Aihe: Senat sakasin
1 2
jon lord
05.09.2005 09:00:17
Eli tarkoitat "niekumista"?Sellaista kamalaa äänen nostelua joka vihloo korvia..!!!Mulle on annettu ohjeeksi,että laula kuin olisit piano.Eli joka sävel on just siinä missä pitää kun sen ulos päästää.Ei nostella alusta eikä lasketa lopusta.Kovasti oon koettanut sitä sisäistää..
Laila Kinnunen on mun idoli koska se laulaa järkyttävän tarkasti joka ikisen nuotin!=)

Just sitä!! Itse harjoittelen intervalleja niin että eroittelen kaikki äänet ja etenkin oktaavihypyissä pitää olla tarkkoina. Samaten johtosävelestä nousu kuten terssit ovat niitä jotka laskevat sävelkorkeutta helposti. Tietenkin bändin tai säestyksen kanssa on helpompaa koska voit ottaa kiinni mutta ilman tai kuoron kanssa onkin jo vaikeampaa. Nyt mulla alkaa työt yhden kirkkokuoron kanssa. On ihan kivaa päästä taas touhuamaan niiden kanssa,
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Toivoj
05.09.2005 16:09:10
Väärinkuultujen sanoitusten kakkososa on nimeltään: Minä suojelen sinua taiteelta. Vai on se Antti Patelan poikia. Ilimanko se on niin källi. Hyvä Patela.
faith
05.09.2005 16:57:14
terssit ovat niitä jotka laskevat sävelkorkeutta helposti.

No siis siinähän on se homma että jos on pieni terssi (eli mollisointu) ni se pitää laulaa vähän korkeammaksi ja jos iso terssi (duuri) niin painaa vähän alas. Niin se soi sillon paremmin. Ei tietenkään sillai paljoa, sehän olis vain epävireistä, lähinnä se on sitä että ajattelee sen sillai.
Miksi tää on niin vaikea selittää? =)
"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta kun vatsa ei vedä niin paljon kuin naama vaatisi."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)