Quu 30.08.2005 22:21:46 (muokattu 30.08.2005 22:22:48) | |
---|
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
ekikoo 30.08.2005 22:32:24 (muokattu 30.08.2005 22:33:39) | |
---|
Soita omia sooloja. ja milläs pyhällä hengellä soitat omia sooloja ilman että ensin harjoittaa tekniikkaa joillain muilla sooloilla? (olettaen nyt että ei kärsivällisyys riitä vuosien rauhalliseen etenemiseen) Mutta tottakai niitä oppii soittamaan jos ajan kanssa soittelee omia ja joskus alkaa soitteleen melodioita... paitsi jos tosiaan on kiire niitä soittamaan niin mikäs siinä jos opettelee soolon tai pari, varsinkin jos on joku joka omaan korvaan kuulostaa hyvältä.. no, hyvä soolo: Mark Knopfler - What it is tai, jos sen pitää olla jotain Metallican tyylistä niin vaikka Megadethin She-wolfin loppu tosin ei mulla oikein ole varaa neuvoa Iron Maidenin Stranger in a strange land+ Deja vu+ Dream Theater jolta loppuu ideat= Strange deja vu |
Jimi? 30.08.2005 22:34:20 | |
---|
Todella surkean kuuloista tilutusta. Anteeksi, oli vain pakko sanoa. Juu ei mitään.. Mutta 1v soittaneelle kitaristille varmasti hyvää harjoitusta. Ei ole varmasti liian helppo.. |
Resonance 31.08.2005 00:27:01 (muokattu 31.08.2005 01:30:37) | |
---|
Nyt kun kukaan ei ole tainnut vielä ehtiä sanoa niin sanon että Bodomia.. =) Voi kait sitä oppia vuodessa vaikka Metallican sooloja, jos keskittyy vain siihen ja ainoastaan siihen. Tekeekö se hyvän soittajan, sitä en tiedä. No harjoittele sitä mistä pidät, mutta muista ensin hitaasti. EDit: Anteeksi kun mainitsin COB:n, koska yleensä sen jälkeen keskustelut menevät riitelyksi. Soitat syntikkaa? Ootsä joku räppijätkä!?!?!? |
Kimmo72 31.08.2005 04:07:57 | |
---|
B.B Kingin sooloja. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
Francesco Farerin Suspension kannattaa opetella. Sellainen juuri sopivan haastava biisi. Tosta näet kun maestro itse vetää sen: http://www.francescofareri.com/video.html Hoho! Tää sai surkean aamun muuttumaan iloseksi :) "Hoho." -Samuel Hovi |
Feggy 31.08.2005 07:42:36 | |
---|
Opettele myös komppaamaan. |
Wahi 31.08.2005 09:05:46 | |
---|
Opettele myös komppaamaan. Hoho! + tuli. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Lord of the strings 31.08.2005 10:54:25 | |
---|
Opettele sointukäännökset kaikilla kieliryhmillä, sekä kaikki moodit duurissa ja mollissa. lisäksi kannattaa opetella tyylikäs fraseeraus. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
Trebla 31.08.2005 11:11:17 | |
---|
Opettele myös komppaamaan. Juuri näin. Opettele komppaustyylejä myös perusrockin ulkopuolelta. Laajentaa näkemystä. Sambaa, Bossa Novaa, Tangoa jne. Tulee mukavasti jännitettä biisin, kun perus hevijuntan väliosaan heittää heleän tangon. Muitakin kotimaisia varmaan on, mutta kyllä YUP:n tuotanto on tässä suhteessa mitä mainiointa. (etenkin alkupään tuotanto) Jos sooloja haluat opetella, niin perusteet kuntoon ja omia sooloja. Kuka haluaa olla kopiokone? "Tässä bandi X ja heidän mainio kitaristinsa Xerox" Belsebub ei nuku koskaan... DAM: Mothers Against Dyslexia. |
oiva tumpeloinen 31.08.2005 11:42:35 | |
---|
Opettele sointukäännökset kaikilla kieliryhmillä, sekä kaikki moodit duurissa ja mollissa. lisäksi kannattaa opetella tyylikäs fraseeraus. Löysitkö tämän tekstin jostain arkistopiden uumenista, vai keksitkö ihan ite? Muistaakseni Jucciz neuvoi jotakuinkin sanasta sanaan samalla lailla jossain thriidissä jokin aika sitten. ;) |
Axis86 31.08.2005 14:18:55 | |
---|
Racer X-Scarified Vittu, ketään ei kiinnosta! |
Johann Onn 31.08.2005 16:15:58 (muokattu 31.08.2005 16:27:23) | |
---|
Juuri näin. Opettele komppaustyylejä myös perusrockin ulkopuolelta. Laajentaa näkemystä. Sambaa, Bossa Novaa, Tangoa jne. Ja jollet opi soittamaan noita "oikeaoppisesti", ei sillä oo väliä, se voi olla jopa parempikin, koska silloin joudut kehittämään oman tavan soittaa niitä. Eli sen kuuluisan "oman tyylisi". Niistä sooloista en sano mitään, koska ne ei kiinnosta. Onneks Ramonesien levyillä, joitten mukaan opettelin soittamaan, kauan kauan sitten, ei oikein niitä ollu. Ja kitaraa hakattiin, tietysti, vain ja ainoastaan alaspäin. Hmmm...: Huomasin just, et mää näköjään soitan suurimman osa ajasta nykyään sormilla. Outoa. Jopa (hevi)sahauksissa "emuloin" plekua etusormella. Ja pleku on tossa pöydällä. Olen ilmeisesti tullu A) laiskaks tai sitten B) kyllästynyt siihen "samaan vanhaan ja turvalliseen tapaan, jolla olen tottunut soittamaan" taas kerran. |
jalmarus 31.08.2005 17:43:22 (muokattu 31.08.2005 17:44:17) | |
---|
Francesco Farerin Suspension kannattaa opetella. Sellainen juuri sopivan haastava biisi. Tosta näet kun maestro itse vetää sen: http://www.francescofareri.com/video.html hah, aloittaja kysyi haasteellisia sooloja. Tuohan on nyt soolojen paranoid mikä opetellaan ekana kun opetellaan soittamaan. Itse ehdottaisin Led Zeppelinin Good Times Bad Times tai Since i´ve been loving you mihin ei kyl omat rahkeet riitä vaikka oon soitellu jotain 4-5 vuotta. Siis since i´ve been loving youhun. "There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho |
toxic 31.08.2005 17:50:14 | |
---|
Opettele myös komppaamaan. Näin. Ensin kannattaa opetalla komppaamaan kunnolla ja sitten vasta soittamaan vsooloja. Aika epäreroottista jos soittaa soolon hyvin, muttei kykene soittamaan ojtain paranoidin täktätktät komppia. Ho!# |
Xizor 31.08.2005 18:56:31 | |
---|
Osaan Soittaa Enter Sandmanin soolon ja Fade To blackin soolotkin menee jotenkuten.. haluaisin vähän haastetta soittamiselta ja monipuolista tilutusta joka on suht.. nopeaa.. Jepjep...ihan sivukyssärinä vaan, että osaatko soittaa Enter Sandmanin ja Fade To Blackin komppikitarat-osuudet? Jos ei, niin kandee ehkä mieluummin opetella niitä kuin jotain super nopeita tiluja. (Ja tämä ei ole mitään vittuilua...=) Nimittäin tuli tuosta FtB:stä elävästi mieleen yksi kaveri, joka vuoden soittamisen jälkeen lähetti minulle nauhoitteensa, missä veteli tuota FtB:n Hammetin soittamaa introa. Ja kuinka ollakaan, sehän kuulosti aivan totaalisen hirveältä. Sittemmin kävi ilmi, että tyyppi ei ollut opetellut vuoden aikana edes avosoinnuilla komppausta, vaan koko ajan treenannut jotain ylivaikeita sooloja. =( |
Jööhannes 31.08.2005 20:47:34 | |
---|
... ... ... ... ... ... ... ... PARANOID! Ei mutta se on oikeesti ihan hyvä soolo aloittelijoille, tais olla mulla eka soolo minkä opettelin soittamaan. Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään. Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään. |
Jusma 31.08.2005 21:23:40 (muokattu 31.08.2005 22:55:07) | |
---|
Osaan Soittaa Enter Sandmanin soolon ja Fade To blackin soolotkin menee jotenkuten.. haluaisin vähän haastetta soittamiselta ja monipuolista tilutusta joka on suht.. nopeaa.. Tähän vois taas ihan uteliaisuuttaan kirjoittaa, että pistäppä jotain ääninäytettä jakoon... E: Dream Theater - Under a Glass Moon:in soolo täyttää edellä mainitut vaatimukset. |
TheRagDoll 31.08.2005 22:30:06 (muokattu 31.08.2005 22:30:43) | |
---|
Jepjep...ihan sivukyssärinä vaan, että osaatko soittaa Enter Sandmanin ja Fade To Blackin komppikitarat-osuudet? Kyllä Osaan. Edit: ääninäytettä voin pistää jos joku kertoo jonkun sivun jolle voi uploadada musaa.. Mua Saa Pelätä. |
vmak 31.08.2005 22:39:05 | |
---|
En tiedä oletko niitä jotka haluaa soittaa vaan nopeasti välittämättä siitä miltä se kuullostaa, mutta sanon silti että opettele soolot ennemmin puhtaasti kun temmossa 400 |