Aihe: Kyllä nuo sähkörummut on mainiot 1 2 | |
---|---|
![]() 30.08.2005 22:46:25 (muokattu 30.08.2005 22:47:02) | |
Olipas tuossa ekat reenit sähkörumpujen kera, enkä voi kun kehua. Soundit oli hyvät, volyymit sai pidettyä kohtuudessa, ja sai puhuttua ihan tavallisella äänellä. Mainiota mainiota. Lisäks roudaus on helppoa ja nopeaa. Vaikka tatsi ei ookkaan ihan samanlainen, niin kyllä nämä hyvät puolet reenauksessa vie voiton sähkisten puolesta tässä tapauksessa. Saapa nähdä kuinka paljon noi vie uskottavuutta raskaamman musiikin bändiltä =) | |
![]() 30.08.2005 23:04:15 | |
Soundit oli hyvät, volyymit sai pidettyä kohtuudessa, ja sai puhuttua ihan tavallisella äänellä. Siis jutteletteks te niitä näitä siinä soiton lomassa? No ei vaan, onhan niissä etunsa. En mä sentään treeneissä niitä oo käyttäny, mutta joskus pienillä keikoilla kylläkin, just ton volyymi-homman takia. Mutta mun mielestä uskottavuus menee oli tyylisuunta mikä tahansa. Kyllä niillä semmosella "kieli poskessa"-meiningillä pitää vetää, ettei joku erehdy luulemaan, että on tosissaan. Lisäksi keikoilla kannattaa pariin otteeseen välispiikeissä vitsailla värkeistä, että tulee selväks. Kerran mä printtasin aidon kokoisena basarin etupuolen kuvan ja teippasin sen siihen eteen. Samalla keikalla säikäytin bändikaverit, kun olin soittanut yhden biisin moduliin muistiin ja loikkasin sitten mikki kädessä lavan eteen sitä laulamaan, komppin soidessa itsestään. Vähän siinä jännitti, pysyykö paskat housuun pelästyneet kaverit rakenteessa. Että sellasta pelleilyä. | |
![]() 30.08.2005 23:09:50 | |
aika tiukka toi nauhotus! :D yhtäkkii nousee pois setin takaa, mut kommpi jatkuu vaan! :D ihan loistava! pitää käyttää joskus, jos mahdollisuus tulee.. :P kyllä mä voisi kotiini sähkörummut ottaa, mutta en keikalle veisi. ikinä. Whatever happens, happens. | |
![]() 31.08.2005 10:37:28 | |
Olipas tuossa ekat reenit sähkörumpujen kera, enkä voi kun kehua. Soundit oli hyvät, volyymit sai pidettyä kohtuudessa, ja sai puhuttua ihan tavallisella äänellä. Mainiota mainiota. Lisäks roudaus on helppoa ja nopeaa. Vaikka tatsi ei ookkaan ihan samanlainen, niin kyllä nämä hyvät puolet reenauksessa vie voiton sähkisten puolesta tässä tapauksessa. Saapa nähdä kuinka paljon noi vie uskottavuutta raskaamman musiikin bändiltä =) Joo, totta turiset. On tullut kans vedettyä jamisessioita kerrostaloasunnossa - kitara mallintavasta härvelistä rumpumodulin aux in-liitäntään ja äijille luurit päähän, ja avot! Siitä on katu-uskottavuus kaukana, mutta hyvältä kuulostaa! Tokikaan tuntuma ei vastaa samaa kuin treenikämppäolosuhteissa, mutta tässä tapauksessa ei tarvikaan, pääasia että on mukavaa. Periaatteessahan tuolla meiningillä vois jammailla suuremmankin kokoonpanon kanssa kun ois jonkunlainen mikseri+kuulokevahvistin. | |
![]() 31.08.2005 11:46:31 | |
Joo, totta turiset. On tullut kans vedettyä jamisessioita kerrostaloasunnossa - kitara mallintavasta härvelistä rumpumodulin aux in-liitäntään ja äijille luurit päähän, ja avot! Siitä on katu-uskottavuus kaukana, mutta hyvältä kuulostaa! Tokikaan tuntuma ei vastaa samaa kuin treenikämppäolosuhteissa, mutta tässä tapauksessa ei tarvikaan, pääasia että on mukavaa. Periaatteessahan tuolla meiningillä vois jammailla suuremmankin kokoonpanon kanssa kun ois jonkunlainen mikseri+kuulokevahvistin. tuota on tehty, helppoa ja kätevää. ja nauhotusta samoin. itse enemmän keikkasysteemeissä tykkään yhdistää sähköä ja akustista. tietenkin tyylin mukaan ja järjellä. | |
![]() 31.08.2005 15:21:22 | |
Hyvät on itselläkin reenaus- & demonauhoitussettinä. Ittellä ollut hieman ongelmia settibalanssin suhteen; johtuu osin padeista, osin kokemattomuudesta näitten kumilättyjen kanssa. Etenkin symbaaleihin tuntuman saaminen on vielä hakusessa, välillä kihahtaa liikaa, välillä ei. Keikkaoloissa asettaa vaatimuksia PA:lle. Mitenkäs tuo backline vaikuttaa padeihin, rupeaako soimaan itsekseen? Taitaa olla livesoittohommat harjoiteltava erikseen, ettei tule ylläreitä. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 31.08.2005 18:22:48 | |
Hyvät on itselläkin reenaus- & demonauhoitussettinä. Keikkaoloissa asettaa vaatimuksia PA:lle. Mitenkäs tuo backline vaikuttaa padeihin, rupeaako soimaan itsekseen? Taitaa olla livesoittohommat harjoiteltava erikseen, ettei tule ylläreitä. Padien herkkyys ja nää X-talkit, ja mitä niitä nyt on, kannattaa kattoo kuntoon. Jos on esim hutera vanerilava saattaa padit trigata kovista askeleista setin lähellä. Matto on syytä olla tarpeeksi paksu. Ei backlinen volyymi sinänsä ole triggausta mulla ainakaan aiheuttanut. Luulen, että jos aiheuttaisi, puhuttaisiin silloin jo sellaisista volista, että vetäisin kyllä jo akustisilla. | |
![]() 31.08.2005 20:12:35 | |
Juu,kannattaa tosiaan livesoittoa varten vähän fundeerata noita triggeriparametrejä.Mun mielestä esim.symbaalit kannattaa asettaa sillä lailla että sieltä lähtee tasavahva signaali löi sitä sitten millä voimakkuudella tahansa-helpottaa pirusti miksausta. Noita kuuloketreenejä on tullu kyllä vedettyä useasti-kaikki mallintavat härpäkkeet vaan pikkumikseriin,sieltä stereona kuulokevahvistimeen ja sieltä joka jampalle luureihin-toimii loistavasti kerrostalossakin. V-drums. | |
![]() 01.09.2005 08:47:13 | |
Mulle ei toi kuuloketouhu toiminut. Onneksi toimitaan oman talon alakerrassa, joten hommasin kevyen vahvarin + kaapin. Kuulokesoitossa nimittäin rupesi savu nouseen korvista... Käytössä Rolandin vanhat padit, joissa on muovisissa reunakaistoissa omat triggerinsä. Tämä johtaa kohtalaisen voimakkaaseen akustiseen kopinaan, jolloin tulee sitten ruuvattua hanaa lisää kuulottimiin, ettei sitä kuulisi. Ja vartin päästä korvat kiehuu... Rumpujen soundit sinällään ovat vielä vähemmän "korvaystävällistä" lajia (vrt. basari / bassokitara) Nyt vaan on huomannut, että tahtoo vola nousta vahvarillakin. Kun oikein innostuu jytisteleen, kaipaa sitä akustista potkua rintakehään, jonka normisetillä saa. Eli se siitä hiljaisesta setistä. Sama ongelma myös cd:n kuuntelussa, kuulokkeilla vaan rikkoo korvansa, kun musiikista ei tule potkua vaikka kuinka nostaisi volaa. Settisoundien vaihtelu & efekti/perkkasoundit kyllä tuo paljon lisää omin päin treenaamiseen; tulee kokeiltua sellaista fuusiota että oksat pois... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 01.09.2005 16:34:24 | |
Hei sanokaas mitä sähkösettiä ja aivoa suosittelette juuri tuollaiseen "kerrostalotreenaamiseen"? Haluaisin että soundit olis kuitenkin mahdollisimman paljon akustisen kaltaiset ja tosiaan hiljaiset pitäis olla ettei naapurit ala vauhkoon.. Hinta täytyis olla kuitenkin reilusti alle tonnin ku tulis hiukan tuollaseen hupihommaan kuitenkin... Kiitti vastauksista!! | |
![]() 01.09.2005 17:14:50 | |
Hei sanokaas mitä sähkösettiä ja aivoa suosittelette juuri tuollaiseen "kerrostalotreenaamiseen"? Haluaisin että soundit olis kuitenkin mahdollisimman paljon akustisen kaltaiset ja tosiaan hiljaiset pitäis olla ettei naapurit ala vauhkoon.. Hinta täytyis olla kuitenkin reilusti alle tonnin ku tulis hiukan tuollaseen hupihommaan kuitenkin... Kiitti vastauksista!! Roland TD-3 | |
![]() 01.09.2005 17:35:50 | |
Hei sanokaas mitä sähkösettiä ja aivoa suosittelette juuri tuollaiseen "kerrostalotreenaamiseen"? Haluaisin että soundit olis kuitenkin mahdollisimman paljon akustisen kaltaiset ja tosiaan hiljaiset pitäis olla ettei naapurit ala vauhkoon.. Hinta täytyis olla kuitenkin reilusti alle tonnin ku tulis hiukan tuollaseen hupihommaan kuitenkin... Kiitti vastauksista!! Yamahan DT-Express-setti taitaa lähteä myös alle tonnilla. Rolandeissa TD-6 on yli tonnin, mutta mielestäni rahan väärti, verrattuna TD-3:een. Kaverillani on 3 ja mulla 6, eli on tullut vertailtua. Vaikka kerrostalo hommiin tuleekin, niin itse ainakaan en pidä sellaisesta "ihan riittävät"-meiningistä; joskus kuitenkin tulee tarvetta lisä ominaisuuksille. Se on vähän sama kun lähtee mökille, niin ääliöt ne laskee tarkkaan, montako kaljaa sitä nyt tarvii mukaan ottaa; ottaa reilusti, niin ei lopu kesken. TD-3:ssa ei muistaakseni ole preset songeja, joiden mukana soittelu on äärimmäisen kivaa. Ne löytyy TD-6:sta kera eri tyylilajien luuppien, joiden mukana on hyvä reenata komppeja. Tohon "padien akustinen napsunta"-ongelmaan sen verran, että itsellä homma hoitui "Koss The Plug"-luureilla ja Shuren E2:sten joulukuusitulpilla. Eristää ulkoa tulevat äänet pois ja soundikin on tukeva kuin perkele. | |
![]() 01.09.2005 18:00:52 | |
Menee ehkä hieman offtopiciksi mut, mitä pitää ottaa huomioon kun joutuu/pääsee soittamaan sähkörumpujen kanssa? Mitkä asiat eroaa kaikista eniten verrattuna akustiseen settiin? Tilanne on se, että pääsin soittamaan teatteriin erääseen musiikkinäytelmään ja sähkörummut toimivat siellä työkaluina(Ilmeisesti Rolandin paras sähkörumpusetti). Antakaa hyviä vinkkejä etten mene sinne sitten ihan ummikkona nolaamaan itseäni :). Osmo Seppälä Trion uusi levy nyt saatavilla!! | |
![]() 01.09.2005 19:49:02 | |
Menee ehkä hieman offtopiciksi mut, mitä pitää ottaa huomioon kun joutuu/pääsee soittamaan sähkörumpujen kanssa? Mitkä asiat eroaa kaikista eniten verrattuna akustiseen settiin? Tilanne on se, että pääsin soittamaan teatteriin erääseen musiikkinäytelmään ja sähkörummut toimivat siellä työkaluina(Ilmeisesti Rolandin paras sähkörumpusetti). Antakaa hyviä vinkkejä etten mene sinne sitten ihan ummikkona nolaamaan itseäni :). Mä ainakin laittasin luurit päähän ja vetäsin jonkun muun soittajan piuhan siihen rumpuaivoon. Tällain saat tarkan äänen ja säädettyä rummut ainakin itsellesi tarpeeksi kovalle. Eriasia mitkä rummur on kyseessä. Itelläni on td-12. Ja onne vaan namut.. www.endofyou.net | |
![]() 01.09.2005 21:01:10 (muokattu 01.09.2005 21:01:48) | |
Menee ehkä hieman offtopiciksi mut, mitä pitää ottaa huomioon kun joutuu/pääsee soittamaan sähkörumpujen kanssa? Mitkä asiat eroaa kaikista eniten verrattuna akustiseen settiin? Tilanne on se, että pääsin soittamaan teatteriin erääseen musiikkinäytelmään ja sähkörummut toimivat siellä työkaluina(Ilmeisesti Rolandin paras sähkörumpusetti). Antakaa hyviä vinkkejä etten mene sinne sitten ihan ummikkona nolaamaan itseäni :). Kaikkein oleellisin ero on se, että sähkörummut ovat herkemmät kuin tavalliset. Noista parhaista (oletettavasti siis TD20) en osaa sanoa. Voi olla että ovat lähellä tavallisia. Itse en ole mitään oleellista eroa huomannut tavallisiin verrattuna. Jos on soittanut erilaisilla rummuilla, niin sähkörummut menee siinä samalla. Tuplatriggeripellit vaativat pienen totuttelun, että saa sen äänen minkä aikoo. | |
![]() 02.09.2005 00:00:20 (muokattu 02.09.2005 00:04:06) | |
Hei sanokaas mitä sähkösettiä ja aivoa suosittelette juuri tuollaiseen "kerrostalotreenaamiseen"? Haluaisin että soundit olis kuitenkin mahdollisimman paljon akustisen kaltaiset ja tosiaan hiljaiset pitäis olla ettei naapurit ala vauhkoon.. Hinta täytyis olla kuitenkin reilusti alle tonnin ku tulis hiukan tuollaseen hupihommaan kuitenkin... Kiitti vastauksista!! Ite hommasin tuon Rolandin halvimman setin eli TD-3KV:n ja olen erittäin tyytyväinen. Mulle nuo riittää kerrostalotreenaamiseen/huvittelutarkotukseen paremmin kuin hyvin. Setti on muuten ihan identtinen kuin tuo TD-6 -setti mutta aivo on eri, eli ominaisuuksiltaan siis karsitumpi, kuten tuossa aiemmin jo mainittiin. Vaihtoehtona kattelin yamahan dtxploreria ja dtxpress III:sta, jotka molemmat ois lähteny alta tonnin, mutta tuo Roland vakuutti meikäläistä enemmän. Soundit oli luonnollisemmat kuin jammuissa. Kuulemma tuossa TD-3 -moduulissa on jotain TD-20:n soundejakin, tiedä sitten siitä, mutta hyvältä kuulostaa. Ja virvelissä on verkkokalvo. Ite maksoin koko kasasta räkkeineen 865 euroa (uutena Suomesta), eli meni aika huikeasti jo alle Saksankin hintojen: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180373.html Eihän nuo mitenkään ihan äänettömät ole, eli kyllä niistä kopsetta lähtee, etenkin basaria polkiessa tärinää syntyy. Mutta tuota värähtelyä saa vaimennettua kun pistää setin alle esim. akustolevyä ja sen päälle paksuhkoa kumimattoa tms. Niin, ja se mikä noissa on kans ihan loistavaa on se, että ne saa kasattuna hyvinkin pieneen tilaan. Säilyy perhesopu kun ei ole kokoajan rummunrotjakkeet keskellä asuntoa tilaa viemässä. | |
![]() 02.09.2005 10:33:10 | |
Voiko sähkörummuista saada sähköiskuja? | |
![]() 02.09.2005 10:39:23 | |
Voiko sähkörummuista saada sähköiskuja? Nojoo. Mutta jos sitä keskushärveliä käy ottamaan rumpuaivoon? En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? | |
![]() 02.09.2005 10:47:10 | |
Nojoo. Mutta jos sitä keskushärveliä käy ottamaan rumpuaivoon? Ufh repesin.... Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 02.09.2005 19:40:25 | |
Ei kovin pahalta kuulosta tuo 850e niistä TD3:sista, mistä Tinppa ostit ne? Taidan alkaa kallistuun niiden suuntaan, vois vielä käydä vähän testaileen ja jos hyvältä tuntuu nii ei ku kauppaa hieromaan... ei kyllä kannata saksasta tilata jos suomesta saa tuohon hintaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)