Aihe: TULOSSA: Muusikoiden.net 3.2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
baron
31.08.2005 23:49:20

http://www.rekaksois.com/bigone/voittajat.html

Samassa gaalassa palkitut Muusikoiden.net ja habboHotelli silloin nimellä kultakala.

Samperin happohotelli, meillä on mökillä aina skaba juniorin kanssa, saanko mä olla M-netissä vai hän happohotellissa.

Pitää varmaan hankkia toinen läppäri ja toinen laajakaista.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Epämuusikko
31.08.2005 23:53:00
Hyvältä vaikuttaa.
Paaso: Onko Rockpolis tuttu?
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Juhani
31.08.2005 23:56:17

Hyvältä vaikuttaa.
Paaso: Onko Rockpolis tuttu?

Hmmm.. ei ainakaan heti sano mitään? Voi olla. Miten niin?
Epämuusikko
01.09.2005 00:00:43
Hmmm.. ei ainakaan heti sano mitään? Voi olla. Miten niin?

Tsekkaa.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Jormaz
01.09.2005 00:08:12
Huhun mukaan muuan kuopiolainen hevimies on perustamassa Nappohotellia.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Härski
01.09.2005 00:16:42
Huhun mukaan muuan kuopiolainen hevimies on perustamassa Nappohotellia.

Jostain kumman syystä räjähdin tälle.
Jag
01.09.2005 00:25:31

Aion perustaa sisäpiirin, johon ei pääse kukaan muu kuin minä itse. Eipä sinne kyllä kukaan muu varmaan haluaisikaan. (No en ois ottanutkaan!)

vaikutatpas hyvin ristiriitaiselta persoonalta...muahhahah...joo lopettas tän dadaamisen..
ihan hyvältä vaikuttaa
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
JCM
01.09.2005 00:35:23

http://www.rekaksois.com/bigone/voittajat.html

Samassa gaalassa palkitut Muusikoiden.net ja habboHotelli silloin nimellä kultakala.

Mun opettajan lapsien tekemä sivusto tuo habbohotelli.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Pitsku
01.09.2005 01:10:27 (muokattu 01.09.2005 01:11:30)
Olen varma että pian 3.2:n tulemisen jälkeen perustetaan suljettu tiluhuone. :) Vaatimuksena on olla valoa nopeampi.

No niin, taas tulee joku paikka, mihin mulla ei koskaan tule olemaan mitään asiaa:D

Niin joo, ihan komea demo. Vuotta 2017 odotellessa...
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan
Ossi
01.09.2005 01:44:51

Toivottavasti se keskustelu ei suurelta osin keskity mihinkään yksityishuoneeseen ja varsinaiselle palstalle jäävät kirjoittelemaan suurelta osin ne, jotka ovat vasta löytäneet m.netin tai eivät vielä ole päässeet mihinkään "rinkiin". Ei siinä ihan noin käy, mutta nyt siihen annetaan eväät.

Tuli mieleen hieman samanlaisia ajatuksia kuin Jäärällä.

"Muusikoiden.net on palvelu, joka on suunnattu niin musiikin ammattilaisille, harrastelijoille kuin kuluttajillekin. Sivujen tarkoituksena on luoda keskus, jossa musiikista kiinnostuneet voivat kohdata toisensa, sekä tarjota monipuolisia palveluja internetin tarjoamien mahdollisuuksien mukaan."

Muistaakseni m-netin alkuperäinen idea on, että foorumin ilmeen ja hengen sanelevat hyvin pitkälle, ellei täysin, sivuston käyttäjät. Itse ajatushan on aivan mahtava ja osoittautunut toimivaksi.

Kun ihmiset ovat kuitenkin vaan ihmisiä, epäilen, että jatkossa esim. sivuilta tunnistamiensa ammattilaisten perässä tarkoitushakuisesti kiilaavat pers'kärpäset, kaikenmoiset "keskinäisenkehumisenkerhot" yms. maadoittuvat lillimään edelleenkin omissa liemissään ja huoneissaan. Kaikille hyödyllinen vuorovaikutus näivettyy entisestäänkin.

Toisaalta, ylläpidon näkemys sivujen kehittämisestä osoittautuu mitä todennäköisimmin ja toivottavasti oikeaksi.

Tzori! Idealisti ja realisti samassa kropassa :)
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Juhani
01.09.2005 11:15:51

Mun näkemys huoneista on se, että ne syventävät yhteisöä mahdollistamalla sadat eri ystävä/aihepiirit. Keskustelu on niin vilkas ja ahdas kuitenkin tällä jäsenmäärällä, että moni asia hukkuu massaan. Vuonna 2006 menee todennäköisesti 40 000 jäsenen rajakin rikki.

Paras on kun verkkoyhteisö siirtyy netistä oikeaan elämään tutustumisen kautta. Huoneet helpottavat tämänkin edistämistä. Onhan täällä jo rumpaleilla, kosketinsoittajilla ja basisteilla omat kuvionsa ja miittinsä. Huoneissa on se hieno asia, että voi saada kutsun moniin erilaisiin porukoihin. Toisaalta käyttäytymällä idioottimaisesti voi jäädä paljosta paitsi.

Jotenkin koen tämän vastarinnan huoneita kohtaan peloksi "ulkopuolelle" jäämisestä. Toisaalta on tullut esille se, että enää ei neuvota julkisesti. Huonetyypeistä kuitenkin 2/3 on julkisia ja kaikkien seurattavissa. Tässä on myös viisi vuotta jauhettu ties mistä keskustelussa, joten tietoa aloittelijoille on todella paljon jo nyt FAQ:n ja muiden ketjujen muodossa hakua käyttämällä.

Muusikoiden.net ei ole mikään "peli" vaan kaikki lähtee siitä, että on tuhansia ihmisiä, joilla on sama kiinnostuksen kohde elämässään. Jos joku nyt haluaa avata huoneen vain päteäkseen niin ei taida olla sitä oikeaa elämää. Siihen tässä ei pyritä.

Se minkälaisia huoneita syntyy eli mitä intressejä jäsenillä on, aika ja käytäntö näyttää. Mieleen tulee ainakin seuraavia mahdollisuuksia:

Huoneet

+ Uusia ystäväpiirejä syntyy helpommin
+ Projektien suunnittelu mahdollista. Mukana voi olla kahdesta jopa tuhansiin osallistujiin.
+ Keskustelua artisteista fanien kesken (ilman pelkoa dissaajien masentavista kommenteista)
+ Erikoiset aihepiirit saavat oman alueensa
+ FAQ-ketjuja voidaan täydentää huoneella kysymyksiä ja vastauksia varten
+ Operaatio Live, Muusikoiden.net r.y. ja muut Muusikoiden.net:iin liittyvät asiat saavat oman paikkansa
+ Moderaattorit saavat paikan jossa voivat keskustella moderoinnin linjasta ja purkaa tarvittaessa paineita työn ohella. Tehostuu myös häiriköiden ja sivun sääntöjen linjassa pitäminen yhtenäisenä.

Huomioitavaa kuitenkin on myös, että varsinkin julkisten eli kaikille näkyvien huoneiden pitää olla pääosin musiikkiin liittyviä ja niitäkin avaammekin alussa vähitellen.

Yksityisiä huoneita sen sijaan kaikki pääsevät heti halutessaan perustamaan.

Huoneisiin tullaan kehittämään myös muita ominaisuuksia kuin keskustelu.
Juhani
01.09.2005 11:19:54

Muistaakseni m-netin alkuperäinen idea on, että foorumin ilmeen ja hengen sanelevat hyvin pitkälle, ellei täysin, sivuston käyttäjät. Itse ajatushan on aivan mahtava ja osoittautunut toimivaksi.

Juu, silloin vuonna papu kun suunnittelin tämän niin lähtökohta oli se, että Muusikoiden.net luo raamit (keskustelu, wanted, tori..) ja kävijät luovat sisällön.

Suurin haaste tässä on kuitenkin kaiken pitämisessä kasassa sen arvomaailman mukaan mikä meillä on alusta asti ollut.
Jäärä
01.09.2005 11:47:18
Omalta kohdaltani kyse ei ollut mistään ulkopuolelle jäämisestä, eikä varmaan Ossillakaan.

Mutta on hyvä, että hommat kehittyvät ja niistä informoidaan mikä on homman tarkoitus, niinkuin sä ja Johtaja teittekin. Tämähän alkaa vaikuttaa jopa valoisalta (/:o{)
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Juhani
01.09.2005 11:55:06 (muokattu 01.09.2005 11:58:44)

Omalta kohdaltani kyse ei ollut mistään ulkopuolelle jäämisestä, eikä varmaan Ossillakaan.

Juu, en sitä ajatellutkaan.

Mutta on hyvä, että hommat kehittyvät ja niistä informoidaan mikä on homman tarkoitus, niinkuin sä ja Johtaja teittekin. Tämähän alkaa vaikuttaa jopa valoisalta (/:o{)

Alkaa todellakin vaikuttaa valoisammalta. Sain kipsin aamulla pois. Löin kännissä käden murskaksi seinään kuukausi sitten. Luulin että seinä menee hienosti rikki niinkuin elokuvissa ;). Sormien kuntoutusharjoitus alkakoon nyt musan tekemisellä.

Toi animaatio on muuten kirjaimellisesti tehty vasurilla kun ei ollut toista kättä.
baron
01.09.2005 12:48:44

Onhan täällä jo rumpaleilla, kosketinsoittajilla ja basisteilla omat kuvionsa ja miittinsä

Älä nyt meitä humpansoittajia unohda!
Meillähän oli Savonlinnassa oopperajuhlien aikaan M-netin humpansoittajien miitti, soitettiin Oopperaterassin lavalla humppaa oopperavieraille ja sen jälkeen parannettiin humpansoittajien maailma kerralla.

Ensi vuoden M-net humppamiitti on jo suunnitteilla.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Vainhaalee
01.09.2005 12:49:18 (muokattu 01.09.2005 12:49:27)
En saa tällä koneella auki itään tollasia hirmu-paketteja...

Mutta kai mä vielä pystyn m.nettailemaan mun modeemi-liittymälläni?

:(

mä oon ihan numb...
I´m smiling because they haven´t found the bodies yet...
Johtaja
01.09.2005 13:26:15
hymynaamat

Näitä tulee ja paljon. Kaikkihan näistä tykkää ;-)

Hmm, itseasiassa mikäli ymmärsin nuo huoneet oikein, ne tulevat olemaan entistä kevyempiä selata. Eli homman pitäisi olla entistäkin sujuvampaa. Juhani? Olenko ihan hakoteillä?

Huoneet on teknisesti huomattavasti kevyempi systeemi mitä varsinainen keskustelupalsta.

Mnetti tosin kasvaa koko ajan kävijämäärältään ja sisällöltään, joten sujuvuudesta voidaan olla montaa mieltä. Päivitellään konehuonetta sitten kun alkaa pahasti yskimään.
Kimmo72
01.09.2005 13:30:46
Olen varma että pian 3.2:n tulemisen jälkeen perustetaan suljettu tiluhuone. :) Vaatimuksena on olla valoa nopeampi.

-No niin, taas tulee joku paikka, mihin mulla ei koskaan tule olemaan mitään asiaa:D

Niin joo, ihan komea demo. Vuotta 2017 odotellessa...

No on ainakin aikaa treenata :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
hemmo
01.09.2005 13:55:33

Johtaja:
Onko hemmoja useampiakin? Ja eikös hemmo ole sen verta asiallinen sälli, että eiköhän niitä tarvittaessa muutama tänne mahdu.

???
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)