stereo chorusta käyttämään yhdellä vahvistimella? Mikä idea tarkalleen ottaen tuossa Stereo choruksessa on? Siinähän on kaksi out lähtöä.

Voi käyttää mononakin... jotkut chorukset toimivat tuolloin siten, että saat kaksi chorusta päällekäin samalla kertaa. Esim. Ibanez Bi-Mode Chorus toimii näin... (kunnon kasarit lähtee) :)

Lisäksi tarvitsisin uuuden hihnan. Joku musta ja vain musta hihna. Uutta puihaa tavitsen myös kitaran ja efektilaenkin väliin.

Hakusanalla "Strap" katselet hihnoja... itse suosin Levy's Leather remmejä. Tosin osa niistä maksaa sopivasti. Piuhoja voi katsella vaikk kotisuomesta... tai sitten ostat thomannilta kasan neutrikin plugeja ja piuhaa josta voit itse kolvailla jumper-kaapelit efektien väliin. SSSnake tms. tarjoaa halpoja ja ihan toimivia piuhoja Thomannilla.

Ehdotuksia..
Esitän sitten jatkokysymyksiä, kun olen päässy ensin tästä asiasta eden jonkin näköiseen selkoon :D

Itse kyllä kävisin paikallisessa musaliikkeessä tavaralistan kanssa ja pyytäisin heiltä tarjousta. Voit meinaan saada loppupeleissä jopa halvemmalla kamat kuin Thomannilta... plus ettei niitä tartte odottaa kuukautta Saksasta ja maksella postikuluja.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
-septimisti-
05.09.2005 23:48:12 (muokattu 05.09.2005 23:52:11)
GDI21 tuuttaa ulos yhden 6,3 monoplugi ulostulon ja balansoidun xlr ulostulon. Eli sen saa kätevästi suoraan mikseriin tms. kiinni.

Stereochorus toimii myös mono-vahvistimessa mainiosti. Yleensä niissä on sellainen systeemi että kun laittaa vain toiseen ulostuloon plugin laite menee mono-tilaan. Stereochotuksen idea on puhtaasti siinä että chorus efekti ajetaan hieman erilaisena molempiin kanaviin ja vieläpä hieman modulointia näiden välillä siihen päälle.
J.Hollström
05.09.2005 23:49:00
Kiitos... ongelma 1 ratkaistu... Mutta vieläpä kaipailen tietoa.

Ei kande hätäillä. Bonecrusher tulee ihan kohta perusteellisen vastauksen kera, kas noin.
McNulty
05.09.2005 23:49:24
Ei kande hätäillä. Bonecrusher tulee ihan kohta perusteellisen vastauksen kera, kas noin.

hähää... kerkesinpäs :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
jussimus
05.09.2005 23:56:27
Jos chorusta meinaat hommata, niin hommaa ihmeessä Danelectron Cool Cat. Se on ihan oikeasti parhaita choruksia mitä löytyy, ja ihme kyllä vielä halvimmasta päästä. Vertailun vuoksi voin sanoa että Cool Cat on vähintään yhtä hyvä kuin legendaarinen Bossin CE-2, ellei jopa parempikin.
McNulty
05.09.2005 23:59:36
Jos chorusta meinaat hommata, niin hommaa ihmeessä Danelectron Cool Cat. Se on ihan oikeasti parhaita choruksia mitä löytyy, ja ihme kyllä vielä halvimmasta päästä. Vertailun vuoksi voin sanoa että Cool Cat on vähintään yhtä hyvä kuin legendaarinen Bossin CE-2, ellei jopa parempikin.

Eikös tuo Cool Cat ole niitä isompia purkkeja... eikä miniefektejä? Ne minit on meinaan luokattomia mutta nuo pari "täysveristä" Danoa ovatkin eri asia. Muistelin ulkoa että threadin aloittaja tais katsella sitä muovista minipurkkia... ja sen pohjalta kirjoittelin.
ReBeat
06.09.2005 00:01:09

ja tuolle mun Bossin ds-2 koselle toi remote-asennon vaihtaja. Eli siihen vissiinkin saa sellaisen polkimen millä saa vauhdista tuon ns. turbosärön päälle. Minkäköhänlainen siihen pitäsi sitten olla?
http://www.thomann.de/thoiw3_lead_foot_lfs1_prodinfo.html
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
jussimus
06.09.2005 00:07:53
Eikös tuo Cool Cat ole niitä isompia purkkeja... eikä miniefektejä? Ne minit on meinaan luokattomia mutta nuo pari "täysveristä" Danoa ovatkin eri asia. Muistelin ulkoa että threadin aloittaja tais katsella sitä muovista minipurkkia... ja sen pohjalta kirjoittelin.

Ei, kyllä oli puhe ihan mistä tahansa alle satasen choruksesta. Mutjoo...ehkä join, ehkä en. So not!
Volle
06.09.2005 09:28:56

Emmä tiä onko ne minitkään NIIN luokattomia. Meinasin Chicken Salad vibraton ostaakin, mutta sitten törmäsin flangeriin, jolla sain silloisen väpätyshimoni tyydytettyä. Eihän se niiden pikkupurkkien rakenne toki mikään kovin luottamusta herättävä ole, mutta ei kai niitä purnukoita tarvitse koko ruhon painolla runtata.
Nam.
McNulty
06.09.2005 09:36:44
Emmä tiä onko ne minitkään NIIN luokattomia. Meinasin Chicken Salad vibraton ostaakin, mutta sitten törmäsin flangeriin, jolla sain silloisen väpätyshimoni tyydytettyä. Eihän se niiden pikkupurkkien rakenne toki mikään kovin luottamusta herättävä ole, mutta ei kai niitä purnukoita tarvitse koko ruhon painolla runtata.

Ei tarvi ei, mutta ei sitä aina esim. keikoilla tajua kuinka kovaa tulee runtattua jotain spedua... siinä yleensä heikommat spedut antautuu viimeisen kerran :)

Toinen mihin kiinnittäisin huomiota noissa Danon mineissä oli pedaalilaudassa "toimimattomuus". En tiedä oliko minulla kokeilussa vialliset yksilöt (olivat kylläkin ihan uusia), mutta aiheutti signaalihävikkiä ja hajaääniä. Kyseessä oli Surf&Turf kompura ja Corned Beef reverb...

Kompura väritti signaalia ihan liikaa, reverb aiheutti omituista kohinaa/suhinaa sinne reverbin perään. Eihän tuota kotisoittelussa juuri edes huomannut... perus taustakohinaa, mutta nauhoittaessa sen huomasi ja siitä tuli ongelma.

Rocky roadia haluaisin kyllä kokeilla... rotarya kun olen vailla.
Carpenter
06.09.2005 09:49:04
Niin ja lisäksi haussa on Peavey Classic 30 selle 2-napainen kanavanvaihtaja. Käyhän tämä:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179904.html

Käyhän se. Ainakin mulla pelittää hyvin.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Hohhoijaa
06.09.2005 14:02:00 (muokattu 06.09.2005 14:02:24)
Meniskö toi Jaguar Explorerille tarkoitettuun laukkuun?

Edit: Äh, sehän on juuri päinvastainen.
No sleep 'til bedtime!
Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä.
McNulty
06.09.2005 14:03:22
Meniskö toi Jaguar Explorerille tarkoitettuun laukkuun?

voi olla että rungon perä menee, mutta mites kun tuo explorer on aika tynkä "yläsarven" kohdalta. Jos on muotoiltu explorerille niin sit ei mahdu, mutta sellainen universal-laukku mihin sopii Iban RG:t, Jackson Dinkyt yms. stratotyyppiset, sellaiseen tuo El Haguar voisi mennäkin.
saha
06.09.2005 14:11:11
Jaqqi voisi kertoa mihin mennessä on tilaamassa, niin ehkä saat tilata mulle samaan syssyyn kanssa tuon Behkun GDI:n.
Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla."
Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana."
Leper Messiah
06.09.2005 14:13:06
kysynpä tästä samalla, että minkäslainen ois hyvä laukku tollaselle ltd:n mh-sarjalaiselle??
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4
saha
06.09.2005 14:14:29
kysynpä tästä samalla, että minkäslainen ois hyvä laukku tollaselle ltd:n mh-sarjalaiselle??

Stratoahan se on lähellä.
Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla."
Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)