folkkari 30.05.2003 17:37:19 | |
---|
Katsoiko kukaan eilen illalla Dixie Chicks-bändiä telkusta? Jos kyllä, niin mitäs tykkäsitte? Mä katsoin ja kuuntelín ladyja. Ei voi kun ihailla akkojen upeeta laulantaa. Musta ne biisit ei ollut kovin ihmeellisiä - ainakaan näin eka kerralla - mutta naiset vetivät ne kyllä tosi hienosti. Ja mikä mukavaa ja mainittavaa myöskin, naiset esiintyivät musta aika luonnollisesti ja olivat iloisia ja hauskoja. Piristävä bändi. Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison |
superfly 30.05.2003 17:40:13 | |
---|
Harppu on alaston piano |
folkkari 30.05.2003 18:04:22 | |
---|
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison |
superfly 30.05.2003 18:08:56 | |
---|
Ja suurimmalla osalla oli jäljellä enää yksi silmä... Heh, hyvin sanottu. Harppu on alaston piano |
Mage 30.05.2003 18:42:22 | |
---|
Chicksit ovat todellakin ilo sekä silmälle että korvalle. En katsonut ihan alusta mutta eteenkin pari viimeistä kappaletta kolahti eteenkin karu Earlin hautaus biisi. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
KooAa 30.05.2003 18:59:19 | |
---|
Minä ole edellen täysin toista mieltä. En ole yksinkertaisuudessani edes huomannut ruuminosieni puuttumista. Siistille ja tunteettomille ihmisille siistiä tunteetonta musiikkia. Ja ihan sydämestä. Toivon minä. Sitä en toivo että musiikkimakuni syyksi arvaillaa ruuminiosan puuttumista, se joka noin tekee voisi kysyä virallisesti joltain psykiatrilta mitä se hänestä kertookaan, voisin kuvitella että vastaus on että "pidät Dixie Chickseistä". Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Blue Moon 30.05.2003 21:45:03 | |
---|
folkkari: Katsoiko kukaan eilen illalla Dixie Chicks-bändiä telkusta? Enpä katsonut mutta sen (vähän) perusteella mitä kuullut olen, niin ihan OK. Ainahan tuollainen amerikkalaisesta perinnemusiikista ponnistava meininki hyvältä kuulostaa. Laulaa osaavat myös, mutta mistään yksittäisestä kuulemastani kappaleesta en sen ihmeemmin ole innostunut. Tosin enpä ole paljoa kuullutkaan. Piristävä tapaus kuitenkin. - It's been a long time coming - |
isojussi 31.05.2003 00:25:25 | |
---|
...Itse on tuota genreä diggaa, mutta ammattitaitoista soitantaa/laulantaahan tuo oli... Samalla lailailla uteliaisuuttani tsekkasin, ja musta homma toimi! Hyvin ja tryylinmukaisesti vedetty. Enpä olis paljon menny soittoa korjaamaan. Turhan amerikkaa tosin.... Niinkuin jenkeillä aina. Blondi kyllä tuntui letkauttelevan zoukkia pateettisimpienkin spiikkien perään. Osta mut - ma olen kaupan! |
Ossi 31.05.2003 11:41:04 | |
---|
Miusta kanssa toimi helevetin hyvin. Bändi on lajissaan maineensa (ainakin sikäläisen) veroinen. Apeaksi vetää kun ajatus kääntyy omaan perinnemusiikkiimme. Juijatajuijaajuijaajuijaa.... Huoh.. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
KantriKatri 31.05.2003 12:26:30 | |
---|
Katsoiko kukaan eilen illalla Dixie Chicks-bändiä telkusta? Jos kyllä, niin mitäs tykkäsitte? Mä katsoin ja kuuntelín ladyja. Ei voi kun ihailla akkojen upeeta laulantaa. Musta ne biisit ei ollut kovin ihmeellisiä - ainakaan näin eka kerralla - mutta naiset vetivät ne kyllä tosi hienosti. Ja mikä mukavaa ja mainittavaa myöskin, naiset esiintyivät musta aika luonnollisesti ja olivat iloisia ja hauskoja. Piristävä bändi. Olin positiivisesti yllättynyt kyseísestä bändistä.Mulla oli ennnakkoluulot aika korkeella(mistä johtunee)mutta tuo oli mukava keikkataltiointi:-) Laulaja on todella hyvä ja karismaattinen,sääliksi käy vain kahta muuta koska he joutuvat mielestäni väkisinkin hieman statistin rooliin...Mutta kaupallisuus ennen kaikkea(vai)?? "Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)" |
KooAa 31.05.2003 12:36:10 | |
---|
Tunnustan yksinkertaisuuteni (alunperin "pakon" edessä) mutta kun en ymmärrä niin en ymmärrä. Miten sellaisesta musiikista voi pitää ??? Kotimainen vastine lienee Yölintu ... vai taasko aivosolujen matka on loppunut kesken ? Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
poppamies 31.05.2003 23:19:38 | |
---|
Tunnustan yksinkertaisuuteni (alunperin "pakon" edessä) mutta kun en ymmärrä niin en ymmärrä. Miten sellaisesta musiikista voi pitää ??? Kotimainen vastine lienee Yölintu ... vai taasko aivosolujen matka on loppunut kesken ? No menköön yksinkertaisuutesi piikkiin tämän kerran. Ei ole olemassa mitään huonoa musiikkia, vain huonosti esitettyä. Tuo eilinen Dixie Chicks ei ollut sitä. Kaikki minkä tekee koko sydämmestä toimii, niin myös tuo eilinen. Jos joku sattumalta sattuu pitämään jostain toisen äärilaidan musiikista niin hänellä ei ole mitään oikeutta mollata jotain sellaista mistä ei ilmiselvästi ymmärrä yhtään mitään. Järjelle ei löydy mitään korviketta mutta jonkunverran auttaa olla hiljaa. "G-strings are for strippers" |
superfly 31.05.2003 23:44:57 | |
---|
Aivan varmasti on oikeus mollata, jos siltä tuntuu. Sitä kutsutaan mielipiteeksi. Kyllähän sinäkin Poppamies ilmaisit mielipiteesi. Sinun mielipiteesi on, että Dixie Chicks ei ollut huonoa musiikkia. Tottakai pitää myös pystyä perustelemaan mielipiteensä. Aivan sama ymmärtääkö kyseisestä genrestä mitään. Oma mielipiteeni kuuluu, että se oli hyvä konsertti, josta jopa minä nautin, vaikka en kantrista ja amerikkamusiikista kauheasti yleensä innostu. Harppu on alaston piano |
poppamies 01.06.2003 07:36:59 (muokattu 01.06.2003 07:38:20) | |
---|
Aivan varmasti on oikeus mollata, jos siltä tuntuu. Sitä kutsutaan mielipiteeksi.... Aivan sama ymmärtääkö kyseisestä genrestä mitään. No, jouduin kerran sattumalta tuomaristoon gospel SM kilpailuissa, oliko se nyt Helsingin kulttuurilalolla, siitä kun on joitain vuosia jo. Joka tapauksessa kokemus oli aivan järkyttävä ihan tuosta syystä että joillakin tuntuu olevan oikeus mollata vaikka asioista ei ymmärretä yhtään mitään. Tuonkin laatuisessa ja tasoisessa tapahtumassahan on tarjolla monenlaista musiikkityyliä aina metallista kantriin. Tuomaristossa oli muutamia henkilöitä jotka tuomarineuvotteluissa ilmaisivat mielipiteensä jostain bändistä ja sanoivat että "kyllä oli kauheaa musiikkia". En maltannut vaan haukuin ne pystyyn siinä ja heti. Kerroin heille muun muassa ettei heidän tehtävänä tuomaristosa suinkaan ollut tuoda esille omaa musiikkimakuaan ja motivoida sitä, vaan arvostella kukin bändi omien kykyjensä mukaan. Olihan meille annettu järkevästi laaditut lomakkeet joiden perusteella piti kunkin bändin kohdalla arvostella monia asioita kuten esim. tekninen osaaminen, esiintyminen, sanoitukset, yhteis-soitto j.ne. Mutta kun ei niin ei. Kaiken huipuksi sinne oli raahattu nimeltä mainitsematon vanha herra radiosta joka toimitti siihen aikaan liikenneradioa. Häntä ei enää tauon jälkeen näkynyt. Saattoi olla parempi niin. P.S. Onneksi sinä vuonna kaikesta huolimatta voitti bändi nimeltä Rod Of Moses "G-strings are for strippers" |
Teijo K. 01.06.2003 11:39:00 (muokattu 01.06.2003 13:29:17) | |
---|
Tunnustan yksinkertaisuuteni (alunperin "pakon" edessä) mutta kun en ymmärrä niin en ymmärrä. Miten sellaisesta musiikista voi pitää ??? Kotimainen vastine lienee Yölintu ... vai taasko aivosolujen matka on loppunut kesken ? Eikös Yölintu ole ihan tavallinen tanssiorkesteri? Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta jos on pakko vertailla, niin eikö nämä Suomalaista perinnemusiikkia popularisoineet orkesterit, kuten Värttinä tai Angelin tytöt olisi lähempänä Dixie Chicksiä? Sillä sitähän Chicksit kai harrastavat, hieman popularisoitua perinnemusiikkia. Ja minun on pakko tunnustaa että katsoin keikan alusta loppuun tuntematta yhtään inhon väristystä. Itseasiassa pidin näkemästäni ja ennenkaikkea kuulemastani erittäin paljon. Ammattitaitoinen porukka soittaa vakaumuksella ja asiaansa uskoen, ei siitä voi kuin pitää. Taitaa hävitä loputkin rock kredibiliteetistä tämän myötä mutta ei voi mitään. Viime vuosina on toisaalta tuo "Ameriikan perinnemusa" iskenyt ihan kaveripiirin takia, yksi kaverini soittaa näet suomalaisessa bluegrass bändissä ja sitä kautta olen ruvennut tutustumaan tähänkin genreen vähän syvällisemmin. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
KooAa 01.06.2003 22:59:29 (muokattu 01.06.2003 23:00:20) | |
---|
Järjelle ei löydy mitään korviketta mutta jonkunverran auttaa olla hiljaa. Tietääkseni kukaan yhden CD:n ostanut ei ole ostanut kaikkia maailmassa tehtyjä tuotoksia, et edes sinä. Ilmaiset mielipiteesi ostamalla niitä levyjä jotka katsot sen arvoiseksi jolloin suhtaudut puolueellisesti omaan makuusi nojaten. Minä teen samoin mutta uskallan tunnustaa sen. Siinä yksinkertaisuuteni. EDIT: taas typo Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Ossi 02.06.2003 00:56:53 | |
---|
Ilmaiset mielipiteesi ostamalla niitä levyjä jotka katsot sen arvoiseksi jolloin suhtaudut puolueellisesti omaan makuusi nojaten. Jiihaa, joodeledii joodel.. Anteeksi. Sotkeennun johonkin sellaiseen, mihin ei pitäisi. Kieltämättä tulee hankittua, harvakseen, joitain omasta mielestä mieluista musaa sisältäviä levyjä. En ole pihi, mutta jollain muotoa sitä vaan alkaa vähitellen jättää vähemmän kiinnostavat jutut sivummalle ja keskittyy enemmän siihen, mihin oma mielenkiinto ja rahkeet riittävät. Kyse ei ole puoleellisuudesta yms. vaan ihan pelkästään siitä, että kaikkeen mielenkiintoiseen ei riitä rahkeita. Jotain muutakin tuli mieleen, mutta hävisiti jonnekin... Hyv' yöt' "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Jani The Rock 02.06.2003 20:09:59 | |
---|
Kyllä Chicksit kolahtaa. Kiva kuulla ja nähdä iänikuisen rokkiväännön sijaan ehtaa pystybassoa, banjoa ja viulua. Ja hyvinhän ne plikat laulaa, ja biiseissäkin on vähän enemmän sisältöä kuin sitä perinteistä "jumala, isänmaa ja omenapiirakka" -meininkiä. Silti ei voi olla ihmettelemättä sitä tapaa, millä americanot saa tollasen "live" -systeemin kuulostamaan niin ylituotetulta ja kliiniltä. Pieni roso jossain kohdassa olis joskus poikaa. "I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt |
superfly 02.06.2003 20:55:59 | |
---|
Poppamiehelle: Tuo mistä puhuit on aivan totta. Ei tulisi mieleenkään mennä varsinkaan aloittelevaa bändiä suoraan heille itselleen kovasanaisesti arvostelemaan. Todella ajattelematonta. Kritiikki pitää antaa rakentavasti. P.S. Oliko tuo Rod of Moses sama asia kuin Mooseksen Sauva? Näin tuon bändin joskus Räpärälläässä, kun siellä oli jotkut bändiskabat. Hyvä bändi, huumori ja soitto toimi ihan hienosti. Harppu on alaston piano |
Tapasin muissa kuin musiikkikuvioissa yhden 80-90 lukujen Suomen suosituimman bändin rumpalin. Hetken juteltuamme sanoin etten ollut koskaan heidän musiikistaa juurikaan pitänyt. Kaveri tuumas vaan että onhan noita selkääntaputtelijoita ollut ihan liiaksikin ja kiitti rehellisestä mielipiteestä. Ystävyytemme on nyt jatkunut n. 3 vuotta. Tuttavat löytyy smalltalkilla ja ystävät rehellisyydellä. Linjani pitää. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |