Aihe: apua kaivataan viritysmittarin kanssa
1
maggot
03.09.2005 17:17:59
Menin ostamaan joku aika sitten tällaisen ibanezin digital chromatic tuner lu10 virittimen. Ongelma on sellainen että miten ihmeessä pystyn virittämään kitarani c-vireeseen tai b-vireeseen? Kaverilla on sellainen viritin missä ei tarvitse muuta kuin painaa nappia jos haluaa kitaran yksi tai kaksi sävelaskelta alemmas eli siis d tai c vireeseen. Tässä sellaista toimintoa ei ole. Tuossa pystyy jotain taajuuksia säätämään, mutta ei mulla oo hajuakaan mikä taajuus on c-vireessä tai b-vireessä joissa mun kitarat on.

Tähän asti olen virittänyt kitarani aina siten, että olen laittanut cd-levyn soimaan ja sen mukaan virittänyt. Ajattelin ostaessani tuota, että josko se olisi jotenkin nopeampi tms. Kaikki apu olisi tervetullutta. Kiitos!
"reality is a very fragile thing after all..."
poppamies
03.09.2005 18:12:13

.. mutta ei mulla oo hajuakaan mikä taajuus on c-vireessä tai b-vireessä joissa mun kitarat on...

No aika mahdotonta on virittää chromaattisella mittarilla jos ei oo hajuakaan mihin pyrkii ja mitä haluaa.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
LassiÖ
03.09.2005 18:34:45
no virittää perus eehen, sitten siitä lähtee laskemaan että näyttää sitä b:tä tai c:tä, muita kieliä laskee saman verran
IMIK #26 kalamies#17 >-)))>
Lutkare
03.09.2005 20:18:52 (muokattu 03.09.2005 20:20:42)
Mun ibanezin virittimesä on ainaki semmonen "flat" nappi. Sitä kun painaa kerran nii se virittää normi E:stä yhen sävelaskeleen alemmas. Sitte ku painaa 2 kertaa nii se laskee 2 sävelaskelta.

edit: itellä näyttäs olevan samanlainen viritin.
Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia"
32788
03.09.2005 21:32:52 (muokattu 03.09.2005 21:33:16)
Mun ibanezin virittimesä on ainaki semmonen "flat" nappi. Sitä kun painaa kerran nii se virittää normi E:stä yhen sävelaskeleen alemmas. Sitte ku painaa 2 kertaa nii se laskee 2 sävelaskelta.

edit: itellä näyttäs olevan samanlainen viritin.

Eihän se silloin mikään kromaattinen ole, jos siinä voi virittää vain E-vireeseen ja pariin muuhun... Kromaattisella voi virittää vaikka Cb-E#-H-A-Db-A#-vireeseen jos huvittaa, ja ilman mitään säätelyjä.
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
maggot
04.09.2005 09:53:35
no virittää perus eehen, sitten siitä lähtee laskemaan että näyttää sitä b:tä tai c:tä, muita kieliä laskee saman verran

Kiitos, homma hoitui näin! Kiitokset avusta.
"reality is a very fragile thing after all..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)