Aihe: East Virginia
1 2 3
markkuv
01.09.2005 11:57:00

Kyllähän mä suht vähällä vaivalla olisin saanut Metsämökin tontun sanat plokattua, jos olisi ollut äänite.
Samoin pyysin "Miesten tähden" piisin kolmea sointua.
Varmaan olisin itsekin pystynyt, jos olisi ollut äänite tai muistanut, miten piisi menee.

Uskalsin pyytää niitä palstalta ja sain kiitettävän hyvän palvelun.

Kyllä mun mielestä täällä saa helppojakin asioita pyytää ja kyllä mä autan vittuilematta, jos vain voin.

Näin!
C7
01.09.2005 12:00:57
Uskalsin pyytää niitä palstalta ja sain kiitettävän hyvän palvelun.

Kyllä mun mielestä täällä saa helppojakin asioita pyytää ja kyllä mä autan vittuilematta, jos vain voin.

Plussaa tuli ... tämä on sitä ns. "pelimannihenkeä" joka ei koskaan oo huono asia!!!
vanha, mutta elossa!
jon lord
01.09.2005 12:08:08
Tottakai voi pyytää, mutta ainakin minä tarkoitin sitä asiaa että kun itse näkee vähän vaivaa ja blokkailee niin se kehittää sekä korvaa että nuotinkirjoitus taitoa. Sitten on tietysti tilanteita että on kiire ja tarvitsee saada nopeasti jotain niin täältä saa apua aika äkkiäkin. Mä en lähde tuohon väittely osastoon mukaan mä puhun vain omista kokemuksistani ja siitä miten blokkaus on mua kehittänyt. Toinen asia on se mistä me muusikot emme varmaan koskaan pääse eroon. Jos joku pyytää sointuja vaikka Jambalayaan niin heti ajatellaan että voi vi...u kaksi sointua ja tarvii sointukartan. No me kaikki ollaan erilaisia ja toiset kuulee paremmin kuin toiset mutta kyllä mä olen edelleenkin sitä mieltä että kuuntelemalla korva kehittyy. Joillekin on syntymästä kehittynyt parempi korva kuin toiselle ja sen toisen on enemmän tehtävä töitä sen eteen että kuulee ne soinnut. Mä itse olen säestänyt lukemattomat solistit ilman lappuja ja kirkossakin vetelen virsiä silloin tällöin ilman mitään nuotteja, mutta mulle on suotu jo geeneissä hyvä sointukorva ja sille en voi mitään. Jotkut opiskelu aikoina luuli että mä leuhkin sillä ja todellisuudessa treenaan paljon mutta yritin niille selittää etten mä treenaa ne tulee vaan jostain. Monien muusikoiden kanssa olen jutellut paljonkin tästä samasta asiasta ja yrittänyt selittää etten osaa kertoa miten teen tuon korvakuulolta soittamisen mutta sitä on hirveän vaikea selittää. Se tulee vaan itsestään mutta kyllä mäkin sitä kehitän itsekin koko ajan. No tuli aika pitkä vuodatus mutta tämä ei sitten ollut mitään leuhkimista vaan kerroin asiaa omalta puoleltani. Meillä on muuten suvussa erittäin voimakas tuo korvakuulolta soittaminen .
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Fuzzy Boner
01.09.2005 12:09:22
Mä oon taas laiska. Jos jossain on saatavilla laput nii en mä jaksa käyttää sitä muutamaa minuuttia plokkaamiseen vaan otan ne laput ja korkeintaan sit korjaan niihin jos jotain on korjattavaa.
Yeah!
jon lord
01.09.2005 12:17:43
Mä oon taas laiska. Jos jossain on saatavilla laput nii en mä jaksa käyttää sitä muutamaa minuuttia plokkaamiseen vaan otan ne laput ja korkeintaan sit korjaan niihin jos jotain on korjattavaa.

No on minustakin vanhemmiten tullut niin laiska etten jaksa paljoa enää blokkailla mutta nuorempana kyllä tuli paljonkin kun oli pakko.
baron
01.09.2005 12:17:57 (muokattu 01.09.2005 12:42:13)

En kuitenkaan haluaisi, että tästä palstasta tulisi mikään nuotti- ja sana-automaatti, ja toivoisin, että palstaa käytettäisiin tähän tarkoitukseen vain kiireellisissä tapauksissa ja silloin, kun kaikki muuta keinot on jo käytetty.

Jos kertoisin sen "Miesten tähden" historian. Se oli bändin säestystehtävä, synttärisankari halusi itse laulaa.

Googletin, Saksasta olisi saanut jonkun kokoelma-albumin, jossa olisi ollut laput, en nyt muista hintaa, mutta ei ihan halpa.
CD:kin olisi Saksasta löytynyt.
Pistin palstalle pyynnön, sain samantien soinnut. Soitin Rauni Pekkalalle, joka on sen suomeksi laulanut levylle, hienostunut "Grand Lady" lupasi levytysversionsa laput ja lähetti niistä kopion, käsin kirjoitetty epäselvä versio, josta löytyi melodia ja rakenne.
Näistä väsäsin bändisovituksen ja synttärisankari oli todella kiitollinen.

Edit: Jos on äänite ja aikaa, oon kyllä itse plokkaillut.
Se on kivaa ja varmasti kehittävää, mutta mun taidoilla kovin hidasta.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
jon lord
01.09.2005 12:27:10 (muokattu 01.09.2005 12:28:03)
Noissa kirkon hommissa tulee eteen aika usein tilanteita etenkin häissä ja hautajaisissa että paikalle ryntää joku "solisti " ja mukana on joku sottuinen valokopio jostain laulusta joka pitäisi säestää. Usein on niin että nuotissa on vaan pelkkä melodia eikä mitään sointumerkkejä ja solisti haluaa sen vielä transponoida jonnekin kvarti-kvintin päähän. Monilta lappuorjilta on kuulemma jäänyt soittamatta. Äidilläni on näitä tarinoita ollut useampikin.
Tankero
01.09.2005 13:24:24
1. I was born in East Virginia
North Carolina I did love.

There I met a very pretty baby,
her name and age I do not know.

2. Well, in my heart you are my darlin'
at my door you are welcome in.

At my gate I meet you my darlin'
if your love I could only win.

soolo

3. Still in the night I'm dreamin' about you
in the day I find no rest

:.:Just the thought of you my darlin' sends aching pains
all through my breast :.:

Taitas olla pikku e:llä tuo east.
vesku.ka
01.09.2005 14:57:59
Virallinen kiitos ja kumarrus sanojen antajille.

WW.lle vaan tiedoksi että kyllä täällä yleensä itse laput tehdään mutta ainoa East Virginian versio levyhyllyssä on Topin ja Agentsien liveveto In The Beginning albumilla. Yritäppäs itse topin laulusta saada siinä selvä.

Googlea osaan käyttää mutta näin vaihtelun vuoksi nyt kysyin täältä. Kaiken lisäksi sain vielä sanat koska täällä pyörii avuliaita(kin) muusikoita. Ja saatiinpahan myös keskustelua aikaiseksi.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Tankero
01.09.2005 16:35:38
Missäkä se tällainen East Virginia mahtaa sijaita?
poppamies
01.09.2005 17:07:08 (muokattu 01.09.2005 17:11:00)

...Vaikkei joka enklanninkielinen sana oikein olisikaan, niin ei ne turakaiset sitä huomaa...

Kyllä sanat on minusta aivan yhtä tärkeä elementti kuin sävel. Valitettavasti kuulee tanssibändejä jotka vetää englanniks ja laulaa aivan puuta heinää. Ei siinä ole mitään jaloa tai puolustettavaa. Se on aivan yhtä törkeää kuin jos soitetaan aivan puuta heinää. Sitäkin on kuultu.
Vaikuttaisi muuten aivan siltä että iso D on nimenomaan plokannut sanat aikoinaan joltain levyltä henkilökohtaisesti omilla nuorilla korvillaan koska sen tekstissä on myös tullaisia pieniä kysymysmerkkejä.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
uruttaja
01.09.2005 17:22:38
Missäkä se tällainen East Virginia mahtaa sijaita?

Eikö se oo tuossa Kraaselin itäpuolella Patelan rannikolla?
R.Syke
01.09.2005 17:32:22
Se vaan kommeita ilimoja pittää, joo :D
poppamies
01.09.2005 17:53:04

Toivoj
01.09.2005 18:46:48
Komppia ikä kaikki ja ei oppinut olutta ojaan kaada.Kyllä se on siunattu asia tämä netti nykyään, kun tosiaan ennenmuinoin plockattiin(ruots.) poimittiin(suom.) kaikki soinnut ja sanat joltain rahisevalta kasetilta tai levyltä. Ja englanninkieliset tietysti fonettisesti. Ai vos boorn in iist vöörtzinia. Tulihan siinä väärinkuultuja, mutta ei turakaiset niitä silloinkaan huomanneet ja eikös se niin mene, että hullu ei huomaa, eikä viisas puhu mittään. Niin kultaahan on hiuksensa vain ja silmiin ämpärin taivaalta sai. Lauloi eräskin kitaristi pokkana keikalla Hyvännäköistä, poimittuaan sanat joltain kuppaselta kasetilta. Eikös se iist vöörtzinia mee jo siellä Patelassa Kuivasjärven puolelle? Meillä oli Patelassa Holapan autotallissa treenikämppä. Vedä kuivas järveen..... vene.
Hirudoid Forte
01.09.2005 18:48:34
WW.lle vaan tiedoksi että kyllä täällä yleensä itse laput tehdään mutta ainoa East Virginian versio levyhyllyssä on Topin ja Agentsien liveveto In The Beginning albumilla. Yritäppäs itse topin laulusta saada siinä selvä.

Näin. Hyvä että apu löytyi, hieno biisi kuitenkin ja kiva vetää.

Mikä ihme tuota Wanhawetäjää vaivaa? Vailla mitään hajua todellisesta asiain tilasta rupee saman tien räksyttämään. Kyllä vanha saa olla ja vetäjä mutta pitääkö olla samalla niin perkeleen katkera vai mistä tuo käytös johtuu? Rakentavasta kritiikistä ei liene kuullutkaan.
"Jazziahan mä olisin aina halunnut soittaa mutta ku ei lähe niin puranpa huonoa oloani".
Oikeesti WW, menisitkö itseesi? Mä toivon tällä hetkellä sydämeni pohjasta ettei mun tarvitse tuollaisen tiuskija-valittajan kanssa koskaan istua samassa keikkabussissa.
riff
01.09.2005 20:36:55
Näin. Hyvä että apu löytyi, hieno biisi kuitenkin ja kiva vetää.

Mikä ihme tuota Wanhawetäjää vaivaa? Vailla mitään hajua todellisesta asiain tilasta rupee saman tien räksyttämään. Kyllä vanha saa olla ja vetäjä mutta pitääkö olla samalla niin perkeleen katkera vai mistä tuo käytös johtuu? Rakentavasta kritiikistä ei liene kuullutkaan.
"Jazziahan mä olisin aina halunnut soittaa mutta ku ei lähe niin puranpa huonoa oloani".
Oikeesti WW, menisitkö itseesi? Mä toivon tällä hetkellä sydämeni pohjasta ettei mun tarvitse tuollaisen tiuskija-valittajan kanssa koskaan istua samassa keikkabussissa.

Komppaan WW:tä! Hän perusteli kantansa mielestäni hyvin. Eri asia on, jos nuottia/sanoja tms ei LÖYDY MISTÄÄN. Silloin on apu paikallaan mutta en kehtaisi ruveta mankumaan jotain juttua jos omasta levyhyllystä löytyy. Jaksaminen ei ole veruke tosi vetäjälle!
Positiivisuus on perseestä!
poppamies
01.09.2005 20:51:34

..Mikä ihme tuota Wanhawetäjää vaivaa?
...Oikeesti WW, menisitkö itseesi? Mä toivon tällä hetkellä sydämeni pohjasta ettei mun tarvitse tuollaisen tiuskija-valittajan kanssa koskaan istua samassa keikkabussissa.

No täällä kauemmin oleena totean vain että WW on hyvä jätkä. Älkää otako asioita vakavasti. Täällä, varsinkin tanssipalstalla ei oo yhtään tosikkoa, vain "tuttuja" ja saatetaan sanoa mitä tahansa toisillemme eikä kukaan tarvitse siitä loukkaantua.
Kun olin nuori täällä hämmästelin minäkin. Nyt en hämmastele mitään. WW on siitä hyvä tyyppi ettei itse loukkaannu mistään.
riff
01.09.2005 20:53:33
No täällä kauemmin oleena totean vain että WW on hyvä jätkä. Älkää otako asioita vakavasti. Täällä, varsinkin tanssipalstalla ei oo yhtään tosikkoa, vain "tuttuja" ja saatetaan sanoa mitä tahansa toisillemme eikä kukaan tarvitse siitä loukkaantua.
Kun olin nuori täällä hämmästelin minäkin. Nyt en hämmastele mitään. WW on siitä hyvä tyyppi ettei itse loukkaannu mistään.

+
Positiivisuus on perseestä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)