Aihe: epiphone c10
1
kepperi
01.09.2005 08:50:00
Terve
Ajattelin kysäistä täältä vielä asiosta tietäviltä, että olisko tuollainen epiphonen perus akustinen hyvä aloittelijalle?
Varmaan jotain satasen luokkaa uutena? voi varmaan hyvin maksaa hyvästä käytetystä 60?

tässä speksejä:
Hardware: Chrome
Scale: 25.5"
Nut Width: 2"
Neck Joint: Set
Neck Material: Mahogany
Fingerboard: Rosewood
Binding: Body
Body Material: Mahogany
Top: Select Spruce
Finish: Natural

ja kuva: http://images.misupply.com/products/originalrect/Epiphone/C10x1000.jpg
|'|'| |'|'|'| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
McNulty
01.09.2005 12:17:06
Tuo on nailonkielinen... etsitkö siis klassista vaiko teräskielistä. Ajattelin vain että jollain teräskielisellä on mukavampi kompata, klasari toimii paremmin sitten näppäilyssä ja vaikkapa flamenkossa :)

Tosin, ei mikään estä komppaamasta klasarilla ja/tai näppäilemällä teräskielisellä.

Tämä siis vain tällaisena sivuhuomautuksena että noita akustisiakin on erilaisia ja eri tyyleihin sopivia.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Les Fender
01.09.2005 12:24:01
Tuo on nailonkielinen... etsitkö siis klassista vaiko teräskielistä. Ajattelin vain että jollain teräskielisellä on mukavampi kompata, klasari toimii paremmin sitten näppäilyssä ja vaikkapa flamenkossa :)

Samahan se mistä sen kitaroiden ostamisen hankkii, koko paletti sitä on kuitenkin lopulta hankittava..heh..:o)

Eikäkö ihan asiallinen kommentti, mut eikös tämä kirjoittaja olluna se jolla oli jo se 12-gielinen rikkipoikkikaulainen?
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
kepperi
01.09.2005 12:46:50
mut eikös tämä kirjoittaja olluna se jolla oli jo se 12-gielinen rikkipoikkikaulainen?

joo sama mies.

vaimokkeelle ollaan sitä kitaraa hommaamassa ja itsekkin sillä ajattelin vähän pimputella.. Nylonkielinen oli toivomus kun siinä on niin nätti ääni kuulemma :)

sähkökitara on mulle tulossa, joten eiköhän me emännän kanssa pändi saaha pystyyn!
|'|'| |'|'|'| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Les Fender
01.09.2005 12:52:55
sähkökitara on mulle tulossa, joten eiköhän me emännän kanssa pändi saaha pystyyn!
Ei sit muuta kun onnea sen lopun orkesterin tekoon;) Sitäkin kannattaa harjoitella ahkerasti, vaikkei sitä pikku rumpalia vielä tekisikään.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
kepperi
01.09.2005 13:02:13
Ei sit muuta kun onnea sen lopun orkesterin tekoon;) Sitäkin kannattaa harjoitella ahkerasti, vaikkei sitä pikku rumpalia vielä tekisikään.

heh kiitti.. täytyy lainata kummipoika kattiloiden taakse, kun ei vielä ehdi itse rumpalia valmistamaan (vaikka harjoittelu onkin kovaa ollut!)
|'|'| |'|'|'| ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Tarkastaja
01.09.2005 15:20:12 (muokattu 01.09.2005 15:27:16)
Mulla on tuollainen jossain jemmassa. Osta mielummin Squierilta semmonen 90 euron teräskielinen se on paljon parempi.

EDIT. Joo eli nylonia haettiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)