Aihe: Äänikortti
1 2
JBX
10.08.2005 15:55:15
Jonkun moista äänikorttia tarttisin kitaran ja muiden soitinten nauhottamiseen. Kitaran etuasteena toimii V-amp 2 eli siitä säröt sun muut semmoset. Eli mikä olis semmonen hintalaatu suhteeltaan hyvä kortti ja hinta sais maksimissaan olla tuossa 180€ pintaan.

Itte oon ajatellu E-MU 0404 tai M-Audio Audiophile 192
luultavasti M-Audio on parempi kun hintaa on enemmän.Mutta ehdottakaa jotain sillä itte en tiä näistä vielä paljon mitään.
CryptoFib
10.08.2005 19:35:55 (muokattu 10.08.2005 19:37:24)
Seuraa Off-topic -asiaa...

Anteeksi nyt vain, mutta sen verran vuodatan, mutta asia kuin asia, paikka kuin paikka. Työpaikka, koti, vapaa-aika, intti, yökerho, pottumaa, ullakko, eläkkeellä, lapsuudessa, m.netin foorumissa... Joka paikassa kuka tahansa : Minua joskus vaan nyppii ihmisille vastailla kysymyksiin, joihin he itsenäisesti olisivat voineet saada vastauksen muita "vaivaamatta".

"Paljon kello?"
- ööö...
"tai no ootas, mulla on tässä kännyssä. Katon ite."
- no niin...

M.netissä parhaani mukaan ihmisiä autan, mikäli oma tietotaso ylittää kysyjän. Mutta tämä "suositelkaa äänikorttia" -aiheet joskus rassaa. Mutta miksipä se minua kiinnostaisi? Helposti voisin vain skipata topikin ja katsoa seuraavaa... Siksi, koska ihmisten saamattomuus (eritoten nimenomaan tietoyhteiskunnassa, eritoten foorumeilla) yltää sellaisiin sfääreihin toisinaan, että ei jaksa superlatiiveja keljuttamiselle tässä edes yrittää listata.

--- Off-topic loppuu ---

--- On-topic Alkaa ---

1. Kartoita tarpeesi
2. Rajaa mahdolliset äänikorttivaihtoehdot minimiin.
3. vertaa ominaisuuksia ja hintaa.
4. käytä hakua (huima apuväline)
5. lue FAQ (eng. FREQUENTLY!!! asked questions - SUOM. Joka käänteessä kysytyt ja jauhetut ja kolutut kysymykset)
5.1 Siellä on sellainenkin threadi, kuin "äänikortit testipenkkiin"
6. Tee ostopäätös
7. nouda paketti
8. asenna
9. Sävellä / tuota musiikkia.

Kunnioittaen
- Janne
Lennu
11.08.2005 12:03:17

Hihihi, jollain paloi proppu.
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J
Sertzo S
11.08.2005 14:27:09
Hihihi, jollain paloi proppu.

Joo, ei mitään opastajatyyppiä, eikä tulisi opettajaa, kun joutuu hitaamin omaksuville oppilailleen heti kertaamaan juuri opettamaansa. ;)
Turmis
18.08.2005 20:24:00 (muokattu 18.08.2005 20:32:06)

Itse pistin eilen tilaukseen tuon M-Audion 192:n, se on uusin tulokas tuossa M-audion äänikorttiperheessä. Omia kokemuksia näistä laitteista ei ole, mutta juttujen perusteella olen saanut sellaisen kuvan, että varsin laadukkaasta äänikorttiperheestä on kyse.

Tässäpä kortin speksit: http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile192-main.html
Jos laulu on miksattu mielestäsi liian hiljaiselle, niin vaihda runonlausuntaan. musiikki on sinulle turhaa.
mhelin
19.08.2005 18:15:02
Titares
28.08.2005 17:16:02 (muokattu 28.08.2005 17:18:37)
Joo, sitä vain myydään kaikenlaisia Cubase:ja, VST'eitä ja Sonar'eita, mutta edes ohjelman hankinnan jälkeen saati sitä ennen ei kerrota mikä olisi juuri ko. softalle välttämätön, hyvä tai miksei vaikka paras kortti tai ulkoinen lisälaite. ... Ei voi muuta kuin ihmetellä.
Ukko
28.08.2005 20:11:27

Joo, sitä vain myydään kaikenlaisia Cubase:ja, VST'eitä ja Sonar'eita, mutta edes ohjelman hankinnan jälkeen saati sitä ennen ei kerrota mikä olisi juuri ko. softalle välttämätön, hyvä tai miksei vaikka paras kortti tai ulkoinen lisälaite. ... Ei voi muuta kuin ihmetellä.

Ainakin Cakewalkin webbi sivuilla on äänikorteista vertailutaulukko. Siis sinne.
kostaja!
29.08.2005 08:26:31

Itse käytän Sonar 4:sta ja M-audion firewire 410 äänikorttia ja ei voi kuin kehua tuota M-audiota ja sen toimivuutta, loistava laatu ja loistava käytettävyys, todellinen ammattipeli kotikäyttöön!
Vertailuja olen tehnyt tuplat kalliimpaan m-audio 1010:iin ja äänenlaadun osalta ei pelien väliltä eroja löydy, kummatkin ihan parasta A -luokkaa. Sonarin käyttäjänä olen uusi, eli vasta sain softan. Yllätyin positiivisesti kuinka helposti softa pelittää, eli ei mitään ongelmia tullut äänikortin tai muunkaan kanssa, senkun instas ja alko nauhotteleen... Hieman pitää mixauspuoleen vielä perehtyä ja alkaa pikkuhiljaa tositoimiin... Mutta voisin tuota m-audiota kehua vaikka koko päivän, joten eiköhän pointtini tullut jo selväksi, se on hintaluokassaan paras, tai no itseasiassa pesee lukuisat paljon kalliimmatkin..:)
Sertzo S
31.08.2005 11:46:39 (muokattu 31.08.2005 11:47:29)
Itse käytän (pakosta köyhyyttäni) ISIS maxistudio- äänikorttia ja sen generalmidisoundeja, koska teen vain midillä demo-biisejäni. Softana on Cubase VST 32. Jatkojalostus tapahtuu sitten muualla biisien osalta tarvitessa.
Koneeni on vanha, 500 AMD-prossu ja jne.
Kysynkin ties kuin monennen kerran:

Mikä mielestänne olisi seuraava ratkaisu mahdollista äänikorttia päivitettäessä ja sellaiseen mahdolliseen korttiin, joka sisältää mahdollisimman laadukaat omat äänipiirit midityöskentelyyn koneellani?
kostaja!
31.08.2005 12:11:51
yhden miinuksen heitän tuolle m-audio 410 firewirelle, loisto kortti muuten, mutta miski ihmeessä siihen ei ole laitettu maadoitettua pistotulppaa?? käsittämätöntä.. skittojen kans kun usein törmää "häiriösähköön", joka johtuu maadotuksen puuttumisesta.. outoa! :)
-septimisti-
31.08.2005 12:39:46 (muokattu 31.08.2005 13:25:43)
Jos olisin itse nyt ostamassa äänikorttia, se olisi M-Audio Delta 1010LT:

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html

Tuolla sivuilla ei mainittu mitään noista midi soundeista? Ainakaan itse en löytänyt.

Yksi vaihtoehto saattaisi olla sound blaster live. Livehän on käytännössä soundfontteja soittava hardware sampleri, joka käyttää muistinaan koneen ram-muistia. Live osaa käyttää samaan aikaan vain 32 megaa muistia, mutta epävirallisella patchilla muistiin voi ladata yli sadan megan kokoisia soundikakkuja ja kaikki toimii hyvin, kunhan samaan aikaan käytössä olevat instrumentit eivät ylitä tuota 32:n megan rajaa. Käytännössä vaikka kone olisi 233mhz voi muistiin ladata 32 megaisen multisamplatun pianon ja painaa kiipparista jokaisen koskettimen pohjaan. Polyfonia ei lopu kesken ja suorittimen rasitus on ehkä 2%

Mun mielestä hitaalle koneelle, joka ei jaksa pyörittää 'oikeita' syntsia tai samplereita toi on aivan loistava ratkaisu. Ilmaisia ja laadukkaita gm-soundipaketteja löytyy netistä aika hyvin ja onpa esimerkiksi emu julkaissut kaupallisia soundfontteja esim. proteus 1, 2 & 3.

Muilla parempia ideoita?
kostaja!
31.08.2005 13:14:27
Tuolla sivuilla ei mainittu mitään noista midi soundeista? Ainakaan itse en löytänyt.

Yksi vaihtoehto saattaisi olla sound blaster live. Livehän on käytännössä soundfontteja soittava hardware sampleri, joka käyttää muistinaan koneen ram-muistia. Live osaa käyttää samaan aikaan vain 32 megaa muistia, mutta epävirallisella patchilla muistiin voi ladata yli sadan megan kokoisia soundikakkuja ja kaikki toimii hyvin, kunhan samaan aikaan käytössä olevat instrumentit eivät ylitä tuota 32:n megan rajaa. Käytännössä vaikka kone olisi 233mhz voi muistiin ladata 32 megaisen multisamplatun pianon ja painaa kiipparista jokaisen koskettimen pohjaan. Polyfonia ei lopu kesken ja suoritin rasittus on ehkä 2%

Mun mielestä hitaalle koneelle, joka ei jaksa pyörittää 'oikeita' syntsia tai samplereita toi on aivan loistava ratkaisu. Ilmaisia ja laadukkaita gm-soundipaketteja löytyy netistä aika hyvin ja onpa esimerkiksi emu julkaissut kaupallisia soundfontteja esim. proteus 1, 2 & 3.

Muilla parempia ideoita?

Jos tahdot vähääkään tosissaan nauhotella ja hyvällä laadulla niin unohda ihmeessä nuo soundblasterit ja äkkiä! Ne ei todellakaan ole siihen tarkotukseen tehtyjä.. M-audio on yksi parhaimmista ja laadukkaimmista omassa hintaluokassaan ja esim just tuolla firewire 410:lla saa sen verran tasokasta jälkeä, että kelpaa verrata mihin studio laatuun tahansa. 1010LT:stä minulla ei ole kokemusta mutta 1010:llä on tullut tehtyä pari demolevyä ja se on pirun laadukas peli! Jos 4-sisääntuloa riittää niin silloin toi 410 on paras vaihtoehto..
-septimisti-
31.08.2005 13:19:06 (muokattu 31.08.2005 13:19:27)
Ei mun käsittääkseni ollut idea nauhoitella mitään, vaan haettiin korttia joka taikoisi vanhaan sotaratsuun hieman näpäkämmät midi-soundit. Tietty voin olla väärässä ja että mun luetun ymmärtäminen on ihan hakusessa.
PIM
31.08.2005 13:43:23
Ei mun käsittääkseni ollut idea nauhoitella mitään, vaan haettiin korttia joka taikoisi vanhaan sotaratsuun hieman näpäkämmät midi-soundit. Tietty voin olla väärässä ja että mun luetun ymmärtäminen on ihan hakusessa.

Ikävä kyllä aika ja tekninen kehitys ovat ajaneet pahasti tälläisten syntikkakorttien ohi. Midiäänet tehdään nykyään softasyntikoilla ja -samplereilla eikä enää raudalla kuten takavuosina. Muistaako kukaa että olisiko tälläistä korttia tullut markkinoille enää sitten Yamahan SW1000:n, joka taisi ilmestyä jo edellisen milleniumin puolella?
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
-septimisti-
31.08.2005 14:22:23 (muokattu 31.08.2005 14:25:29)
Ikävä kyllä aika ja tekninen kehitys ovat ajaneet pahasti tälläisten syntikkakorttien ohi. Midiäänet tehdään nykyään softasyntikoilla ja -samplereilla eikä enää raudalla kuten takavuosina. Muistaako kukaa että olisiko tälläistä korttia tullut markkinoille enää sitten Yamahan SW1000:n, joka taisi ilmestyä jo edellisen milleniumin puolella?

Kysyjän 500mhz kone ei montaa syntikkaa pyörittele. Kyllä mä olen ihan hyvin perillä että tekniikka on ajanut live-korttien ohi jo monella kierroksella, mutta ihan toimiva ratkaisu tuollainen on silti. Hintaakin noilla taitaa olla nykyään sellaiset ~20 euroa. Mutta saa tietty kertoa paremmista vaihtoehdoista.
Sertzo S
31.08.2005 15:28:26
Kiitoksia jo tässä vaiheessä kaikille vihdoinkin vastanneille.
Lisääkin saa neuvoja ja ehdotuksia tulla. Niin kai se on, että on kohta koneen päivityksen paikka ja siihen uudet sisuskalut musantekoon myös.
Sertzo S
31.08.2005 15:30:48

Tämä oli johtoajatus kysymyksessäni.
kostaja!
31.08.2005 16:48:49
Jonkun moista äänikorttia tarttisin kitaran ja muiden soitinten nauhottamiseen. Kitaran etuasteena toimii V-amp 2 eli siitä säröt sun muut semmoset. Eli mikä olis semmonen hintalaatu suhteeltaan hyvä kortti ja hinta sais maksimissaan olla tuossa 180€ pintaan.

Itte oon ajatellu E-MU 0404 tai M-Audio Audiophile 192
luultavasti M-Audio on parempi kun hintaa on enemmän.Mutta ehdottakaa jotain sillä itte en tiä näistä vielä paljon mitään.

osta m-audion audiophile firewire, se o hyvä! ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)