Johann Onn 29.08.2005 03:55:19 (muokattu 29.08.2005 03:56:38) | |
---|
Se syy, miks ainakin mää aloin käytämään sitä, oli itsekeskeinen eikä liittyny mitenkään "oikeaoppisesti" soittamiseen, sun muuhun turhaan: Joskus 1980-luvulla huomasin, ett soittoni & "sooloni" näytti huomattavasti "vaikeammilta", kun sormet kulki näyttävän ja pitkän näköisiä kaaria. Eli "soita paljon pikkurilli + etusormi yhdistelmällä, siten ett nivelet on aina mahdollisimman äärimmillään" . Ei se soitto tietenkään sen paremman kuuloista ollu. No, kyllä sen käytöstä on ollu hyötyäkin, varsinkin niissä jo mainituissa nopeissa sointuvaihdoksissa. Ehkä myös koskettimien soittaminen, on vahvistanu sitä. |
Prome 29.08.2005 15:42:43 | |
---|
Tottumiskysymyksiä. Itse opettelin alusta lähtien pikkurillin käyttöä ja se on pirun tärkeä sormi. Tuossa puolisen vuotta sitten tosin kävi sellanen hauska tapaus että pudotin pikkurillin pois tietyistä kuvioista joissa sitä ennen olin käyttänyt. Syytä en tiedä, mutta opettelin jokin aika sitten pikkurillin käytön uudestaan ko. kuvioissa. ihme juttuja. |
fingon 29.08.2005 15:50:18 | |
---|
Hendrixin biisejä on mukava (mukava ja mukava, mikä on mukavaa) soitella silleen, että käyttää niissä myös pikkurilliä. Ainakin ite olen saanut noilla omaa pikkurilliä vahvemmaksi. Jimihän ei ite paljon pikkurillistä välittänyt(kai?), mutta erinomaista harjoitusta nimenomaan pikkunakin vahvistamiseen hänen soitot ovat. Voin olla väärässä.:f |
Ziggy Bubba 29.08.2005 22:08:21 | |
---|
Hendrixin biisejä on mukava (mukava ja mukava, mikä on mukavaa) soitella silleen, että käyttää niissä myös pikkurilliä. Ainakin ite olen saanut noilla omaa pikkurilliä vahvemmaksi. Jimihän ei ite paljon pikkurillistä välittänyt(kai?), mutta erinomaista harjoitusta nimenomaan pikkunakin vahvistamiseen hänen soitot ovat. Voin olla väärässä.:f Ainakin mun "medium" nakeilla monia noita Henkan juttuja on aika mahdoton vetää ilman pikkurilliä.. Rytmipuolella myös peukun käyttö on lähes pakollista. Se onkin kivaa :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
marsgi 30.08.2005 19:13:48 | |
---|
ite oon huomannu et pikkurilliä kannattaa käyttää.. siitä on hyötyä paljonki vaikka en sitä oo erikseen tearkoituksella reenannutkaan, mutta sitä joskus tunkee sinne tänne ja swiipes se on must hyvä. ja kyllä sillä yltää pidemmälle ku nimettömällä vaikka mulla onkin himo lyhyet nakit.. |
Kylä mullon rilli mukana. Iha hyvin toimii. On vahvistunu aika jumationisti. Filosofia on aidoimmillaan kun imetään munaa jossain palmun alla Benny Hill ilme naamalla. -Jönssi.
Megaman #011 Walkin´-man
THV #22 |
NightShadow 01.09.2005 23:29:24 | |
---|
ite soittanu vissiin vuoden ilman pikkurilliä ja nyt viimeaikoina ruvennu sitä käyttään ja huomannu et siitä on tietyis tilanteis apua jos sitä osaa käyttää oikein.... tästä pääsemme huomioon: "Olisi pitänyt reenata rilli mukaan alusta asti" |
IommI 02.09.2005 10:34:36 | |
---|
Itse ainakin käytän pikkurilliä... loppuis soitot jos se joku kaunis päivä vaikka nyrjähtäis...=) |
McNulty 02.09.2005 10:45:38 | |
---|
Itse ainakin käytän pikkurilliä... loppuis soitot jos se joku kaunis päivä vaikka nyrjähtäis...=) Aika helposti luovut soittamisesta... mie vetäsin vaikka vaijeroidulla tukilla, ilman käsiä ja jalkoja :) Soittaminen jatkuu olosuhteista ja -tiloista huolimatta. Sen verran paljon musiikista diggailen! :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
julio 16.09.2005 20:55:53 | |
---|
se on tottumiskysymys. itselleni kaikkien sormien hyötykäyttö soitossa on ollut aina melko luonnollista. onhan niitä soittajia jotka on vannoutuneita kolmen sormen koulukunnan kannattajia. mun mielestä se on sama kunhan soitto rullaa ja se tuntuu hyvältä. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |
Defrayer 17.09.2005 04:22:25 (muokattu 17.09.2005 04:23:56) | |
---|
Itse ainakin käytän pikkurilliä... loppuis soitot jos se joku kaunis päivä vaikka nyrjähtäis...=) Meitti on ajatellut tata vammautumisasiaa ja olen tullut siihen lopputulokseen etta jatkan soittoa siihen pisteeseen kun molemmat kadet ovat irtipoikki. Jos yksi on jaljella niin opettelen soittamaan legatona. Niin joo kaytan pikkurillia aktiivisesti. Nykyaan olen huomannut sen kanssa sellaisen ongelman, etta soittaessa pikkurillin karki kaantyy lavan suuntaan etta paino tapahtuu karjen kyljella. Tama on joskus haitaksi vaikka soinnuissa koska pikkurillin varsi saattaa osua toisiin kieliin. Tuota olen alkanut yrittaa harjoittaa pois. EDIT: Mina olen sita mielta etta miksi tarvitsisi rajoittaa soittomahdollisuuksiaan jos kerran ihmisella on 10 sormea. Nappailyissakin kaytan pikkurillia. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
PekkaM 17.09.2005 13:21:24 | |
---|
Kävin aluksi pulisen vuotta soittotunneilla, eikä opettajalla ollut mitään sitä vastaan, että olin jo ehtinyt omaksua pikkurillin käytön. Aluksi treenasin paljon jotain Sweet Child O' Mine:a ja siinä alkuriffissä tuntui luontevimmalta soittaa sormi per nauha. Kaverit oli tietty eri mieltä. |
juuso a 17.09.2005 14:25:25 (muokattu 17.09.2005 14:25:38) | |
---|
Mulla on ainakin niin lyhyet näpit että pakko on käyttää.:D V*ttu jeei!!! |
hanipai 17.09.2005 21:25:16 | |
---|
Mä käytän kyllä pikkurilliä, mutta mun mielestäni se tuntuu karkaavan aina liian pitkälle eli tekee isompaa liikettä kun muut sormet ei siis ole niin lähellä otelautaa sormia vaihdellessa. Jollain muullla sama ongelma? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
R.Syke 18.09.2005 11:33:52 | |
---|
..tommonen esapulliaisesa ei erehdy p_rillin gäyttöön laingan... |
Tony Narrows 18.09.2005 12:53:43 | |
---|
Itse kyllä suosittelisin pikkurillin käyttöä kaikille. Itse en sattuneesta syystä sitä juuri tällä hetkellä voi oikein käyttää ja olen jopa kateellinen niille, jotka sitä voivat käyttää :( Alias Tonza |
James Lapriem 18.09.2005 16:18:00 | |
---|
mul itel on jännä tapa siin mielessä et etusormi jää vähemmälle ku pikkunakki. jotenki opetellu kitaraa silleen et toi pikkunakki on suuremmassa käytössä verrataen muihin sormiin. tiedä sitte miten hyvä on soittaa noin, mut ainakin tähän mennessä toiminu ihan hyvin. pikkunakki käytössä kans hyvin oleellisesti jopa kolmen sormen soinnutuksissa. oma kummallinen pieni tottumus. muilla samanlaista? en ainakaan muilla samaa ole nähnyt. |
Ville81 19.09.2005 13:12:11 | |
---|
Pikkurilli on mulla yhtä vahva sormi kuin kaikki muutkin ja tuntuisi aika hankalalta, jollei sitä saisi käyttää enää. Lisäksi skaalat, arpeggiot ym on helpompi muistaa, kun tietty sormi vastaa aina tiettyä nauhaa. Ehdottomasti suosittelen pikkusormen totuttamista käyttöön. |
juuso a 19.09.2005 13:34:09 | |
---|
Kromaattisilla harjoituksilla saa hyvin harjaannutettua kaikkia sormia. Suosittelen. Dimebagin fraasi jossain Guitar lehdessä vapaasti muotoiltuna: Jos pikkurilli tuntuu heikolta niin saatana käytä sitä. V*ttu jeei!!! |
wrshredder 19.09.2005 13:44:43 | |
---|
Varsinkin itseoppineille käy herkästi niin, että pikkusormi jää muita heikompana ja lyhyempänä sormena vaille treeniä heti alusta lähtien, jolloin syntyy "catch-22":. eiks ynkällä oo ton nimine biisi.. Romantikkoitkijät#23
A mänskadaduu wada mänskadaduu. |