Aihe: V*tun rokkipoliisit
1 2 3 4
Teijo K.
28.05.2003 21:32:36

Sillä onkin hyvät resonaattorit. Niitä katselee avona ihan mielellään.

Pitääkö tästä nyt päätellä että Janinan resonaattorit saa olla avona, mutta absojen avot ei saa resonoida? Eikös se ole epäreilua.
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
Notefix
28.05.2003 22:09:15

Suomessa on satoja ja satoja levyttäneitä laulaja-artisteja paskempia laulamaan kuin Janina.

...asia joka huolestuttaa mua vieläkin enemmän.

Täti laulaa kelvosti, jopa hyvin. Herätys nyt.

Ai...kai se sitten on niin.
waskikaarme
29.05.2003 00:24:08 (muokattu 29.05.2003 00:24:41)
Ne tekee jotka osaa. Jotka ei osaa, arvostelee.
"minä en koskaan milloinkaan tule lausuntoja antamaan" -CMX-
superfly
29.05.2003 00:25:43

Ei ole maailma ihan noin mustavalkoinen.
Harppu on alaston piano
waskikaarme
29.05.2003 00:27:25

Ei ole maailma ihan noin mustavalkoinen.

En nyt tarkoittanut sitä miksikään absoluuttiseksi totuudeksi, kunhan halusin tuoda näkökulmia
HS
29.05.2003 00:27:53
Terve

Tuntuu, että tänä päivänä kaikki tekee, ei sen väliä vaikka arvostellaan.
Huomio, työnjohtaja! Viitospenkin mutterit ovat löysällä!
superfly
29.05.2003 00:30:06

En nyt tarkoittanut sitä miksikään absoluuttiseksi totuudeksi, kunhan halusin tuoda näkökulmia

Jep. Arvostelu ja kritiikki on kuitenkin myös artistille tapa kehittyä ja oppia virheistään. Tämän palstan Demostudio on hyvä esimerkki siitä. Edellyttäen tietenkin, että kritiikki on rakentavaa ja asiallista.
Harppu on alaston piano
waskikaarme
29.05.2003 00:47:01

Jep. Arvostelu ja kritiikki on kuitenkin myös artistille tapa kehittyä ja oppia virheistään. Tämän palstan Demostudio on hyvä esimerkki siitä. Edellyttäen tietenkin, että kritiikki on rakentavaa ja asiallista.

Samaa mieltä. Männä viikolla tuli negatiivistä kritiikkiä meikäläiselle ja samassa oli taistelumeininki päällä eli yritin puolustaa omia mielipiteitäni. Iltasella "rauhoituttuani" rupesin miettimään itsekseni sitä palautetta ja kyllähän sieltä muutama totuuden sanakin taisi löytyä. Kritiikkiä pitäisi siis valmis olla myös vastaanottamaan. Pitäisiköhän laittaa otsikko tuonne soitinrakennus-osastolle "kritiikkiseulan rakentaminen?"

Pakko vielä sananlasku kun vauhtiin pääsin; Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonoa makua voi aina moittia
Von Härskiburg
29.05.2003 11:58:40

Sillä onkin hyvät resonaattorit. Niitä katselee avona ihan mielellään.

Äääääh. Pahuksen Lennu, nyt purskahti kolajuomat suusta valkoselle paidalle. Ei se mitään, krapulassa pitääkin saada nauraa.
Vaikeneminen on kultaa, mutta minähän olen tehnyt köyhyyslupauksen.
Uli Con Carne
29.05.2003 13:29:43

Janinan syvä rintaääni on ihan jies.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
Lux
29.05.2003 13:35:53

Äääääh. Pahuksen Lennu, nyt purskahti kolajuomat suusta valkoselle paidalle. Ei se mitään, krapulassa pitääkin saada nauraa.

Mä oon nauranut koko ketjun alusta asti.
Ei tää krapulaa vie mutta tekeepähän siitä miellyttävämmän.

Palatakseni alkuperäiseen (melkein) aiheeseen:
Olen samalla näppäillyt telecasterillani avosointuja.
Luo tunnelmaa.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Turmis
29.05.2003 21:09:08

Kuuntelin muuten aikoinaan Setheryä ihan tarpeeksi kun venattiin että lopetatte mättämisen, et päästiin funkkaan ;)

Öö... jaa :) Missähän tämä keikka mahto olla ja millon?
Kuunnelkee Setheryä.
Prowleri
30.05.2003 05:04:25
Tämä on kyllä ollut hyvää vinkkiä koko ketju. Näin aloittelijana taitaakin olla viisasta hankkia resonaattorikitara seuraavaa kitarakeikkaa varten. Nimittäin kun jos Abs0.n kaltaisen varmaan jo useampaa sataa keikkaa nähneen kitaristin kitara pääsee resonoimaan, niin myös sitten varmasti suht aloittelevan soittajan - mutta kun on resonaattorikitara mukana niin resonointi ei ole enää pahaksi, päinvastoin, pieni lisä on vain toivottavaa! Hox!
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Jani The Rock
02.06.2003 19:56:55

Avosoinnut? Mitkä helvetin avosoinnut? Onks jotain muutakin sointuja kuin vitossointuja...
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
hörhö
03.06.2003 00:18:49

Avosoinnut? Mitkä helvetin avosoinnut? Onks jotain muutakin sointuja kuin vitossointuja...

Hoho. Ei nykyajan valtavirtamusiikissa paljon muita tunnu olevan.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
JulGubbe
03.06.2003 00:58:19 (muokattu 03.06.2003 01:03:54)
Helvetti kun ärsyttää tuollaset jäävettä juovat ja leukaa sivelevät runkut jotka parveilee monien hyvien bändien keikoilla.

Kyllä muakin kieltämättä ärsyttäisi jos joku tulisi sivelemään mun leukaa keikalla. Ehkä olet vain niin kaunis poika, etteivät rokpoliisit pysty pitämään näppejään erossa sinusta.

Rokpoliisien vastakohta on Rokjeesukset, joiden mielestä rok on pyhä asia. Esimerkiksi rokpoliisin kommentti resonoinnista on kuin jumalanpilkkaa rokjeesukselle.

Kuten jumala, rok on salattu, ja jokainen ihmisen pyrkimys ymmärtää sitä järjellä ja liittää siihen kriittisiä määreitä on tämän salatun olemuksen häpäisemistä. Pääasia on hyvä meininki, jee jee.
Kyllä pukki tietää!
JulGubbe
03.06.2003 15:19:26
Sulla on kyllä mitä sivellä. Et sitten ole törmännyt kuitenkaan tähän ongelmaan? Luulisi että rockpoliisikin innostuu kun näkee tuon parran.

Hei, mä olen rokpoliisi. Sivelen itse itseäni...

Rokpoliisien tunnusmerkkinä on yleensä seistä mikserikioskin vieressä, koska "siinä on parhaat soundit", juoda jäävettä ja polkea hillitysti jalkaa. Minä taasen (etenkin festivaaleilla) hoidan rokpolisoinnin ojan pohjalta käsin oksentaessani.

Jos siis provinssirokissa kuuluu jostain puskasta örvellystä: "vithtu toi mikshari oo varmaan mishtään vitun eq:sta vittuuu ikinä kuullutkaan", se olen minä.
Kyllä pukki tietää!
Bloodstain
11.06.2003 10:00:11
"Hjuva musiikki on hjuvaa musiikkia puhutta soittokamoista ja soundeista", sanoi juopunut venäläinen kun banjoa soitteli.
freeBird
11.06.2003 14:21:41
Rockpoliisi on ystävä. Yritetään vielä kerran kauniimpaa maailmaa jee.
Mikseri on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v**usti säröä!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)