Aihe: KTR : Tsekkailulaulu (instrumental)
1 2
Demostudio
14.08.2005 21:49:27
Bändin nimi: KTR
Kappaleen nimi: Tsekkailulaulu (instrumental)

URL: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=149571&type=dl (Mp3)

Tämmönen letkeä tsekkailu-henkinen instrumentaali. Tähän hain semmosta mukavaa 70-luvun henkeä. Tuota puhdasta kitarateemaa en jostain syystä vaan meinannut saada kulkemaan hyvin. En nyt vieläkään oo ihan tyytyväinen, vähän tökkii. Mut ei pahasti. Tässä on kaikkee siistii.
Snowblind
14.08.2005 21:51:15

Ihan uskomattoman jees! Vaatii vaan mellotroneja.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Aerodactev
14.08.2005 21:51:30 (muokattu 14.08.2005 21:51:55)
Plussaa itsesoitetuista rummuista, hyvistä melodioista, vaihtelevista soundeista, mahtipontisesta lopusta, hyvistä nyansseista ja dynamiikasta sekä kasassa pysyvästä rakenteesta.

Tää on kyllä harvinaista kamaa nykyään, freesiä vaikka siltikin niin retroa. Tosi hyvä.

EDIT: Miinusta mellotronin puutteesta. Mutta ei kovinkaan paljoa.
Long = progressive = good
lapio
14.08.2005 23:20:30 (muokattu 14.08.2005 23:21:09)

Olipas hienon kuuloinen tekele. Lisää tällaista, soundit toimivat hienosti ja kokonaisuus on hyvin halussa. Tykkäsin tästä aivan helvetisti.

Edit: ja minusta tuo puhdas kitarateema toimi tosi hyvin.
Live fast, die 72 year old.
Lego
15.08.2005 11:33:34
No mutta tämähän on loistava! Todella letkeää meininkiä, helmiä sioille.. Ei tästä oikein mitään rakentavaa osaa sanoa muuta kuin että jatka samaan malliin, tyylikästä.
Pushing little children, With their fully automatics, They like to push the weak around.
Tapio79
27.08.2005 01:08:42
Tää on oikeesti aivan järjettömän hyvä. Oon kuunnellut nyt tän päivän aikana ainakin 10 kertaa eikä tunnu saavan tarpeekseen. Samaan malliin jos jatkat, niin hyvä tulee. Taivaita hipovat tattikset.
Kokki tänne äkkiä!Keitossani on mies!
Progressor
27.08.2005 10:15:16
Kiinnostuin heti, kun ruvettiin puhumaan instrumentaaleista ja Mellotroneista. Ja tämähän olikin oikein hieno teos. Ehdottomasti positiivinen yllätys. Aerodactev oikeastaan sanoikin jo kaiken, mitä minulla oli mielessä.

Ainoa asia, joka minua häiritsi, oli rumpujen epätarkkuus, mutta varmaan tiedostat itsekin omat vahvuutesi ja heikkoutesi soittajana. On joka tapauksessa hienoa, että osaat noinkin hyvin soittaa montaa eri soitinta, ja taidot varmasti kehittyvät koko ajan. Jatka samaa rataa!
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
KTR
27.08.2005 12:44:11 (muokattu 28.08.2005 00:48:13)
Ainoa asia, joka minua häiritsi, oli rumpujen epätarkkuus, mutta varmaan tiedostat itsekin omat vahvuutesi ja heikkoutesi soittajana.

Joo toi tiedetään :)

Rumpuja soittelen itseasiassa joka päivä, mutta en mitenkään treenausmielessä vaan paukuttelen niitä näitä. Äänitysvaiheessa sitten hermostuttaa suoritus aina niin paljon, että tulee melko epätarkkaa ja jäykkää jälkeä. Mutta enpä aio noita itsesoitettuja rumpuja mihinkään konejuttuihin vaihtaa, ehkä sitä joskus oppii paremmaksi tai saa sitten ihan kunnon rumpalinkin hoitamaan hommat.

Kiitos kauhiasti palautteesta, tuli vallan hyvä mieli tästä. Lisääkin kommentteja kuulisin toki vielä :)

EDIT: Nii tsekkailkaa toki tuosta allekirjoitukseni linkistä tuo toinenkin progehtava biisi..
t-termiitti
27.08.2005 13:06:21

Loistava biisi. Jäi heti soimaan päähän.

Niinkuin sanottuakin jo, rummut (ajoitus) ovat ainoa heikkous.

Mielestäni tosin niiden soundikin saisi olla "napakampi".

Lienee kuitenkin makuasioita...
MrGuitarist
27.08.2005 16:23:54
Joo, tämä on mukavan erilainen muuhun demostudion materiaaliin nähden. Mulla tuli jotenkin Anssi Tikanmäki mieleen tuosta teemasta :)

Tuosta rumpuasiasta.. Mieluummin kuuntelen oikeita rumpuja, kun supertarkkaa mr.midiä, vaikka siellä olisi pieniä heittoja. Harjoitus tekee mestarin. Kannattaa harjoitella metronomin kanssa kovasti. Enemmän minua olisi häirinnyt konerummut tässä biisissä kuitenkin.

Biisi oli kyllä hyvä, pyörähtipä se muutamaan otteeseen winampissa ympäri. Ehkä tuota voisi tiivistää hieman, kun asia tulee ns. "selväksi" jo tuossa kuuden minuutin kohdalla :) Muuten toteutus hyvää demotasoa.
"kicking is hard"
Tupuna
30.08.2005 16:18:42
Loistava biisi. Kuten olen aiemmin sanonut, sinulla on paljon luovuutta, mitä toisilla ei ole. Biisin teemat ovat kerrassaan mainioita ja innovatiivisia. Näin melodista musaa en ole aikoihin kuullutkaan. Kiitos sinulle!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Raipe
05.09.2005 21:31:31
Tästä tuli hyvälle tuulelle!
Rumpujen tarkkuudesta en jaksa valittaa, koska se pieni epätarkkuus ei mielestäni juurikaan haitannut, vaan ehkäpä toi omaa "sävyä" tuohon kipaleeseen.

Lisää tällaista!
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
KädetönRumpali
07.09.2005 11:25:14
Jees, hyvä tunnelma ja tyylikkäät melodiat. Noiden rumpujen "inhimillisyys" (monessakin mielessä) on meikäläiselle vain positiivinen osa kokonaisuutta. Loppussa hyvä kohotus, muuten kappaleen pituus olisi voinut alkaa syömään tunnelmaa. Mielenkiintoinen nimi muuten kipaleella :)

Täytynee tsekkailla lisää nuita.
En viitsi halkoa hiuksia, siitä saa vain kaksihaaraisia. S.T. #4
Eddie
08.09.2005 13:28:12

Hienoa melodista kamaa. Biisi vähän pitkä(hkö), mutta piti kuitenkin hyvin otteessaan. Loput harmonisoinnit hyviä. Rummuissa, kuten sanottua, ajoittain epätarkkuutta, mutta mieluummin minäkin kuuntelen oikea rumpalointia kuin konerummutusta.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
frozeni
13.09.2005 00:40:27

Mukavan kuulosta :) sopivan rentoo näin iltamyöhään. Ja eikä nuo rummut nyt NIIN töki :) Vaikka toki pistää hiukan korvaan kun itse olen rumpali. Mutta kauniin kuuloinen piisi :) hienoa!
Super-Jari
13.09.2005 07:03:53
KTR onnistuu vetämään näillä aina puun takaa. Todella ihQd44 biisi. Ei tunnu pitkälle vaikka pitkä onkin. Soundit on just oikeat ja lopun stemmailut on XD

Rummuista en sano mitään kun en huomannut niissä mitään erityistä. Tosin jos KTR on itse tosiaan ne paukutellut niin jee.
"Eip helvata, minä tässä alasti koneen ääressä , ni eiköhän naapurin täti mene äitin kanssa ikkunan takaa ja kattoo tänne..."
KMT
"Olitko lähettämässä pikaviestejä?"
BaariMikko
tuluppa
13.09.2005 07:44:39

Parsa!
frozeni
16.09.2005 01:26:53

On tää sen verta hyvä piisi et oli pakko ottaa kitara käteen ja alkaa korvakuulolta treenaan lead kitaraa :D mukavaa treeniä ku ei oo pitkää aikaa korvakuulolta soitellu :) hyvät melodiat!!
PomppoK
16.09.2005 09:20:18 (muokattu 16.09.2005 09:21:44)

Vihreäksi muutun.

Tässä on tyylikkäästi onnistuttu rikkomaan sävellajiin/-lajeihin fakkiintuminen, ja se on tietenkin onnistuessaan aina vain plussaa (ei tietenkään mikään vaatimus hyvälle biisille). Etenkin melodisesti eloisaa, siis senkin lisäksi että tatsi soittoon hieman hapuilee paikoittain eikä ole niinkään konemaisen tarkkaa :) Ei rytmiikastakaan mitään erityisen pahaa sanottavaa, soljuu hyvin eteenpäin ja varioikin sopivasti. Kaikki "taustahärökin" tuntuu ihan tarkoituksenmukaiselta.

Keston suhteen vois varmasti miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta ei tällaisenakaan mene överiksi.

En keksi mitään negatiivista (=rakentavaa) sanottavaa nyt, sori. Tää on fantsua kamaa jo ihan siitäkin syystä, että tästä kuulee selvästi että arvon taiteilijalla on ollut tätä tehdessään mielessään jotain muutakin kuin pelkkä pimppa.

Hienoa, KTR!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt