Aihe: Eka Ebay kokemus/Rivera M100
1 2 3
lukeman
31.08.2005 13:31:02
No niin, tuli sitten tehtyä ensimmäinen "vähän isompi" kauppa Ebay:ssa. Nyt vain odottelua, että koska saapuu
tuo Rivera M100 nuppi kotiin. Kaappiakin pitäisi alkaa katselemaan taas vaihteeksi. Ehkä vähän turha kirjoitus, mutta eiköhän täällä tilaa ole.
oiva tumpeloinen
31.08.2005 13:37:05
Onnea ostokselle vaan. Toivottavasti saapuu ehjänä perille.
oiva tumpeloinen
31.08.2005 13:39:07
Odottavan aika on pitkä... Ja vähän jännittää, että onko siellä paketissa vahvistin vai tiiliskiviä...

Toivottavasti (ja todennäköisesti) kokemus on positiviinen. Sitten sitä aukeaa ihan toisenlainen shoppailutanner, kun on koko Eurooppa ja maailma yhtä suurta kirpputoria... =)

JuSu

Siltä se kieltämättä saattaa tuntua. Itse sain paketin juurikin eilen ja kyllä sitä odoteltiinkin.
Mutta kyseisestä kaupasta jäi ainakin positiivinen olo ja paketti oli ainakin pakattu kuin tankki.

Eli vielä kerran onnea.
Trebla
31.08.2005 14:18:48
No niin. Nyt sitä on annettu pirulle pikkusormi.
Ei tarvi raahautua musiikkikauppaan GASittamaan, vaan siinähän ne ovat ihan näppäimenpainalluksen päässä.

Suurin osa on tuolta saksanmaalta tullut huudettua, eikä ole valittamista ollut. Jotkut myyjistä ovat olleet kauhean nihkeitä vastaamaan viesteihin, mutta paketit ovat perille tulleet.

Kannattaa varoa sitä viimeminuutin "voittamistarvetta". muutaman kerran olen nähnyt, kun kohteen hinta on noussut korkeammaksi kuin, millä sen olisi saanut samalta myyjältä "Soforttina"
DAM: Mothers Against Dyslexia.
Ben_D
31.08.2005 15:30:14

Mä ostin just ebaysta löydetyn ENGL Savage vahvistimen. Tosin ostin laitteen jo huudon sulkeuduttua, että sain tingattua hintaa alaspäin. Laitoin rahat myyjän tilille EU-siirrolla ja siitä vajaa viikon päästä (eilen) oli pienen yksiön kokonen paketti postissa. Olisivat tuoneet kotiin asti, mutta eipä oltu kotona. Levyjen lisäksi olen Jenkeistä ostanut eBay:sta 2 kitaraa. Homma toimii!
lukeman
31.08.2005 15:54:11
Odottavan aika on pitkä... Ja vähän jännittää, että onko siellä paketissa vahvistin vai tiiliskiviä...

Toivottavasti (ja todennäköisesti) kokemus on positiviinen. Sitten sitä aukeaa ihan toisenlainen shoppailutanner, kun on koko Eurooppa ja maailma yhtä suurta kirpputoria... =)

JuSu

Nimenomaan. Ostajan palauteprosentti oli 100 ja niitä oli jonkun verran tullut. No eihän tuo mikään tae silti ole, mutta luottavaisin mielin kaupat tein ja myyjä tuntui asialliselta. No, nähtäväksi jää.
lukeman
31.08.2005 16:01:25
No niin. Nyt sitä on annettu pirulle pikkusormi.
Ei tarvi raahautua musiikkikauppaan GASittamaan, vaan siinähän ne ovat ihan näppäimenpainalluksen päässä.

Suurin osa on tuolta saksanmaalta tullut huudettua, eikä ole valittamista ollut. Jotkut myyjistä ovat olleet kauhean nihkeitä vastaamaan viesteihin, mutta paketit ovat perille tulleet.

Kannattaa varoa sitä viimeminuutin "voittamistarvetta". muutaman kerran olen nähnyt, kun kohteen hinta on noussut korkeammaksi kuin, millä sen olisi saanut samalta myyjältä "Soforttina"

Näin tuli tehtyä. :) Muutamassa pienemmässä kaupassa jokuset myyjät ovat myös vastanneet melko nihkeästi, mutta homma on muuten toiminut hyvin. Nuo kauppojen viime minuutit on ollut tähän asti hyvin "hallussa". Loppuvaiheessa olen jättänyt oman tarjoukseni, jonka olen valmis maksamaan. Jos menee yli oman tarjoukseni, annan sitten mennä. Kyllä sitä tavaraa kuitenkin hyvin tuntuu liikkeellä olevan.
lukeman
31.08.2005 16:10:14
Mä ostin just ebaysta löydetyn ENGL Savage vahvistimen. Tosin ostin laitteen jo huudon sulkeuduttua, että sain tingattua hintaa alaspäin.

Mikä on muuten Savagen hinta uutena euroopassa? Niitä on näkynyt ainakin pari kappaletta olevan myynnissä tuolla ebayssa. Yksi "uusi" Special Editionkin näkyy löytyvän tällä hetkellä, hintaan 1675,00 euroa.
lukeman
31.08.2005 16:20:05 (muokattu 31.08.2005 16:20:54)
Mikä on muuten Savagen hinta uutena euroopassa? Niitä on näkynyt ainakin pari kappaletta olevan myynnissä tuolla ebayssa. Yksi "uusi" Special Editionkin näkyy löytyvän tällä hetkellä, hintaan 1675,00 euroa.

Tuollahan Ben_D jo selvensikin asian.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=71005&o=0&co=0

Edit. Lisäys.
Ben_D
31.08.2005 16:32:22

Musamaailma 2020€, Tampereen Soitinkeskus 1860€. Toi Special Edition on todella halpa, koska normaalisti hinta on jotain 2500-3000 euroa. Tosin kyseessä ei ole ihan sama laite kuin perus Savage 120. On siellä tällä hetkellä Saksassa myynnissä myös normaali Savage hintaan 1200 euroa. En vaan tiedä toimittaako muualle kun Saksaan.
lukeman
31.08.2005 18:12:54
En vaan tiedä toimittaako muualle kun Saksaan.

Vaikka myynti-ilmoituksessa kohde olisi myynnissä esim. saksassa ja lukee, että toimitus saksaan niin kyllä myyjät silti suostuvat aika helposti lähettämään muihinkin maihin, varsinkin EU-maihin. Jos myyntikohde on joku isompi ja painavampi tuote, silloin saattaa olla eri asia, myyjästähän se on kiinni.
Trebla
31.08.2005 19:02:44
Kyllä tuntuvat ainakin saksanmaalta toimittavan Suomeen, vaikkei olisikaan merkitty. Rohkeasti vain lähettää "Ist das möglich nach Finnland zu senden?", niin eiköhän sieltä myönteistä vastausta tule. Italia ja jotkut ent. itäblokin maat ovat paremminkin pannassa.
Omalla tietokoneella kun maksaa, niin ei taitane mennä edes mitään ylimääräisiä maksuja EU:n sisällä. PayPal:kin näyttää kiitettävästi yleistyvän tälläpuolen Atlantin.
DAM: Mothers Against Dyslexia.
oiva tumpeloinen
31.08.2005 22:14:57
Itse asiassa se maksutapa ei välttämättä ole niinkään kinkkinen jos kyselee. Ostaessani etusen myyjä halusi pankkisiirron, mutta kysyin häneltä seuraavaa:

1. Maksan pankkisiirtona rahtikulut
2. Hän lähettää paketin postiennakolla.

Näin riskiksi jää vain se rahtimaksu, mikä kuitenkin on huomattavasti pienempi, kuin esim. joku kallis vahvistin. Omassa tapauksessani myyjä kyllä lähetti sitten koko roskan merkinnällä COD.
Ben_D
31.08.2005 22:22:07 (muokattu 31.08.2005 22:22:53)

Vaikka myynti-ilmoituksessa kohde olisi myynnissä esim. saksassa ja lukee, että toimitus saksaan niin kyllä myyjät silti suostuvat aika helposti lähettämään muihinkin maihin, varsinkin EU-maihin. Jos myyntikohde on joku isompi ja painavampi tuote, silloin saattaa olla eri asia, myyjästähän se on kiinni.

Juu tiedän. Olen ostanut ebaysta sellaset 200 tuotetta Jenkeistä, Saksasta, Englannista, Japanista, Australiasta, Brasiliasta, Sveitsistä, Singaporesta ja sitä rataa ;)
fox
31.08.2005 23:21:23

Kyllä tuntuvat ainakin saksanmaalta toimittavan Suomeen, vaikkei olisikaan merkitty. Rohkeasti vain lähettää "Ist das möglich nach Finnland zu senden?", niin eiköhän sieltä myönteistä vastausta tule. Italia ja jotkut ent. itäblokin maat ovat paremminkin pannassa.
Omalla tietokoneella kun maksaa, niin ei taitane mennä edes mitään ylimääräisiä maksuja EU:n sisällä. PayPal:kin näyttää kiitettävästi yleistyvän tälläpuolen Atlantin.

Mulla ei ole kun hyviä kokemuksia Italiasta..pitkässä juoksussa muutaman kaupan tehny sieltä. Kieliongelma saattaa nousta esille.. Jopa muuten flea-baysta olen Italiasta yhden kitaran hommannu.. eBayssa vuosien mittaan ollu 2 suurempaa ongelmatapausta, molemmat U.S. of A:sta. Toinen kyllä sitten vaivalla järjestyi, mutta toinen meni ns. "omavastuun" piikkiin... Henkilökohtaisia kauppasuhteita noitten lisäksi mm. Englanti, Saksa, Hollanti, Ruotsi, Tanska.. Japani ja Taiwan.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
lukeman
01.09.2005 06:32:19
Juu tiedän. Olen ostanut ebaysta sellaset 200 tuotetta Jenkeistä, Saksasta, Englannista, Japanista, Australiasta, Brasiliasta, Sveitsistä, Singaporesta ja sitä rataa ;)

Jaahas, sinä oletkin sitten varsinainen konkari. :) Onko tullut paljon eteen ohivetoja tai muita negatiivisia kokemuksia?
Ben_D
01.09.2005 10:06:00

Jaahas, sinä oletkin sitten varsinainen konkari. :) Onko tullut paljon eteen ohivetoja tai muita negatiivisia kokemuksia?

Ei ainuttakaan. Kaikki tavarat ovat tulleet ajallaan ja luvatussa kunnossa.
makoskela
01.09.2005 10:14:28
Ei ainuttakaan. Kaikki tavarat ovat tulleet ajallaan ja luvatussa kunnossa.

Ebay-kauppa se kannattaa! Sori, oli pakko...
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
McNulty
01.09.2005 10:24:04

Mulla vähän sama homma...
Kertaakaan ei ole jäänyt tuote tulematta, maksu saamatta tai muutenkaan mitään ongelmia. Pelkästään positiivisia kokemuksia ebaysta. Kerran tosin yhdellä kaverilla kesti lähettää turhan kauan pakettia Hong Kongista mutta tuli sekin lopulta perille kun parit mailit lähetteli.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)