Ben_D 04.09.2005 17:04:59 | |
---|
Vitut. Jätkä on vaan kasvanu aikuiseksi. No siis todella hanurin näköselle. Eihän niitä pidä enään edes Tom Angelripper. |
leather rebel 04.09.2005 17:05:43 | |
---|
Tää johtuu pitkälti siitä, että Ruokankaan Vesku kokosi yksinään kokoelman ja otti tietenkin niitä bändejä mukaan mistä itse tykkää. On siellä tosi hyviäkin biisejä joukossa. Pari biisiä kyllä erottui edukseen. Suurin osa ei todellakaan. Nykyään ei vaan pahemmin tule suomesta sellaisia demobändejä jotka veivaisivat sitä rässiä perinteisillä vokaaleilla ilman "death"-etuliitettä. Ei minua tuo sinänsä liikuta, putoaa minulle rangempikin vokalisointi. Mutta kun suurin osa kamasta on sellaista ryöstöviljelyä että morjens... "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
No siis todella hanurin näköselle. Eihän niitä pidä enään edes Tom Angelripper. Mä kun pidin sua ihan vakavasti otettavana thrash maniacina... :P "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Ben_D 04.09.2005 17:10:13 | |
---|
Mä kun pidin sua ihan vakavasti otettavana thrash maniacina... :P Joo...mutta mitään liivejä ei mun päällä nähdä. Maalatut farkkurotsin selät meni jo. |
Wk 04.09.2005 17:30:06 (muokattu 04.09.2005 17:30:51) | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=41712 Jees, tässä Chaos Creationissa oli sitä meininkiä mitä haen, puhtaat soundit eikä laulussa olleskaan mitään armotonta säröä koko ajan. Vieläpä demoasteen bändi! WK |
aku.miettinen 04.09.2005 17:36:25 | |
---|
Jees, tässä Chaos Creationissa oli sitä meininkiä mitä haen, puhtaat soundit eikä laulussa olleskaan mitään armotonta säröä koko ajan. Vieläpä demoasteen bändi! Ota myös Anthrax kuunteluun Fistful Of Metal - Persistence of Time. |
vomithrash 04.09.2005 17:54:29 | |
---|
rässi oli muodissa tuossa 2000-luvun alussa kun jokaisella piti olla pääprojektin lisäksi vielä rässikokoonpano ja kaikki farkkutakit hävisivät kirppiksiltä kun jokaisen oli saatava rässiliivi :) Tuo thrash-buumi on oikeastaan ollut laskussa koko ajan. Aijaa? Mun mielestä kun tuolloin niitä juuri ei paljoa näkynyt, kun taas nyt tuntuu että joka jampalla on farkkuliivit täynnä Hoopeesta viime viikolla ostettuja merkkejä. Ja olen kyllä siinä samaa mieltä että suurin osa porukan liiveistä näyttää vitun typerältä. Farkkuliivit on hienot silloin kun näkee että niihin on panostettu ja tehty ns. tunteella ja tuskalla eikä vain sen takia että on pitänyt vaan saada äkkiä oma "rässiliivi". |
Cocktus 04.09.2005 18:03:24 | |
---|
Kyllä thrash on nousussa koko ajan. Sykyään niin suosittu metalcorekin on oikeastaan pohjimmiltaan thrashia. Vanhan koulun bändejä on ymmärrettävästi vähemmän, mutta kyllä niitäkin löytyy. |
cfe 04.09.2005 18:48:23 | |
---|
Thrash ja Old School termillä päteminen ovat nyt in. Vilkaiskaa vaikka Imperiumin lautaa. http://www.causeforeffect.org |
Executioner 04.09.2005 19:27:49 | |
---|
Thrash ja Old School termillä päteminen ovat nyt in. Vilkaiskaa vaikka Imperiumin lautaa. Niin ja sitten kun käy kuuntelemassa noilla termeillä itseään mainostavia bändejä, sieltä avautuukin jotain ihan muuta. Explicit gore is what I need. |
Sahtimies666 04.09.2005 19:49:47 | |
---|
Vilkaiskaa vaikka Imperiumin lautaa joo siel on kyl ihan naurettavaa pelleilyä käynnissä. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
mikko1 04.09.2005 20:49:01 | |
---|
Löysin pitkästä aikaa tänään sellasen rässibändin, jota jaksaa kuunnellakin. Tosin bändihän on alan legenda Destruction, mutta en ole itse ikinä ennen siihen tutustunut. |
suolintu 04.09.2005 21:01:40 | |
---|
mainitkaas jotain uudempia bändejä jotka kuntelemisen arvoista thrässiä veivaa. Tosi paljon olen kuunnellu stonea, kreatoria yms.. mutta uudempia ei ole eteen sattunu..paisi deathchain |
mikko1 04.09.2005 21:09:27 | |
---|
mainitkaas jotain uudempia bändejä jotka kuntelemisen arvoista thrässiä veivaa. Tosi paljon olen kuunnellu stonea, kreatoria yms.. mutta uudempia ei ole eteen sattunu..paisi deathchain The Haunted. |
Ben_D 04.09.2005 21:14:12 | |
---|
mainitkaas jotain uudempia bändejä jotka kuntelemisen arvoista thrässiä veivaa. Tosi paljon olen kuunnellu stonea, kreatoria yms.. mutta uudempia ei ole eteen sattunu..paisi deathchain Ei sellasia oikein ole...Chaos Creation ja Divine Decay. |
Aegis 04.09.2005 21:54:31 | |
---|
Monet uudet thrashiksi itseään väittävät bändit kuulostaa nykyään aika oudoilta. Johtunee ehkä siitä, että musiikkilehdistö tuntuu lätkivän thrash kategoriaan kaiken Lamb of Godista Shadows Falliin. Ja uudet bändit kuvailee tyyliään sekoitukseksi Iced Earthia ja Panteraa. Tuommoinen tuntuu meikälle jotenkin niin vieraalta, kun itelleen tulee sanasta thrash metal mieleen joku Deathrow tai Dark Angel. Minusta kitarariffit ja biisien taso on nykyisten oikeiden thrash bändien suurin heikkous. Ei ole enää sellaisia mitkä repii pään harteilta ja jää silti päähän ikiajoiksi. Sen sijaan pöllitään se ensimmäinen mieleen tuleva Haunted riffi ja loput sitten vedetään Machine Headin jämälootasta. Toinen juttu mikä tässä nykytouhussa häiritsee on se, että porukka jotenkin pidättelee sitä musiikin voimaa. Ei päästellä menemään niin että rytisee, vaan jäädään polkemaan keskinkertaisuuteen, kun pitää noudattaa thrashin sääntöjä. Minusta pitäisi laittaa tulemaan tulta joka putkella ilman mitään kompromisseja. Laulu varsinkaan ei nykyään saa olla raakaa. Johtuu tämäkin mitä luultavimmin miljoonasta täsmälleen saman kuuloisesta Marco Aro kopiosta. Ymmärrettävää, mutta silti tuntuu tämäkin omasta mielestä oudolta ettei muka thrashissä laulukin saisi olla rankkaa, kun on juuri kuunnellut jotain Kreatoria, Nocturnalia tai vanhaa Exodusta. Kyllä tuntee itsensä vieraaksi tässä nykypäivän thrash maailmassa. Ja Nailgunneriakin saa käydä kuuntelemassa: http://nailgunner.cjb.netEn suosittele niille ketkä eivät brutaalista touhusta tykkää. Nettisivuja ei ole hetkeen päivitetty, mutta kohta tulee hiukan uudistunut versio. Tulossa myös pari uutta julkaisua, tällä kertaa 7" splittejä kaksi kappaletta. Lisää tietoa sitten kun tietoa on... Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
elbowski 04.09.2005 21:59:04 | |
---|
Hanurista se suurimmaksi osaksi on. Näin. Rässi toimii, Detti toimii, mutta kyllä ne jumalauta voisi erillään silti pitää. Suuruudenhulluus on pahasta. Toki tästäkin yhdistelmästä löytyy kovaa kamaa. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Sahtimies666 04.09.2005 22:13:49 (muokattu 04.09.2005 22:15:32) | |
---|
Nonni käytetäänpä mainostilaa hyväksi.. elikkäs nauhotettiin muutama biisi treeniksellä..nyt ne on kuunneltavissa..paskat saundit ja sähellystä mut älkää niitä kuunnelko! ;)... ja jos tos 2 kuukauden sisään pääsis demottamaan... http://www.mikseri.net/artists/?id=46838"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Ben_D 04.09.2005 22:18:58 (muokattu 04.09.2005 22:22:46) | |
---|
Ymmärrettävää, mutta silti tuntuu tämäkin omasta mielestä oudolta ettei muka thrashissä laulukin saisi olla rankkaa, kun on juuri kuunnellut jotain Kreatoria, Nocturnalia tai vanhaa Exodusta. Laulu saa olla rankkaa, mutta ei mitään vitun keuhkot pihalla örinää. Ei Paul Baloff örissyt, eikä Zetro, eikä Chuck Billy eikä moni muu. Brutaalit laulut ovat, just se juttu, missä mennään helposti jo ihan muualle kun siihen, joka on meikäläiselle thrashmetallia. Tuntuu turhauttavalta jankuttaa samaa asiaa, mutta niin se vaan on. Moni puhuu tekevänsä thrashmetallia ja tekee itseasiassa aivan jotain muuta. Ei siinä mitään...jokainen tekee ihan mitä huvittaa. Ja Nailgunneriakin saa käydä kuuntelemassa: http://nailgunner.cjb.net En suosittele niille ketkä eivät brutaalista touhusta tykkää. Nettisivuja ei ole hetkeen päivitetty, mutta kohta tulee hiukan uudistunut versio. Tulossa myös pari uutta julkaisua, tällä kertaa 7" splittejä kaksi kappaletta. Lisää tietoa sitten kun tietoa on... Nailgunner on ihan mukavaa deaththrashia, mutta suoraansanottuna se vanha demo on hyvinkin paljon omaperäsempää kun tämä uusi biisi, josta mun mielestä paistaa suoraan läpi esim. varhainen Kreator ja varsinkin Tormentor biisi. Toistaiseksi pysyn Nailgunnerin osalta vanhassa materiaalissa. Tiedän, että on hemmetin vaikee luoda jotain, mitä ei ole jo tuhanteen kertaan tehty, mutta se onkin sitten se tekijä, joka erottaa jyvät akanoista. Biiseissä on pakko olla jos ei mitään kauheen uutta niin sitten ainakin tarttuvia riffejä. Muuten mennään siihen samaan suohon, johon moni bändi upposi 15-20 vuotta sitten. |
Deathrace King 04.09.2005 23:30:23 | |
---|
mainitkaas jotain uudempia bändejä jotka kuntelemisen arvoista thrässiä veivaa. Tosi paljon olen kuunnellu stonea, kreatoria yms.. mutta uudempia ei ole eteen sattunu..paisi deathchain Jos tykkäät Deathchainista, niin pitää ilman muuta suositella saksalaista Dew-Scentediä. Ruotsalainen Carnal Forge kannattaa katsastaa myös. Ei sellasia oikein ole...Chaos Creation ja Divine Decay. No ei kyllä minullakaan tämäntyylisiä uudempia bändejä tule pahemmin mieleen. Dead Shape Figure liippaa aika läheltä, katsastamisen arvoinen ehdottomasti ja livenä toimii helvetin hyvin. Onkohan tuo DD vielä hengissä, kun ei oo mitään kuulunut aikoihin? Tiedän, että on hemmetin vaikee luoda jotain, mitä ei ole jo tuhanteen kertaan tehty, mutta se onkin sitten se tekijä, joka erottaa jyvät akanoista. Biiseissä on pakko olla jos ei mitään kauheen uutta niin sitten ainakin tarttuvia riffejä. Juu. Tuossa meidän ekalla demolla kuuluu aika selkeästi paikoitellen vaikutteet läpi(Slayer, Anthrax, Exodus ja Stone lähinnä) mutta uudet biisit ovat omaperäisempiä. Tänään treeneissä saatiin uus biisi valmiiks, ja uskallan melkein sanoa ettei tämä kuullosta suoraan enää miltään muulta bändiltä. Helvetin kova biisi jokatapauksessa vaikka meininki ei enää mitään 80-luvun uudelleen lämmittelyä ole(eikä ole koskaan ollut tarkoitus ollakaan, joillekin on vaan saattanut tulla sellainen käsitys). No kuulette sitten joskus ;) Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |