Aihe: Seymour Duncan Tweak Fuzz
1 2 3
McNulty
22.08.2005 22:47:38
off topic, Vai rakentelet itse... hmm... osaisitkos vääntää mulle halavalla tommosen?

Siis perus A/B-boksi true bypassilla?
Kyllä sellainen onnistuu, periaatteessa hyvän jalkakytkimen + kotelon hinnalla jossain välissä kun saan taas osia ja koteloita tilattua. Pitänee ilmoitella kun on mahdollisuus... pistä vaikka pikaviestiä tms. niin palailen astiaan ja vois kertoilla lisää vaatimuksia ja muuta :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Anuep
23.08.2005 00:41:04
Koch & Tweak Fuzz -aiheeseen liittyen.

Minulla on tuollainen 3-kanavainen Koch kyseessä, Gain -kanavalla kyllä piisaa niin
kauheet od:t että ei tarvitse mitään hilavitkuttimia siellä lain.

Käytän Tweak Fuzzia Drive -kanavalla, aavistuksen särötetty soundi pohjalla (yritän tavallaan matkia tuota Saracenon UPEAA rupista Sears -soundia, lähtösoundiksi). Sillä pehmenee tuo räikeys ja alkaa ulista kermaisesti, varsinkin kaulan yksikelaisella. Makoisasti menee soundi muusiksi.
Näin se alkaa kuulostamaan samankaltaiselta kuin esittelyvideossa.

Sitten kun ja jos haluaa ja polkaisee Clean -kanavan päälle,
saan ihan unelmieni räikeän yliampuvan ja mauttoman
soundin, josta tykkään valtavasti. Toimii hyvin eräänläisena
musiikillisena defibrillaattorina. Tykkään kovasti.

jatkan testailua
rosberg
23.08.2005 09:11:38
onko teistä kukaan vielä päässyt kokeilemaan fenderblenderiä (reissueta) se on kokeilemisen väärtti!
keep on truckin!
booster
23.08.2005 11:06:47
Testaanpa signaturea tähän :)
Myydään: käsintehty germanium-fuzz, katso lisätiedot ja pistä tarjousta!
Exhausted
23.08.2005 11:20:34

ps. uudessa GW:ssä ynkkä (tuo isoluinen svenssoni) selittää hyvää läppää sen pedaaleista (bossin noisesuppressori ja dodin yjm). kandee tsekata.

Kehuu soittavansa niitä jossain opetuspätkässä Marsun AVT20:een. Olis jännä kuulla.
rosberg
23.08.2005 13:14:02
se vetää niissä GW:n jenkkipainoksen mukana tulevalla cd-romilla.
keep on truckin!
rosberg
26.08.2005 11:46:56
pitääpä vielä vähän hehkuttaa muutakin kuin putkia standby-tilassa.

kokeilkaapa sitä fuzzia särökanavan kanssa. voi vehje että toimii! mulla kasvaa kiharat päähän kun tykittelee vähän tilua, lilua ja dägädägää!
keep on truckin!
madu
01.09.2005 11:14:20 (muokattu 01.09.2005 11:14:58)
En ole vieläkään saanut itseäni raahattua musamaailmaan testaamaan Tweak Fuzzia mutta kysäisempä täällä että irtoaako tuosta tweak fuzzista sellainen kunnon tumma rupinen sumutorvisärö? Sellainen Fuzz on itsellä hakusessa jolla saa runnottua särökanavaa rujommaksi "tuuttaavaksi pörinäksi". Pelottaa hieman nuo viittaukset diskanttiseen soundiin.

Fulltonen Octafuzz olisi omaan tarkoitukseen luultavimmin paras mutta pedaalin hinta on todella suolainen... Suomessa 245€ tosin Saksasta saa varmaan 200€:lla mutta siltikin hieman liian kallis.
I'm afraid that I was very, very drunk...
rosberg
01.09.2005 11:21:11
heihei!
kyllähän sellaset hyvä hönkäpörinät sieltä irtoaa. särökanavalla kun lyö vaan vaikka pikkasella säröllä niin röpö ja rouskua löytyy.

pitäisi varmaan nauhoittaa joku pätkä, mutta esim. mannhai-henkiset germanium-säröt irtoaa kuin mummo sulatejuustosta. käy ihmeessä testaamassa.
keep on truckin!
Dr. Muff
01.09.2005 11:24:54
En ole vieläkään saanut itseäni raahattua musamaailmaan testaamaan Tweak Fuzzia mutta kysäisempä täällä että irtoaako tuosta tweak fuzzista sellainen kunnon tumma rupinen sumutorvisärö? Sellainen Fuzz on itsellä hakusessa jolla saa runnottua särökanavaa rujommaksi "tuuttaavaksi pörinäksi". Pelottaa hieman nuo viittaukset diskanttiseen soundiin.

Roger Mayerin Classic Fuzzilla sai Screamerin särökanavasta hieman karkailevan ja räjähtävän soundin, ei edes aiheuttanut kohinaa. Muuten kyllä englin kanssa(puhtaaseen kanavaan ajettuna) futsi voi olla vähän repivän kuuloinen. Vaan ehkäpä tweak futsista saa nimensä mukaisesti ruuvattua sopivat rutinat.
Tuumasta toiseen.
madu
01.09.2005 12:30:26
Roger Mayerin Classic Fuzzilla sai Screamerin särökanavasta hieman karkailevan ja räjähtävän soundin, ei edes aiheuttanut kohinaa. Muuten kyllä englin kanssa(puhtaaseen kanavaan ajettuna) futsi voi olla vähän repivän kuuloinen. Vaan ehkäpä tweak futsista saa nimensä mukaisesti ruuvattua sopivat rutinat.

Jep, onneksi tässä tapauksessa sekä pedaalia ja screameria löytynee musamaailmasta niin ei tarvi sokkona ostaa tai pyytää lainaan pedaalia testiä varten. Pitänee siis käydä tänään kokeilemassa miten tuo suristin käyttäytyy Screamerin kanssa.
Jungleman
01.09.2005 17:49:43
Sellainen Fuzz on itsellä hakusessa jolla saa runnottua särökanavaa rujommaksi "tuuttaavaksi pörinäksi".

Fulltonen Octafuzz olisi omaan tarkoitukseen luultavimmin paras mutta pedaalin hinta on todella suolainen... Suomessa 245€ tosin Saksasta saa varmaan 200€:lla mutta siltikin hieman liian kallis.

Octafuzz on loistava, varsinkin uudempi versio jossa miniswitchillä voi valita octavian tai fuzzin, mutta tuohon tarkoitukseen sopisi myös SIB Nick Nitro. Samassa paketissa rujo fuzz ja mainio octavia. Molemmat voi kytkeä päälle ja pois, toisistaan riippumatta, jalkakytkimillä. Ostaisin oitis, jos ei olisi noita päristimiä muutenkin jo liikaa.

Kitarapajalta, hinta oli kai 139€. Olen laiska, en viitsi etsiä...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
efunkelist
02.09.2005 00:00:03

Kävin kaupassa viimein testaamassa tviikfutsin. Alitti odotukseni.

Suurin syy lienee kuitenkin minussa, eli omissa mieltymyksissäni - en yleisesti juurikaan edes pidä fuzz-tyyppisestä säröstä vaan enemmänkin overdrivesta. Toivoinkin että tweakfuzz olisi ollut "mun juttu" mutta eipä se tweak-ominaisuus minulle konspetia vieläkään kaupannut :P

Luulin että se tweak-namiska tekisi enemmän, erilaisia futseja samasta purkista, mutta se tuntui olevan enemmänkin vain ohuempi-paksumpi-säädin. Mun pitäis etsiä varmaan sellaista futsia jossa se tweak-säädin olisi nimeltä ja toiminnaltaan tuning ;)

Tuning-fuzz, anywhere?

bäh. suutari pysyköön lestissään. Kun olen putkisäröni hyväksi todennut niin mitä siitä ehjää telkkaria korjaamaan. parempi suuntaa energiat taas soittelun puolelle tekniikan sijaan.

p.s. mutta oli se sentään ihan nätti polkusin :)
Fide
02.09.2005 12:12:25

Joo efu, ei tuosta hyvän overdriven tappajaksi missään nimessä ole =)

Kauankos muuten testasit?

tuli vain mieleen, että mulla jäi polkusin alkujaan kaupan hyllylle vartin testailun jälkeen ja myös ensivaikutelma oli "paljon melua tyhjästä".

Ostopäätös kypsyi vasta sellaisen puolen tunnin kotisoittelun jälkeen ja oikeastaan vieläkään ei ole kaikki polkusimen salat aukikirjoitettuna. Eli tuo vaatii vaffarista riippuen mielestäni aika lailla kokeilemista, jotta paras tulee esille.

Ei se siitä fuzzista mihinkään muutu pidemmällä kokeilemisellakaan, ei sillä =) Mutta ainakin siis minulla ensivaikutelma ei ollut oikea. ...jatkakaa... =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
madu
02.09.2005 13:11:01
Luulin että se tweak-namiska tekisi enemmän, erilaisia futseja samasta purkista, mutta se tuntui olevan enemmänkin vain ohuempi-paksumpi-säädin.

Jep se tweak namiska vastasi about testaamani HBE:n UFO Octave Fuzzin tone säädintä eli sävynsäätöhän se tweak säädin on ja vieläpä portaallinen sellainen. Markkinamiesten nerokas keksintö tuo on mutta toisaalta se hakemani soundi löytyi helposti tweak fuzzista ja eipä tarvi ainakaan merkitä missä kohtaa sen tonen pitää olla jotta soundaa. Kaiken lisäksi härskin värinen pedaali on aina plussaa. =)

Vähän offtopikkia vielä:
Nämä HBE:n tuotteet kuten tuo UFO on jenkkilässä käsityönä tehtäviä polkimia. HBE Powerscreamer pitää käydä kokeilemassa kun siinä näyttäisi kätevä 10-15 dB gain boost nappi ja diodisäätö: http://www.musamaailma.fi/bandikama … otteet/154/265/power_screamer.phtml
Fide
02.09.2005 13:25:37

Niin siinä pienimuotoisessa Tweakin mukana tulevassa ohjeläpyskässä valistetaan, että tuo Tweak nappi on vain kuusi ennalta valittua EQ-asetusta, ei sen kummempaa.

Mites muuten tuossa UFO:ssa tuo kytkin? liekö True bypass??? entä muissa saman valmistajan purkeissa?
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
madu
08.09.2005 13:10:33 (muokattu 08.09.2005 13:44:14)
Tänään käyn tuo Tweak Fuzzin noutamassa ja tuli mieleen että käykö siihen virtaliittimeen bossin muuntajan liittimet? Toivottavasti käy ettei tartte ostaa uutta muuntajaa tai harkita cioksin adaptereita tai pedalpower2:sta kun alkaa pedaalilaudassa olemaan muuntajia tarpeeksi.
rosberg
08.09.2005 14:58:41
mun mielestä käy, mutta mulla kun ei ole vielä voodoo läbin pedaalipoweria niin en viitsi pilata soundia muuntajilla. hyvä patteri parantaa soudia mukavasti.

voin kattoa himassa.
keep on truckin!
eza666
08.09.2005 16:46:13
Kävin kaupassa viimein testaamassa tviikfutsin. Alitti odotukseni.

Suurin syy lienee kuitenkin minussa, eli omissa mieltymyksissäni - en yleisesti juurikaan edes pidä fuzz-tyyppisestä säröstä vaan enemmänkin overdrivesta. Toivoinkin että tweakfuzz olisi ollut "mun juttu" mutta eipä se tweak-ominaisuus minulle konspetia vieläkään kaupannut :P

Niin. Kyseessähän on FUZZ-pedaali eikä normaali yliohjaus spedu...Jos odotit perus overdrive säröä niin eihän fuzzit ole sieläpäinkään.

Luulin että se tweak-namiska tekisi enemmän, erilaisia futseja samasta purkista, mutta se tuntui olevan enemmänkin vain ohuempi-paksumpi-säädin.

Kuusiportainen tone-säädin niinkuin Duncan asian esittää.

Mun pitäis etsiä varmaan sellaista futsia jossa se tweak-säädin olisi nimeltä ja toiminnaltaan tuning ;)

Osta Line6 mallintava säröpedaali, sieltähän löytyy kaikenlaisia säröjä.

Sori vaahtoamiseni mutta omiin tarpeisiin tuo on paras fuzz mihin olen törmännyt. Makukysymyksiä kuitenkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)