Räbbänä 28.08.2005 17:41:52 | |
---|
Mä vasta ite vaihoin paremmat mikit tuohon mun kitaraan mutta särinä on edellee samanlainen, Tietokoneet ja muut sähkölaitteet ovat kyllä sen verran kaukana ettei niistä pitäisi häiriötä syntyä, pistorasiat ovat kaikki meidän talossa maadoitettuja. Vika on sitten varmaan maadoituspiuhassa, se on melkein yhtäpaksu kun mun virvelin siima, oisko vika siinä? Ja millainen piuha siihen pitäisi vaihtaa? käykö melkein mikä vain vähän paksumpi johto tuohon? Kitaran kuva on omassa kuvassa, kuvan laatu ei ole paras mahdollinen kun puhelimella otettu Emmää muista, kattellaan... |
saha 28.08.2005 20:37:20 | |
---|
Itse totesin kyseisen ongelman johtuvan ihan muusta, kuin kitarasta. Kokeilkaapa: älkää koskeko kitaran kieliin/metalliosiin, jolloin hurinaa pitäisi kuulua. Laittakaa kitaran ja vahvarin väliin jokin efektipurkki, vaikka särö. Särön kanssa hurinan kuulee vielä selvemmin. Nyt ottakaa sukka jalasta, ja koskekaa varpaalla säröpedaalin runkoon. Jos hurina katoaa samalla tavalla kuin kitaran osiin koskiessa, vika ei ole kitaran sisäisessä maadoituksessa. Hemmo: "Ennätys! Mie, Saha, Swan, Captain Planet ja Pitkävirta tultiin samalla sekunnilla." Swan: "Tiukka kisa oli. Kaikkien ranteet kunnossa vielä? Naisia olis kyllä saanut olla mukana." |
Räbbänä 28.08.2005 22:07:02 | |
---|
mullapa on multiefekti (x v-amp) ja siinä on muovirunko. Ja Häiriö ääni pieneni kun liitn sen multiefektiin Emmää muista, kattellaan... |
Retku 29.08.2005 12:59:13 | |
---|
Vika on sitten varmaan maadoituspiuhassa, se on melkein yhtäpaksu kun mun virvelin siima, oisko vika siinä? Ja millainen piuha siihen pitäisi vaihtaa? käykö melkein mikä vain vähän paksumpi johto tuohon? Juu kyllä siihen käy mikä vaan paksumpi piuha, mutta ei siinä liioitella tarvitse. Esim. 0.75 - 1.5mm2 poikkipinta-ala riittä varmasti. Ja mitä parempilaatuista johtoa käyttää niin sen parempi. Mutta jos mikkien vaihto ei vaikuttanut lainkaan asiaan niin epäilen todella että vika saattaa olla muualla. Oletko esimerkiksi kokeillut toisella vahvistimella tai eri piuhoilla. Yksi varma kohinan aiheuttaja on muuten se että ottaa vaikka efektilaitteelle sähkön eri pistorasiasta kun vahvistimelle. = Taattua hurinaa!! Ja ainahan voi tehdä itselleen aikuisten kitarapiuhan. Eli hommaa semmosta instrumentti/mikkikaapelia, missä on kaksi johtoa sisällä plus sukka päällä. Yleensähän noissa on vaan yks johto plus sukka. Jos tommosta oikeeta piuhaa alkaa tekemään niin se kytketään niin että toinen johdoista on plus ja toinen miinus ja sukka kytketään VAIN TOISESTA PÄÄSTÄ yhteen miinusjohdon kanssa... yllätys yllätys hurinat ovat poissa! Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä! |
Lilli 29.08.2005 15:02:13 (muokattu 29.08.2005 15:03:30) | |
---|
Lace sensoreille on toki toinenkin vaihtoehto: Kinman Kinmaneja myy ainakin echoland ja muistaakseni ruokangas. Luultavasti Kinmaneja saa t-marketistakin luulen. Kinmanilta löytyy esim. täsmälleen saundiltaan alkuperäisiä 50's mikkejä vastaavat hurinattomat ja sitten on lace sensoreita enemmän vastaavia blues malleja jne. Kyllähän noita Lace Sensoreita ja Kinmaneja tuli joskus harkittua, mutta lopulta vaihdoin mex Stratooni Fender Custom Shopin Fat '50-mikit - eikä jostain syystä ole hurinoiden kanssa tarvinnut pähkäillä. - Syynä lienee asentajan taito kunnollisiin tinauksiin ja toisaalta vahvarin ja polkusimien vahtuminen toisiin. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Vaihdoin vuosia sitten omaan Mex-stratooni Fenderin Noiseless-mikit ja vuorasin samalla nuo rungon kolot foliolla sekä tarkistin tuon maadoitusjutun.. ei hurise ei! |
hevimato 07.09.2005 12:46:45 | |
---|
Mulla autto tohon hurinaan pelkkä potikan vaihto. Mutta nyt mä en saa volumea ollenkaa täysin pois kitarasta outoa :) |
spyykko 07.09.2005 13:05:53 | |
---|
Mulla autto tohon hurinaan pelkkä potikan vaihto. Mutta nyt mä en saa volumea ollenkaa täysin pois kitarasta outoa :) Onhan potikan yksi jalka maadoitettu? Ite olis taas tarvinnu tehdä |
hevimato 07.09.2005 16:01:52 | |
---|
Onhan potikan yksi jalka maadoitettu? Eip ollu ja nyt pelittää kiits ! |