Aihe: 20" ja 22" basarin ero?
1 2 3
Bobana
30.08.2005 08:14:14 (muokattu 30.08.2005 08:15:02)
Fu.... tupla viesti.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
rbt
30.08.2005 09:37:57
Ota superstar...EX on lelu
opa2
30.08.2005 15:46:49
Ite Superstarin omistavina sanon, että ota Superstarat. Exportteja en ole päässyt paljoa testaamaan, mutta faktojen perusteella sanoisin, että kannattaa otta superstarat.
Faktat:
Tamoissa valuvanteet, Pearleissa prässätyt --> Tamat OMASTA mielestäni helpompi virittää, saundi parempi valuvanteissa
Tamoissa koivu/lehmus runko, Pearleissa poppeli --> Koivu kuuluu ns. hyviin rumpupuihin.
Taman Roadpro hardware omasta mielestäni parempi, mitä pearlin mukana tuleva 800-sarjan rauta.
Kuten todettua, Star-cast ripustus (omasta mielestäni) parempi mitä ISS.

20" ja 22" basarin eroista en hirveästi osaa sanoa, koska olen itse aina omistanut setin 20" basarilla, mutta mitä olen 22" päässyt testaamaan, niin ero on minusta se, että 22" kuuluu akustisesti paremmin kuin 20", mutta mikitettynä 20" on jopa parempi, koska helpompi kontrolloida. Tomien asettelu näkökulmakin on sitten riippuvainen basarin koosta.

Itse suosittelisin Superstaroja 20" basarilla.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Jeltz
30.08.2005 16:16:57
Ite Superstarin omistavina sanon, että ota Superstarat. Exportteja en ole päässyt paljoa testaamaan, mutta faktojen perusteella sanoisin, että kannattaa otta superstarat.
Faktat:
Tamoissa valuvanteet, Pearleissa prässätyt --> Tamat OMASTA mielestäni helpompi virittää, saundi parempi valuvanteissa
Tamoissa koivu/lehmus runko, Pearleissa poppeli --> Koivu kuuluu ns. hyviin rumpupuihin.
Taman Roadpro hardware omasta mielestäni parempi, mitä pearlin mukana tuleva 800-sarjan rauta.
Kuten todettua, Star-cast ripustus (omasta mielestäni) parempi mitä ISS.

20" ja 22" basarin eroista en hirveästi osaa sanoa, koska olen itse aina omistanut setin 20" basarilla, mutta mitä olen 22" päässyt testaamaan, niin ero on minusta se, että 22" kuuluu akustisesti paremmin kuin 20", mutta mikitettynä 20" on jopa parempi, koska helpompi kontrolloida. Tomien asettelu näkökulmakin on sitten riippuvainen basarin koosta.

Itse suosittelisin Superstaroja 20" basarilla.

Komppailen. ISS huono, ja Roadpro paljon parempaa kuin 800-sarja. Basari ihan oman maun mukaan. 22" botnekkaampi, 20" kontrolloidumpi. Tomien asettelu on välillä hankalaa 22" basarilla.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Outkast
30.08.2005 16:46:34 (muokattu 30.08.2005 18:41:46)
Olisin uutta settiä ostamassa ja kyselisin että onko 20" ja 22" bassorummun välillä mitää eroa käytännössä soittamisen tai soinnin kannalta? Toimiiko molemmilla tuplapedaali samaan tapaan?
Eli olisin hommaamassa joko Pearlin Export EX jossa 20" basari tai Tama Superstar jossa 22" basari.

Itse ottaisin 20" basarin, koska siinä on laajempi viritettävyys ja edellä mainittu kalvon nopeampi palautuminen. Nyt on sitten lähinnä mieltymyskysymys kummasta setistä tykkäät enemmän. Itselläni on huomattavasti enemmän kokemusta tuosta export sarjasta joten sitä voin ainakin suositella, mutta tuskin nuo tamatkaan mitkään huonot ovat. Ja tuosta ISS jutusta olikin tuosta puhetta, minulla se ei ole siinä setissä jolla olen soitellut, aihettanut mitään ongelmaa mutta olen kyllä kuullut paljon niistä ongelmista.
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
drum_man
30.08.2005 18:15:57
Mitä siinä pearlin ISS ripustuksessa on niin paskaa? Mulla on pearl export ex ja ne toimii mainiosti!!
Triskal
30.08.2005 18:45:28

Pearlimiehenä sanoisin, että ota Tamat noista tällä kertaa. :) Nimenomaan valuvanteiden, paremman puuvalinnan ja StarCastien takia. I.S.S. on vähän köyhä. Jos vaihtoehtona olisi jokin Pearlin kalliimpi setti, niin kannattaisin toki sitä. Pearlin 1000- ja 2000-sarjan hardwaressa on nimittäin portaattomat tiltterit. }8) Valitettavasti sessioneissa ei vaan ole valuvanteita. Mutta näistä kahdesta Superstarat vievät voiton. Ovat nätimmän näköisetkin.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
J. Cool
30.08.2005 19:00:18

olen, mutta en sen takia, että ne estäisivät käytännössä rummun saamisen vireeseen. Se on paskapuhetta. Mun rummut saa helposti vireeseen, kun osaa, mutta toisaalta ne ei olekaan exportit. Jos haluat väitellä, niin vaihdetaan threadia:)

anna olla, basistit... ;)
Hyvi ruuvaa!
Youni
30.08.2005 19:04:21 (muokattu 30.08.2005 19:05:36)
Itse tykkään 20" basarista juuri vähän napakamman sointinsa ja helpomman asettelun vuoksi. Noista kuitenkin valitsisin Superstarit. Syitä tähän on jo edellä mainittu: valuvanteet, starcast, roadpro ym. Eli osta Superstarit 20" basarilla. :D

E: Tai testaa ja tutki molempia ja osta ne paremmat.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
opa2
30.08.2005 22:20:25
Mitä siinä pearlin ISS ripustuksessa on niin paskaa? Mulla on pearl export ex ja ne toimii mainiosti!!

No ne näyttää vähän hammasraudoilta :) (jee, teinimeininki). Ja sitten ihan mututietona, toi rasitus mikä vanteeseen aiheutuu (mikä on ihan fysiikan lakien mukaista), josta seuraa virityksen vaikeutuminen. Mutta Pearlin ripustuksista Opti-Mount on mielestäni jopa parempi kuin Star-cast, joten mielipiteeni ei perustu filosofiaan kaikki missä lukee Pearl on paskaa. Jos Exporteissa olis optimountit, niin voisin sellaset hommata kakkossetiks.

Ja tosiaan, nykyään roadprossakin on portaattomat tiltterit.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Niskamies
30.08.2005 22:29:22
No ne näyttää vähän hammasraudoilta :) (jee, teinimeininki). Ja sitten ihan mututietona, toi rasitus mikä vanteeseen aiheutuu (mikä on ihan fysiikan lakien mukaista), josta seuraa virityksen vaikeutuminen. Mutta Pearlin ripustuksista Opti-Mount on mielestäni jopa parempi kuin Star-cast, joten mielipiteeni ei perustu filosofiaan kaikki missä lukee Pearl on paskaa. Jos Exporteissa olis optimountit, niin voisin sellaset hommata kakkossetiks.

Ja tosiaan, nykyään roadprossakin on portaattomat tiltterit.

Optimount on tosiaankin toimiva systeemi. Ja hienon näkönenkin vielä. Etuna starcastiin verrattuna on se että rumpua ei tarvitse ottaa irti telineestä kun vaihtaa kalvon. Itse kuitenkin pidän noista L-käsistä. Saa helposti tomin nostettua irti setistä ilman että se osuu mihinkään muuhun.
Virallisesti semi-pro!
rbt
31.08.2005 14:24:55
Pearleissa poppeli

Mahonkia kai nuo exportit vielä on, eli EX. ELX on poppelia, eli parempaa kuin koivu/lehmus yhdistelmä.
opa2
31.08.2005 18:24:26
Mahonkia kai nuo exportit vielä on, eli EX. ELX on poppelia, eli parempaa kuin koivu/lehmus yhdistelmä.

Pearlin sivuilta :

Export Select - ELX

Features
• 6 Ply 7.5mm 100% Poplar Shells

Export Radical - EXR

Features

Export - EX

Features

Eli kaikki on samasta puusta veistetty, kaikki ovat exportteja, ainoa ero on pintakäsittely.

Ja siitä onko poppeli parempaa kuin koivu/lehmus yhdistelmä (Superstareissa sisin ja uloin viilu ovat lehmusta, muut koivua) voidaan keskustella vaikka maailman tappiin asti pääsemättä minkäänlaiseen tulokseen. Eri puulajeilla on tapana olla erilaiset akustiset ominaisuudet, joten toiset tykkää kaljasta ja toiset siideristä. Mutta itse diggaan tuosta yhdistelmästä, koska koivusta löytyy atakkia sekä yläpäätä ja lehmus (engl. basswood) tuo nimensä mukaan saundiin hiukan botnea ja pehmentää koivun ehkä jopa liian kirkkaita ylätaajuuksia.

Mutta mielipideasioista voidaan keskustella, faktoista ei voi olla montaa mieltä. Ja ennen kuin joku änkää väliin, niin totta, olette aivan oikeassa: Exportteja on ajan saatossa tehty vaikka mistä puusta, nämä tiedot koskevat ainoastaan tämän hetken Exportteja (tosin ei ISS:kään ole kovin pitkään ollut):
Niskamies
31.08.2005 18:31:00
Mutta mielipideasioista voidaan keskustella, faktoista ei voi olla montaa mieltä. Ja ennen kuin joku änkää väliin, niin totta, olette aivan oikeassa: Exportteja on ajan saatossa tehty vaikka mistä puusta, nämä tiedot koskevat ainoastaan tämän hetken Exportteja (tosin ei ISS:kään ole kovin pitkään ollut):

Juu, mä uskon että tässä on kokoajan puhuttu uusista rummuista.
Virallisesti semi-pro!
Frequency
31.08.2005 20:19:37
Tänään lähti 22" basarilla varustettu setti tilaukseen. Pitkään painin myös ottaisko 22" vaiko 20" mutta päädyin sitten 22" koska siitä on kokemuksia.
Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
opa2
31.08.2005 21:49:59
Tänään lähti 22" basarilla varustettu setti tilaukseen. Pitkään painin myös ottaisko 22" vaiko 20" mutta päädyin sitten 22" koska siitä on kokemuksia.

Onnitelut!!! Saanenko tiedustella, minkälaiset pöntöt on tulossa?
rbt
01.09.2005 09:49:34
Exportteja on ajan saatossa tehty vaikka mistä puusta, nämä tiedot koskevat ainoastaan tämän hetken Exportteja

Ja poppeli on Sonorilta matkittu ja hyväksi todettu.
Frequency
01.09.2005 13:04:32
Onnitelut!!! Saanenko tiedustella, minkälaiset pöntöt on tulossa?

Kyllä saat. Pöntöt ovat Pearlin Session Maple Customit eli näin lyhyesti: SMX. Koot 10" 12" 14" ja tuo 22". Saman asian mainitsin Pearlin hehkuttamis-threadissa.
Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
Magetsu
01.09.2005 18:07:33
Mennään vähän aiheen vierestä, mutta onko jollain kokemusta 20" vaahterabasarista 20" syvänä? Kiinnostaisi tietää, miten soundi muuttuu 18" verrattuna? Jostain kyllä luin absoluutisen totuuden ;), että 20" basarille 17,5" olisi "optimi" syvyys. Kieltämättä jammun 20"x17,5" kuulostaa täyteläiseltä, mutta entäs se 20"?
Späng ' Läng
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)