lxi 01.09.2005 18:57:04 | |
---|
Ärsyttää kyllä tämä nykymeininki, kun näissä gaaloissa ja ym. televisioesityksissä vedetään aina playbackina. Haluaisitko olla se järjestäjä, joka organisoi kymmenen bändin kamojen roudaukset ja soundcheckit, jotta jokainen pääsee sen yhden pakollisen hitin esittämään, ja sitten esiintyjä jo vaihtuu? Madonna valittiin muistaakseni vuoden live-esiintyjäksi jossakin gaalassa, vaikka hän on itse tunnustanyt, että vetää aina playbackina. Madonna on tunnustanut esiintyvänsä aina playbackina? Nyt vähän lähteitä peliin, jooko? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
...And Justice For All 01.09.2005 20:12:14 | |
---|
Aina kun yrittää ite vedellä vähän esiintyen niin ei meinaa onnistua. Keskittymistä vaatii soitto ja mun on vaikee sovittaa sinne showta mukaan, ei varmaan kovin harvinainen ongelma. Kuinka Janick Gers tekee sen? :-) Mm...beer... |
zorro 01.09.2005 20:54:36 | |
---|
Tulipa tuosta mieleen kun tuota Emma- gaalaa aikoinaan kattelin, niin Uniklubi oli jo hajoittanut soittimensa vaikka musa kuulu vielä. Ei ollut playbackia, ei. niilä sen hittipiisin leadriffikin tulee nauhalta. kävi meidän koululla joskus soittamassa ja kukaan ei sitä hittipiisin leadia soittanut vaikka se kuului siinä. ei edes ollut soittavinaan. |
dcln 01.09.2005 21:00:02 | |
---|
niilä sen hittipiisin leadriffikin tulee nauhalta. kävi meidän koululla joskus soittamassa ja kukaan ei sitä hittipiisin leadia soittanut vaikka se kuului siinä. ei edes ollut soittavinaan. On muuten ärsyttävin biisi ikinä se "rakkautta ja piikkilankaa". Alkaa aina vituttaa, kun sen kuulee jostain. |
darknet777 01.09.2005 21:05:03 | |
---|
Heh.. Teräsbetonin ylex pop 2005 keikan taivas lyö tulta biisin soolo ainaki meni aika surkeesti ku asteikkoon kuulumattomia säveliä tuli ihan kivasti.. En nyt tiiä kui taitavia ne soittaa on mutta tulipa mieleen vaa :D Eivätpä soita ainakaa sooloja bleibäkkinä :D -I like to eat food- |
Jannipaali 01.09.2005 21:33:55 | |
---|
Heh.. Teräsbetonin ylex pop 2005 keikan taivas lyö tulta biisin soolo ainaki meni aika surkeesti ku asteikkoon kuulumattomia säveliä tuli ihan kivasti.. En nyt tiiä kui taitavia ne soittaa on mutta tulipa mieleen vaa :D Eivätpä soita ainakaa sooloja bleibäkkinä :D Kuulosti siltä kuin se olisi aloittanut soolon siitä keskiosasta ja lopuksi se sekoili jotain ihan kakkaa. THV-klubi #40
Kyllä lähtee, kun tiluttaa ihan täysii!!1 |
NightShadow 01.09.2005 23:42:16 | |
---|
niilä sen hittipiisin leadriffikin tulee nauhalta. kävi meidän koululla joskus soittamassa ja kukaan ei sitä hittipiisin leadia soittanut vaikka se kuului siinä. ei edes ollut soittavinaan. oikeestaan tuon biisin leadriffi lauletaan..... jos kukaan on kattonu livenä niit ni janne vetää mikkiin sen riffin ja silti soittaa koko ajan sitä perus sointukiertoo eli ei edes näytä "soittavan" sitä riffii.... |
ravensoul 02.09.2005 09:54:33 | |
---|
Kuulosti siltä kuin se olisi aloittanut soolon siitä keskiosasta ja lopuksi se sekoili jotain ihan kakkaa. Oikee meininki. Parempi sekin, että vedetään vaikka ympärikännissä ja päin istumalihaksia, kuin säälittävän epärockisti playbackinä. :) No, gaaloissa sun muissa 'miljoona bändiä käy vetämässä kukin yhen biisin' -tapahtumissa sen kuitenkin ymmärtää olevan aikalailla pakollista järjestäjän kannalta. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
zorro 02.09.2005 12:13:51 | |
---|
oikeestaan tuon biisin leadriffi lauletaan..... jos kukaan on kattonu livenä niit ni janne vetää mikkiin sen riffin ja silti soittaa koko ajan sitä perus sointukiertoo eli ei edes näytä "soittavan" sitä riffii.... no ainakaan näin äkkiseltään sitä muistellessa en käsitä miten se on sellasen äänen saanu. mutta en tule enää ikinä piisiä kuulemaankaan, joten tavallaan ei edes kiinnosta. |
rakula 02.09.2005 13:14:15 | |
---|
Oikeet rockbändit tietysti esiintyy aina oikeasti livenä ja kyllä niitä virheitäkin tulee, esim. Hanoin ja GNR:n keikkataltioinneissa näitä kuulee. Jimmy Page sanoi joskus, että Zeppelinillä oli aluksi melko kankea live-meininki, kunnes oppivat olemaan pelkäämättä virheitä ja soittamaan rennosti. Itseäni ihmetyttää, miten se Slash pystyy olemaan sellasessa "kyykky-asennossa" mahottoman pitkiä aikoja. Eihän se soittaminen siis sen vaikeempaa sillälailla ole, mutta en tajuu miten sen jalat kestää.... itellä on reidet tohjona parissa minuutissa :( Se reenaa jalkakyykkyjä. (hymiö) Eat my ass and balls |
jarkk0- 02.09.2005 21:39:36 | |
---|
just tänään tuli tuolta yle2 joku tais olla brit awards tjsp siel esiinty toi green day minkä mainitsit niin se kyl vähän nauratti ku se alko vetää soloo niin kitaristi laulaja hakkaa vitosia eikä sitä soolon vetäjää näy missää :) mahtokohan tulla playbackina Rock'n Roll |
wilzhu 02.09.2005 22:23:53 | |
---|
Offtopickia: Kun nyt Greendaysta on paljon puhuttu, niin pakko avautua hieman: Mihin on nykymusiikki menossa, kun jostain kapisesti viherpäivästä tulee vuoden rockbändi? Minusta se kuuluu ennemminkin "Oikeiden soittimien poppiin", kun rockiin. Verratkaapa jonkun greendayn ja Hanoirocksin biisien menoa ja meininkiä. Jonkunmoinen ero. Sitten kun vertaatte vaikka Antti tuiskua ja greendayta, on ero mielestäni monin verroin pienempi. Rockissa on usein tärkeämpää hyvä meininki, kun teknisesti puhdas suoritus.(Loppu ei ollut aivan offtopickia, mutta anteeksi nyt kuiten,kin, jos jotain rupesi risomaan, voi hän tehdä viestistäni varoituksen.) Elämä Off. |
Johann Onn 02.09.2005 23:43:01 (muokattu 02.09.2005 23:50:30) | |
---|
Aikoinaanhan (kai joku 1982 tai 1983) tuli jo kauhee haloo, kun Michael Schenker käytti jossain kiertueella, verhon takana soittanutta "varjokitaristia". Se oli "kauheeta" ja "yleisön huijaamista", jne. Nykyiseen "vähän sitä sun tätä taustanauhalta" meininkiin toi on ny kai aika pientä. Kai tää ny liitty aiheeseenkin jotenkin ? Täytyy tarkistaa... ...ehkä. Tai sitten ei. |
SH1THEAD 03.09.2005 01:13:25 | |
---|
Toinen mikä ihmetyttää on, että miten kukaan voi soittaa se kitara polvissa ? Tekemällä oppii. Kyllä se varmasti käy aluksi käsille, mutta siihen tottuu. Itse pidän kitaraa kilpenä niin, että kukaan ei voi mätää tomaattia heittäessään heittää lapsentekomeisseliin :> Phantom Painin toinen kitaristi soittaa kyllä törkeän alhaalta. Pitkä jannu, pitkät kädet.. Huom. Soittooni on vaikuttanut herra Hetfield, eli sen kautta olen oppinut soittamaan tuolleen. Moni on äkännyt myös sen, että James Hetfield ja Kirk Hammet vetävät powersointuja myös yhdessä, esim. Master of Puppetsissa. James näyttäisi vetävän e-kieltä ja Kirk a:ta versejen aikana rock in rio taltioinneilla. äsh :/ |
Leper Messiah 03.09.2005 08:48:58 | |
---|
Offtopickia: Kun nyt Greendaysta on paljon puhuttu, niin pakko avautua hieman: Mihin on nykymusiikki menossa, kun jostain kapisesti viherpäivästä tulee vuoden rockbändi? Minusta se kuuluu ennemminkin "Oikeiden soittimien poppiin", kun rockiin. Verratkaapa jonkun greendayn ja Hanoirocksin biisien menoa ja meininkiä. Jonkunmoinen ero. Sitten kun vertaatte vaikka Antti tuiskua ja greendayta, on ero mielestäni monin verroin pienempi. Rockissa on usein tärkeämpää hyvä meininki, kun teknisesti puhdas suoritus.(Loppu ei ollut aivan offtopickia, mutta anteeksi nyt kuiten,kin, jos jotain rupesi risomaan, voi hän tehdä viestistäni varoituksen.) se myy. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Lord of the strings 03.09.2005 13:46:13 | |
---|
Green Day oli ennen jopa hyvää punkkia. Nythän se on tuollaista The Rasmusta. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
Zeni 03.09.2005 14:59:41 | |
---|
Green Day oli ennen jopa hyvää punkkia. Nythän se on tuollaista The Rasmusta. Lisää offtopiccia: Kyllähän se tuohon on mennyt ja vielä aika hetkessä. Uusin levy oli selvästi todella kaupallinen jo. Onhan siinä hyviäkin kappaleita paljon, ainakin itse tykkäsin, muttei se meno ole enää sitä "oikeaa Green Dayta" Se on muuten hassua miten radio voi vaikuttaa biiseihin, itse pidin todella paljon Boulevard Of Broken Dreamssistä kunnes sen "melko tehokas" radiosoitto alkoi... |
Ze Kink 03.09.2005 16:28:51 | |
---|
Se oli kanssa hauskaa kun Hanoit veti siellä Stockalla sen keikan, ja rumpuraita alko soida ennenku rumpali ehti setin taakse. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Offtopickia: Kun nyt Greendaysta on paljon puhuttu, niin pakko avautua hieman: Mihin on nykymusiikki menossa, kun jostain kapisesti viherpäivästä tulee vuoden rockbändi? Minusta se kuuluu ennemminkin "Oikeiden soittimien poppiin", kun rockiin. Verratkaapa jonkun greendayn ja Hanoirocksin biisien menoa ja meininkiä. Jonkunmoinen ero. Sitten kun vertaatte vaikka Antti tuiskua ja greendayta, on ero mielestäni monin verroin pienempi. Rockissa on usein tärkeämpää hyvä meininki, kun teknisesti puhdas suoritus.(Loppu ei ollut aivan offtopickia, mutta anteeksi nyt kuiten,kin, jos jotain rupesi risomaan, voi hän tehdä viestistäni varoituksen.) Niin ja Soundissa tyypeiltä kysyttiin että miltä tuntuu olla maailman suurin rock bändi.... Aadolf Virtanen: "Hevi on paskimmillaankin parasta musiikkia" |
jyri.salonen 12.09.2005 13:21:29 | |
---|
Olen nyt lähiaikoina kattonut todella paljon live-taltiointeja. Mietityttää paljon, että kuinka moni mahtaa soittaa oikeasta ja kuinka moni playbackinä ? Monesti nuo vetävät kitaralla ihan miten sattuu ja silti sieltä muka aina tulee se oikea "tilutus" soolo tms. eikä ikinä yhtään ääntä mitä sinne ei kuuluisi. Lähinnä Green Daytä , Placeboa, Audioslavea olen katsellut. Joko mä olen yhä todella paska tai matkaa on vielä todella paljon. Toinen mikä ihmetyttää on, että miten kukaan voi soittaa se kitara polvissa ? Siis otteen nappaaminen tulee todella vaikeaksi. Entä miten voi olla ettei ne laulumikit kierrä ? Luulis että hiukan on kuitenkin lavalla meteliä, jos rumpalillakin on laulumikki. kiitos jos joku jaksaa vastata. Mikrofonin suuntakuvio vaikuttaa kiertoon runsaasti. Sekä myös mikrofonin tyyppi; epäherkkä dynaaminen ja herkkä kondensaattori. |