Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kapulat mennee rikki prkl
1 2 3 4 5
Loony
25.01.2003 20:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä helvetti mulla on vikana ku lyön vähintää 2 kapulaa rikki viikossa nykyään??:) Eikai ne niin epäkestäviä kuulu olla? Tekniikassa jotaa vikaa?
 
Tai onko teillä ehdottaa jotain kestäviä kapuloita?
 
If it sells, it's art
Joku vaa
25.01.2003 21:24:42
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta vaterin kapulat ja lyö vähemmän kanttiin. jos vieläki menee nii osta sitte paksummat kapulat (=
 
Dillinger
26.01.2003 01:18:54
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paksu ei ole yhtä kuin kestävä.
Itse olen soitellut Taman 5A kapuloilla, jotka ovat olleet hyvin kestäviä, toisin kuin 3A halppis (25mk vanhaa rahaa) kapulat jotka hajos kolmesta iskusta.
Kannattaa kokeilla erilaisista puista tehtyjä kapuloita eikä ostaa niitä halvimpia.
 
T Mustonen
26.01.2003 03:40:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa oikeasti vetäistä jeesusteippiä kapulan kanttikohtaan, auttaa kummasti. Siis ainakin silloin, jos käytät paljon rimshotteja.
 
Itse pidin tässä tammikuun alussa pienen tauon teipistä ja heti meni palikat solmuun, ei varmasti mennyt montaakaan tuntia. Olin kuitenkin ostanut kerralla kahdet puikot, ja näihin seuraaviin laitoin taas teippiä ja vieläkin ovat pelikunnossa.
 
Moni jamppa - etenkin vanhempi - itkee, ettei kapuloihin voi teippiä laittaa, mutta kokeile itse ja totea tilanne. Homma toimii kunhan muistat vedellä sitä hesusta kohtuudella. Ja kun teippi rupeaa menemään rullalle, revi ne pois ja laita uudet. Käyttöikä kasvaa ties monennessako potenssissa.
 
Buusteri
26.01.2003 09:42:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ensinnäkin, luovu kaikista halpiskapuloista ja osta vaan nuita asiansa osaavia valmistajia (tama, vic firth, pro mark.. jne) sen jälkeen ota katsaus sun peltiosastoon. itellä meni kepit vitun äkkiä poikki ku pellit oli nii vaakatasossa et ne jyysti sen kepin heti poikki. kallista kaikkia sun peltejäs ittees kohti ja voit vaikka vielä koittaa istua hieman korkeammalla.. tietenki on aina se neuvo et soita hieman hiljempaa.. niinku virveliin ja silleen :P
 
Buusteri
26.01.2003 09:45:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja tietenkin sit testaile erilaisia keppejä.. siinä kestää tovi että löydät itelles sopivan kepin. Ja eikä millään syömäpuikoilla kannata todellakaan mättää.. osta vaikka aluks semmoset paksut, sitte ohuet... siltä väliltä jne.. varoituksen sana kuitenkin: ite ostin joskus onnessani zildjianin 5b kepit.. kesti viikon. elä osta zildjianeja. kehotan koittamaan nuita taman hikkorikeppejä
 
aoksa
26.01.2003 13:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi "soita hiljempaa" on iha perseestä.. Mä ainaski lopetan soittamisen just ku ei saa enää hakkaa täysillä. Uutta kapulaa vaa kaupasta kato. Juu eikä mitään halpoja paskoja kannata, ei niistä oo mihinkää. Ja jos yks pari hyviäki kapuloita sattuu hajoomaan samantien ni ei se viel tee välttämättä valmistajasta paskaa.. näköjää noita maanantaikappaleita liikenteessä vähän kaikilla.
 
Mikko A
26.01.2003 13:29:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja tietenkin sit testaile erilaisia keppejä.. siinä kestää tovi että löydät itelles sopivan kepin. Ja eikä millään syömäpuikoilla kannata todellakaan mättää.. osta vaikka aluks semmoset paksut, sitte ohuet... siltä väliltä jne.. varoituksen sana kuitenkin: ite ostin joskus onnessani zildjianin 5b kepit.. kesti viikon. elä osta zildjianeja. kehotan koittamaan nuita taman hikkorikeppejä
 
Ei oo Zildjianit mullakaan kestäny ja oli muutenkin aika kehnoja. En enää IKINÄ osta Zildjianin keppejä...
 
~Solitary shell~
Jami
26.01.2003 14:07:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä tekniikka säästää kapulaa erittäin paljon. Eli rauhallista tekniikkatreeniä suosittelen. Hitaudesta tulee nopeus ja tekniikasta voima.
 
Tarkista myös lyöntikulmat. Ettet lyö esim. haitsuun liian jyrkässä kulmassa, se syö rajusti kapulaa mutta soundillisesti et saa mitään hyötyä. Pöntöt pitää tietysti olla asennossa jossa saa hyvin kanttilyönnit mutta tekniikka on hyvä hallita. Eli jos lyöt koko käden painolla kanttiin ja kapulan kärki ei yletykkään kalvoon niin kapula saattaa katketa.
 
Musaluokkaan joudun ostamaan paljon kapuloita. Nuoret, tekniikkaa hallitsemattomat mättäjät tuhoaa niitä melkoisesti. Oon ostanu kaikenmerkkisiä ja kokoisiakin. New soundin kepit on yllättävästi olleet kestävimmästä päästä. Muuten en ole huomattavia eroja eri merkkien välillä pannut merkille. Paljon enemmän kapuloista näkee että kuka siellä on käynyt treenaamassa.
 
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
Buusteri
29.01.2003 14:22:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei oo Zildjianit mullakaan kestäny ja oli muutenkin aika kehnoja. En enää IKINÄ osta Zildjianin keppejä...

 
mullaki jäi tuo zildjian keppiharrastus siihen yhteen kertaan :)
 
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
Awake
02.09.2005 15:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

regal tip 5a tai 5b ja pro mark milleniumII 420 nylon nupilla..... kestää vähä kovempaaki mättämistä...
 
Simbe
02.09.2005 15:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla Vic FIrth 2B kestää kauemmin kuin rock, koska sillä pitemmällä rock kappulalla tulee soitettua kelloa niin, että nuppi menee enemmän yli. Tämä saa kapulan menemään poikki useammin. Martin 3S kapuloista lähinnä tipit kuluu, ei ole muistaakseni mennyt poikki montaa. Ne ovat melkolailla 2B pituiset.
 
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
HeavyManDrummer
02.09.2005 15:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

regal tip 5a tai 5b ja pro mark milleniumII 420 nylon nupilla..... kestää vähä kovempaaki mättämistä...
 
I Agree! Mulla on millenium II nylonilla ja on kestänyt.
 
xD
Magiz
02.09.2005 16:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

awake nostanut jo toisen keskustelun vuosien takaa. :D
 
Whatever happens, happens.
hyperhamsteri
02.09.2005 17:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa kokeeksi Pro-Markin Nylontippiset 7A:t ja maksoin niistä jotain kahden kympin pintaan. Ja eihän ne sitten viikkoa pitempään kestänyt. Kyllä kyrsii.. Pitänee laittaa tekniikka remonttiin.
 
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. (J.Liimatta)
Zoso
02.09.2005 19:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon soittanu 7 vuotta, enkä kertaakaan rikkonu yhtään kapulaa :D
 
Demonium
03.09.2005 10:10:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soitan itte Steve Gadd signature kipuloilla ja olen kyllä yllättynyt miten kauan ne kestävät. Soitan siis metallimusiikkia, ja lyön vielä kohtuu kovasti. Suosittelen.
 
-Rumpukuolema-
gh n
03.09.2005 10:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vic Firthin nylon päiset on kesti mulla n. puolivuotta. Suosittelen..
 
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Youni
03.09.2005 11:46:35 (muokattu 03.09.2005 12:33:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös maali/lakka päällä lisää kestävyyttä kummasti.
 
Itse en päätä vielä antaa periksi, Zildjianin Jazzit ovat hyvät kapulat, yhdet ovat nyt huonossa kunnossa. Ajattelin ostaa samat mustina nylontipeillä, josko kestäisivät paremmin. Tai sitten vaihdan Zildjian rockeihin.
 
Mutta en siis kiistä sitä, etteivätkö Zildjianin kapulat olisi vähän heikompia kuin muut. Ainakin maanantaikappaleita löytyy kyllä. Ei silti viitsisi luovuttaa, kun nuo ovat niin hyvät soittaa...
 
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Ar1
15.09.2005 16:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

osta Novan noin aikuisen paksuimman sormen kokoset stickit maksaa 4e laineel, ne kestää kuha totuttelee
 
Breznak oli hyvää
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «