Aihe: Blackmore's Night
1
Bonham
01.06.2003 04:09:10
Tuli nähtyä ja koettua, Mitä jäi käteen?

Harvinaisen vähän normaali "rock" keikkaan verrattuna. Blackmore on edelleen erittäin hyvä kitaristi, mutta mutta..

Musiikki oli täysin yhdentekevää liirum laarumia. Jethro Tull vetää normaali oloissa huomattavasti enemmän "pelimannihenkeä" biiseihinsä, keskiaikaisuudesta tai mikä se motto nyt olikaan, ei ole paljon jälkipolville kerrottavaa.

Ammattitaitoista tottakai, mutta täysin hengetöntä.

Tulipa nähtyä. Jengi näytti noin ylipäätänsä diggaavan, joten kai se oli sitten ok..
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
flowerpower
01.06.2003 14:18:35
Pidin keikasta paljon. Candy Night lauloi kuin enkeli ja osasi ottaa yleisonsä. Ritchie soitti kuin kuningas;akustisella ja sähköisesti. En odottanutkaan mitään Purple/Rainbow lämmittelyä, vaan pelimannihenkistä kelttiläis- ja keskiaikaisfiilistelyä. Bändi sai hengen päälle ja teki sen tosi ammattimaisesti. Hyvä keikka!
pwallin
02.06.2003 09:04:37

En kyllä lähtisi vertailemaan Jethro Tullia tähän tapaukseen kun mielestäni kuitenkin vähän eri linjoilla vaikka saman henkistä meininkiä tietyssä mielessä. Keikka oli juuri sitä mitä levyjen ja Ritchien uran perusteella odotinkin ja yllätyin positiivisesti. Ainoa miinus bändiltä oli setin puolessa välissä kun pari biisiä vähän herpaannutti keskittymistä.

Suurin miinus tuli itse yleisölle joka biisien välisten aplodeja lukuunottamatta jäykkänä istui penkeilllään biisien aikana eikä kannustanut bändiä vielä parempaan menoon. Välillä tuntui että minä ja tyttöystävä olimme ainoat jotka uskalsivat heilua ja jopa nousta seisomaankin...

Blackmore soitti mielestäni paremmin kuin Rainbown aikoina ja siitäkin lisää pisteitä vaikka mixaus varsinkin alussa oli vähän kitaran suhteen alhaalla ja viulu liian pinnassa..
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Wk
03.06.2003 15:37:52
Blackmore loistava ku oli Deep Purplessa, iha jees ku oli Rainbow:ssa, mutta Blackmore's Night ei kyllä uppoa, siis mulla ei oo mitään klassisen kitaran soittoa vastaan, mutta
kyllä Blackmore sais palata juurilleen, vaikka se ei sitä ite jaksais...just for the fans!
Mielestäni Blackmore on parhaimmillaan, kun se soittaa oikeitten kavereitten kans, "yksinään" en hänestä diggaa, se on vähä sama juttu ku Iommilla ja Pagella, helevetin kovia äijiä oikeissa bändeissä soittaessaan, mutta vittu Iommiki vetää nykyään jotain ihme teknopomppunumetalpaskaa...ei ei ei...
Wk
Jormaz
03.06.2003 22:59:11
Keikkahan oli loistava, soundit oli helvetisti paremmat kuin Kulttuuritalolla. Blackmore oli myös kovemmassa vedossa kuin kultsalla, oli jopa melko huumorifiiliksellä ja avasi suunsakin useasti, tosin ei mikkiin mutta 6. riville kuuli hyvin. Ja Candice osaa tosiaan hommansa, ääni kuin enkelillä ja huumoriakin riittää. Purple-biisitoiveita ei paljoa yleisöstä kuulunut, kyllähän joku tajusi yleisöstä sentään huutaa "Haivei staar!!", mutta eipä toteutunut. Stratocaster oli kädessä yllättävän monessa biisissä, mikä oli tietenkin positiivista.

Blackmore näyttää muuten itseltään vanhalta vihtahousulta niissä vetimissä, hiilihanko ja sarvet vaan jäi puuttumaan.

Sanastoa: Blackmorizer = laite jonka läpi kulkiessaan renesanssikappale muuttuu Blackmoren kirjoittamaksi. Lähde: Candice Night.
Back to the 80's
KK
04.06.2003 10:12:40
Seuraava BN'n keikka sopisi hyvin Kaustisten kansanmusiikkifestivaaleille. Eikun sukkahousut jalkaan ja
menoks.
ONNEKSI on vanhat Purplen ja Rainbown äänitteet olemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)