eilen tuossa rassailin noita vireitä niin huomasin semmosen näppärän pikavirityksen: eli ruuvit löysälle sitten sormilla niin kireälle kuin menee ja sitten viritysavaimella himpun verran yli puoli kierrosta lisää kiristystä tomi paikalleen ja hienoviritys. toimii Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Youni 15.10.2005 18:46:46 | |
---|
eilen tuossa rassailin noita vireitä niin huomasin semmosen näppärän pikavirityksen: eli ruuvit löysälle sitten sormilla niin kireälle kuin menee ja sitten viritysavaimella himpun verran yli puoli kierrosta lisää kiristystä tomi paikalleen ja hienoviritys. toimii Allekirjoitan tuon, mutta löysälle jäävät, jos puoli kierrosta laittaa. Tai sitten sinulla on armottomat sormivoimat. Vai voiko se johtua rummuista? Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Shitmanek 15.10.2005 19:15:37 | |
---|
Allekirjoitan tuon, mutta löysälle jäävät, jos puoli kierrosta laittaa. Tai sitten sinulla on armottomat sormivoimat. Vai voiko se johtua rummuista? Luultavasti, en minä ainakaan noita montaa kierrosta kiertele. |
ddrum54 15.10.2005 22:07:45 | |
---|
Allekirjoitan tuon, mutta löysälle jäävät, jos puoli kierrosta laittaa. Tai sitten sinulla on armottomat sormivoimat. Vai voiko se johtua rummuista? Mä laitan sormitiukkuus + neljänneskierros + hienosäätö. Hienosti soi, eikä ole löysällä. Rummut tietysti vaikuttaa asiaan, paljon. 2`n 4 |
Niskamies 15.10.2005 22:10:36 | |
---|
Mä laitan sormitiukkuus + neljänneskierros + hienosäätö. Hienosti soi, eikä ole löysällä. Rummut tietysti vaikuttaa asiaan, paljon. Sekä käytettävät kalvot. There's a fine line between stupid and clever. |
ddrum54 15.10.2005 22:17:33 | |
---|
Sekä käytettävät kalvot. No laatukalvothan on tietysti perusedellytys hyvälle vireelle / viritettävyydelle. 2`n 4 |
yrmy 15.10.2005 22:39:00 | |
---|
|
Niskamies 15.10.2005 22:40:16 | |
---|
Mites, kun oon nähny jossain studio-seteissä, et niis ei ole ollenkaan alakalvoja tomeissa? vaikuttaaks se ääneen tai nauhotukseen paremmin?
Ihan erilainen saundi. Kokeile ja tsiigaa että diggaatko. 70- ja 80-luvuilla joissain seteissä ei ollut alakalvoja vakiona ollenkaan. Mikin saa sillon helposti laitettua rummun sisään. Se ei ole parempi tai huonompi tapa, ainoastaan erilainen. There's a fine line between stupid and clever. |
KoRn88. 15.10.2005 23:23:53 (muokattu 15.10.2005 23:24:05) | |
---|
|
ToMi88 16.10.2005 13:08:11 | |
---|
Eikös nuo ole niitä demppirinkuloita? Jos ovat niin melko turha nuita on ostaa kun halvemmalla saa, kun askartelee vanhoista kalvoista. Jep, niitähän ne. Muutenkin musta aika paskoja kapistuksia, kun ne demppaa aika rankasti soundia. |
KoRn88. 16.10.2005 13:40:06 | |
---|
Jep, niitähän ne. Muutenkin musta aika paskoja kapistuksia, kun ne demppaa aika rankasti soundia. totta. Sillon itse tuollaisia vielä käytin kun omistin ensimmäiset rumpuni. Merkkihän oli Trax. |
Migo 16.10.2005 16:37:21 | |
---|
Tässä topicissa kun on näistä kalvoistakin keskusteltu, niin jos mietitään, että olen kaupasta ostanut rummut ja haluan kalvot vaihtaa siihen jossain vaiheessa. Kannattaako siinä vaiheessa vaihtaa kaikki kalvot, siis ala ja lyöntikalvo?? Ja minkälaiset kalvosarjat ovat hyviä ? Kiitos. Päivää vaan kaikille |
ToMi88 16.10.2005 18:42:33 (muokattu 16.10.2005 18:44:21) | |
---|
Tässä topicissa kun on näistä kalvoistakin keskusteltu, niin jos mietitään, että olen kaupasta ostanut rummut ja haluan kalvot vaihtaa siihen jossain vaiheessa. Kannattaako siinä vaiheessa vaihtaa kaikki kalvot, siis ala ja lyöntikalvo?? Ja minkälaiset kalvosarjat ovat hyviä ? Kiitos. No mä vaihtasin ainakin kaikki lyöntikalvot ensiksi, koska yleensä niillä vakioalakalvoilla pärjää ihan hyvin. Kalvovalinnat riippuu tietysti millaista soundia haet. Voisin suositella seuraavia kalvoja: Basari: Remo Powerstroke 3 tai4, Remo emperor tai sitten Evanssilta eq1 tai Emad Tomit: Remo emperor tai pinstripe.Molemmat kaksikerroskalvoja. Jos haluat paremman atakkin ja kirkkaamman soundin voisit kokeilla vaikka Remo Ambassadoria (yksikerroskalvo). Evanssilta vastaavia malleja ovat G2 tai G1. Virveli: Remolta Coated Ambassador tai CS. Evanssilta G1 tai Aquarianilta Satin Finish. Tässäpä näitä vaihtoehtoja. E: Niin ja sitten jos haluat parannella niitä alakalvoja niin hyviä vois olla Remolta ambassador clear tai Diplomat ja Evanssilta ainakin G1 |
miän vain 18.10.2005 11:39:03 | |
---|
Tässä topicissa kun on näistä kalvoistakin keskusteltu, niin jos mietitään, että olen kaupasta ostanut rummut ja haluan kalvot vaihtaa siihen jossain vaiheessa. Kannattaako siinä vaiheessa vaihtaa kaikki kalvot, siis ala ja lyöntikalvo?? Ja minkälaiset kalvosarjat ovat hyviä ? Kiitos. Paha tosiaan sanoa, kun ei tiedä tyylistä. Heitän tähän siis hyvän jokapaikansetin. Lyöntipuolelle remo emperor coated tai evans G1 coated. Alas Ambassador clear tai G1 clear. Monet tarjoavat alas ohuempaa kalvoa. Itse vaihdoin diplomatit ambassadoreihin (ohuet paksumpiin), ja soundi on mielestäni parempi; matalampi ja tymäkämpi. Alakalvoat kannattaa vaihtaa, jos setti ei ole mitenkään erityisen laadukas. Alakalvo vaikuttaa soundiin yllättävän paljon. Esimerkiksi new soundeista sai alakalvot vaihtamalla ihan rummunkuuloiset. Jos yläkalvo on hyvä, viritystä takana kiroilemiseen asti ja soundi on yhä "piyyy" tai "poink", vika on hyvin luultavasti alakalvossa. Helppo testi: ota yksi alakalvo irti, roikota sitä siitä metalliosasta ja lyö kevyesti keskelle. Miltä kuulostaa? Pitäisi soida miellyttävästi, ei kovin pitkään välttämättä, mutta kuitenkin. Jokseenkin samalta se kuulostaa rummussakin, lujemmalta vain. Jos ääni on töksähtävä, ikävän muovinen, räpsähtävä jne, sama vain korostuu kun laitat sen kiinni. Eli vaihtoon. Tämä koskee siis tomien ja basareiden kalvoja, virvelin alakalvon kuuluukin räpsähtää. Kuopillehakattuja lyöntikalvoja ei sitten laiteta alas, koska "kyllä ne siellä vielä menee". Menee nimittäin soundikin samalla. Tästä on tietty poikkeuksia, mutta näin yleensä. |
Migo 18.10.2005 11:50:15 | |
---|
Joo annetaas pojille plussat. Kiitos vinkeistä. Tuolta super ostiksesta tarjos noiden pearlin mukaan tämmöistä kalvosettiä Pearlin 2-kerroskalvot.Tehty samasta Dupont Mylarista kuin Evansin,Remon,Attackin ja Aquarianin kalvotkin.Soundiltaan Emperorin ja Pinstripen väliltä.Oikein hyvät Rock-kalvot,tosin Pinstripea soivemmat-suosittelen! . Päätin ottaa noi siihen vielä, katotaan sitten miltä vaikuttaa. Sitten kun pääsee taas ihan soittamaan ja oppimaan niin kalvo asiatkin tulevat tutuksi. Kovaa reeniä vaan. Päivää vaan kaikille |
Deino 20.10.2005 19:20:31 | |
---|
Perkele! |
Zoso 26.10.2005 16:46:39 (muokattu 26.10.2005 17:41:56) | |
---|
oon omistanu rummut jo joku 5 vuotta (sain joskus ekalla luokalla). ne on Taman Swingstarit, enkä ikinä ole saanut mieluista ääntä niistä. :( kyllä vähä vituttaa, kun koulunkin rummut kuullostaa paremmalta. :P Tänään viritin bassorumpua vähän yli tunnin, eikä siitä tullut kovin hyvää (parempi kuin ennen kuitenkin). Olen myös noiden ohjeiden mukaan yrittäny virittää, mutta ei vaan onnistu. Oon soittanu jo joku 6 vuotta, mutta virittäminen ei onnistu, eli onko kellään mitään hyviä/helppoja vinkkejä? tai muita viritys-sivujen linkkejä..... EDIT: haluaisin virvelin kuullostavan jotenkin samanlaiselta kuin Led Zeppelin -Since I've Been Loving you'ssa. :) |
Deino 26.10.2005 18:41:00 (muokattu 26.10.2005 18:41:32) | |
---|
oon omistanu rummut jo joku 5 vuotta (sain joskus ekalla luokalla). ne on Taman Swingstarit, enkä ikinä ole saanut mieluista ääntä niistä. :( kyllä vähä vituttaa, kun koulunkin rummut kuullostaa paremmalta. :P Tänään viritin bassorumpua vähän yli tunnin, eikä siitä tullut kovin hyvää (parempi kuin ennen kuitenkin). Olen myös noiden ohjeiden mukaan yrittäny virittää, mutta ei vaan onnistu. Oon soittanu jo joku 6 vuotta, mutta virittäminen ei onnistu, eli onko kellään mitään hyviä/helppoja vinkkejä? tai muita viritys-sivujen linkkejä..... Mitkä kalvot? Nimittäin Swingstareista PYSTYY saamaan vähintään tyydyttävät soundit. Perkele! |
Zoso 26.10.2005 20:04:41 | |
---|
Mitkä kalvot? Nimittäin Swingstareista PYSTYY saamaan vähintään tyydyttävät soundit. Ööö :) ne jotka niissä on mukana tullu, ei niissä muuta lue kuin: Quality Drumheads, Swingstar by tama :) |
Shitmanek 26.10.2005 20:08:12 (muokattu 26.10.2005 20:08:48) | |
---|
Ööö :) ne jotka niissä on mukana tullu, ei niissä muuta lue kuin: Quality Drumheads, Swingstar by tama :) Heitäppä jotain uutta kalvoa kehiin, varsinkin jos nuo ovat koko sen ajan olleet paikallaan kun olet soittanut. Muualla tässä ketjussa luultavasti on kalvovinkkejä. E: Itse asiassa tuossa vähän ylempänä on aika hyviä ehdotuksia, siitä vaan valitsemaan. Yarr! |