WM 06.08.2005 14:33:03 | |
---|
Nii eli ellei oo jo otettu esille, niin yks rahan saanti vinkki on paita bisnes. Oma bändini myy paitoja 5e/kpl ja hyvin on myynniks menny. Ensin ostetaan jostain tarjous paitoja ja suunniteltiin logot ja lähetettiin painoon. Nyt vaan mietitään muita vinkkejä jotta sais vähän rahaa :D |
hirvoksi 06.08.2005 15:49:15 | |
---|
Nii eli ellei oo jo otettu esille, niin yks rahan saanti vinkki on paita bisnes. Oma bändini myy paitoja 5e/kpl ja hyvin on myynniks menny. Ensin ostetaan jostain tarjous paitoja ja suunniteltiin logot ja lähetettiin painoon. Nyt vaan mietitään muita vinkkejä jotta sais vähän rahaa :D Seuraavaksi sitten laajennatte tarjontaa: - lippiksiä - huppareita - pinssejä - huiveja - keksi itse lisää ... ;-) "Älä tee samaa virhettä kahdesti, ellei se kannata!" -Mae West |
Sliv 07.08.2005 11:13:40 | |
---|
stringejä |
Jabe 07.08.2005 13:25:53 | |
---|
No paljonko niitä paitoja täytyi teettää, että hinta painui alle tuon viiden euron? Mistä tilasitte, mimmosta laatua tuli? |
WM 14.08.2005 20:34:37 | |
---|
No paljonko niitä paitoja täytyi teettää, että hinta painui alle tuon viiden euron? Mistä tilasitte, mimmosta laatua tuli?
ostetaan jostain tarjouspaitoja (vielä) kuljun kartanosta ostettiin ja yllättävän hyvä laatu oli! ekaan erään ostettiin 9 paitaa nyt seuraavaan kai n20! |
Jabe 14.08.2005 21:58:13 | |
---|
ostetaan jostain tarjouspaitoja (vielä) kuljun kartanosta ostettiin ja yllättävän hyvä laatu oli! ekaan erään ostettiin 9 paitaa nyt seuraavaan kai n20! Paljonko siis tuli teille yhden paidan hinnaksi? Siis se paita + painatus? En oikein jaksa uskoa, että pientä erää saa mitenkään alle 5 €/paita. Jos niin halvalla myytte, niin otatte persnettoo, eikös? |
kivi 14.08.2005 23:05:28 | |
---|
Paljonko siis tuli teille yhden paidan hinnaksi? Siis se paita + painatus? En oikein jaksa uskoa, että pientä erää saa mitenkään alle 5 €/paita. Jos niin halvalla myytte, niin otatte persnettoo, eikös? Näinhän tuossa lienee käynyt, mutta eihän toi 9-20 paitaa ole muutenkaan mikään ...bisnes. Hm, meillä tuli paidan myyntihinnaksi 8,5 euroa, kun painatetaan yhdellä värillä (valkoinen) mustaa Fruit Of The Loomia. Meillä tilataan bändipaitaa aina sadan paidan erissä, koot vaihtelee sen mukaan mitä on edellisdestä satsista mymättä jäljellä. Sillai pääsee tuohon noin 5 euron valmistushintaan. Katotaan, josko seuraavassa erässä tehtäis vaikka 300 paitaa ja kaksivärisinä, suuruudenhullu ajatus mutta miksei... tällä hetkellä tähtipaidat on ihan kokonaan loppu. |
Jabe 15.08.2005 08:59:23 | |
---|
Okei, tänks. Jotain tommosta arvelinkin .. kun erä on tarpeeksi iso, niin voi päästä tolle hintatasolle. Ja kun on tarpeeksi keikkoja, niin niitä voi mennä kaupaksikin vähän enemmän :) |
Fortune 16.08.2005 00:03:19 (muokattu 16.08.2005 00:04:10) | |
---|
Katotaan, josko seuraavassa erässä tehtäis vaikka 300 paitaa ja kaksivärisinä, suuruudenhullu ajatus mutta miksei... tällä hetkellä tähtipaidat on ihan kokonaan loppu. KelePer, juuri kun edellinen Kätyrit-paitani sanoi sopimuksen irti ja tarvitsisin uuden tai pari :( Minä olen suunnitellut vääntäväni bändille t-paitadesignin myös, mutta ajattelin panostaa siihen sen verran, että se kelpaa myös sellaiselle, joka ei bändistä välitä, eli hieno paita käy aina kaupaksi. Katsotaan, kuinka äijän käy... "Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla... |
hyperhamsteri 17.08.2005 23:20:09 | |
---|
Tässä vaiheessa on pakko oikaista WM.n kirjoituksia. Eli tosiaan Kuljun Kartanosta ostimme 14 paidan erän ja hinta oli n. 1,5€ kappaleelta. Nämäkin ovat Fruits of the Loomin paitoja. Seuraavan erän oli siis määrä sisältää n. 60 paitaa tuon 20 sijaan. Toki sekään ei ole suuri määrä, mutta suurempaa erää ei ole kannattavaa ottaa. Paino hoitui tällä kertaa ilman kustannuksia, koska paidat painoi tuttu ja laatu oli kiitettävä. Paitoja on enimmäkseen myyty 7€:n hintaan 5€:n sijaan. Verisilmä purskahtaa!!! |
kivi 17.08.2005 23:27:52 | |
---|
Tässä vaiheessa on pakko oikaista WM.n kirjoituksia. Eli tosiaan Kuljun Kartanosta ostimme 14 paidan erän ja hinta oli n. 1,5€ kappaleelta. Nämäkin ovat Fruits of the Loomin paitoja. Seuraavan erän oli siis määrä sisältää n. 60 paitaa tuon 20 sijaan. Toki sekään ei ole suuri määrä, mutta suurempaa erää ei ole kannattavaa ottaa. Paino hoitui tällä kertaa ilman kustannuksia, koska paidat painoi tuttu ja laatu oli kiitettävä. Paitoja on enimmäkseen myyty 7€:n hintaan 5€:n sijaan. Nyt kuulosti asiallisemmalta. Kiitoksia että oioit soittajakollegasi tajunnanvirtaa. :-) |
hyperhamsteri 20.08.2005 22:50:57 | |
---|
Nyt kuulosti asiallisemmalta. Kiitoksia että oioit soittajakollegasi tajunnanvirtaa. :-) Ei se oikeesti oo noin tyhmä. Se vaan esittää.. :D Verisilmä purskahtaa!!! |
Kari Runk 21.08.2005 10:31:54 | |
---|
Hm, meillä tuli paidan myyntihinnaksi 8,5 euroa, kun painatetaan yhdellä värillä (valkoinen) mustaa Fruit Of The Loomia. Meillä tilataan bändipaitaa aina sadan paidan erissä, koot vaihtelee sen mukaan mitä on edellisdestä satsista mymättä jäljellä. Sillai pääsee tuohon noin 5 euron valmistushintaan. Mistä firmasta yleensä tilaatte noita paitoja? Laitas jotain linnkiä tai muita yhteystietoja. toivoo Kari |
steven 04.09.2005 11:26:32 | |
---|
Koska itse olen teettämässä bändipaitoja ja olen hintatasoja katsellut vertaillut enkä ole noin halpoihin hintoihin törmännyt niin laittaisitkos Kivi tarkat tiedot liikkeistä / paikosita, josta ensten ostat "Fruit-paidat" noin halvalla ja toiseks, missä painatatte ne sekä millä tekniikalla, monikovärisinä. Tattista infosta etukäteen. http://www.stupido.fi/shop/catalog.php?lang=fin&action=search&keywords=messageboardz |
Koska itse olen teettämässä bändipaitoja ja olen hintatasoja katsellut vertaillut enkä ole noin halpoihin hintoihin törmännyt niin laittaisitkos Kivi Sekä sulle että Kari Runkille - hinta ei ehkä ole teille sama noin niinkuin automaattisesti. Se pitää tinkiä aina itse. Ainoa, mitä siinä voittaisin, olisi että paitapainon esimies suuttuisi kun jäisi kate saamatta, eikä teiltä saisi paljoa tai keskitettyä keikkaa vastineeksi. Kyselkää, ei mulla kestänyt kuin kymmenkunta paikkaa vertailla, niin hinta alkoi olla hyvinkin järkevä. |
steven 06.09.2005 20:39:34 (muokattu 17.09.2005 18:12:05) | |
---|
No joo. Fruit of the Loomit löytyi nyt suht koht huokealla. Heittäkääpäs paitoja teettäneet muutama paino, (vähintään 4 väri) joista olette tottuneet saamaan hyvää ja huokeaa palvelua. http://www.stupido.fi/shop/catalog.php?lang=fin&action=search&keywords=messageboardz |
WM 22.09.2005 06:30:20 | |
---|
Ei se oikeesti oo noin tyhmä. Se vaan esittää.. :D tai sit mulla vaan ei oo tarpeeks tietoo, ku sää ne pidät kotonas.../:) aina ei voi voittaa... |
kivi 22.09.2005 07:25:23 | |
---|
(vähintään 4 väri) Hoho! Muistuttaa mieleen, kuinka aikoinaan Pelit-lehteen kirjoitti joku pikkulapsi ehdottaen, että lehden hintaa voisi laskea jos se painettaisiin 16 000 000 värin sijasta 256 värillä. No, seripainossahan voi painaa halutessaan vaikka 10 kompaktiväripintaa, mutta kaikkien maailman värien aikaansaamiseksi se ei ole tarpeellista. Yleensä 4 värin lisäksi tulevat kysymykseen ainoastaan metallit; kulta ja hopea. |
Fortune 22.09.2005 16:58:37 | |
---|
Hoho! Muistuttaa mieleen, kuinka aikoinaan Pelit-lehteen kirjoitti joku pikkulapsi ehdottaen, että lehden hintaa voisi laskea jos se painettaisiin 16 000 000 värin sijasta 256 värillä. No, seripainossahan voi painaa halutessaan vaikka 10 kompaktiväripintaa, mutta kaikkien maailman värien aikaansaamiseksi se ei ole tarpeellista. Yleensä 4 värin lisäksi tulevat kysymykseen ainoastaan metallit; kulta ja hopea. Ja kun tämä nyt pisti "vähintään 4-väri" -vaateen esittäneen ihmispolon ihan ymmälleen, niin suositteleen Googletusta esimerkiksi hakusanalloilla "CMYK" tai "color in printing". "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
steven 24.09.2005 16:14:19 | |
---|
Sorry vaan pojat mut mä puhun nyt silkkipainosta ja satun tietämään värien muodostuksen periaatteen siinä. 4-värillä (4 erillistä painoasemaa, painetaan sarjassa eli peräkkäin) saadaan jo aika hyvä fotolta näyttävä tulos, Suomessa on myös 6-väriasemaa sisältäviä tekstiilipainokoneita (silkki). Tosissaan kun ollaan liilkkeellä (eli isompia sarjoja teetettäessä ja hyvää jälkeä haluttaessa) ei yleensä muuta kannata harkita kuin silkkipainoa. Tietty siirtokuvillakin voi leikkiä, jos haluaa tehdä omia paitoja tyylin 40 kipaletta, mutta jos paitoja haluaa myydä, niin se on sitten vähän eri juttu - otsikko on kai paita *bisnes*. |