Quu 31.08.2005 23:06:07 | |
---|
Kyllä Osaan. Edit: ääninäytettä voin pistää jos joku kertoo jonkun sivun jolle voi uploadada musaa.. www.250free.com juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Jonttu 31.08.2005 23:14:17 | |
---|
Kyllä Osaan. Edit: ääninäytettä voin pistää jos joku kertoo jonkun sivun jolle voi uploadada musaa.. www.mikseri.net ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
reali 01.09.2005 07:01:55 | |
---|
Crazy train. Harkkaa kompit + soolot, kukaan vedä pelkkää sooloa. Ei se lead kitaristikaan tarkoita, että vedät vaan kokoajan sooloja. Mitä et kerkee, vedät hitaasti ja päivä päivältä nopeemmin, tai sitten improvisoit. Kiehtovaa. |
Prome 01.09.2005 09:54:13 | |
---|
Kaveri aloitti juuri kitaransoiton vuosien tauon jälkeen (aiempaa kokemustakin melko vähän) joten suosittelin opettelemaan ihan alkuun jotain simppeliä komppausta. Eikä sekään vielä oikein mene :) Aloitin mäkin kyllä sooloilun vuoden jälkeen. Muistaakseni Apulannan Mitä Vaan. Äläkä ny helvetin torso lähe tiluttaa vuoden jälkeen. Tyylitajutonta touhua. Ja tämä OLI sitten vittuilua. |
Jonttu 01.09.2005 21:33:07 | |
---|
Niinpä niin... Näitä m.netin juttuja lukeneena... Mikä tämä "olen soittanut xx kuukautta/vuotta,mitä sooloja kannattaisi soittaa?" juttu on? Varsinkin kun vastaukset yleensä on: " Olet vasta soittanut xx kuukautta/vuotta! Et kertakaikkiaan pysty/voi soittaa noita sooloja!!! Älä nyt yritäkkään edes alkaa tiluttamaan!!! Kun ei kertakaikkiaan onnistu! Se kun kuullostaa paskalta sun soittamana " Vai onko joku yleispätevä vuosimäärä kullekin soololle/musa tyylille? 1 vuosi = Paranoid 2 vuotta = Smoke on the water 3 vuotta = Koko Children Of Bodomin tuotanto 4 vuotta = Francesco Farerin tuotanto 5 vuotta = Albert Leen matsku Eihän tuo vuosimäärä nyt sitä tarkoita että kuinka hyvä olet,eihän? Ei.Siitähän se on kiinni että mitä juttuja on treenannut ja kuinka paljon. Esim.Kitaristi 1 on soittanut 2 vuotta ja soittanut pelkästään nopeita tilusooloja,treenaamatta ensin perustekniikkaa,perse edeltä puuhun siis... Räpeltää. Kitaristi 2 on soittanut vuoden ja jaksanut harjoitella kärsivällisesti ja soittaa Smoke On the waterin täydellisesti,puhtaasti läpi.Kumpi kitaristi on parempi? Siispä,minun mielestä on aika vaikea lähtä vastailemaan tälläisiin kysymyksiin ja suositella jotain sooloja,kun ei tiedä kitaristin tasoa.Mutta perustekniikka ensin kuntoon. Joku viisas joskus sanoi,muistaakseni maikkani: "Ei ole häpeä soittaa hitaasti ja oikein,Mutta taas soittaa nopeasti ja päin helvettiä o häpeä" ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
secondarymind 01.09.2005 22:22:32 (muokattu 01.09.2005 22:23:59) | |
---|
Niinpä niin... Näitä m.netin juttuja lukeneena... Mikä tämä "olen soittanut xx kuukautta/vuotta,mitä sooloja kannattaisi soittaa?" juttu on? Varsinkin kun vastaukset yleensä on: " Olet vasta soittanut xx kuukautta/vuotta! Et kertakaikkiaan pysty/voi soittaa noita sooloja!!! Älä nyt yritäkkään edes alkaa tiluttamaan!!! Kun ei kertakaikkiaan onnistu! Se kun kuullostaa paskalta sun soittamana " Tää juttu on varmaan se, että itseoppinut aloittelija ei itse välttämättä ymmärrä sitä, että kun ruvetaan soittamaan (joskus jopa useita vuosia soittaneille) vaikeahkoja juttuja, se vaan monesti kuulostaa huonolta. Vaikkakin se nopeahko juttu (olkoon se sitten vaikka joku soolon pätkä) aloittelijan mielestä saattaa kuulostaa just suurinpiirtein siltä kun sen pitääkin, kyseessä on kuitenkin monesti vain ymmärryksen puute siitä, ettei oikein tiedetä mitä siihen vaaditaan, jotta se kuulostaisi hyvältä. Voin vaikka ottaa esimerkiksi itseni kun joitain vuosia sitten "keksin" tappingin ja sahauksen ja nauhottelin niitä aikaansaannoksiani jonkun verran harjoitelleena, luulin silloin että ne kuulosti ihan mukiinmeneviltä. Tässä vähän aikaa sitten löysin koneeltani yhden niistä klipeistä ja totesin "voi video mitä kakkaa". Ja syy miksi se kuulosti huonolta oli se, että tekniikka ja nopeus ei vaan yksinkertaisesti riittänyt. Emmä vaan tajunnut sitä silloin kun olin niin hurmioissani siitä, kun meikä "osaa" vetää nopeeta tilua.:) No enhän mä vieläkään täpätä tai sahata osaa erikoisen hyvin, mutta se on vaan harjotuksen puutetta. Mutta siis tottahan se on, että sinänsä turha lähteä arvioimaan kenenkään taitoja tai kykyjä kun ei ole mitään pohjaa niille arvioille. Kaikki kehittyy eri tavalla ja eri temmolla. Monesti kuitenkin vaan täälläkin ihmiset mainostaa osaavansa vuoden soiton jälkeen puolet COBin biiseistä ja sitten kun niitä klippejä on kuultu, on tultu siihen tulokseen, että ei se kaveri oikeasti osaa joka taas on varmaan osaltaan pohjana sille, että huudetaan heti "Et osaa, harjottele komppaamaan!" En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
NightShadow 01.09.2005 23:09:11 | |
---|
Jaa-a... ite tullu soitettua sellanen koht puoltoista vuotta ja voin sanoo et toissa vaiheessa kannattaa ottaa vaikka Gn'R:n Knocking on heavens door ja lähtee siitä opetteleen sooloo..... hyvänä taito mittarina toimii se et kuinka paljon pystyy vetään ko. biisin sooloo ilman et ees vilkasee nuotteja.... toinen aikas kivaa melodiointia sisältävä biisi on saman bändin Sweet child o mine |
Jonttu 01.09.2005 23:27:38 | |
---|
secondarymind? Täyttä asiaa puhut. Voin vaikka ottaa esimerkiksi itseni kun joitain vuosia sitten "keksin" tappingin ja sahauksen ja nauhottelin niitä aikaansaannoksiani jonkun verran harjoitelleena, luulin silloin että ne kuulosti ihan mukiinmeneviltä. Tässä vähän aikaa sitten löysin koneeltani yhden niistä klipeistä ja totesin "voi video mitä kakkaa". Ja syy miksi se kuulosti huonolta oli se, että tekniikka ja nopeus ei vaan yksinkertaisesti riittänyt. Minullekin käynyt ihan sama juttu.... Ja hauskaa kyllä oli :) Silloin olin kyllä yksi maailman parhaista kitaristeista kun niitä äänittelin.... Monesti kuitenkin vaan täälläkin ihmiset mainostaa osaavansa vuoden soiton jälkeen puolet COBin biiseistä ja sitten kun niitä klippejä on kuultu, on tultu siihen tulokseen, että ei se kaveri oikeasti osaa joka taas on varmaan osaltaan pohjana sille, että huudetaan heti "Et osaa, harjottele komppaamaan!" Niinjoo... enpäs ajatellut tota... Noinhan se kyllä on ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
WM 03.09.2005 09:56:17 | |
---|
VOI PRKL! oon soittanu 4-5 vuotta enkä osaa mitään sooloo... taidan olla aika höntsy kaveri? xD aina ei voi voittaa... |
Lutkare 03.09.2005 14:52:00 | |
---|
Ite oon soittanu reilut 2 vuotta ja ne harvat soolot mitä osaan ovat ihan paskan kuulosia. Mieluummin sitä paitsi opettelen ensin soittamaan koko biisin kompit ja koitan pysyä suht hyvin tahdissa. Sitten jos rahkeet riittää niin koitan "laulaa" ja soittaa biisin samaan aikaan ja pysyä tahdissa. Siinä on minulle ainakin haastetta. Jos on soittanu vuoden ja vetää kaikki Metallican soolot nii ei kait siinä mitään pahaa oo, mutta väittäsin että ne soolot eivät kuulosta kovinkaan hienoilta. Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" |
TheRagDoll 03.09.2005 15:30:19 | |
---|
Ite oon soittanu reilut 2 vuotta ja ne harvat soolot mitä osaan ovat ihan paskan kuulosia. Jos on soittanu vuoden ja vetää kaikki Metallican soolot nii ei kait siinä mitään pahaa oo, mutta väittäsin että ne soolot eivät kuulosta kovinkaan hienoilta. Eipäs nyt sentään liioitella.. edelleenkin osaan vain pari sooloa ja toisenkin aika huonosti.. Mua Saa Pelätä. |
Lutkare 03.09.2005 16:58:22 | |
---|
Eipäs nyt sentään liioitella.. edelleenkin osaan vain pari sooloa ja toisenkin aika huonosti.. Nii mutta tarkotin tätä juttua sillain yleisesti Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" |
Defrayer 03.09.2005 17:20:32 | |
---|
Ite oon soittanu reilut 2 vuotta ja ne harvat soolot mitä osaan ovat ihan paskan kuulosia. Mieluummin sitä paitsi opettelen ensin soittamaan koko biisin kompit ja koitan pysyä suht hyvin tahdissa. Sitten jos rahkeet riittää niin koitan "laulaa" ja soittaa biisin samaan aikaan ja pysyä tahdissa. Siinä on minulle ainakin haastetta. Sinulla on hyva asenne soittamiseen. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Oxyn 04.09.2005 01:53:44 | |
---|
Itekkin on tässä tullu huomattua, että jätän rytmikitarat biiseistä usein täysin huomiotta. Tässä vähän aikaa jo yrittänyt korjailla asiaa, kun komppikitaroinnin taitaminen kun on mielestäni kuitenkin loppujen lopuksi tärkeämpää kuin ne salamannopeiden tilukuvioiden sahaaminen :) |
spede from hell 04.09.2005 02:20:51 | |
---|
Täältä soolon makua elämään. Ei sillä että niitä oppis soittamaan, mutta inspiksiä ja fiilistä etsimään www.johnnymichael.netThickfingerz |
TheRagDoll 05.09.2005 16:55:46 | |
---|
Oisko troopperin soolo sen verran vaikee et sitä ei sais menee 2v. kokemuksella? Mua Saa Pelätä. |
Oisko troopperin soolo sen verran vaikee et sitä ei sais menee 2v. kokemuksella? Ite oon soittanut jotain 1,5-2v ja jonkin verran reenannut tuota sooloa, eikä mene kyllä vieläkään. En ole tosin vähään aikaan jaksanut reenata. Mutta en sano, etteikö sitä voisi saada menemään kohtalaisesti kunnon harjoittelulla. Olis kiva, jos me vähemmän soittaneet laiteltais tänne pätkiä omista sooloista, niin sais vähän perspektiiviä soittoon. Ja muut tietenkin sais pistää rakentavaa kommenttia ;) "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
Eddie 05.09.2005 17:06:02 | |
---|
Oisko troopperin soolo sen verran vaikee et sitä ei sais menee 2v. kokemuksella? Eiköhän ole aika yksilöllistä tämäkin. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Montte 05.09.2005 17:41:20 | |
---|
Soita omia sooloja. Jonku skaalan pohjalta vedät jotai omaa hienoa :D Kitara Laulaa - Minä en |
TheRagDoll 05.09.2005 17:46:08 | |
---|
Olis kiva, jos me vähemmän soittaneet laiteltais tänne pätkiä omista sooloista, niin sais vähän perspektiiviä soittoon. Ja muut tietenkin sais pistää rakentavaa kommenttia ;) no mun soittonäyte löytyy sivulta http://www.mikseri.net/artists/metalupyourass.47222.php ei oo kyl kovi hääppönen nyt ku jälkeenpäin miettii.. Mua Saa Pelätä. |