Aihe: Tietoa?? (Slingerland)
1 2 3
okoranta
05.09.2005 18:55:45

Moi! Sattuuko kellään olemaan tietoa, onko Slingerland rumpusetti (bassari,yksi tomi+ständi ja lattiatomi) 70-80 luvulta minkään arvoinen ja onko se merkkinä kuinka tunnettu/arvostettu? Ajattelin vaan ku mulla lojuu varastossa yhdet sellaiset vailla käyttöä, että voiskohan niistä saada mitään jos yrittäis myydä? Tuossa näky olevan TORILLA Slingerland setti myynnissä 500 eurolla,onko siinä hinta kohdallaan vai ei?kiitän jo etukäteen asiantuntijoita vastauksista!!
hollmi-5
05.09.2005 20:03:41
Täällä meidän seurassa on sellainen Slingerlandien erikoismies http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=6558&

Jostakin syystä Slingerland ei ole ihan yhtä arvostettu jenkkilässä, kuin Ludwig, Rogers tai Gretsch. Tietenkin Radio King virvelit ja setit ovat arvostettuja ja arvokkaita, mutta nämä -70 luvun Slingerlandit ovat edullisia, vaikka ihan noiden edellä mainitsemieni rumpujen veroisia.
Mika Hollström
sakkemule
05.09.2005 21:43:28 (muokattu 05.09.2005 21:44:56)
;) vai erikois mies...
hyviä rumpuja juu. kannattaa ostaa pois. jassuli ei ole liian vaatimaton, soundi on hyvä, niin kuin kaikissa ameriikan 3-ply rummuissa.
oli se siitten ludari tai slinkku.
jostain syystä kyllä, Slingerland ei ole niin arvossaan kuin Ludarit, vaikkakin Slinkkujen snaret on aika haluttua kamaa.
Johtuukohan siitä, että esim. gretschejä on tehty niin vähän?
edit: niin, toistelen tässä holmin jo kirjoittamaa, eli asiat on just noin niin kuin mika sanoo.
Deja Voodoo
AP
05.09.2005 22:14:24
Ja jos ei vielä perusteet riitä, niin on syytä muistaa, että Slingerlandilla soittivat mm. Buddy Rich, Gene Krupa ja kotimaassa Remu.
K100 #7 Ärlä #011
hollmi-5
05.09.2005 23:28:01 (muokattu 05.09.2005 23:31:18)
Buddy Rich, Gene Krupa.... Slingerland oli banjotehdas. Ludwig meni niiden tontille ja perusti oman banjotehtaan. Siitä Mr. Slingerland ei yhtään pitänyt ja laittoi rumputehtaan pystyyn. Ludwig satsasi banjoihin hirveästi rahaa ja ihan yht´äkkiä banjot menivät pois muodista. Ludwig joutui taloudellisiin vaikeuksiin. Toisalta Harry Slingerlandin pelasti rumpujen valmistus.

Gene Krupa oli aikoinaan rumpumaailman kirkkain tähti. Genen isä soitti Ludwigin tehtaalle dealia tavoitellakseen. Mr. Ludwig ei ollut kuitenkaan tavoitettavissa. Kärsimättömänä miehenä Krupa senior soitti sitten Slingerlandille. Tämä oli todella innostunut. Se oli parempaa, kuin Harry osasi kuvitellakkaan. Gene itse ei ollut alunperin ollenkaan innostunut banjomerkin rummuilla soittelemaan, mutta isän taivuttelemana suostui. Niinpä Ludwig sitten teki sopimuksen Buddy Richin kanssa. Rich vaihtoi merkkiä aika usein. Välillä Slingerlandille, välillä Rogersille ja sitten taas Ludwigille (kolme eri kertaa).
Mika Hollström
Magetsu
05.09.2005 23:30:22 (muokattu 05.09.2005 23:32:48)
Jos setti on ok kunnossa, niin voisitko laittaa kuvia mailiini, magetsu@luukku.com (mahdollinen ostajaehdokas)...
Späng ' Läng
Ikkuli
05.09.2005 23:44:42
Slingerland menee mulla samaan joukkoon kuin Ludwig, Leedy, Rogers ja Gretsch. Huippurumpuja ainakin 50 luvun tienoilla, nuo 70 luvun vehkeet ovat ehkä vähemmän arvostettuja, mutta hyviä nekin. Torin setissä lienee hinta kohdallaan, jopa alakanttiin, pitäis nähdä kuva.

Minkäköhän arvoinen voisi olla joskus 70-luvulla käsintehty tuplasetti? Koivua, Mainiossa kunnossa, alkuperäinen hardware.
e r s k i
05.09.2005 23:58:04 (muokattu 06.09.2005 00:53:10)
Ajattelin vaan ku mulla lojuu varastossa yhdet sellaiset vailla käyttöä

Mulla on vähän sama tilanne. Vanhempien vaatekaapissa on pinossa vanhat Slinkut. Virveli puuttuu ja raudat on käyttökelvottomat. Kylteissä lukee "Slingerland, Deluxe Drum" Kuva vastaavista löytyi netistä, pinnoite tosin on tasaisen punainen ja irtoaa kuin vanha tuohi. Tomit 13"-14"-18". Basari on 14"x24". Arvosta ei hajuakaan.

Kuvia: http://www.coopersvintagedrums.com/sets/tigersetred.htm
Simbe
06.09.2005 00:57:37
Minkäköhän arvoinen voisi olla joskus 70-luvulla käsintehty tuplasetti? Koivua, Mainiossa kunnossa, alkuperäinen hardware.

Jaa-a, sitä ei taida moni tietää - ? :)
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
hollmi-5
06.09.2005 08:10:38
Minkäköhän arvoinen voisi olla joskus 70-luvulla käsintehty tuplasetti? Koivua, Mainiossa kunnossa, alkuperäinen hardware. Pitäisi tietää merkki ja malli.
Mika Hollström
AP
06.09.2005 09:05:19
Ihan mielenkiintoinen historia -selvitys mikalta jälleen. Ei tuo banjotehtaana aloittaminen lie tehtaan arvostusta kuitenkaan vähennä, saati sitten itse tuotteita.

En noin muuten muista nähneeni montaa kuvaa tai videoklippiä, joissa mr Rich soittaisi muita kuin Slinkkuja -- ja mies tunnetusti oli soittimistaan varsin nirso.
K100 #7 Ärlä #011
mustakaapu_3
06.09.2005 09:24:39 (muokattu 06.09.2005 09:25:43)
En noin muuten muista nähneeni montaa kuvaa tai videoklippiä, joissa mr Rich soittaisi muita kuin Slinkkuja -- ja mies tunnetusti oli soittimistaan varsin nirso.

Meillä paikallisesta kirjastosta löytyi joskus vuosia sitten joku video tyyliin Buddy rich-Jazz legend. Siinä ainakin oli lähes koko ajan rogersin setti kyseisellä herralla käskettäväna.

Itse asiassahan tuolta vintage premier sivulta löytyy kuva jossa Buddy Rich soittaa premierin resonator setillä, mutta ilmeisesti mitään sen syvempää yhteyttä ei Richin ja premierin väliltä löydy?

E: joo, menipäs vähän off-topicin puolelle. pahoittelut.
AP
06.09.2005 09:29:05

Itse asiassahan tuolta vintage premier sivulta löytyy kuva jossa Buddy Rich soittaa premierin resonator setillä, mutta ilmeisesti mitään sen syvempää yhteyttä ei Richin ja premierin väliltä löydy?

.

Jonkun kuvan olen minäkin nähnyt, jossa Buddy käskyttää Kenny Claren Resonatoreita (that lucky son of a....). Liekö sama otos sitten....
K100 #7 Ärlä #011
sakkemule
06.09.2005 12:23:30
Mulla on vähän sama tilanne. Vanhempien vaatekaapissa on pinossa vanhat Slinkut. Virveli puuttuu ja raudat on käyttökelvottomat. Kylteissä lukee "Slingerland, Deluxe Drum" Kuva vastaavista löytyi netistä, pinnoite tosin on tasaisen punainen ja irtoaa kuin vanha tuohi. Tomit 13"-14"-18". Basari on 14"x24". Arvosta ei hajuakaan.

Kuvia: http://www.coopersvintagedrums.com/sets/tigersetred.htm

ONKO KYSEESSÄ SAMA PÄÄLLYSTE KUIN LINKIN KUVASSA?

ai niin, ja nyt kun puhutaan rummuista, niin älkää siis sotkeko tuota Premieriä tähän topikkiin....
heh...
Deja Voodoo
anzelmosm
06.09.2005 12:33:51

ai niin, ja nyt kun puhutaan rummuista, niin älkää siis sotkeko tuota Premieriä tähän topikkiin....
heh...

Niin no turha kai sitä on itse ylijumalrumpuvalmistajaa sotkea tähän alemman rodun rumpukeskusteluun... ;)
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
e r s k i
06.09.2005 12:42:58 (muokattu 06.09.2005 12:44:50)
ONKO KYSEESSÄ SAMA PÄÄLLYSTE KUIN LINKIN KUVASSA?

Ei tartte huutaa. Pinnoite on tasaisen punainen, niinkuin viestissä kirjoitin ja rikki joka rummusta. Vaihtoon se menee, ellen sitten innostu myymään settiä joskus.
Ikkuli
06.09.2005 14:37:20
Pitäisi tietää merkki ja malli.

Siis Slingerland on merkki ja mallista ei ole tietoa. Käsintehdyt kuitenkin.
Simbe
06.09.2005 15:00:02
Siis Slingerland on merkki ja mallista ei ole tietoa. Käsintehdyt kuitenkin.

Koot? Tuplasetti, reilusti tomeja ja alkuperäinen hardware (onko snarea?) Hienossa kunnossa ehkä 3 kiloerkkiä, jos halukas ostaja löytyy.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
hollmi-5
06.09.2005 16:24:14 (muokattu 06.09.2005 16:26:30)
Käsintehty Ei niissä Slingerlandeissa käsintehtyä sen enempää ole, kuin muissakaan aikalaisissaan.

koivua Slingerlandin rummut ovat niiltä osin, kun minulle on tullut vastaan, olleet vaahteraa, tai mahonkia (mahogany/poplar/mahogany). Siis ihan kuten muillakin amerikkalaisilla tuona aikana. Sakke voisi tietää materiaaleista enemmän???

Katsele tuolta badgeja: Niistä voi saada osviittaa iästä: http://www.vintagesnaredrums.com/slingerland_badges.html

Hinnasta vielä. 50-luvun setti (matching) Radio King-virvelillä on tuollaiset kolme tuhatta euroa. Huttusella on pitkään ollut myynnissä Slingerlandin setti tonnilla kolmellasadalla. Mahtava COB metallivirveli tulee mukaan. Eipä tuolla hinnalla kauppa ole kuitenkaan käynyt. Ihmettelen sitä. Rummuissa ei ole mitään vikaa.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)