Fuzzy Boner 04.09.2005 22:58:47 | |
---|
Sama liksa se on et soittaako miljoonasosia vai synamattoa. Taukoki on musaa.. sano entinen tyttö Saapuilija |
Ze Kink 05.09.2005 00:51:07 | |
---|
Soita ja kuuntele bluesia, ja heitä vaikka 12 -setti kitaraan. Kyllä luulisi tilutuksen loppuvan hetkeksi (joskin tunnen tyypin joka tiluttaa 13-setillä E-vireessä, joten ei se mahdotontakaan ole). Minulle ei ole mitään väliä että tiluttaako vai soittaako hitaasti, kunhan tekee sen hyvin ja tyylillä. Jokainen käyttäköön sitä mikä sopii omaan tyyliin ja jolla saa soittimensa laulamaan niinkuin haluaa. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
moottorisaha 05.09.2005 02:15:52 (muokattu 05.09.2005 02:17:25) | |
---|
Soita ja kuuntele bluesia, ja heitä vaikka 12 -setti kitaraan. Kyllä luulisi tilutuksen loppuvan hetkeksi (joskin tunnen tyypin joka tiluttaa 13-setillä E-vireessä, joten ei se mahdotontakaan ole). Minun mielestäni paksummilla kielillä on ainakin helvetisti helpompi tiluttaa, koska kieli ei lärpätä plektran voimasta edestakaisin, vaan pysyy paikallaan. Jos tuota ajattelee hetken ihan yksinkertaisten fysiikan sääntöjen mukaan, niin sen kyllä tajuaa. Muuten kyllä suosin ohuempia kieliä. Saa huomattavasti vaivattomammin tehtyä erilaisia bendejä ja vibraattoja, koska ei tarvitse käyttää niin vitusti sitä voimaa siihen. Myös ohjaustehostetussa autossa on helpompi keskittyä itse ajamiseen, kun ei tarvitse turhaa voimaa käyttää siihen ratin vääntämiseen. :) "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
miten pääsen eroon jatkuvasta tilutuksen tarpeesta? Sinun täytyy itse tyydyttää tuo tarve säännöllisesti, ja mielellään yksin kotona, ettet säikyttele tavallisia ihmisiä. EDIT: esim. suggestoterapialla on havaittu olevan myönteisiä vaikutuksia pyrittäessä hallitsemaan riippuvuuksia tai pakkomielteitä. Tuo tarvehan tulee aina uudestaan, kun edellisen tyydytyksen vaikutus lakkaa. Tilutus ei kuitenkaan ole enää synti, vaan luonnollinen osa ihmisen elämää ja ruumiintoimintoja No problemo! |
Krice 05.09.2005 15:04:09 | |
---|
Minun mielestäni paksummilla kielillä on ainakin helvetisti helpompi tiluttaa, koska kieli ei lärpätä plektran voimasta edestakaisin, vaan pysyy paikallaan. Ei oikeastaan.. tilutuksessa melkein tärkeämpää on se miten otelautakäsi toimii ja se toimii jäykemmillä kielillä kankeammin. |
mikimaki 05.09.2005 20:10:38 | |
---|
kiitokset vastauksista! |
Pande 06.09.2005 09:18:22 | |
---|
Oon huomannu että mitä vähemmän itse soitan sitä vähemmän kiinnostaa kuunnella ns. tilusankareita. Ja päinvastoin, mitä enemmän soitan, sitä enemmän alkaa kyllästyttää "normaali" musiikki. En nyt silti tiedä onko soittamatta jättäminen kauhean hyvä keino päästä eroon tilutuksesta :) When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Pitkavirta 06.09.2005 11:28:49 | |
---|
mä en ees osaa tiluttaa! ..sori Luulin olevani pohjalla nii joku heittää lapion. -L.C.F |
LamaAjanElvis 06.09.2005 11:56:42 | |
---|
mä en ees osaa tiluttaa! ..sori en minäkään. muutakun just jotain suttusia pikkujuttuja. I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista.
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
wrshredder 06.09.2005 12:02:23 | |
---|
..Ala soittaan rumpuja. Romantikkoitkijät#23
A mänskadaduu wada mänskadaduu. |
Hevi! 06.09.2005 16:51:22 | |
---|
Joo, ja näitä tapauksia on valitettavan paljon. EDIT: Mutta jos vaikka tilutuksen hallitseekin, mielestäni se ei vain kuulosta hyvältä. Tilutuksen äiti Eddie Van Halen on mun mielestä parhaimmillaan Brian Mayn Star Fleet Project EP:llä perusbluesia soittaessaan. Toiset diggaa tilutusta, toiset ei. Mulle se ei vain putoo. joo ei uppoo.... eli se on sun mielipide.... äsken vaan ilmaisít asian suunnilleen näin : " ne jotka ihailee "tiluttajia" on wannabe-kitaristeja jotka ei tiedä "paremmasta""..... vähän toisella tavalla sen jälkeen kun joku kritisoi sun puhettas.. Up The Irons |
JS 06.09.2005 17:37:57 | |
---|
joo ei uppoo.... eli se on sun mielipide.... äsken vaan ilmaisít asian suunnilleen näin : " ne jotka ihailee "tiluttajia" on wannabe-kitaristeja jotka ei tiedä "paremmasta""..... vähän toisella tavalla sen jälkeen kun joku kritisoi sun puhettas.. rheinone ei kyllä sanonu mtn ton suuntastakaan... Sekotat varmaan Rainer Frilundiin? kalamies#20 >-)))> |
Juunas666 06.09.2005 19:37:07 | |
---|
Vaan minä se en ymmärrä, jotta mitä helevetin väliä sillä on soittaako joku tiluttamalla vai rämistämällä tai saatana vaikka haitarilla? Itsekkin kyllä yhdyn tähän. Mitä helkutin väliä sillä on tilutteleeko vai soittaako hitaita riffejä vai mitä...? Kaikki soittaa sitä mitä tykkää. Joku kevyempää ja joku raskaampaa musiikkia. |
Traligy 19.10.2005 13:41:58 | |
---|
Jos vaikka ajatellaan Iron Maidenia ni ei ne kauheesti tiluttele vaan tilu toimii niinku sillai fillinä biisissä. Tilut on kivoja ku ei käytä liikaa Esim. Malmsteen Soittakaa tunteikkaasti aina väärin, se kannattaa.
:) |
moottorisaha 19.10.2005 14:40:38 | |
---|
Tilut on kivoja ku ei käytä liikaa Esim. Malmsteen Malmsteenin biisit ovat sitten ilmeisesti suunnilleen pelkkää filliä, ja aina jossain vaiheessa tulee se "virallinen soolo". :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
wrshredder 19.10.2005 14:44:45 | |
---|
Malmsteenin biisit ovat sitten ilmeisesti suunnilleen pelkkää filliä, ja aina jossain vaiheessa tulee se "virallinen soolo". :) Tää on totta! Kuunnelkaa vaikka Blizkrieg.. :D Romantikkoitkijät#23
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet |
Jonttu 30.10.2005 12:06:40 | |
---|
Tää on totta! Kuunnelkaa vaikka Blizkrieg.. :D Se on kyllä aika hurja biisi... Tekeeköhän ynkkä biisinsä silleen,että laittaa metronomin nakuttamaan ja testailee mikä on nopein tempo mihin pystyy vetämään? Sitten... "Hmm... Jos tän harmonisen mollitilun jälkeen tulisi vaikka joku dimi arpeggio... Siihen sitten Am(eri käännöksen tottakai) arpeggiot... Sitten pieni lainattu pätkä bachilta...." Kas niin,siinä on meillä biisi. ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
JS 30.10.2005 12:27:28 | |
---|
Se on kyllä aika hurja biisi... Tekeeköhän ynkkä biisinsä silleen,että laittaa metronomin nakuttamaan ja testailee mikä on nopein tempo mihin pystyy vetämään? Sitten... "Hmm... Jos tän harmonisen mollitilun jälkeen tulisi vaikka joku dimi arpeggio... Siihen sitten Am(eri käännöksen tottakai) arpeggiot... Sitten pieni lainattu pätkä bachilta...." Kas niin,siinä on meillä biisi. ROCK! Eipä tee... kalamies#20 >-)))> |
Jonttu 19.11.2005 10:10:07 | |
---|
Eipä tee... JS? Läppä! :) ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
Keppi 19.11.2005 13:33:57 | |
---|
Ynkästä tulee mieleen, että osaakohan se mies enää hitaasti soittaakkaan, ku se vetää kaikki niin äärimmilleen;D No mutta alkuperäiseen kysymykseen liittyen, kysehän lienee kuitenkin asenteesta ja suhtautumisesta soittamiseen. Kyllä tiluttaminen jää varmasti vähemmälle, jos ei pidä tiluttamista niin hirveän oleellisena asiana. Tuntuu vaa, ku näitä kirjotuksia lukee, että se on asia, johon on vaan pyrittävä. Musiikissa ja soittamisessa riittää kuitenkin ihan varmasti "lääniä", mitä harjoitella. Eli jos joku haluaa oppia ehdottomasti tiluttamaan, niin voisi kysyä, että entäs ne muut asiat? Missäs vaiheessa ne on osattava ja eikö ne ole yhtälailla tärkeitä juttuja? Kyse lienee siis siitä, mitä kukakin pitää tavoiteltavana/tärkeänä itselleen. ...no ei vaineskaan;) |