Aihe: Miten Marshall JCM 800 2203:lla raskaat säröt?
1 2 3 4
ch LL
03.09.2005 18:51:05

Eli tuollaine Marshall JCM 800 2203 olisi ja nytten on tullut kauhea himo sellaiseen Engl Powerballilla ym. Englin vahvistimilla tuotettuun "hevimättö" soundiin!

Ja kysymys kuuluu oletteko saaneet omasta JCM 2203:sta millään särkijällä tai muulla konstilla suunnilleen samanlaista soundia?
Executioner
03.09.2005 19:16:41 (muokattu 03.09.2005 19:19:36)

Mie oon käyttänyt oman JCM:ni kanssa Bossin SD-1:stä, kuten monet muutkin ovat tehneet raskasta säröä halutessaan tuosta vehkeestä.

Edit: Niin siis vielä piti sanoa, että JCM-soundi on ehkä jonkun verran kireämpi yläpäästä kuin tuo ENGLin. Jytinää löytyy kyllä, että jos vaan JCM kelpaa Bossin tai muun vastaavan kanssa, elä haaskaa rahojasi kalliisiin ENGLeihin.
Explicit gore is what I need.
mungiisi
03.09.2005 20:11:11
Itse saan todella hyvät soundit metalliin Marshaal JCM 800 boostaamalla Bossin SD-1. En tarvitse siihen mitään modeja, loistava soundi lähtee boostaamalla lead-kanavaa. JCM800:ni on siis 2205, eli tuo 2-kanavainen malli.
N33m0
03.09.2005 20:26:04

ja jos SD-1:lläkin soundista sattuis puuttumaan jotain sen pedaalin voi modauttaa Uraltonella (laadukkaammat komponentit ja sellanen lisäsäätövipu (en muista mitä tekee :D))
( 'o')-d[||] More Beer!
SirElwood
03.09.2005 20:35:09
lisäsäätövipu (en muista mitä tekee :D))

Muuttaa klippauksen asymmetrisestä (alkuperäinen) symmetriseen.
ch LL
03.09.2005 20:36:12

Mie oon käyttänyt oman JCM:ni kanssa Bossin SD-1:stä, kuten monet muutkin ovat tehneet raskasta säröä halutessaan tuosta vehkeestä.

Edit: Niin siis vielä piti sanoa, että JCM-soundi on ehkä jonkun verran kireämpi yläpäästä kuin tuo ENGLin. Jytinää löytyy kyllä, että jos vaan JCM kelpaa Bossin tai muun vastaavan kanssa, elä haaskaa rahojasi kalliisiin ENGLeihin.

Tota SD-1 oon kuullutkin ihmisten kehuvan. En tiedä pitäis kai testata. Pelkää , että jos Marshallin myy ja ostaa Engl:in, niin alkaa jossain vaiheessa katumaan tekoaan. Niin sanotusti tulee "hevi"kiintiö täyteen. Ja mitä jos se Engl ei sitten loppujenlopuksi olekkaan niin hyvä kun oletan?!

Vaikea päätös. Saa nähdä mitä teen.
SiwamieS
03.09.2005 20:41:11
Jos ei boostaaminen hotsita niin jotain timmiä distortionia vaan siihen kevyempään inputtiin.. Itellä moisessa käytössä Ibanezin Smashbox ja Big muff.. Hyvin toimii.
They're coming to get you, Barbara!
Ben_D
03.09.2005 21:42:24

Jytinää löytyy kyllä, että jos vaan JCM kelpaa Bossin tai muun vastaavan kanssa, elä haaskaa rahojasi kalliisiin ENGLeihin.

ENGL:iin rahojen laittaminen on harvoin rahan haaskausta.
LaXu
03.09.2005 21:45:24
Minusta 2203:sta lähtee jopa paremmat hevanderit kuin ENGL:sta. Mieluummin sijoittaisin vaikka keinokuormaan (esim. Uraltone Hotmama) ja johonkin säröpolkusimeen, kuin möisin Marsun ja ottaisin ENGLia tilalle.
Ben_D
03.09.2005 21:48:54

Minusta 2203:sta lähtee jopa paremmat hevanderit kuin ENGL:sta. Mieluummin sijoittaisin vaikka keinokuormaan (esim. Uraltone Hotmama) ja johonkin säröpolkusimeen, kuin möisin Marsun ja ottaisin ENGLia tilalle.

Joo sekin on totta, että jos ton 2203/2204:n omistaa niin ei sitä missään nimessä kannata myydä. Jos jonkun muun haluaa niin säästää ja hankkii toisen nupin myöhemmin. Itsekkin ostan vielä joskus Marsun Savagen kaveriksi.
ch LL
03.09.2005 22:20:44

Kyllä on vaikeeta!!! Ei haluis luopua Marshallista ja kuitenkin haluaisi Engl powerball:in. Rahaa ei olisi pelkästään käteisellä vielä ostaa tuota Poveripallia.

Taitaa nyt kuitenkin Marsu viedä voiton. Marshall jää taloon! Katsotaan, jos myöhemmin ostas sille kaveriksi Engl:in

Tähän päätökseen vaikutti myös se, kun tein tänään Marshallilla testiäänityksiä uuden bändini biisiin ja sehän kuulosti itseasiassa melko hyvältä!
En nimittäin aikaisemmin ole kokeillut Marshallista saada säröjä tuollaiseen rankempaan musikkiin mitä aloimme uuden bändin kanssa soittamaan.
Ben_D
03.09.2005 22:28:26

Kyllä on vaikeeta!!! Ei haluis luopua Marshallista ja kuitenkin haluaisi Engl powerball:in. Rahaa ei olisi pelkästään käteisellä vielä ostaa tuota Poveripallia.

Taitaa nyt kuitenkin Marsu viedä voiton. Marshall jää taloon! Katsotaan, jos myöhemmin ostas sille kaveriksi Engl:in

Tähän päätökseen vaikutti myös se, kun tein tänään Marshallilla testiäänityksiä uuden bändini biisiin ja sehän kuulosti itseasiassa melko hyvältä!
En nimittäin aikaisemmin ole kokeillut Marshallista saada säröjä tuollaiseen rankempaan musikkiin mitä aloimme uuden bändin kanssa soittamaan.

Viisas päätös. Jos haluat lisätä särön määrää potenssiin 10 niin homma 10-alueinen eq.
mungiisi
04.09.2005 00:00:42
Viisas päätös. Jos haluat lisätä särön määrää potenssiin 10 niin homma 10-alueinen eq.

Minua on aina ihmettänyt että miten noi EQ-spedut toimii, kun se EQ on ihan erilainen kuin vahvistimen 3-alueinen EQ. Mitenkä pelkkä EQ voi lisätä säröä niin paljon?
Ben_D
04.09.2005 00:05:14

Minua on aina ihmettänyt että miten noi EQ-spedut toimii, kun se EQ on ihan erilainen kuin vahvistimen 3-alueinen EQ. Mitenkä pelkkä EQ voi lisätä säröä niin paljon?

En tiedä, mutta niin se vaan tekee. Mulla oli Marsun 2204 mallinen vahvari ja Boss RGE-10. Sitä gainia vaan tuli karmee määrä lisää.
Dr. Muff
04.09.2005 00:36:23

Ekulla saa boostattua aika tehokkaasti. Tommosessa perus bossissa (pedaali) on muistaakseni 15db boosti. Kyllä sillä ruttua syntyy. Pistää vielä V-kuvion väärinpäin, eli boostaa enemmän keskiääniä niin johan pitäisi kasisatasella Slayerit irrota. Siihen kun vielä yhdistää vaikka EMG81 niin kyllä rutisee.
Tuumasta toiseen.
mungiisi
04.09.2005 00:51:09
En tiedä, mutta niin se vaan tekee. Mulla oli Marsun 2204 mallinen vahvari ja Boss RGE-10. Sitä gainia vaan tuli karmee määrä lisää.

Tuota Bossin RGE-10 ei taideta enään tehdä? Pitää ilmeisesti pistää ostoslistalle MXR:n 10-alueinen EQ.
ch LL
04.09.2005 01:06:27

Tuota Bossin RGE-10 ei taideta enään tehdä? Pitää ilmeisesti pistää ostoslistalle MXR:n 10-alueinen EQ.

Tietämätön olen EQ:jen suhteen! Onko niissä eri valmistajien pedaaleissa suuriakin eroja, vai toimivatko kaikki hinnasta riippumatta samalla periaatteella? ELi ajaisiko joku Behringerin 20 euron pedaali saman asian, kuin kalliimmat?

Vai onko tuon Behringerin kanssa vähän sama homma, kun koittaisi hirvimetsälle lähteä ritsan kanssa?
Tinppa
04.09.2005 02:08:02 (muokattu 04.09.2005 02:25:45)
Kantsii myöskin testata Ibanezin Tube Screameria tuon marsun kans. Sehän se on vanha kunnon "perinteinen" heviyhdistelmä, eli marshalli ja tube screamer, vaikkakin tuo bossin sd-1 tekee suurinpiirtein saman kuin tube screamer.
Itelläni on marshallin kaverina sekä tubescreamer (ts10), että täällä paljon hohkattu bossin super overdrive, ja käytännön kokemuksella täytyy kuitenkin todeta, että tube screamer vie noista kahdesta omalla kohdallani voiton boosterina ihan sen vuoksi, että tuosta tube screamerista lähtee huomattavasti vähemmän ei-toivottua kohinaa päällä ollessaan kuin sd-1:stä. Tosin ei sitten oo omakohtaista kokemusta siitä kuinka tuo UralTonen modi vaikuttaa tuohon kohinakäyttäytymiseen. No, tuskin ainakaan negatiivisella tavalla.
Mutta elä perhana myy sitä marshallia, muuten tuut katumaan...
Joo sekin on totta, että jos ton 2203/2204:n omistaa niin ei sitä missään nimessä kannata myydä. Jos jonkun muun haluaa niin säästää ja hankkii toisen nupin myöhemmin. Itsekkin ostan vielä joskus Marsun Savagen kaveriksi.
Tai sitten ostat kohta Beniltä tuon Savagen kun se tulee todenneeksi että se ei ookkaan "SE" vahvari...;)
hemma
04.09.2005 22:29:52 (muokattu 04.09.2005 22:34:00)
Mulla on toi MXR:n uudempi versio tuosta 10-alueisesta eq:sta+Bossin 0d-1 ja 2203 Marshall. Ei tarvitse ku keskiäänet nostaa ylös niin homma toimii. Jos vielä lisää gainia ekusta tai volumea niin menee liian säksätykseksi koko soundi :)
Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)