askomiko 24.08.2005 21:29:03 (muokattu 24.08.2005 21:31:34) | |
---|
Laita biisit mulle wavina niin saat ne tunnin sisään paluupostissa ihan sikalujalla. (Jos olen siis paikalla koneen ääressä.) Toivomuksesta voin räätälöidä ne 1. Sopivalle 2. Kovemmalle 3. Kasettidekin läpi. 4. Aivan sairaan lujalle ja murolle. Suosittelen viimeistä. Tarjous ei koske tätä päivää koska menen nyt nukkumaan. "Don't worry, we can fix it in the mix" "Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
|
rm_wispila 25.08.2005 09:59:16 | |
---|
OT: ittellä on parjaiten toiminut hiirenkarkotusmusiikkina Metallican musta pläjäys. Saa kivasti kämpän resonoimaan, ja hiirille jytää, itteppä mua häiritsevät öisin juoksentelemalla katossa. Saavat alkuillasta takaisin, pirut. Ekan kuuntelukerran jälkeen vaikutus oli heti selvä; hiiri oli suorastaan syöksynyt loukkuun, lähes takaosastaan oli liiskautunut. Kaikki ei vaan Larssia kattokaas kestä... rotista ei onneksi ole kokemusta. Säännöllisin kuuntelusessioin olen saanut otukset häädettyä. Ei tarvinnut siirtyä rumpujen soittoon olohuoneessa, joka on toinen vaihtoehto... Ehdottomasti paras äänikarkoitin on cd ja nupit kaakkoon. Ne muut karkottimethan lähettää niin korkeaa taajuutta, että sehän vaimenee täysin seinään. Toista on Metallica, siinä tulee rakenteiden resonanssi bonuksena peliin. Rupeaa siimahännillä jalat vipattaan. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
kivi 25.08.2005 10:20:42 | |
---|
OT: ittellä on parjaiten toiminut hiirenkarkotusmusiikkina Metallican musta pläjäys. Saa kivasti kämpän resonoimaan, ja hiirille jytää, itteppä mua häiritsevät öisin juoksentelemalla katossa. Saavat alkuillasta takaisin, pirut. Ekan kuuntelukerran jälkeen vaikutus oli heti selvä; hiiri oli suorastaan syöksynyt loukkuun, lähes takaosastaan oli liiskautunut. Kaikki ei vaan Larssia kattokaas kestä... . Vaatii teräksiset hermot tuollainen. :-D Jos pitäis kuunnella Metallicaa, oli hiiriä tai ei, kovalla volyymillä tai hetkeä pidempään, niin saattaisi itsekin työntää päänsä ovenrakoon ja tempaista oven kiinni. Vaikka vain päästäkseen herra Ulrichin rumpaloinnista. Hiiri, joka ei kokeen tekijään verrattuna edes tiedä mistä on kyse, arvelee varmaan maailmanlopuksi. Sori. |
rm_wispila 25.08.2005 10:44:46 | |
---|
Jytiseepä kuitenkin, ja voihan sitä jättä hiiret kuuntelemaan ja mennä itse vaikka lumitöihin... Tosin joskus on komeeta luukuttaa itsekseen ihan reilulla volallakin, kun muu perhe on ulkoilemassa. Kaikki artistit varmaan toimii, mutta "itsemurhan" tehnyt hiiri heti Metallican jälkeen oli jotenkin koominen... Ko. orkesteri oli mielestäni ehdottomasti parhaimmillaan Pihtiputaalla Saapasjalkarokissa ennen Reggae Sunplashia! Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
pkhlo 28.08.2005 23:29:42 | |
---|
"Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
..........
"These go to eleven!" Pastilli?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
rm_wispila 30.08.2005 12:46:01 | |
---|
Japsit on vienyt tuon volankin ihan uusiin ulottuvuuksiin. Sonyn cd-soitin autossa rajoitetussa kuuntelussa (vaimo kyydissä) 13..16 ja omin päin ajellessa 28..35. Että siitä kympistä... sitähän dieselin takaa hädin tuskin kuuluu. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
|
sormunen 03.09.2005 12:31:57 | |
---|
Mokataan niissä kaupan levyissäkin. U2:n Zooropa tai Red Hot Chili Peppersin Californication ovat jo kutakuinkin kuuntelukelvottomia kompressoinnissaan, ja niistä ajoista tilanne volyymihuipun etsimisessä on vain pahentunut. :-( Johtuskohan toi hairahtunut mielipide siitä, että kummassakaan ei ole tuota "tukevaa" rokkimössöä sotkemassa selvää asiaa? Vai guin?
|
kivi 05.09.2005 09:32:01 (muokattu 05.09.2005 09:42:53) | |
---|
Höhö, http://www.soundonsound.com/sos/dec99/articles/jim.htm Jep, ja sitten AES tai vastaava valitsi sen heti vuoden huonoimmaksi levyksi, soundwise :-) Johtuskohan toi hairahtunut mielipide siitä, että kummassakaan ei ole tuota "tukevaa" rokkimössöä sotkemassa selvää asiaa? Vai guin? Mitä tarkoitat? Mun korviini ne vain kuulostavat todella pahalta. Ehkä sitä tukkopuuroa olisi helpompi kuunnella jos kaikki taajuudet olisivat mukana sillai perusturvallisesti a la Chris Lord-Alge, mutta enpä tiedä... kun ajatellaan vaikka noita amerikan-punkbändejä, joiden levyillä pyritään yltiösuoraan spektriin ja kaikki kovaa; Social Distortion, Green Day, tietysti Bad Religion... niin tavallaan se kompression tasaisuus tekee niistä turvallisia ja vaarattomamman kuuloisia kuin mitä vähän piikikkäämpi kuva tekisi, niin että niiden rinnalla vaikkapa MC5:n Kick out the jams tai Back in the USA kuulostavat ihan oikeasti vaarallisilta, kuten myös vaikkapa Dead Kennedysin esikoislevy Fresh fruit for rotting vegetables. Tukossa mikä tukossa. En tykkää. Kun säröllä pehmennetään musiikkia, siitä katoaa särmä ja jännitys. Kun kompressoimalla lytätään dynamiikka, kova ääni lakkaa olemasta kovaa ääntä, kun sillä ei enää ole vertailukohdetta. |