Aihe: Kaiutinjalustoja metsästämässä..
1 2
seppo14 (miksaaja 1,5v)
31.08.2005 21:01:24
Ostin tossa nuo behrun aktiiviset b2031a kaapit. Olin miettinyt ostaa ne K&M Jalustat jotka olisivat olleet noin 110 per kappale.. Tuli siihen tulokseen kuitenkin etteivät telineet saa maksaa lähes puolia kaiuttimen hinnasta.

Kysynkin että tieääkö joku jonkun hyvät telineet kyseiselle kaiuttimelle. Hintaa sais olla luokkaa 70€/teline ja pääkaupunkiseudulta saisi löytyä.. kiitos jo vastauksista
kivi
01.09.2005 00:50:33
Ostin tossa nuo behrun aktiiviset b2031a kaapit. Olin miettinyt ostaa ne K&M Jalustat jotka olisivat olleet noin 110 per kappale.. Tuli siihen tulokseen kuitenkin etteivät telineet saa maksaa lähes puolia kaiuttimen hinnasta.

Kysynkin että tieääkö joku jonkun hyvät telineet kyseiselle kaiuttimelle. Hintaa sais olla luokkaa 70€/teline ja pääkaupunkiseudulta saisi löytyä.. kiitos jo vastauksista

Tolppamallisia löytyy varmaan kaikista kodinkoneliikkeistä, KodinAnttiloista ja vastaavista. Toiminee.

Hyviä, halpoja ja resonoimattomia seinäkiinnitettäviä kaiutintelineitä saranallisella varrella oon itse etsinyt.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Leikari
01.09.2005 09:06:51 (muokattu 01.09.2005 09:08:25)
Tolppamallisia löytyy varmaan kaikista kodinkoneliikkeistä, KodinAnttiloista ja vastaavista. Toiminee.

musiikkiväline- ja hifi-liikkeiden kaiutinjalustathan ovat aivan järkyttävissä hinnoissa. Niissä on kuitenkin puolensa vs. halpis = kevytrakenteiset jalustat.

Jalustan tukevuudelle asettaisin tärkeän sijan:

1. vakavuus: ei heilu ja tärise eikä ole vaarassa kaatua tönäisyjenkään sattuessa - painopisteen tulisi olla mahdollisimman alhaalla ottaen huomioon suhteellisen painavan aktiivikaiuttimen - -kaiutin pitäisi myös kyetä kiinnittämään tukevasti jalustaan

2. mahdollisimman stabiili jalusta, jotta jalustan yläpää ei liiku eli kaiutin ei liiku pitkän jalustan päässä - mitä korkeampi jalusta sitä jäyempi ja painavampi sen pitäisi olla. Kaikki pienikin (millimetrien) liike heikentää toiston tarkkuutta. ... en nyt tiedä, että onko Behringerin kanssa kriittisintä lopputulokseen nähden, mutta silti...

Edullinen tapa hankkia hyvä jalusta on itse rakentaa tai teettää hiekalla täytettävä pilarijalusta. Tyylikkäin ja varmasti hyvä on riittävän paksu rautaputki, joka hitsataan rautalevyyn - hiekkaa sisään ja rautalevy päälle. Viimeistelyn maalaukselal voi tehdä omien mieltymysten mukaan. Ellei välineitä jne. ole itsellä/tuttavapiirissä/halvalla verstaalla saatavissa voi materiaaleja ja työmenetelmiä vaihtaa kunkin TI-taitojen ja välineiden mukaan. Neliskäanttisen pilarin voi tehdä myös esim. MDF-levystä, jonka sahauttaa valmiiksi mittojen mukaan ja kokoaa kotona liimalla sekä ruuveilla.

Robustimpi ja samalla miehekäs ;-) ratkaisu on koota jalusta Leca-pilariharkoista: harkot pinotaan päällekäin, laitetaan raudoitusta pystyyn ja täytetään betonilla (säkkitavarasta)

... joo, minulla on ohjelmassa syys-lokakuun aikana hommata uusille kotiteatterin etukaiuttimille jalustat - lähistön autokorjaamonpitäjä lupasi hitsata kun vien raudat
Soitetaan jamia!
Leikari
01.09.2005 09:30:25
tuli mieleen, että nämä veikothan www.dvdplaza.fi ne varmaan kaiutinjalustojen tekemistä harrastavat - ja niinpä löytyi:

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=7896

eiköhän valinnanvaraa ja neuvoja riitä
Soitetaan jamia!
dewil
01.09.2005 12:06:25

Sarjassamme niksipirkka:
Halkaisijaltaan 15cm pvc putkea. Hiekkaa sisään ja tulpat päihin.
Halpa ja mahottoman tukeva ratkaisu.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
sami_sumea
01.09.2005 13:05:26

Niksipirkka kakkonen tarjoaa leca-harkkoja. Toimii myös, eikä ole hinnalla pilattu.

Vielä kun eristää kaiuttimen harkosta kumilätkillä niin eipä enää paremmasta väliä.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
hörhö
01.09.2005 14:13:55 (muokattu 01.09.2005 14:16:07)

Teeppä tosiaan itse. Säästät pitkän pennin. Mäkin tein omani. Eli lattiajalusta kierretankovirityksellä vapaavalintaisiin levyihin ja puhallushiekalla lisäpainoa putkiin. Ja kaiutin kiinnitetään jalustaan sinitarralla(testivoittaja ja B&W:n suositus).
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Haipuma
01.09.2005 14:18:55
Oliskos mahdollista nähdä jossain kuvia ihmisten itse tekemistä jalustoista?

Onko kukaan tehnyt itse seinään kiinnitettäviä??
Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää.
alanko
01.09.2005 15:22:21
Oliskos mahdollista nähdä jossain kuvia ihmisten itse tekemistä jalustoista?

Käyppäs katsomassa tuota Leikarin linkkiä. Siellä on kuvia vaikka kuinka ja paljon. Ja siis itse tehdyistä.
sami_sumea
01.09.2005 15:26:53

Ja kaiutin kiinnitetään jalustaan sinitarralla

Olipas muuten kaikinpuolin hemmetin hyvä idea. +

...
Roberto
01.09.2005 22:46:46

Lähestulkoon super pöytäjalusta syntyy kangaspussista johon tungetaan riisiä tms. riittävissä määrin. Suuntaus rules.
kivi
01.09.2005 23:11:20
Lähestulkoon super pöytäjalusta syntyy kangaspussista johon tungetaan riisiä tms. riittävissä määrin. Suuntaus rules.

Hieno idea, tosin pitää varmaan keksiä vähemmän syöpäläisiä ja pikkujyrsijöitä houkutteleva vaihtoehto. Hienojakoista soraa tai karkeaa hiekkaa?

Sullako siis tulee tuossa ajatuksessa elementit loivasti alaviistosta eikä "mittarisillan päältä"?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PL
02.09.2005 08:39:12

Onko kukaan tehnyt itse seinään kiinnitettäviä??

Seinälle monitorit saa suhteellisen helposti TV:lle tarkoitetuilla telineillä, kestää painavammankin kapistuksen.
Roberto
02.09.2005 09:31:44

Hieno idea, tosin pitää varmaan keksiä vähemmän syöpäläisiä ja pikkujyrsijöitä houkutteleva vaihtoehto. Hienojakoista soraa tai karkeaa hiekkaa?

Joo, silloin vaan tarvii vähän tukevampaa kangasta.

Sullako siis tulee tuossa ajatuksessa elementit loivasti alaviistosta eikä "mittarisillan päältä"?

Jep, semmonen perus "tietokoneen vierellä" ratkaisu. Toisaalta miksei toimisi mittarisillaltakin, nekin on aina vähän liian matalia ja kulmankin saisi paremmaksi.
kivi
02.09.2005 11:13:55 (muokattu 02.09.2005 11:14:37)
Toisaalta miksei toimisi mittarisillaltakin, nekin on aina vähän liian matalia ja kulmankin saisi paremmaksi.

Tämä on tosi.

Erittäin hyvä, mun pitääkin suunnata monitorit uudestaan, tällä hetkellä ne ampuu vähän yli (ovat pöydän päissä olevien räkkien päällä), kun piti saada ne pois näyttöjen takaa, mutta en oo vielä saanut sahatuksi näyttöjä pöydän sisään... monitorin pohjaa isompi hiekkapussi voisi olla juuri sopiva "sarana".
(Handsome Dick Manitoba)    
Chaplin
02.09.2005 23:28:06
Niksipirkka kakkonen tarjoaa leca-harkkoja. Toimii myös, eikä ole hinnalla pilattu.

Vielä kun eristää kaiuttimen harkosta kumilätkillä niin eipä enää paremmasta väliä.

...

Aikoinaan Hifi/ Highend harrastuksessa huomasin tämän toimivan..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Lennu
03.09.2005 09:45:19

Kaiutinjalustaksi kannattaa myös katsella tukevia kukkatelineitä. Mulla on tossa pöydällä bambusta tehdyt, jotka maksoivat muistaakseni tarjouksessa 20 €/kpl. Pöytäjalustaksi käy toki myös lypsyjakkara :)

Meill' on kotiteatterin takap;mpeleitten alla tommosen sittarista kympill' ostetut jakkarat.

Miten m' saan ''kk;set_
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
sami_sumea
03.09.2005 14:01:39

Miten m' saan ''kk;set_

Jos käytät windowsia ni vaihda oikeasta alakulmasta (siellä lukee todennäköisesti jossain "en") klikkaamalla "fi" jolloin saat suominäppiksen käyttöön...

...
sami_sumea
03.09.2005 14:01:40

Miten m' saan ''kk;set_

Jos käytät windowsia ni vaihda oikeasta alakulmasta (siellä lukee todennäköisesti jossain "en") klikkaamalla "fi" jolloin saat suominäppiksen käyttöön...

...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)