Aihe: Esp Truckster
1 2 3
hoffe
02.09.2005 19:41:50
Niissä on pääsääntöisesti kaikissa ihan yhtä hyvä tatsi ja soundi. Oikeastaan melko yllättävää kun niissä on kuitenkin tonni tai pari hintaeroa.

Mä en yksinkertaisesti suostu uskomaan tätä väitettä. Minusta ero on huima...Ehkä minuun sitten vaikuttaa liikaa ESP-logo psykosomaattisesti, että luulen niiden olevan jotenkin parempia...Ei. Mielestäni eroa ei ole pelkästää osien laadussa tai viimeistelyssä, vaan myös kitarat ovat tatsiltaan erilaisia. Voiton vie selkeesti ESP. Varovaisesti voisin jopa sanoa kyseessä olevan eri merkkiset kitarat. Noh, niinhän ne ovatkin...
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Xizor
02.09.2005 21:34:01
Mä en yksinkertaisesti suostu uskomaan tätä väitettä. Minusta ero on huima...Ehkä minuun sitten vaikuttaa liikaa ESP-logo psykosomaattisesti, että luulen niiden olevan jotenkin parempia...Ei. Mielestäni eroa ei ole pelkästää osien laadussa tai viimeistelyssä, vaan myös kitarat ovat tatsiltaan erilaisia. Voiton vie selkeesti ESP. Varovaisesti voisin jopa sanoa kyseessä olevan eri merkkiset kitarat. Noh, niinhän ne ovatkin...

Ei se tosiaan ole kyllä IMO mikään absoluuttinen totuus, että ESPin kepit on aivan eri luokkaa kuin esim. LTD:n 1000- sarjalaiset.

Testasin männä viikolla Tammer-Pianossa Eclipse I VTM:ää ja tuollaista punaista EC-1000:nia ja oikeastaan mitään eroa 700 € hinnan lisäksi en niissä havainnut. (Paitsi, että Eclipsessä on paljon halvemman oloiset ja rumat vola&tone potikat...)

Mutta tosiaan nyt kun tuota EC-1000:niakin saa VB:nä, niin ei tarvis paljon miettiä kumman ottaa, kun EC-1000:ssa on vakiona Earvanakin...
hoffe
02.09.2005 21:41:12
Ei se tosiaan ole kyllä IMO mikään absoluuttinen totuus, että ESPin kepit on aivan eri luokkaa kuin esim. LTD:n 1000- sarjalaiset.

Joo kyllähän nuo Deluxe-sarjan kepit ovat suht hyviä, jotkut yksilöt jopa vetävät vertoja esp:n vastaaville malleille. Kuitenkin luullakseni ltd-mallit eivät aina täsmää täysin esp-malleihin: esim. toisessa on ruusupuuta ja toisessa ebonyotelauta. Tosin ulkonäöllisesti monet deluxe-sarjan kepit ovat komeampia kuin esp:t...niissä kun on niitä komeita koristelistoja...
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
moottorisaha
03.09.2005 04:59:12

Jaa, no itse testailin näitä "superstrato" -tyylisiä (esim. M-sarjan) keppejä LTD:ltä ja vertailin niitä ESP:n "vastaaviin". Minun on kyllä todella vaikea uskoa että kukaan ainakaan niistä kyseisistä kappaleista olisi huomannut mitään kovin radikaaleja eroja. Viimeistelykin oli aivan huippuluokkaa LTD:ssäkin.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
käsi
03.09.2005 05:16:26 (muokattu 03.09.2005 05:16:40)

Niin.. vertailun vuoksi:

Epiphone Tony Iommi G-400 - 459e
Gibson SG Tony Iommi - 1582e

Ulkoisesti speksit molemmissa kitaroissa ovat niin ikään samat, kuten Truckstereidenkin tapauksessa, mutta täällä ei varmasti kukaan usko että ainoa ero kyseisten kitaroiden välillä on se että lukeeko lavassa Gibson vai Epiphone?

taisi olla guitar world lehdessä ton epiphonen arvostelu ja sai todella hyvät pisteet. arvostelija epäili että runko on tehty useasta eriosasta ja se olisi ainoa ero gibsonin versioon kitarasta. ja joistain metalli osista mainitsi että tuskin on yhtä hyvää laatua kuin gibsoneissa.

eli aika pieni ero loppujen lopuksi
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Marzi
03.09.2005 20:51:17 (muokattu 04.09.2005 14:31:31)

Testasin liikkeessä ESP-Trucksteria jota en meinannut saada vireeseen millään. Ja oli muka tsekattu vehje. Ei tainnut olla. Pettymys oli kauhea.

Testasin toisessa puljussa myöhemmin LTD-Trucksteria, jonka kannoin himaan. Siinä ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Käteensopiva, hyväsoundinen ja kestävän oloinen vehje. Päätin, etten anna merkkien enää hämätä, vaan yksilö ratkaisee AINA.

ESP ja LTD on mulle olleet vähän inhokkeja, ne kun on jotenkin liian hienoja. Ei uskalla hakata. Tämä keppi oli eka ESP/LTD ikinä, joka on kiinnittänyt edes mun huomion jotenkin, Trucksterissa on särmää! Eikä haittaa jos tulee vähän naarmuja. Sitäpaitti, se on niin ruma, ettei se kelpaa kaikille mitenkään=ei tule joka päivä vastaan.

EDIT:
Niin joo, kuriositeettina, Somekind Of Monsterila Metallican sedät soittelee aika paljon LTD-kepukoilla. Jos se jollekin jotain meinaa.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
rockydiamonds
30.10.2005 20:05:05
tää on vähä offtopic mut saisko esp ex standardii asennettuu floikkatallaa? ja paljo sellain asennus maksais? tos ois viel kuva kyseisest kitarast http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/ex_std.html
Kjukka
30.10.2005 21:42:47

tää on vähä offtopic mut saisko esp ex standardii asennettuu floikkatallaa? ja paljo sellain asennus maksais? tos ois viel kuva kyseisest kitarast http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/ex_std.html

No saahan siihen toki, mutta pelkkä työ maksaa satoja euroja ja samalla pilaa tehokkaasti kitaran jälleenmyyntiarvon.
We are not alone, we feel an unseen love We are sons and heirs of grace, we are children of a light that never dims a love that never dies Keep your chin up child and wipe the tears from your eyes
askomiko
30.10.2005 23:08:42 (muokattu 30.10.2005 23:09:29)
Emmätiä mun rämppäsin ESP:n ja LTD:n Horizon jotain -malleja, ja Esp soi paremmin ja oli nätimpi, ja siinä oli ronskin paksu kaula. (Eli hyvä.) Ja tuplahinta. Jos olisin lottomiljonääri niin ostaisin ESP siksi että se oli nätti, ja minulla ei ole floikkakitaraa. Siinä oli pieni kiinnostavuusmomentti. LTD:ssä ei. Vaan jos hevijuniori-ikäisenä olisi ollut tuommoisia kepakoita kuin LTD nyt niin olisipa ollut nannaa!
Elämä on röytämistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)